Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Er was een strijd tussen joden in hun land tegen o.a. de romeinen en de perzen.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Dat ik dat ooit nog eens mocht zeggen ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Nou kan je verwachten dat met de dood van Arafat minder geld wordt weggesluisd en dat er dus hopelijk meer aan ontwikkeling kan worden gedaan.
||
Citaat:
en in 2005 komen er geloof ik weer verkiezingen... dus ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar dat wist je al, denk ik. |
![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
||
Citaat:
het is best als een individuele palestijn in Israel gaat wonen, maar een 'zuivere' (want dat ideaal klinkt er ook in door) Palestijnse staat in plaats van Israel is geen optie.
|||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
2) Discriminatie van midnerheden wordt niet meer geaccepteerd op grond van geloof 3) Het geloof van mensen wordt steeds meer individueel, en niet meer per groep bepaald 4) Mensen gaan zich steeds minder identificeren met een staat Om maar een paar redenen te noemen Citaat:
![]() Daarnaast lijkt het me dat die sentimenten getemperd hadden kunnen worden.
||
Citaat:
|
Ik vind dat er in ogenschouw genomen moet worden dat de machtsverhoudingen totaal niet kloppen. Palestijnen blazen zich op in Israël uit pure wanhoop; ze hebben vaak geen uitzicht op een goed leven. Israël heeft een groot leger, o.a. gesubsidieerd door de VS, dat elke aanslag van een palestijn systematisch wreekt met invallen waarbij een factor x meer doden vallen.
Israël heeft een Joods extremistische regering, dat systematisch VN resoluties schendt sinds 1946. Er is geen excuus te vinden voor de expansiedrift dat het land tentoongesteld heeft de laatste 60 jaar, en nog steeds aan de gang is. Ondanks dat de internationale gemeenschap erop aandringt dat Israël staakt met het uitbreiden van hun gebied in het Midden-Oosten, blijven ze nederzettingen bouwen in gebied dat niet Israël toebehoort. Dat Sharon enigzins toegeeft door te zeggen dat nederzettingen uit Gaza worden afgebroken is een goede ontwikkeling, maar gezien de rumoer in zijn achterban, en de dreiging van joods extremistische groeperingen (denk aan de moord op Rabin destijds), denk ik niet dat dit besluit zijn doorgang zal weten te vinden. Ondertussen wordt er wel een muur gebouwd op Palestijns gebied, en niemand die daar een serieuze hand tegenop steekt in de internationale gemeenschap. Wat mij betreft vallen de Palestijnse zelfmoordacties in het niets bij de het beleid van Israël, zowel moreel als feitelijk.
|||||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() [QUOTE]Joostje schreef op 12-11-2004 @ 13:10 : [B]Om maar een paar redenen te noemen Ik zie nog steeds niet in hoe alle sociale ontwikkelingen sinds 1800 in Israel genegeerd worden. Citaat:
Niet alle Palestijnen zijn dan ook gevlucht en/of verdreven. Maar als een Palestijn willens en wetens je huis en grond verlaat om je ergens ander te vestigen nadat je hem eerst hebt proberen te vernietigen vind ik het onzin dat je het recht meent te hebben op terugkeer. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||
Citaat:
Het coloniseren van het gebied daar werd vroeger gedaan door de Britten en is nu overgenomen door Israel met hulp van die kut USA. Ik quote Bin Laden maar even: Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ps: Ik haat het als ik dingen niet goed kan verwoorden. |
![]() |
||
Citaat:
![]() nouja, behalve of Sjabbat dan ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
121 Teletekst za 13 nov
*************************************** Barghouti in race opvolging Arafat *************************************** RAMALLAH De Palestijnse verkiezingen voor een nieuwe president zullen voor 9 januari worden gehouden.De populaire Fatah-leider Barghouti is van plan om zich kandidaat te stellen,meldt een Palestijnse bron.Hij zit in Israël een levenslange celstraf uit voor terreur. Barghouti werd jaren geleden al genoemd als mogelijk opvolger van Arafat.Hij presenteert zich als gematigd,door het terrorisme af te wijzen,maar op te komen voor het Palestijnse recht op zelfverdediging.Israël sluit overigens uit dat hij zal worden vrijgelaten. De verkiezingen zijn uitgeschreven door interim-president Rawhi Fattouh. -------------------------------------------------------- erm hij zit vast voor terreur, wijst echter terreur af. Wilt zich kandidaat stellen, maar wordt waarschijnlijk toch niet vrijgelaten. even onderzoeken hoor wie die man precies is, want hier word ik niet veel wijzer van ![]()
||
Citaat:
van de BBC: "(...) Barghouti is the leader of Mr Arafat's Fatah movement in the West Bank, and has been closely identified with one of its militant offshoots, the al-Aqsa Martyrs Brigade. Before his arrest in April 2002 he was a major figure in the current intifada, or uprising, spurring on Palestinians in speeches at funerals and demonstrations. He first appeared in court the following August - charged with the killing of 26 Israelis and belonging to a terrorist organisation. Throughout his case, he has denied the legitimacy of the Israeli court, insisting he is not a criminal but an elected politician as a member of the Palestinian Legislative Council. His lawyers have tried to turn his trial into a trial of Israel and its occupation of the Palestinian territories. Prisoner swap The al-Aqsa Martyrs Brigade possibly sealed his fate when it issued a statement in 2002 claiming him as their leader. (...)" http://news.bbc.co.uk/1/hi/in_depth/...es/1473585.stm --------- dat is dus een big NO-NO Ik weet nog wel een leuke Palestijnse meid. Misschien is zij geschikt ![]()
|
|