Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-11-2004, 09:49
JennyMindTricks
JennyMindTricks is offline
Citaat:
RanC schreef op 12-11-2004 @ 23:05 :
"...."

Als er iemand is die zich er in verdiept heeft, dan ben ik het wel. Ik ken de belangrijkste delen van de bijbel, heb meerdere malen stukken gelezen, en ik ben er (helaas) mee opgegroeid aangezien mijn bloedeigen vader zelf dominee is van een Vrijzinnig Hervormde gemeente. (Nu zijn mijn beide ouders beide vrij zwaar gereformeerd opgegroeid, dus zijn ze toch wat verstandiger geworden.)

En nu komt het leuke, er zijn geen hárde bewijzen.
"MAAR RANC GOD BESTAAT WANT DAT STAAT IN DE BIJBEL LOL!!!!!!!!!!11 EN DE BIJBEL IS GODS WOORD ROFL!!!!!!!!11 EN DE BIJBEL ZEGT DAT GOD BESTAAT EN OMDAT DE BIJBEL GODS WOORD IS BESTAAT GOD LMAO!!!!!!!!!11"

Goed, dus als ik op een papiertje, in de naam van die beesten, schrijf dat er ergens blauwe vogelbekdieren aan het knikkeren zijn, dan bestaan die dus ook daadwerkelijk? Want tja, het staat op dat papiertje, en dat papiertje is het Woords Blauwe Knikkerende Vogelbekdier.

Mijn serieuze antwoord: De Bijbel is door mensen geschreven, aangepast en (bepaalde delen) verwijderd door mensen. En aangezien er niemand meer leeft uit de tijd dat het geschreven is; weet niemand, maar dan ook niemand wat nou precies in de originele bijbel stond.
Maar goed, laten we er vanuit gaan dat deze bijbel de originele versie is, dan nóg zijn veel verhalen eruit simpelweg onmogelijk.

"MAAR RANC JE MOET OOK IN GOD GELOVEN LOL!!!!!!!!!!11 EN JE MOET VERHALEN UIT DE BIJBEL OOK NIET LETTERLIJK LEZEN LOL!"

Dus, als ik de verhalen uit de Bijbel niet letterlijk hoef te lezen, dan hoef ik al die passages over een Almachtige God zeker ook niet letterlijk te nemen?
Kijk. je hoeft niet te geloven. maar je hoeft niet elke keer LOL erachter te zetten, dat is voor ons ook niet prettig lezen....
Oud 14-11-2004, 13:32
RanC
RanC is offline
Citaat:
ChildOfTheNight schreef op 14-11-2004 @ 10:49 :
Kijk. je hoeft niet te geloven. maar je hoeft niet elke keer LOL erachter te zetten, dat is voor ons ook niet prettig lezen....
Grappig dat je alleen ingaat op het meest onserieuze uit mijn post.
Oud 14-11-2004, 13:36
JennyMindTricks
Citaat:
RanC schreef op 14-11-2004 @ 14:32 :
Grappig dat je alleen ingaat op het meest onserieuze uit mijn post.
grappig he!
Oud 14-11-2004, 13:36
RanC
RanC is offline
Citaat:
ChildOfTheNight schreef op 14-11-2004 @ 14:36 :
grappig he!
Ja, omdat ik daaruit kan afleiden dat je geen antwoord hebt op die punten die ik noemde, en dat ik dus gelijk heb. En jij niet.
Oud 14-11-2004, 13:38
JennyMindTricks
Citaat:
RanC schreef op 14-11-2004 @ 14:36 :
Ja, omdat ik daaruit kan afleiden dat je geen antwoord hebt op die punten die ik noemde, en dat ik dus gelijk heb. En jij niet.
Wat jij wil schat.
Je kan ook gewoon zeggen dat we andere mening hebben? Magoed
Oud 14-11-2004, 13:42
RanC
RanC is offline
Citaat:
ChildOfTheNight schreef op 14-11-2004 @ 14:38 :
Wat jij wil schat.
Je kan ook gewoon zeggen dat we andere mening hebben? Magoed
Tuurlijk hebben wij een andere mening. Wat niet wegneemt dat gggggristenen altijd de discussie uit de weg gaan.
Ach, misschien is het verwijderen van die illusie van een God wel te traumatisch.

Oud 14-11-2004, 13:49
JennyMindTricks
Citaat:
RanC schreef op 14-11-2004 @ 14:42 :
Tuurlijk hebben wij een andere mening. Wat niet wegneemt dat gggggristenen altijd de discussie uit de weg gaan.
Ach, misschien is het verwijderen van die illusie van een God wel te traumatisch.

mja idd.
Of miss ben ik gewoon wel opeens in een kutbui.
Oud 15-11-2004, 18:38
jezusfreak16
jezusfreak16 is offline
mijn doel is God aanbidden en het christendom uitbreide.misschien denk je ow nee he heb je der weer zo een.ja er zijn nou eenmaal mensen die dat geloven,en ik ben ervan overtuigd.nooit meer bang voor de toekomst,want ik weet wat de toekomst mij brengen zal dat is geweldig om je toekomst te kennen.je hoeft nergens meer bang voor te zijn.
Oud 15-11-2004, 18:39
jezusfreak16
jezusfreak16 is offline
Citaat:
ChildOfTheNight schreef op 14-11-2004 @ 14:49 :
mja idd.
Of miss ben ik gewoon wel opeens in een kutbui.
waar wou je een discussie over aan gaan dan ik ben er nu toch.
Oud 15-11-2004, 18:43
jezusfreak16
jezusfreak16 is offline
Citaat:
ChildOfTheNight schreef op 14-11-2004 @ 10:49 :
de wettenschap heeft de afgelopen jaren bewezen dat de bijbel het betrouwbaarste boek is wat er momenteel is.kwa historie.mensen,plaatsen,verhalen en zelfs voorwerpen en monumenten zijn terug te vinden.er zijn ruim 2500 documenten buiten de bijbel die verklaren dat Jezus zieke genas,dode deed leven,doven deed horen en blinde deed zien.dat Jezus is gekruisigd door pontius pilatus en dat Hij gestorven is en op de derde dag weer opgestaan uit de doden en nog door 500 mensen werd gezien.kortom genoeg bewijs voor de bijbel en Jezus is er .
Oud 15-11-2004, 18:44
RanC
RanC is offline
Citaat:
jezusfreak16 schreef op 15-11-2004 @ 19:43 :
de wettenschap heeft de afgelopen jaren bewezen dat de bijbel het betrouwbaarste boek is wat er momenteel is.kwa historie.mensen,plaatsen,verhalen en zelfs voorwerpen en monumenten zijn terug te vinden.er zijn ruim 2500 documenten buiten de bijbel die verklaren dat Jezus zieke genas,dode deed leven,doven deed horen en blinde deed zien.dat Jezus is gekruisigd door pontius pilatus en dat Hij gestorven is en op de derde dag weer opgestaan uit de doden en nog door 500 mensen werd gezien.kortom genoeg bewijs voor de bijbel en Jezus is er .
Haha.
Bronnen?

Kthxdai!!!1

Oh wacht, die zijn er niet, want die hele tekst van jou is onzin.
Oud 15-11-2004, 18:46
jezusfreak16
jezusfreak16 is offline
Citaat:
ChildOfTheNight schreef op 06-11-2004 @ 14:42 :
Irritant?
Hoezo?
Omdat hij , net als de anderen in dit topic , vertelt wat zijn doel is.
Daarom is ie meteen maar even irritant?
nou goed nieuws hier heb je er nog een.en nee de bijbel veranderde niet mijn leven maar Jezus veranderde mijn leven.
Oud 15-11-2004, 18:51
RanC
RanC is offline
Citaat:
jezusfreak16 schreef op 15-11-2004 @ 19:46 :
nou goed nieuws hier heb je er nog een.en nee de bijbel veranderde niet mijn leven maar Jezus veranderde mijn leven.
Haha.

De Blauwe Vogelbekdieren Die Knikkeren © Mephostophilis hebben mijn leven zodanig beïnvloed, dat ik alleen hen nog wil dienen.
Oud 15-11-2004, 19:23
jezusfreak16
jezusfreak16 is offline
Citaat:
RanC schreef op 15-11-2004 @ 19:51 :
Haha.

De Blauwe Vogelbekdieren Die Knikkeren © Mephostophilis hebben mijn leven zodanig beïnvloed, dat ik alleen hen nog wil dienen.
ja je hebt gekken.ik ben ook gek(Gods eigen kind)
Oud 15-11-2004, 19:25
jezusfreak16
jezusfreak16 is offline
Citaat:
RanC schreef op 15-11-2004 @ 19:44 :
Haha.
Bronnen?

Kthxdai!!!1

Oh wacht, die zijn er niet, want die hele tekst van jou is onzin.
ja zeker zijn die er het boek bewijs genoeg kun je bestellen op www.real-life.nl ik wil hem zelfs voor je betalen als je Hem leest het zet je wereld op z,n kop.en vol met bewijzen voor de bijbel en Jezus
Oud 15-11-2004, 19:35
RanC
RanC is offline
Haha, wat grappig.

Laten praktisch al die andere biologen het nou net wél eens zijn met de evolutietheorie.
En hé, wat heb je me daar? Voor de rest alleen maar dom gezeik waar geen enkel bewijs voor is.

Met andere woorden:

"Bewijs" is
Oud 15-11-2004, 21:22
jezusfreak16
jezusfreak16 is offline
Citaat:
RanC schreef op 15-11-2004 @ 20:35 :
Haha, wat grappig.

Laten praktisch al die andere biologen het nou net wél eens zijn met de evolutietheorie.
En hé, wat heb je me daar? Voor de rest alleen maar dom gezeik waar geen enkel bewijs voor is.

Met andere woorden:

"Bewijs" is
ow ja de evolutie theorie heb ik ook op gestudeerd. nog meer 30% van de wettenschappers gelooft daarin en steeds meer zeggen dat het niet klopt.zelfs darwin de bedenker/ontdekker van de evolutie theorie zei dat het eigelijk bijna onmogelijk is.en ja darwin heeft voor dat hij dood ging toch Jezus als zijn redder aan genomen.
Oud 16-11-2004, 10:39
RanC
RanC is offline
Citaat:
jezusfreak16 schreef op 15-11-2004 @ 22:22 :
ow ja de evolutie theorie heb ik ook op gestudeerd. nog meer 30% van de wettenschappers gelooft daarin en steeds meer zeggen dat het niet klopt.zelfs darwin de bedenker/ontdekker van de evolutie theorie zei dat het eigelijk bijna onmogelijk is.en ja darwin heeft voor dat hij dood ging toch Jezus als zijn redder aan genomen.
Tuurlijk, er is geen enkel bewijs voor het bestaan van een God, en zélfs áls hij er is, hoe is hij dan onstaan he? Zo maar uit het niets? Oh my fucking god,whaddayaknow... de bigbang theorie komt ook "uit het niets". (wat dus niet zo is, maar ach)

Dus hahahaha I lach je toe, geef eerst maar eens harde bewijzen voor al die onzin van je.
Oud 16-11-2004, 14:21
ik ben mezelf
ik ben mezelf is offline
Ik heb geen doel in me leven, het leven is zinloos, ik weet niet waarom ik leef?!?!?!?!?!?!!!!!!!
Oud 16-11-2004, 15:00
RanC
RanC is offline
Citaat:
ik ben mezelf schreef op 16-11-2004 @ 15:21 :
Ik heb geen doel in me leven, het leven is zinloos, ik weet niet waarom ik leef?!?!?!?!?!?!!!!!!!
Dan zijn er nog maar twee opties:

1) Het begint met "zelf" en eindigt op "moord"
2) Wordt een Gothic

Laatst gewijzigd op 16-11-2004 om 17:05.
Oud 16-11-2004, 15:35
JennyMindTricks
Citaat:
jezusfreak16 schreef op 15-11-2004 @ 19:46 :
waarom qoute je mij elke keer?
Oud 16-11-2004, 20:52
Moa
Moa is offline
Citaat:
RanC schreef op 12-11-2004 @ 23:05 :
"...."

Als er iemand is die zich er in verdiept heeft, dan ben ik het wel. Ik ken de belangrijkste delen van de bijbel, heb meerdere malen stukken gelezen, en ik ben er (helaas) mee opgegroeid aangezien mijn bloedeigen vader zelf dominee is van een Vrijzinnig Hervormde gemeente. (Nu zijn mijn beide ouders beide vrij zwaar gereformeerd opgegroeid, dus zijn ze toch wat verstandiger geworden.)

En nu komt het leuke, er zijn geen hárde bewijzen.
"MAAR RANC GOD BESTAAT WANT DAT STAAT IN DE BIJBEL LOL!!!!!!!!!!11 EN DE BIJBEL IS GODS WOORD ROFL!!!!!!!!11 EN DE BIJBEL ZEGT DAT GOD BESTAAT EN OMDAT DE BIJBEL GODS WOORD IS BESTAAT GOD LMAO!!!!!!!!!11"

Goed, dus als ik op een papiertje, in de naam van die beesten, schrijf dat er ergens blauwe vogelbekdieren aan het knikkeren zijn, dan bestaan die dus ook daadwerkelijk? Want tja, het staat op dat papiertje, en dat papiertje is het Woords Blauwe Knikkerende Vogelbekdier.

Mijn serieuze antwoord: De Bijbel is door mensen geschreven, aangepast en (bepaalde delen) verwijderd door mensen. En aangezien er niemand meer leeft uit de tijd dat het geschreven is; weet niemand, maar dan ook niemand wat nou precies in de originele bijbel stond.
Maar goed, laten we er vanuit gaan dat deze bijbel de originele versie is, dan nóg zijn veel verhalen eruit simpelweg onmogelijk.

"MAAR RANC JE MOET OOK IN GOD GELOVEN LOL!!!!!!!!!!11 EN JE MOET VERHALEN UIT DE BIJBEL OOK NIET LETTERLIJK LEZEN LOL!"

Dus, als ik de verhalen uit de Bijbel niet letterlijk hoef te lezen, dan hoef ik al die passages over een Almachtige God zeker ook niet letterlijk te nemen?
Hoi,

Even een reactie op jouw reactie.

Ten eerste een paar vragen:

1) Welke delen uit de Bijbel heb je gelezen?
2) Hoe weet je dat dat de belangrijkste delen zijn?

Over die blauwe vogelbekdiertjes. Jij zegt dat ze aan het knikkeren zijn omdat jij dat heb gezien en omdat het op dat papiertje staat. Maar er was niemand bij. Er is niemand die jouw verhaal kan bevestigen, oftewel, geen enkele getuige. Jij kan het zomaar verzonnen hebben. Dus waarom zouden wij jou geloven? Er is geen enkel bewijs.

Met de Bijbel is dat wel het geval. Er zijn honderden, duizenden mensen die Hem gezien hebben. Oftewel, er zijn ontzettend veel getuigen. En die getuigen zijn er nu nog. Er zijn heel veel mensen die Hem en zeker ook de Heilige Geest ervaren.

De Bijbel is inderdaad door mensen geschreven. Maar...geïnspireerd door de Heilige Geest. Dus het is niet zomaar wat.

Het is waar dat sommige delen uit de Bijbel zijn verwijdert door mensen. Dat komt doordat er aan de waarheid van die delen wordt getwijfeld. Neem bijvoorbeeld Jesaja. Hij heeft nog meer boeken geschreven dan het boek dat in de Bijbel staat. Maar aangezien er aan de waarheid getwijfeld wordt, staat het er niet in. Zo zie je dus dat er echt niet zomaar wat in de Bijbel staat.

Nog een vraagje:
Waarom zijn sommige verhalen simpelweg onmogelijk?

Sommige verhalen uit de Bijbel hoef je inderdaad niet letterlijk te nemen. Neem bijvoorbeeld de gelijkenissen. Die verhalen zijn er om dingen duidelijk te maken. Niet om letterlijk op te vatten.
Andere verhalen/gebeurtenissen moet je juist wel letterlijk lezen. Bijvoorbeeld het verhaal van de kruisiging. Dat is echt gebeurd.

Enne...voor iedereen die zijn doel nog heeft ontdekt: BLIJF ZOEKEN! Er is echt een plan voor jou!

Groetjes
Oud 16-11-2004, 21:00
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
jezusfreak16 schreef op 15-11-2004 @ 20:23 :
ja je hebt gekken.ik ben ook gek(Gods eigen kind)
god is ook gek dat hij jou als kind aanneemt. en dat zeg je zelf ook: "ik ben ook gek -> link -> gods eigen kind".
Oud 16-11-2004, 21:02
RanC
RanC is offline
Citaat:
Moa schreef op 16-11-2004 @ 21:52 :
Hoi,

Even een reactie op jouw reactie.

Ten eerste een paar vragen:

1) Welke delen uit de Bijbel heb je gelezen?
2) Hoe weet je dat dat de belangrijkste delen zijn?
Alle delen. Daar zitten ze vast wel tussen.

Citaat:

Over die blauwe vogelbekdiertjes. Jij zegt dat ze aan het knikkeren zijn omdat jij dat heb gezien en omdat het op dat papiertje staat. Maar er was niemand bij. Er is niemand die jouw verhaal kan bevestigen, oftewel, geen enkele getuige. Jij kan het zomaar verzonnen hebben. Dus waarom zouden wij jou geloven? Er is geen enkel bewijs.

Met de Bijbel is dat wel het geval. Er zijn honderden, duizenden mensen die Hem gezien hebben. Oftewel, er zijn ontzettend veel getuigen. En die getuigen zijn er nu nog. Er zijn heel veel mensen die Hem en zeker ook de Heilige Geest ervaren.

Vraag maar rond op dit forum, er zullen vast wel mensen zijn die hier in geloven. Dat zijn er dus al meer dan een. En welke mensen hebben "Hem gezien"? Geef eens bewijzen, noem eens feiten? Wie precies? En wanneer?

Citaat:

De Bijbel is inderdaad door mensen geschreven. Maar...geïnspireerd door de Heilige Geest. Dus het is niet zomaar wat.
Bewijs daarvoor?

Citaat:

Het is waar dat sommige delen uit de Bijbel zijn verwijdert door mensen. Dat komt doordat er aan de waarheid van die delen wordt getwijfeld. Neem bijvoorbeeld Jesaja. Hij heeft nog meer boeken geschreven dan het boek dat in de Bijbel staat. Maar aangezien er aan de waarheid getwijfeld wordt, staat het er niet in. Zo zie je dus dat er echt niet zomaar wat in de Bijbel staat.
Er kan aan de waarheid van ALLE Bijbelse boeken worden getwijfeld.

Citaat:

Nog een vraagje:
Waarom zijn sommige verhalen simpelweg onmogelijk?

Sommige verhalen uit de Bijbel hoef je inderdaad niet letterlijk te nemen. Neem bijvoorbeeld de gelijkenissen. Die verhalen zijn er om dingen duidelijk te maken. Niet om letterlijk op te vatten.
Andere verhalen/gebeurtenissen moet je juist wel letterlijk lezen. Bijvoorbeeld het verhaal van de kruisiging. Dat is echt gebeurd.
Bewijs voor dat van de kruisiging? Trouwens, het verhaal van Noach o.a. kan gewoon niet gebeurd zijn.

Citaat:

Enne...voor iedereen die zijn doel nog heeft ontdekt: BLIJF ZOEKEN! Er is echt een plan voor jou!
Ik geloof niet in "plannen" van een niet bestaand wezen. En mocht 'ie al bestaan, dan is het een arrogante, egocentrische, sadistische, irritante klootzak.
Oud 17-11-2004, 20:58
Ragnar
Ragnar is offline
Het leven is zinloos, en dat maakt het eigenlijk best aangenaam.
Oud 17-11-2004, 21:01
RanC
RanC is offline
Citaat:
AmnesJAn schreef op 17-11-2004 @ 21:58 :
Het leven is zinloos, en dat maakt het eigenlijk best aangenaam.
Inderdaad. Beter dan je leven te verspillen aan een Goddelijk wezen.
Oud 17-11-2004, 22:11
beaming eye
beaming eye is offline
tjah ik denk heel vaak dat het allemaal zo zinloos is...
Toch denk ik dat God hier een doel met mij heeft.
Misschien dat dit leven hier op aarde pas een eerste hoofdstuk is van een leven wat nog dieper en verder gaat.
Maar goed dat is vertrouwen en geloven ...slik....
Oud 18-11-2004, 03:41
Verwijderd
Ad Astra Per Aspera!

de sterren, daar ligt de toekomst. welk doel is nobeler na te streven dan het levenskiemetje dat zich hier gevestigd heeft verspreiden?

zoals Юрий Гагарин gezegd heeft vanuit zijn zitplaats in de hoogte: "Ik zie geen god, hierboven."

ik heb het vertrouwen dat zij die er niet zonder kunnen, hem mee zouden kunnen nemen in hun lange tocht. tot ze hem uiteindelijk niet meer nodig hebben. en dat is iets heel moois.
Oud 18-11-2004, 14:12
jezusfreak16
jezusfreak16 is offline
Citaat:
RanC schreef op 16-11-2004 @ 22:02 :
Alle delen. Daar zitten ze vast wel tussen.

Vraag maar rond op dit forum, er zullen vast wel mensen zijn die hier in geloven. Dat zijn er dus al meer dan een. En welke mensen hebben "Hem gezien"? Geef eens bewijzen, noem eens feiten? Wie precies? En wanneer?

Bewijs daarvoor?

Er kan aan de waarheid van ALLE Bijbelse boeken worden getwijfeld.

Bewijs voor dat van de kruisiging? Trouwens, het verhaal van Noach o.a. kan gewoon niet gebeurd zijn.

Ik geloof niet in "plannen" van een niet bestaand wezen. En mocht 'ie al bestaan, dan is het een arrogante, egocentrische, sadistische, irritante klootzak.
er is bewijs voor de kruisiging ja.in de registers van pontius pilatus.in geschriften van verschillende personen waaronder joodse priesters en nog eens 2500 documenten van mensen die tussen 0 en 100 na christus schrefen dat HIj had geleeft wonderen deed en mensen deed leven.en zelfs dat Hij gekruisigd was en dat er mensen waren die geloofden en Hem hadden gezien na zijn dood
Oud 18-11-2004, 14:14
jezusfreak16
jezusfreak16 is offline
Citaat:
RanC schreef op 16-11-2004 @ 11:39 :
Tuurlijk, er is geen enkel bewijs voor het bestaan van een God, en zélfs áls hij er is, hoe is hij dan onstaan he? Zo maar uit het niets? Oh my fucking god,whaddayaknow... de bigbang theorie komt ook "uit het niets". (wat dus niet zo is, maar ach)

Dus hahahaha I lach je toe, geef eerst maar eens harde bewijzen voor al die onzin van je.
ik heb je al gezegd waar je die kunt halen en dat ik ze zelfs voor je wil kopen maar je wil het zelf niet
Oud 18-11-2004, 14:14
RanC
RanC is offline
Ik zou graag eens feiten, cijfers en waarneembare aanwijzingen zien van wat jij nu allemaal lult.

Want als ik de moeite zou nemen, dan kan ik dit weer allemaal makkelijk weerleggen.
Maar ik ben grieperig en voel me gewoon diep kut, dus ik heb weinig zin om hersencellen te gebruiken om iets te weerleggen terwijl het geen zin heeft.
Want in jou geval is het toch als tegen een muur aanpraten.

Laatst gewijzigd op 18-11-2004 om 14:16.
Oud 18-11-2004, 14:16
Verwijderd
RanC en Jususfreak
gelieve deze discussie te houden op religie
Oud 18-11-2004, 14:17
jezusfreak16
jezusfreak16 is offline
Citaat:
jezusfreak16 schreef op 18-11-2004 @ 15:12 :
er is bewijs voor de kruisiging ja.in de registers van pontius pilatus.in geschriften van verschillende personen waaronder joodse priesters en nog eens 2500 documenten van mensen die tussen 0 en 100 na christus schrefen dat HIj had geleeft wonderen deed en mensen deed leven.en zelfs dat Hij gekruisigd was en dat er mensen waren die geloofden en Hem hadden gezien na zijn dood
ja er is ook bewijs voor het verhaal van noach.er is namelijk wetenschappelijk bewijs dat de aarde onderwater heeft gestaan waardoor het klimaat is veranderd,voor de overstroming had de aarde namelijk 1 klimaat en daarna 4 verschillende dit kwam door de verdamping van het water dat de atmosfeer veranderde en de verplaatsing van het water.
Oud 18-11-2004, 14:17
RanC
RanC is offline
Citaat:
Mutant schreef op 18-11-2004 @ 15:16 :
RanC en Jususfreak
Die word daar al 194737857634 keer gehouden. Kunnen we dat forum niet gewoon afschaffen? Elk onderwerp eindigt toch in een wellus-nietus spelletje...
Oud 18-11-2004, 14:18
Verwijderd
Tja. Wat wil je, geen van beide partijen zal zich erbij neerleggen dat de een de ander niet kan uitrangeren door gebrek aan bewijs.
Oud 18-11-2004, 16:49
Verwijderd
Citaat:
jezusfreak16 schreef op 18-11-2004 @ 15:17 :
ja er is ook bewijs voor het verhaal van noach.er is namelijk wetenschappelijk bewijs dat de aarde onderwater heeft gestaan waardoor het klimaat is veranderd,voor de overstroming had de aarde namelijk 1 klimaat en daarna 4 verschillende dit kwam door de verdamping van het water dat de atmosfeer veranderde en de verplaatsing van het water.
Bullshit.

nog meer (biblische) problemen met het idee van de zondvloed.
Oud 18-11-2004, 17:02
Verwijderd
subforum!
Oud 18-11-2004, 19:46
jezusfreak16
jezusfreak16 is offline
Citaat:
ChildOfTheNight schreef op 16-11-2004 @ 16:35 :
waarom qoute je mij elke keer?
ja ik vind die van jou het zinnigst om op te antwoorden
Oud 18-11-2004, 19:46
jezusfreak16
jezusfreak16 is offline
Citaat:
Mutant schreef op 18-11-2004 @ 15:18 :
Tja. Wat wil je, geen van beide partijen zal zich erbij neerleggen dat de een de ander niet kan uitrangeren door gebrek aan bewijs.
nee niet door gebrek aan bewijs,bewijs genoeg maar niemand wil het bewijs aannemen
Oud 18-11-2004, 19:48
jezusfreak16
jezusfreak16 is offline
Citaat:
RanC schreef op 18-11-2004 @ 15:14 :
Ik zou graag eens feiten, cijfers en waarneembare aanwijzingen zien van wat jij nu allemaal lult.

Want als ik de moeite zou nemen, dan kan ik dit weer allemaal makkelijk weerleggen.
Maar ik ben grieperig en voel me gewoon diep kut, dus ik heb weinig zin om hersencellen te gebruiken om iets te weerleggen terwijl het geen zin heeft.
Want in jou geval is het toch als tegen een muur aanpraten.
ik heb je gezegd wat word bewijs er is,ik heb gezegd waar je het uitgebreid kunt halen.en dan is het JOU probleem als JIJ het niet wil acepteren.
Oud 18-11-2004, 19:49
jezusfreak16
jezusfreak16 is offline
Citaat:
Mutant schreef op 18-11-2004 @ 15:16 :
RanC en Jususfreak
volgens mij zitten we daar ook op of vergis ik me nou
Oud 18-11-2004, 19:51
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
jezusfreak16 schreef op 18-11-2004 @ 20:49 :
volgens mij zitten we daar ook op of vergis ik me nou
dit is mystiek, religie is het subforum ervan.

(zie bovenkant pagina of link rechtsonder het mystiek-tab van de hoofdpagina van het forum)
Oud 18-11-2004, 19:54
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Rijk & succesvol worden
Oud 18-11-2004, 20:06
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 18-11-2004 @ 20:51 :

(zie bovenkant pagina of link rechtsonder het mystiek-tab van de hoofdpagina van het forum)
Idd.

En @ Jesusfreak gelieve dan ook daarnaartoe te verhuizen!!!
Oud 20-11-2004, 08:44
jezusfreak16
jezusfreak16 is offline
Citaat:
GanzenVeer schreef op 16-11-2004 @ 22:00 :
god is ook gek dat hij jou als kind aanneemt. en dat zeg je zelf ook: "ik ben ook gek -> link -> gods eigen kind".
klopt hardstikke gek op God
Oud 20-11-2004, 08:45
jezusfreak16
jezusfreak16 is offline
Citaat:
T_ID schreef op 18-11-2004 @ 20:51 :

nee ik vind het hier gezelliger en hier wil ik over discuseren
Oud 20-11-2004, 09:27
Verwijderd
Citaat:
jezusfreak16 schreef op 20-11-2004 @ 09:45 :
nee ik vind het hier gezelliger en hier wil ik over discuseren
Dat is dan jammer. De discussie die jij wil houden mag je op religie voeren. Volgende reacties in dit topic die over de betrouwbaarheid van de bijbel worden verwijderd.
Oud 21-11-2004, 20:28
FreeZzze
FreeZzze is offline
Ik wil graag een kind krijgen en er goed voor zorgen en het zien opgroeien enzo
Oud 22-11-2004, 15:41
Moa
Moa is offline
Citaat:
FreeZzze schreef op 21-11-2004 @ 21:28 :
Ik wil graag een kind krijgen en er goed voor zorgen en het zien opgroeien enzo
Nou, daar is toch niks mis mee?
Oud 23-11-2004, 01:09
Wammus
Wammus is offline
Mijn doel is om gelukkig te leven en geluk op wat voor manier dan ook over te kunnen brengen aan andere mensen. Ik vind dat je maar een keer leeft en je daarin dus zoveel mogelijk lol moet maken . Of dat goed voor me is daar valt zwaar over te twijfelen maar ik vind het leuk om "slechte" dingen te doen en dus doe ik ze gewoon.

Regels voor berichten