![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik kan me niet voorstellen dat de moslimorganisaties daar doorheen hebben geslapen, noch dat ze te lui waren.
Laatst gewijzigd op 19-11-2004 om 11:08. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En daarbij doet het niets af aan je rare nick Waarschijnlijk omdat zij niet zo goed georganiseerd zijn |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
die film/docu kan zo makkelijk worden tegenbewezen..ik weet dan ook van een aantal mensen die bezig zijn met een soortgelijke film, die wordt dan ook uitgezonden in het programma 'Zomergasten' (duurt nog wel ff..). Zij zullen in die film/docu met tegenbewijzen komen en je zult zien dat mevr. Ali met haar mond vol tanden zal 'toekijken'.. |
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 19-11-2004 om 11:08. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat willen die mensen die bezeig zijn met die 'tegendocumentaire' dan 'bewijzen'? Dat er geen enkele moslimman is die zijn vrouw slaat? Ik lach nu al. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Als jij onder iedereen jezelf en de stemmen in je hoofd verstaat geef ik je gelijk |
![]() |
||
Citaat:
jouw attitude naar Theo van Gogh en Hirsi Ali is alleen maar een bevestiging van hun standpunt dat de meeste islamieten totaal niet tegen kritiek op hun geloof kunnen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mijn attitude naar Theo en Hirsi? ![]() Hoe is die dan, volgens jou? Ik ben het gewoon niet eens met wat zij naar voren brengen in die film. Zij schetsen namelijk een verkeerd beeld van de Islam. Natuurlijk zijn er mishandelde vrouwen. Zij moeten dan ook geholpen worden. Maar om een religie hiervan de schuld te geven, een religie dat ze zelf aanhangt (?), begrijp ik niet. Zij moet beter weten.. (ik wacht die tegen-film dan ook gewoon af..) |
![]() |
||
Citaat:
Maar je gaat imo voorbij de waarlijke boodschap van de film.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Natuurlijk kunnen zij niet voor die ene moslimman spreken die het wel doet, maar wat is het probleem als zij enkel aanhalen wat de Islam er over zegt? |
![]() |
|
Ik denk dat er nog geen sprake is van terrosisme in het heden. In het verleden hebben militante molukkers wel aanslagen gepleegd (trein, school) maar ik geloof dat het nu gaat om moslim-djihad-zooi
http://cyberdjihad.blogspot.com/ leuke site
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ik zal kijken of ik het terug kan vinden.. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
is het je verder opgevallen dat er een verschil bestaat op het uiten van kritiek op een religie, en de cultuur die het mede veroorzaakt? Verder bevat Submission ook nog een behoorlijk verwijt aan Allah, een van de vrouwen die in de film verschijnt en thuis mishandeld wordt is teneinde raad: ondanks dat ze alle wetten van allagh gevolgd heeft wordt ze nog steeds mishandeld en verkracht door haar man, en ze vraagt dit af hoe allah dit ooit kan accepteren. mijn antwoord op die vraag is duidelijk, allagh grijpt niet in aangezien er geen allah bestaat, maar nog steeds is dit een behoorlijk lastige vraag, en een waarop ik in alle reacties op Submission nog nooit een antwoord heb gehoord.
||
Verwijderd
|
Citaat:
ieder zijn/haar eigen interpretatie.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ja, ik begrijp dat er een probleem is, wat betreft vrouwenmishandeling. Ook weet ik dat het niet gaat om die ene enkele moslimman, maar wat we niet moeten vergeten, is dat de culturen van de meeste moslims in Nederland anders is. Zo heb je culturen die dat gedogen..(maar ze hoeven het niet persé goed te keuren..) Maar dit wil niet zeggen dat de Islam het toestaat. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Geloof is geen excuus voor vrouwenmishandeling en daarom worden gelovige mannen die hun vrouw meppen precies zo behandeld als ongelovige Nederlandse mannen. Eigenlijk heb je dus niet zoveel aan de constatering dat de Koran geweld toestaat of aanmoedigt, natuurlijk nog los van de vraag óf dat zo is. |
![]() |
||
Citaat:
|||
nouja dan doe ik ook maar mee he
Citaat:
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Erm. De film bestaat al> Lijkt net alsof je over de toekomst praat. Heb je de film al gezien? Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wel kun je natuurlijk tot God bidden of Hij je kan helpen. Dat je sterker wordt in je geloof. Dat Hij, degene die fout zit (die oom, in dit geval), zal straffen, tijdens het aardse leven, of in het hiernamaals.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Ik had t over Submission. Ik zie in die film juist de sterkte van het geloof terug - op een positieve manier. Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Je gaat fout in de redenatie dat het een beproeving is, imo. Juist door te accepteren dat het slechts een beproeving is, zul je NOOIT in opstand komen tegen onrecht dat je aangedaan wordt. En DAT is nu juist waartegen deze film van Hirsi Ali strijdt: accepteer niet dat je mishandeld wordt, maar vecht ertegen en blijf sterk. Allah kan je juist hierin helpen (sterk te blijven).
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Al jaren niet meer voorgekomen, maar dit jaar wel: Amnesty bekritiseert Nederland Gatara | 44 | 29-05-2006 11:00 | |
Islamitische school afgebrand. Ten_Ton_Hammer | 500 | 15-11-2004 14:34 | |
PKK trainingskamp in Nederland Blitzkrieg Bop | 75 | 13-11-2004 21:02 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De doodstraf moet ingevoerd worden in Nederland! Schappie | 122 | 08-06-2004 18:18 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
De doodstraf moet ingevoerd worden in Nederland! Schappie | 2 | 26-05-2004 22:43 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
,,Nederland is de perfecte islamstaat'' Yousra | 85 | 19-01-2004 10:29 |