Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-11-2004, 13:11
*oma*
*oma* is offline
Vind jij dit een goede psycholoog? Zou jij zelf naar een psycholoog gaan die, zoals hij, behavioristische therapie, gebruikt?
Oud 18-11-2004, 13:21
-Flip-
-Flip- is offline
mwah, beetje een wazige gast.. na de kennismaking zou ik daar al niet meer komen denk ik... maar het programma is best mooi af en toe...
Oud 18-11-2004, 13:21
Verwijderd
Ik vind hem een beetje dom... Niet dom in de zin van een laag IQ oid, maar gewoon...'k vind het vaak wel grappig. Wat hij zegt vind ik vaak te simpel voor woorden, maar het werkt kennelijk wel (of ze laten alleen maar mensen zien waarbij het werkt ed, 't is en blijft natuurlijk wel (Amerikaanse) tv).
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 13:35
bracelance
bracelance is offline
hij zegt dingen die we allemaal al weten maar zoals vaak moet het gewoon even gezegd worden daarom is het vrij dom. In nederland zou hij er gelijk uit worden gekicked omdat nederlanders over het algemeen meer eisen stellen aan een psych.
Oud 18-11-2004, 13:38
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
bracelance schreef op 18-11-2004 @ 14:35 :
hij zegt dingen die we allemaal al weten maar zoals vaak moet het gewoon even gezegd worden daarom is het vrij dom. In nederland zou hij er gelijk uit worden gekicked omdat nederlanders over het algemeen meer eisen stellen aan een psych.
waarschijnlijk heb je wel gelijk.

Al zullen er wel mensen zijn in Nederland die bij hem zweren. Ik vind het trouwens niet dom dat hij dingen zegt die mensen al weten, want op dat moment weten ze het niet, beseffen ze het niet en worden ze wakkergeschud.

Het veranderen van het gedragingspatroon vind ik een goede zaak
Oud 18-11-2004, 13:40
Verwijderd
Citaat:
bracelance schreef op 18-11-2004 @ 14:35 :
In nederland zou hij er gelijk uit worden gekicked omdat nederlanders over het algemeen meer eisen stellen aan een psych.
In Nederland zit ook een soortgelijk figuur in één of ander programma (maar dat is niet zijn programma en het is niet dagelijks...'k weet alleen de naam van het programma even niet meer).
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 13:41
Verwijderd
Citaat:
*oma* schreef op 18-11-2004 @ 14:38 :
Ik vind het trouwens niet dom dat hij dingen zegt die mensen al weten, want op dat moment weten ze het niet, beseffen ze het niet en worden ze wakkergeschud.
Dan weten ze het dus niet (iig op dat moment niet) en zegt hij geen dingen die mensen al weten en kan het om die reden dus ook niet meer dom zijn.

(Maar ik vind het dus wel dom. )
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 13:42
Eend
Eend is offline
Wat hij zegt is voor de meeste mensen vrij logisch en simpel, maar voor de mensen die het nodig hebben niet.

De therapie die aan mij gegeven is, zou voor anderen ook als simpel en kinderachtig kunnen worden beschouwd.

Ik vind m wel goede dingen zeggen. Hij lult in ieder geval niet uit zn nek
Oud 18-11-2004, 13:45
bracelance
bracelance is offline
hij zegt dingen die mensen al weten of ze er op dat moment aan denken of niet, hij schudt ze wat dat betreft wakker.

In Amerika kan zo'n talkshow dagelijks overleven omdat er genoeg 'minder intelligente' mensen zijn die de kijkcijfers hoog houden. In Nederland hebben we er ook eentje dacht ik maar dat is een onderdeel van een programma, en dat is omdat hij geen heel programma kan krijgen ivm te weinig belangstelling.
Oud 18-11-2004, 13:45
Freestyler*
Freestyler* is offline
Dr. Phil is toch prachtig
en vooral die zoon van hem die bij elke gelegenheid even zijn boek ''closing the gap'' komt promoten

Maar hij houdt het toegankelijk
het klinkt logisch wat ie zegt
en er zijn toch mensen die er iets mee opschieten
een beetje simpel lijkt het wel, maar jah
het blijft tv natuurlijk, dat wel
maar mooie tv
Oud 18-11-2004, 13:47
Gothic
Gothic is offline
Je kunt hier niet over oordelen, de korte momenten die je op tv ziet zijn maar het topje van de ijsberg als je kijkt naar de voorgesprekken en therapie die de gasten krijgen. Er zit een heel proces omheen, het is zo dat die mensen 5 min komen in het programma en verder aan hun lot worden overgelaten...
Oud 18-11-2004, 13:49
Verwijderd
Gebaseerd op wat ik van hem gezien en gelezen heb is het een ongelooflijke zak hooi die het beroep van psycholoog grof te schande maakt.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 13:50
Verwijderd
@Gothic: Dat veranderd niks aan het programma en hoe hij doet ed.
Met citaat reageren
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
ik kijk echt vaak naar dr phil..

laatst die aflevering over die ene jongen die drugsverslaafd was..
hoe zij hem al maanden volgen
Moonlight fairy
Moonlight fairy is offline
Dr Phil zal vast wel iets goed doen... Maar af en toe lijkt me het wel te simpel. Het is idd zo dat mensen af en toe wakker geschud moeten worden. Maar daar ben je er niet mee... Één zo'n sessie helpt niet... Anders zou dit land geen psychische hulpbehoevende hebben... Het zal zeker wel wat wakker schudden... maar het weten er naar handelen zijn twee verschillende dingen...
Oud 18-11-2004, 13:52
Verwijderd
Citaat:
Moonlight fairy schreef op 18-11-2004 @ 14:50 :
Één zo'n sessie helpt niet...
Zoals Gothic al zei: het programma is slechts het topje van de ijsberg er zit nog een hele zooi om heen. Wat dat betreft vind ik het dan weer beter dan de meeste programma's (dat mensen niet aan hun lot over worden gelaten).
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 13:58
Masquerade
Masquerade is offline
Dr. Phil is niet voor niets zo ver gekomen dat hij dagelijks op de tv te zien is, dus hij zal ongetwijfeld wel iets goeds gedaan hebben.

Ik vind Dr. Phil erg leuk om naar te kijken (ligt wel aan het onderwerp natuurlijk) en vind de manier waarop hij mensen helpt ook goed, o.a. door de humor die hij tentoonspreidt.

En verder denk ik niet dat wij kunnen oordelen of hij wel of niet een goede therapeut is, want een uurtje tv zegt daar te weinig voor.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 14:00
Eend
Eend is offline
Ze hebben ook ooit zo'n probleem gezin bijgehouden. Je zag toch echt wel dat ze vooruit gingen.

Denken jullie nou echt dat een Nederlandse psycholoog veel zinnigere dingen weet te zeggen? Psychologie lijkt zo moeilijk, maar als je het hoort denk je: Owja! Dat doe ik ook altijd! Wat simpel man!

Dus vandaar dat het zo simpel lijkt, maar probeer zelf maar eens zo'n sessie te doen
Oud 18-11-2004, 14:03
Masquerade
Masquerade is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 18-11-2004 @ 15:01 :
Ik weet niet of dat (in Amerika) iets zegt?
Ik denk dat dat zelfs in Amerika wel wat zegt ja.

En verder sluit ik me aan bij Eend.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 14:04
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 18-11-2004 @ 14:50 :
@Gothic: Dat veranderd niks aan het programma en hoe hij doet ed.
Klopt, maar ze vraagt of je het een goede psycholoog vindt. Zoiets kun je dus nooit beoordelen nav zijn programma.
Oud 18-11-2004, 14:06
light fighter
light fighter is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 18-11-2004 @ 14:40 :
In Nederland zit ook een soortgelijk figuur in één of ander programma (maar dat is niet zijn programma en het is niet dagelijks...'k weet alleen de naam van het programma even niet meer).
die vent in dat programma van angela groothuizen??? bedoel je??
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 14:12
light fighter
light fighter is offline
dat wilde ik ook zeggen

Laatst gewijzigd op 23-09-2007 om 11:26.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 14:27
Verwijderd
Die ja.

Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 14:58
C'est moi
C'est moi is offline
ik vind hem goed
Oud 18-11-2004, 15:11
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
freakyfire schreef op 18-11-2004 @ 14:50 :
ik kijk echt vaak naar dr phil..

laatst die aflevering over die ene jongen die drugsverslaafd was..
hoe zij hem al maanden volgen
die heb ik ook pas gezien
heb tegenwoordig niet de tijd/ het geduld om elke dag te kijken ofzo..
maar hij doet wel meer dan die 10 minuten die je in het programma ziet
weet iemand hoe het is afgelopen met die dikke kinderen die auditie hadden gedaan voor zijn teenager afvalprogramma?
Oud 18-11-2004, 15:29
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Vroeger vond ik het nog heel boeiend maar nu hoeft het voor mij niet zo.

Vind zijn manier van therapie trouwens wel de interessante.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 17:31
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 18-11-2004 @ 14:40 :

Hij zat zelf ook eerst bij Oprah.
Oud 18-11-2004, 17:47
C'est moi
C'est moi is offline
vandaag elmo!!
Oud 18-11-2004, 17:56
Verwijderd
Toen het nog 'savonds erop kwam keek ik bijna altijd. Hij zegt altijd precies de goede dingen, op zo'n manier dat het ook aankomt. Het klinkt dat misschien heel simpel, maar ik denk niet dat het zo makkelijk is. Maar goed, ik vind dr. Phil wel
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 18:03
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
C'est moi schreef op 18-11-2004 @ 18:47 :
vandaag elmo!!

?...
Oud 18-11-2004, 18:18
Nijn*
Nijn* is offline
Ik kijk het wel vaak, maar om nou te zeggen dat 'ie echt heel erg goed is ofzo..nee.. Hij denkt vaak wat makkelijker over dingen die in de realiteit veel moeilijker zijn.
Oud 18-11-2004, 18:48
Balance
Balance is offline
Oh dat vind ik zó'n slechte psycholoog!
Er was een keer een vrouw van 25 (ofzo) en zij was sinds kort op zichzelf gaan wonen en merkte dat ze het allemaal maar amper aan kon. Zijn advies: ga weer bij je ouders wonen.
Ook toen de vrouw aangaf dat ze zelfstandig wilde worden en aan d'r probleem wilde werken (en dus niet terug naar huis wilde) zei hij: ja, maar het lukt je toch niet? Dan moet je maar gewoon terug bij je ouders gaan wonen.

Ik geloof trouwens voor een groot deel wel in het behaviorisme en denk dat dr. Phil wel veel goeds zegt. Maar zoals anderen al zeiden zijn het dingen die je zelf ook al had kunnen verzinnen.

Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 19:20
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Ik keek er vroeger elke avond naar en ik vond het altijd zeer interessant. Ook heb ik The Ultimate Weight Contest gevolgt en dat vond ik echt .
Oud 18-11-2004, 20:00
Verwijderd
Dr Phil zegt best weleens dingen waar ik het mee eens ben, maar ik vind z'n aanpak nogal stom. Hij brengt z'n advies van "zo is het, want ik zeg het, klaar." Soms worstelen de mensen die daar komen met vragen, of hadden ze zelf bijv. al dingen bedacht.. en die dingen kloppen dan niet volgens Dr Phil, maar hij zegt er dan niet bij waaróm. Hij geeft hen geen antwoord op hun vragen, hij vertelt alleen wat hij zelf wil vertellen.
Verder vind ik het niet goed dat hij een hele zaal laat lachen om de problemen van mensen. Bij sommige dingen kan het wel, maar er zitten soms ook dingen bij waarvan ik het echt niet vind kunnen.

Ik heb ooit 1 aflevering met die psycholoog bij Angela Groothuizen gezien en ik vond het een ontzettende idioot. Hij vroeg aan een vrouw "heeft je vriend je van de straat geplukt omdat hij je zo sneu vond?" en dan niet op zo'n retorische manier van "nee natuurlijk niet, hij vond je echt leuk", maar op een extreem lullige manier. Die vrouw ging er ook helemaal niet tegenin ofzo maar zat daar een beetje zielig te huilen. Hij stelde op een ontzettend botte manier vragen, bijv. "na hoe lang ben je ten huwelijk gevraagd?" (wat dat er mee te maken had ontging me compleet) en of ze bij haar man was gebleven omdat ze toch niemand anders kon vinden. (terwijl ze daar totaal niet voor huwelijksproblemen was gekomen ofzo, ze was gewoon blij met haar man.. ze was daar omdat ze moeilijk contact maakte met andere mensen, met haar man ging dat juist wél goed). En dan vroeg die vent ook nog van "zou je mij beter willen leren kennen?" en zo niet dan was dat volgens hem omdat ze totaal niet geïnteresseerd was in anderen. (Ik denk dan van "duh dat ze hem niet wilde leren kennen.. k zou dat ook niet willen )

Naja.. achteraf moeilijk uit te leggen.. maar ik weet nog dat ik die aflevering met m'n hele familie zat te kijken en dat we het een verschrikkelijke vent vonden. We begrepen niet dat zo iemand zichzelf een psycholoog durfde te noemen. Daarna heb ik dat programma nooit meer gekeken.. ik werd ongeveer gek van ergernis en vond het heel erg voor die vrouw.

Laatst gewijzigd op 18-11-2004 om 20:04.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 20:15
synclinorium
synclinorium is offline
Citaat:
vandaag elmo!!

Heb ik toevallig gezien. Al die kindjes helemaal blij dat elmo en pino er waren. Was zo lief om die gezichtjes te zien

Dr. Phil.....hmzz kan er nooit lang naar kijken. Hij praat zo nep, zo perfect. Dus vind m niet geweldig
Oud 18-11-2004, 20:47
cyntha
cyntha is offline
Citaat:
vandaag elmo!!
Ja, dat was leuk!! Samen met dr. Feel en Pino.

Ik vind dr. Phil leuk om naar te kijken. Maar hij bekijkt dingen op zo'n makkelijke manier, terwijl ik ze eigenlijk helemaal niet zo simpel vind.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 20:49
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
*oma* schreef op 18-11-2004 @ 14:11 :
Vind jij dit een goede psycholoog? Zou jij zelf naar een psycholoog gaan die, zoals hij, behavioristische therapie, gebruikt?
Definitie van Dr. Phil is in mijn optiek een populistische, veramerikaanse tv-shrink. (Hoewel hij dus eigenlijk geen shrink is maar een psychotherapeut). Ergens vind ik zijn benaderingswijze wel wat hebben -hoe commercieel dan ook. Hulpverleners die de gehele tijd met je mee praten en zich voordurend empatisch (invoelend) opstellen komen bij mij niet geloofwaardig over.
Oud 18-11-2004, 21:39
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 18-11-2004 @ 21:00 :
[knip dokter phil anders wordt het een lange quote.]

[knip stukje over Nl psych.]
Die Nederlandse psycholoog heet Jeffrey Weinberg. Hij heeft een boek waarin hij volkomen gezonde mensen, die zichzelf een complex aanpraten, met confrontatie uit de tent probeert te lokken zodat ze zichzelf gaan verdedigen. "Hee, lul! ik ben wel de moeite waard ja!" zoiets dus. Maar op televisie zien hoe iemand vernederd wordt is inderdaad alles behalve leuk.

Ik weet niet of Dokter Phil een goede psycholoog is. Wij zien alleen de edited version van de show waarin alle leuke grapjes en emotionele momenten up close zijn verwerkt. Bovendien is zijn programma entertainment en daarom probeert hij het zo luchtig mogelijk te houden. Als hij dat niet zou doen, zou de dr Phil show binnen de korste keren van de buis af zijn.
Wat ik niet snap is dat duizenden Amerikanen zich graag te kijk zetten bij een veredelde versie van Jenny Jones. Je krijgt dan wel professionele begleiding buiten de show, maar dan weet wel heel West-Europa en Amerika dat je man impotent is, jij elke avond jezelf in slaapt huilt omdat je hangtieten hebt en je kinderen door langdurige mishandeling op de sociale werkplaats terecht zijn gekomen. Dat zijn niet bepaald dingen waar je op aangesproken wil worden door vreemden. Maar goed.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 22:55
Suusjuhh
Suusjuhh is offline
Geloof best dat ie een goeie psycholoog is maar of ie nou echt beter is dan anderen en echt wonderen kan verrichten betwijfel ik. Het is natuurlijk meer gewoon voor de show, Amerikanen vinden zon vent al snel geweldig volgens mij waardoor het heel overdreven wordt.. En de meeste mensen die naar hem toe gaan willen toch gewoon op tv komen want als je écht problemen hebt heb je geen zin om dat voor heel de wereld te gaan vertellen lijkt mij. Verder vind ik sommige onderwerpen wel interessant (al vind ik die vent niet echt geweldig) en kijk het af en toe, vooral omdat er toch weinig van zulke dingen op tv is op dit moment. Maar een show als Jenny Jones vind ik echt afschuwelijk en dom (is ook wel ietsjes anders maar toch).
Oud 18-11-2004, 23:00
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
Jadis schreef op 18-11-2004 @ 22:39 :
Die Nederlandse psycholoog heet Jeffrey Weinberg. Hij heeft een boek waarin hij volkomen gezonde mensen, die zichzelf een complex aanpraten, met confrontatie uit de tent probeert te lokken zodat ze zichzelf gaan verdedigen. "Hee, lul! ik ben wel de moeite waard ja!" zoiets dus. Maar op televisie zien hoe iemand vernederd wordt is inderdaad alles behalve leuk.

volgens mij heet dat profocatief coachen
Oud 18-11-2004, 23:16
Verwijderd
Hij legt al die mensen het wel mooi uit, maar ik denk toch dat het belangrijker voor die mensen is dat ze het zelf ontdekken hoe ze zich moeten gaan gedragen....Hij zit de hele tijd maar te blaten(geen onzin hoor, zeker ware dingen), en de mensen hele tijd maar knikken. Ik geloof er niks van dat ze er echt wat aan gaan doen als ze thuis komen.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 08:13
Verwijderd
Citaat:
bonelesschicken schreef op 19-11-2004 @ 00:16 :
Hij zit de hele tijd maar te blaten(geen onzin hoor, zeker ware dingen), en de mensen hele tijd maar knikken. Ik geloof er niks van dat ze er echt wat aan gaan doen als ze thuis komen.
Ja idd

Ik heb nog nooit gezien dat iemand daar echt tegen hem in ging.. als iemand dat ook maar een klein beetje probeert dan kapt hij het af, hij accepteert dat niet. Ook als iemand met eigen ideeën komt dan gaat ie daar bijna niet op in en gooit er weer z'n eigen verhaal overheen. Dat is een van de dingen die ik zo lomp aan 'm vind.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 12:13
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Wat Phill doet is een spiegel voor de mensen zetten. Daar hoef je niet slim voor te zijn, je moet er alleen even zélf op kunnen komen..

Dr Phill laat de mensen het zélf doen, en gebruikt hierbij een beetje de cognitieve methode. Ik ben er zelf zeer over te spreken. Maar het ligt eraan hoe je naar die man kijkt. Je kunt geen wonderen van hem verwachten, je moet zelf iets doen met de handvaten die hij de mensen geven kan.

Of het goed is wat hij doet? Zolang het mensen tot denken zet? JA! Zolang er hier een topic over hém wordt geopend?! Dan zal hij de mensen wel verbazen...

Grtjs.
Oud 19-11-2004, 12:51
Verwijderd
Het schijnt dat de tactiek die dr. Phil in zijn show gebruikt, vooral zo goed werkt omdat hij hem in een show gebruikt. Je schrijft je in voor de show dus je bent al gemotiveerd, je wordt uitgekozen dus je voelt je bevoorrecht, je bent fan van dr. Phil en beschouwt hem dus als autoriteit, een volledig publiek ziet en hoort jou beloven dat je je leven zult beteren, evenals miljoenen tv-kijkers, dus dan moet je wel, en daarna blijken andere gasten een soortgelijk probleem te hebben, dus je voelt je gesteund. In een behandelkamer krijg je dat niet zo makkelijk voor elkaar.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 13:12
Quiana
Quiana is offline
Ik ben er geen fan van. Waarom precies weet ik niet, zal wel
door de manier van doen enz komen.

En het klopt dat er vaak dingen worden gezegd die je zelf ook
wel had kunnen bedenken, maar bedenk dan wel dat dat met
name voor psychisch gezonde mensen geldt.

Op het moment dat je met dingen worstelt enz, kan het best
zo zijn dat die dingen niet (meer) zo enorm vanzelfsprekend
zijn, of juist heel moeilijk vast te houden, aan te nemen enz.

Voor de mensen die het nodig hebben is het idd niet zo simpel
als voor 'gezonde' mensen, zoals Eend al zei.
Oud 19-11-2004, 13:14
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Sarah schreef op 19-11-2004 @ 13:51 :
Het schijnt dat de tactiek die dr. Phil in zijn show gebruikt, vooral zo goed werkt omdat hij hem in een show gebruikt. Je schrijft je in voor de show dus je bent al gemotiveerd, je wordt uitgekozen dus je voelt je bevoorrecht, je bent fan van dr. Phil en beschouwt hem dus als autoriteit, een volledig publiek ziet en hoort jou beloven dat je je leven zult beteren, evenals miljoenen tv-kijkers, dus dan moet je wel, en daarna blijken andere gasten een soortgelijk probleem te hebben, dus je voelt je gesteund. In een behandelkamer krijg je dat niet zo makkelijk voor elkaar.
Hmm, zit wel wat in op zich..
Oud 19-11-2004, 15:29
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
bonelesschicken schreef op 19-11-2004 @ 00:16 :
Hij legt al die mensen het wel mooi uit, maar ik denk toch dat het belangrijker voor die mensen is dat ze het zelf ontdekken hoe ze zich moeten gaan gedragen....Hij zit de hele tijd maar te blaten(geen onzin hoor, zeker ware dingen), en de mensen hele tijd maar knikken. Ik geloof er niks van dat ze er echt wat aan gaan doen als ze thuis komen.
Je zag ook welles van die mensen die terugkwamen en dan zeiden ze: tijdens de show vond ik het maar niets en vond ik dat u maar wat zat te babbelen, alles ging ook langs me heen, maar thuis ben ik nog ff goed na gaan denken en oohh u heeft mn leven veranderd
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 15:31
LoeLoe
LoeLoe is offline
Ik vind het af en toe wel interessant om naar te kijken.

Soms zegt ie dingen die zo logisch lijken en klinken. Maar soms betrap ik mezelf er dan op dat ik ongeveer hetzelfde denk als die gasten daar en dan denk ik: jah..ergens heb je wel een klein beetje gelijk.

Ik vind het een goede gast
Ik heb gelukkig geen psycholoog nodig maar hij maakt je aan het lachen. En als ik er wel ooit eentje nodig heb, dan is zo'n persoon uitstekend voor mij omdat hij mij aanspreekt.

Amerikaanse tv is meestal wel vermakelijk, maar zo slecht vind ik zijn programma niet.

Maar soms iztten er ook afleveringen bij en dan denk ik...beetje Ricky Lake, wat doet dat hier?
Oud 19-11-2004, 15:35
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Ik denk dat iedereen die gesprekken met een psycholoog aan wil gaan gemotiveerd moet zijn. Phill is er niet om de mensen te motiveren, dat moeten de mensen zelf doen. De druk in de zaal kan daarbij helpen, anderzijds; dat kan mensen weerhouden van de waarheid. Ze kunnen dingen verzwijgen dat er vervolgens toe lijdt dat je thuis komt en alles alweer aan de kant schuift...

In een behandelkamer zonder camera en publiek zal dit dus enkel maar een voordeel zijn.

Het risico dat mensen de boel vergeten en het probleem maar voor lief nemen is er altijd, omdat de problemen vaak al zo diep liggen. Dat ze ook iets vertrouwelijks beginnen te krijgen. Mensen durven vaak de stap naar het onbekende niet te nemen en blijven daardoor hangen in problemen.

Grtjs.
Oud 19-11-2004, 15:37
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 19-11-2004 @ 13:51 :
Dat was trouwens een reactie op dit stukje
Reageren

Regels voor berichten