Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-11-2004, 22:32
Verwijderd
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 15-11-2004 @ 12:33 :
ik slip nou ook wat pillen die je spijsvertering schijnen te verhogen, en volgens mij schijnt het nog te werken ook. vorige week 2 keer pizza gegeten, pepernoten, en niet zo heel boeiend gesport en toch een kilo afgevallen! drink wel heel veel trouwens (water + lowcal.)

ook heel mooi.. heb nou een broek in een maat kleiner gekocht en die zit nou zelfs al een beetje te wijd! (bovenbonen vooral) dus dat is wel allemaal heel gaaf enzo.

hoe schadelijk is het om van die 'pillen' te slikken? deze heten cypar cynarus ofzo.. hooggeconcentreerde artisjokcapsules. zijn dus voor spijsvertering maar ook voor betere functie van maag leven en galblaas.
Hm, wat het vaak met die pillen is, is dat je enorm aankomt, als je stopt met het slikken van die dingen. Je bent dan gewend om veel te eten, en als je daarmee doorgaat zonder die pillen, dan vliegt het erbij. Misschien zelfs al als je minder gaat eten? Ik weet het niet precies. Die pillen zelf lijken me niet zo slecht, waarschijnlijk wel als je ze lange tijd slikt oid.
Oud 17-11-2004, 15:05
kellytje
kellytje is offline
Ik vroeg me af of ik voor vndaag genoeg gegeten had en als dat niet zo was , wat ik dan eventueel nog zou kunnen eten dat gezond is . Ik weet dat ik niet echt te dik ben gezien mijn lengte maar en paar kilo mogen er toch wel af ...
8uur : vittalinea yoghurt (0%)
10uur : flannetje
12uur : kom soep met 2 (vrij grote stukken stokbrood)
16uur : visstoomzakje uit de microgolf (70kcal per 100gr , 300gr)

Thx in elk geval
Oud 17-11-2004, 15:32
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
kellytje schreef op 17-11-2004 @ 16:05 :
Ik vroeg me af of ik voor vndaag genoeg gegeten had en als dat niet zo was , wat ik dan eventueel nog zou kunnen eten dat gezond is . Ik weet dat ik niet echt te dik ben gezien mijn lengte maar en paar kilo mogen er toch wel af ...
8uur : vittalinea yoghurt (0%)
10uur : flannetje
12uur : kom soep met 2 (vrij grote stukken stokbrood)
16uur : visstoomzakje uit de microgolf (70kcal per 100gr , 300gr)

Thx in elk geval
Beetje weinig als dat alles voor vandaag is!! Eet je geen brood? Geen fruit? HOeveel yoghurt? Geen avondeten? Wat drink je?
Oud 17-11-2004, 15:40
kellytje
kellytje is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 17-11-2004 @ 16:32 :
Beetje weinig als dat alles voor vandaag is!! Eet je geen brood? Geen fruit? HOeveel yoghurt? Geen avondeten? Wat drink je?
Ik ga straks nog een appel eten en een kiwi ofzo (meer fruit hebben we op de moment niet) , ik heb wel een snee brood gegeten bij die vis (en bij men soep 2 grote stukken stokbrood dus) . Ik drink water en suikervrije limonade (Tonisteinner of zoiets)
Oud 17-11-2004, 15:42
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
kellytje schreef op 17-11-2004 @ 16:40 :
Ik ga straks nog een appel eten en een kiwi ofzo (meer fruit hebben we op de moment niet) , ik heb wel een snee brood gegeten bij die vis (en bij men soep 2 grote stukken stokbrood dus) . Ik drink water en suikervrije limonade (Tonisteinner of zoiets)
ik bedoelde met brood eigenlijk meer boterhammen, met vezels en zo.. bruin/volkoren/roggenbrood... Aan stokbrood heb je behalve vulling niet zo veel! Maar je eet dus geen avondeten?
Oud 17-11-2004, 15:46
kellytje
kellytje is offline
Ik eet wel graag bruin brood maar het probleem is dus dat mijn moeder dat niet lust en ik echt geen heel brood alleen op krijg ... Op school eet ik bij mijn soep meestal wel bruin (stok) brood maar er was vandaag alleen nog maar wit . Die vis was eigelijk mijn avondeten (ik was veel vroeger dan verwacht terug van school) . Maar ik denk dat ik inderdaad wel nog iets ga eten straks ...
Oud 17-11-2004, 16:24
rare kwast
rare kwast is offline
ik heb alleen ff de laatste 5 berichten gelezen maar volgens mij is het vrij weinig als ik dat zo zie...
als je wil af vallen is het belangirjk normaal te eten
ik eet gewoon

's ochtends; yoghurt of brood
10 uur; appel/banaan
half 1; 2 a 3 boterhammen
half 3; stuk ontbijtkoek
half 6, 6 uur; avond eten...gewoon groente of pasta of wat er ook op tafel staan
8 uur; stuk fruit

en de kilo's gaan echt hard hoor *vind ik*

zo een dieet krijg je ook bij de dietist trouwens..
Oud 17-11-2004, 16:25
rare kwast
rare kwast is offline
[B]ik heb alleen ff de laatste 5 berichten gelezen maar volgens mij is het vrij weinig als ik dat zo zie...
als je wil af vallen is het belangirjk normaal te eten
ik eet gewoon

's ochtends; yoghurt of brood
10 uur; appel/banaan
half 1; 2 a 3 boterhammen
half 3; stuk ontbijtkoek
half 6, 6 uur; avond eten...gewoon groente of pasta of wat er ook op tafel staan
8 uur; stuk fruit

en de kilo's gaan echt hard hoor *vind ik*

deze eet tips krijg je ook bij de dietist trouwens.. ik eet zelfs nog te weinig brood/ verzels per dag
Oud 17-11-2004, 17:01
Verwijderd
Citaat:
kellytje schreef op 17-11-2004 @ 16:46 :
Ik eet wel graag bruin brood maar het probleem is dus dat mijn moeder dat niet lust en ik echt geen heel brood alleen op krijg ...
Dan koop je een half? Of je vriest een deel in? Doen wij ook altijd.
Oud 17-11-2004, 18:02
YPrue
YPrue is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 17-11-2004 @ 18:01 :
Dan koop je een half? Of je vriest een deel in? Doen wij ook altijd.
Ja precies. Dan koop je gewoon een heel of een half brood en dan haal je de sneetjes die je de volgende dag gaat eten de dag van tevoren alvast uit de diepvries.
Bovendien zou ik het 's morgens meer ontbijten dan alleen dat yoghurtje. Eet er wat boterhammen bij, dan heb je in ieder geval al wat meer vulling.
Ook zou ik (zoals hierboven al gepost is door anderen) wat fruit tussendoor eten, of eventueel nog wat boterhammen.
Eet je als avondeten altijd weinig?
Oud 17-11-2004, 18:04
Miracle
Miracle is offline
Ik koop altijd zelf brood, want m'n moeder wil dat niet kopen omdat ze zelf bakt.
Ik doe het brood in de vriezer en haal er elke keer wat uit wat ik mee naar school neem. Het is wel binnen een half uur ontdooit.
Oud 17-11-2004, 18:05
kellytje
kellytje is offline
Is bruin brood dan echt zoveel gezonder dan wit ? Ik eet meestal niet veel smorgens , heb dan niet zoveel honger (en het lijkt wel hoe meer ik smorgens eet , hoe sneller ik weer honger heb , wat natuurlijk onzin is) . Normaal eet ik 1 boterham met confituur en een stukje fruit of yoghurtje . Ik eet meestal overdag wel goed , maar 'savonds uit verveling veel te veel , dat probeer ik nu wat te minderen ... Ik heb wel nog een aardbijenyoghurtje en een kwi gegeten net
Oud 17-11-2004, 18:22
YPrue
YPrue is offline
Citaat:
kellytje schreef op 17-11-2004 @ 19:05 :
Is bruin brood dan echt zoveel gezonder dan wit ? Ik eet meestal niet veel smorgens , heb dan niet zoveel honger (en het lijkt wel hoe meer ik smorgens eet , hoe sneller ik weer honger heb , wat natuurlijk onzin is) . Normaal eet ik 1 boterham met confituur en een stukje fruit of yoghurtje . Ik eet meestal overdag wel goed , maar 'savonds uit verveling veel te veel , dat probeer ik nu wat te minderen ... Ik heb wel nog een aardbijenyoghurtje en een kwi gegeten net
Ik zou eerder voor bruin brood (zoals volkorenbrood) kiezen dan voor wit brood. Ook al heb je het 's morgens niet zoveel honger, probeer toch iets meer te eten.
Was het avondeten wat je vandaag hebt gegeten net zo veel als wat je normaal ook als avondeten eet? Dan zou ik wat meer avondeten eten.
Oud 17-11-2004, 18:26
kellytje
kellytje is offline
Ik heb wel als ik een hele week enkel bruin brood (en granenbrood) eet , vrij veel last van buikkrampen ... Ik dacht dat dat verband zou kunnen houden met die vezels die er in zitten .
Normaal eet ik dus meer , maar dat is dan naar mijn gevoel te veel
Oud 17-11-2004, 18:27
rare kwast
rare kwast is offline
tis wel handig misschien een glaasje lauw water op nuchtere maag te drinken
helpt obstipatie en buikkrampen voorkomen
*door die verzels*
Oud 17-11-2004, 18:28
YPrue
YPrue is offline
Citaat:
kellytje schreef op 17-11-2004 @ 19:26 :
Ik heb wel als ik een hele week enkel bruin brood (en granenbrood) eet , vrij veel last van buikkrampen ... Ik dacht dat dat verband zou kunnen houden met die vezels die er in zitten .
Normaal eet ik dus meer , maar dat is dan naar mijn gevoel te veel
Heb je al eens langer dan een week alleen maar bruinbrood gegeten? Misschien gaan die buikkrampen na een tijd dan wel over.
Wat en hoeveel meer eet je normaal dan?
Oud 17-11-2004, 18:33
kellytje
kellytje is offline
Hangt er van af . In het weekend eet ik smiddags warm en dan zijn dat gewoon aardappellen + groenten en vlees ( en omdat ik veel niet lust gewoon soms allerlei soorten rauwe groente en mijn vlees dan) In de week eet ik savonds ofwel iets uit de diepvries ofwel kookt mijn moeder (rijst met iets of ook aardappelen) ... Ik eet niet echt veel gekookt ... ik eet gewoon alles liever rauw
Oud 17-11-2004, 18:51
Verwijderd
voedingsmeter zegt wel eens dat ik te veel eiwit én te veel vet én te veel koolhydraten eet, en tóch te weinig kcal... dat kan toch helemaal niet
Oud 17-11-2004, 19:28
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 17-11-2004 @ 19:51 :
voedingsmeter zegt wel eens dat ik te veel eiwit én te veel vet én te veel koolhydraten eet, en tóch te weinig kcal... dat kan toch helemaal niet
Misschien zeg ik iets doms, maar waarom niet? Voeding bestaat toch uit meer dan die drie dingen (lijkt mij iig)?
Oud 17-11-2004, 19:29
Verwijderd
Citaat:
kellytje schreef op 17-11-2004 @ 19:33 :
Ik eet niet echt veel gekookt ... ik eet gewoon alles liever rauw
Zusje van mij en mijn zusjes?
Oud 17-11-2004, 19:29
Verwijderd
De andere dingen leveren geen calorieën... en zijn al helemaal niet in staat om het calorie-aantal mínder te maken
Oud 17-11-2004, 19:33
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 17-11-2004 @ 20:29 :
De andere dingen leveren geen calorieën... en zijn al helemaal niet in staat om het calorie-aantal mínder te maken
't zal wel

Ik denk dat er meer dingen in voeding zitten...maar misschien denk ik verkeerd (niet dat er niet meer dingen inzitten, maar dat die dingen in een ander rijtje thuis horen oid).
Oud 17-11-2004, 19:36
kellytje
kellytje is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 17-11-2004 @ 20:29 :
Zusje van mij en mijn zusjes?
Hehe . Nja ik denk dat ik morgenavond maar eens ga wokken , zo lust ik wel nog alles .
Oud 18-11-2004, 09:53
*Ster*
*Ster* is offline
Hoi, de meeste leden kennen mij met de nickname Magic_STAR, nu heet ik dus ch@nt@l. Verder niet van belang hoor...

Ik wilde ff vragen of jullie mij kunnen uitleggen wat negatieve calorieën zijn? Ik begreep dat dit voedingsmiddelen zijn waar je lichaam meer calorieën voor gebruikt om het te verteren dan dat deze leveren..? Mag ik dan stellen dat je hier zelfs van zou kunnen afvallen, of kunt beschouwen als niet gegeten... huh... ik snap het niet hoor... ??? Kortom: is het nou positief of negatief om te eten, wil je afvallen?
Oud 18-11-2004, 15:43
kellytje
kellytje is offline
Heb net veeeeel te veel gegeten (maar het was wel gezond )
Van die negatieve calorieen heb ik nog nooit gehoord
Oud 18-11-2004, 15:46
YPrue
YPrue is offline
Citaat:
kellytje schreef op 18-11-2004 @ 16:43 :
Heb net veeeeel te veel gegeten (maar het was wel gezond )
Wat heb je dan gegeten?

Laatst gewijzigd op 18-11-2004 om 15:48.
Oud 18-11-2004, 17:18
kellytje
kellytje is offline
vanmorgen : hardgekookt eitje , boterham met effi confituur
10uur : boterham met effi confituur
12uur : boterham
14 uur : pistolet
16uur : wok (wortelen , paprika , sojascheuten , champignons , look) maar hier heb ik dus heel veel van gegeten
en dan nog tamelijk wat druiven daarnet (veel suiker i know)
Oud 18-11-2004, 17:20
Verwijderd
ohohoh, wat veel...

Valt best wel mee, als je het mij vraagt. Tenzij je drie kilo van die gewokte groenten op hebt ofzo.
Oud 18-11-2004, 17:27
Miracle
Miracle is offline
Ik vergeet steeds hoe het zit met (on)verzadigde vetten. Welke zijn nou beter en is het echt beter of maar een klein beetje...

Enne heeft iemand ervaring met Soya cuisine. Is dat een beetje vergelijkbaar met room?
Oud 18-11-2004, 17:28
kellytje
kellytje is offline
Ik denk rond een kilo ofzo Maar ja het was gezond (en lekker )
Oud 18-11-2004, 17:59
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
kellytje schreef op 18-11-2004 @ 18:28 :
Ik denk rond een kilo ofzo Maar ja het was gezond (en lekker )
pak voor de grap eens een pak melk... dat is een kilo en dat is heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel groete...

Eet een stuk of 4 boterhammen meer en je eet al iets gezonder.
Oud 18-11-2004, 18:05
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
kellytje schreef op 18-11-2004 @ 18:18 :
vanmorgen : hardgekookt eitje , boterham met effi confituur
10uur : boterham met effi confituur
12uur : boterham
14 uur : pistolet
16uur : wok (wortelen , paprika , sojascheuten , champignons , look) maar hier heb ik dus heel veel van gegeten
en dan nog tamelijk wat druiven daarnet (veel suiker i know)
als dat over de hele dag is, is het veel te weinig ipv veel...
Oud 18-11-2004, 18:15
*Ster*
*Ster* is offline
Citaat:
kellytje schreef op 18-11-2004 @ 16:43 :

Negative Calories?
The base metabolism of the human body expends a certain amount of energy in the performance of vital functions, of which digestion is one. Foods which create a caloric deficit in digestion are commonly termed "negative calorie" foods. This means the body burns more calories to digest these foods than it receives from these foods.
Oud 18-11-2004, 18:24
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
ch@nt@l schreef op 18-11-2004 @ 19:15 :
Negative Calories?
The base metabolism of the human body expends a certain amount of energy in the performance of vital functions, of which digestion is one. Foods which create a caloric deficit in digestion are commonly termed "negative calorie" foods. This means the body burns more calories to digest these foods than it receives from these foods.
en er staat niet bij welke voedingsmiddelen dat zijn? Ik dacht dat ik ooit gehoord had dat appels dat waren
Oud 18-11-2004, 18:30
Verwijderd
Citaat:
Sassiefje schreef op 18-11-2004 @ 19:24 :
en er staat niet bij welke voedingsmiddelen dat zijn? Ik dacht dat ik ooit gehoord had dat appels dat waren
En oa bleekselderij, dacht ik iig.
Oud 18-11-2004, 18:40
Verwijderd
De meeste stevige rauwe groenten zo'n beetje.
Oud 18-11-2004, 19:00
kellytje
kellytje is offline
Te weinig ?
Maar wat noemen jullie eigelijk een boterham , 1 snee of 2sneden brood ?
Oud 18-11-2004, 19:08
rare kwast
rare kwast is offline
een boterham is een snee brood

een tiener moet 6 tot 10 boterhammen eten
Oud 18-11-2004, 19:12
kellytje
kellytje is offline
Ik noem een boterham dus 2 sneden brood met iets tussen , dus dan eet ik toch voldoende brood ?
Oud 18-11-2004, 19:12
Verwijderd
Citaat:
kellytje schreef op 18-11-2004 @ 20:12 :
Ik noem een boterham dus 2 sneden brood met iets tussen , dus dan eet ik toch voldoende brood ?
Dan wel, ja.
Oud 19-11-2004, 08:52
*Ster*
*Ster* is offline
Ik ben van plan om een dagje te gaan sapvasten.
Bijv. door s'ochtends sinaasappelsap te drinken, s'middags tomaten/groetensap en s'avonds soep. Verder veel water etc. drinken. Opzich lijkt het me niet zo erg ongezond....
Oud 19-11-2004, 12:07
YPrue
YPrue is offline
Citaat:
ch@nt@l schreef op 19-11-2004 @ 09:52 :
Bijv. door s'ochtends sinaasappelsap te drinken, s'middags tomaten/groetensap en s'avonds soep. Verder veel water etc. drinken. Opzich lijkt het me niet zo erg ongezond....
Wat wil je daarmee bereiken?
Oud 19-11-2004, 12:08
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
YPrue schreef op 19-11-2004 @ 13:07 :
Wat wil je daarmee bereiken?
Haar stofwisseling te verkrachten en gezellig te jojo-en
Oud 19-11-2004, 12:18
MieX
MieX is offline
Citaat:
ch@nt@l schreef op 19-11-2004 @ 09:52 :
Je weet hopelijk wel dat je daar alleen maar vocht en heel misschien wat spierweefsel mee kwijtraakt
Oud 19-11-2004, 12:47
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 19-11-2004 @ 13:08 :
Haar stofwisseling te verkrachten en gezellig te jojo-en
Maar heel af en toe zo`n dagje is toch goed voor de darmen en zo? Een soort van ontslakken of zo?
Oud 19-11-2004, 12:53
MieX
MieX is offline
Citaat:
kastdeur schreef op 19-11-2004 @ 13:47 :
Maar heel af en toe zo`n dagje is toch goed voor de darmen en zo? Een soort van ontslakken of zo?
met 1 dagje ontgift je je darmen niet, bovendien is dat hele ontslakken helemaal niet nodig als je gewoon gezond en gevarieerd eet
Oud 19-11-2004, 14:07
J3s
J3s is offline
Citaat:
Miracle schreef op 18-11-2004 @ 18:27 :
Ik vergeet steeds hoe het zit met (on)verzadigde vetten. Welke zijn nou beter en is het echt beter of maar een klein beetje...
(Meervoudig) onverzadigde vetzuren zijn het beste. Vetten met verzadigde vetzuren kunnen leiden tot een verhoging van het cholesterolgehalte..Of het nou echt véél beter is zou ik niet weten..
Oud 19-11-2004, 15:11
Verwijderd
Citaat:
ch@nt@l schreef op 18-11-2004 @ 19:15 :
Negative Calories?
Oud 19-11-2004, 19:30
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
J3s schreef op 19-11-2004 @ 15:07 :
(Meervoudig) onverzadigde vetzuren zijn het beste. Vetten met verzadigde vetzuren kunnen leiden tot een verhoging van het cholesterolgehalte..Of het nou echt véél beter is zou ik niet weten..
Ja, onverzadigde vetten worden onder andere gebruikt voor het soepel houden van hart en bloedvaten het reguleren van de cholesterol spiegel, hormoonproductie etc.

Over dat ontslakken : neem dan een klisma, kun je tenminste normaal eten
Oud 19-11-2004, 19:32
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
J3s schreef op 19-11-2004 @ 15:07 :
FOUTJE!! Enkelvoudige onverzadigde vetzuren zijn het beste. Daarna meervoudige. Iets van... enkelvoudige umm verhogen je goede gedoe en verlagen je slechte whatever. En meervoudige vetzuren verlagen beide ofzo. Jah...
Topic gesloten

Regels voor berichten