Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-11-2004, 18:47
Verwijderd
Citaat:
bloemkool schreef op 17-11-2004 @ 18:39 :
hoi ik ben 9 en heb met mo geneukt.
is dat een probleem?
Jouw hele bestaan is een probleem.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-11-2004, 19:17
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Fleebee schreef op 17-11-2004 @ 20:14 :
en jij wilt misschien theologie gaan studeren....
lol
Oud 18-11-2004, 00:10
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gatara schreef op 17-11-2004 @ 20:17 :
en jij wilt misschien theologie gaan studeren....
lol
passend....

maar of dat een belediging voor de poster in kwestie of voor de opleiding is, tja...

ik sluit me trouwens aan bij de laatste post van DEChengst, ik ben een voorstander van selectief geloven bij gebrek aan draagbaarheid van helemaal niet geloven voor sommige mensen, maar daar met selectief lezen misdaden wegpoetsen, nee.
Oud 18-11-2004, 14:26
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 17-11-2004 @ 17:23 :
Haha, jij vindt jezelf echt geweldig intellectueel en erudiet omdat je in je vrije tijd wel eens in een paperback-korannetje bladert he

Moet jij nodig zeggen, met je wetboekje
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 14:30
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 17-11-2004 @ 17:24 :
Ok, stel dat jij iets weet van de Islam en de Koran onderuit haalt. Moeten wij moslims dan ongelovig worden?
Wat dat betreft vind ik de vergelijking met sinterklaas wel passend. Wordt volwassen!
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 14:52
Verwijderd
Citaat:
Benfatto schreef op 18-11-2004 @ 15:26 :
Moet jij nodig zeggen, met je wetboekje
Ik gebruik mijn kennis van de wet tenminste niet als drogreden om mijn stellingen te onderbouwen. Jij denkt duidelijk dat omdat je de koran eens leest, al jouw uitspraken erover maar automatisch voor waar moeten worden aangenomen. Guess what: WRONG.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 14:55
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 18-11-2004 @ 15:52 :
Ik gebruik mijn kennis van de wet tenminste niet als drogreden om mijn stellingen te onderbouwen. Jij denkt duidelijk dat omdat je de koran eens leest, al jouw uitspraken erover maar automatisch voor waar moeten worden aangenomen. Guess what: WRONG.
Als iemand komt met allerlei drogredenen en scheldpartijen is er geen reden voor mij om aan te nemen dat wat ik zeg niet de waarheid is.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 15:02
DMC
DMC is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 17-11-2004 @ 17:24 :
Ok, stel dat jij iets weet van de Islam en de Koran onderuit haalt. Moeten wij moslims dan ongelovig worden?
Citaat:
Benfatto schreef op 18-11-2004 @ 15:30 :
Wat dat betreft vind ik de vergelijking met sinterklaas wel passend. Wordt volwassen!
Haha, dat zal dus echt niet gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 16:01
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 18-11-2004 @ 15:30 :
Het kwartje is bij mij nu ook gevallen.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 16:21
Verwijderd
Citaat:
Benfatto schreef op 18-11-2004 @ 15:55 :
Als iemand komt met allerlei drogredenen en scheldpartijen is er geen reden voor mij om aan te nemen dat wat ik zeg niet de waarheid is.
Afgezien van het feit dat de redenatie niet valide is en de feiten een slag in de lucht heb je natuurlijk gelijk hoor. Als ik je niet kende zou ik zeggen dat je hoogleraar Arabische cultuur en religie bent
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 18:31
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 18-11-2004 @ 17:21 :
Afgezien van het feit dat de redenatie niet valide is en de feiten een slag in de lucht heb je natuurlijk gelijk hoor. Als ik je niet kende zou ik zeggen dat je hoogleraar Arabische cultuur en religie bent
Wat ik niet begrijp is hoe het nou toch komt dat jij totaal geen respect kan opbrengen voor personen die ergens een andere visie op nahouden dan jij. Voortdurend bestook je hen met snerende en schertsende opmerkingen, loop je mensen belachelijk te maken of hun standpunten bij voorbaat al te ridiculiseren. Ik vraag me af of je wel in de gaten hebt wat een belachelijk opgeblazen manneke je bent.
Zolang je geen respect blijft tonen aan de mensen met wie je hier communiceert ga ik ook niet meer op jou in.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 18:42
Verwijderd
Citaat:
oneMen schreef op 17-11-2004 @ 18:09 :
ha-ha-ha.
zielig figuur
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 18:44
Verwijderd
Citaat:
Benfatto schreef op 18-11-2004 @ 15:55 :
zo neemt niemand je nog serieus
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 18:55
Verwijderd
Citaat:
makelville schreef op 18-11-2004 @ 19:44 :
zo neemt niemand je nog serieus
Wees gerust, ik neem gelovigen ook altijd met een korreltje zoud. Geloof is immers niets meer dan een neurose
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 09:32
Verwijderd
Citaat:
Benfatto schreef op 18-11-2004 @ 19:31 :
Wat ik niet begrijp is hoe het nou toch komt dat jij totaal geen respect kan opbrengen voor personen die ergens een andere visie op nahouden dan jij. Voortdurend bestook je hen met snerende en schertsende opmerkingen, loop je mensen belachelijk te maken of hun standpunten bij voorbaat al te ridiculiseren. Ik vraag me af of je wel in de gaten hebt wat een belachelijk opgeblazen manneke je bent.
Zolang je geen respect blijft tonen aan de mensen met wie je hier communiceert ga ik ook niet meer op jou in.
Ga jouw zelfbeeld nou niet op nare man projecteren hij komt tenminste niet met allerei kulargumenten aan.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 09:41
Verwijderd
Om maar even terug te komen op die repley van El_nour velen schijnen die niet goed begrepen te hebben(ik noem geen namen)
Een hijadith is een overlevering over het leven van mohammed[vrede zij met hem] en zijn vogelingen en staat voldig los van de koran. De moeilijkheid met die overleveringen is de onnauwkeurigheid ervan. Mohammed trouwde met aisha op jonge leeftijd maar we weten niet precies hoe oud zij was toen ze bij hem introk.

En T_id waarom ik dacht dat jij standpunten overnam van twijfelachtige figuren als hirsi is omdat alleen zij ervan overtuigd is dat mohammed[vrede zij met hem] de negenjarige aisha nam je zult geen enkele moslim of schriftgeleerde vinden die daarvan overtuigd is.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 09:56
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 18-11-2004 @ 19:31 :
Wellicht is het een goed idee zelf het goede voorbeeld te geven.
Oud 19-11-2004, 10:13
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
makelville schreef op 18-11-2004 @ 19:42 :
zielig figuur
Ja dat had ik van jou wel verwacht. Het is langzaam gegroeid, maar gezien het feit dat jij ondanks herhaaldelijk aandringen in geen enkele post nieuwe feiten hebt aangedragen, vind ik je echt een dom mens. Sterker nog, ik krijg haast een gevoel van plaatsvervangende schaamde voor jouw pathetische pogingen tot provocatie. Respect voor de moslims, maar niet voor jou; heel simpel gesteld. Snap je het nu?
Oud 19-11-2004, 10:20
Verwijderd
Citaat:
oneMen schreef op 19-11-2004 @ 11:13 :
Ja dat had ik van jou wel verwacht. Het is langzaam gegroeid, maar gezien het feit dat jij ondanks herhaaldelijk aandringen in geen enkele post nieuwe feiten hebt aangedragen, vind ik je echt een dom mens. Sterker nog, ik krijg haast een gevoel van plaatsvervangende schaamde voor jouw pathetische pogingen tot provocatie. Respect voor de moslims, maar niet voor jou; heel simpel gesteld. Snap je het nu?
Goh je ziet me dus als op eerste plaats als moslim en dan pas als mens

En daarbij heb ik genoeg van jou nonsens je praat alleen maar anderen na en komt zelf niet met zinnige argumenten in plaats daarvan ga je anderen afzeiken. Ik kan het niet laten om figuren als jij een spiegel voor te houden.

Ik denk niet dat jij in de positie bent om anderen dom te noemen
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 10:29
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
makelville schreef op 19-11-2004 @ 11:20 :
Goh je ziet me dus als op eerste plaats als moslim en dan pas als mens

En daarbij heb ik genoeg van jou nonsens je praat alleen maar anderen na en komt zelf niet met zinnige argumenten in plaats daarvan ga je anderen afzeiken. Ik kan het niet laten om figuren als jij een spiegel voor te houden.

Ik denk niet dat jij in de positie bent om anderen dom te noemen
Niets zinnigs als weerwoord zie ik.
Even door je post heen:

1. Onlogische redenatie. Je mens-zijn op dit forum heb ik al als dom zijnde bestempeld. Over het feit of je moslim bent of niet, je schijnt er erg zelfingenomen over te zijn, maar ik heb nog geen zinnig woord gehoord van jouw als moslim, behalve populistisch gezever.

2. Ik praat alleen maar anderen na? Ik stel voor dat je met een bron komt, dan ben ik bereid die te weerleggen. Maar ik kan nu al met zekerheid zeggen dat je in je oude vertrouwde flame-gedrag zal blijven, en wederom zal falen een post te onderbouwen met feiten en argumenten. (Dus géén half-slappe meningen, red.)

3. Dat ben ik zeker wel. Ik mag ten alle tijden iemand dom vinden. En wat jou betreft, ik denk dat iedereen dat nu wel heeft kunnen zien.
Oud 19-11-2004, 10:34
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
McCaine schreef op 17-11-2004 @ 17:23 :
Zullen we weer argumenten gaan gebruiken? Anders ga ík koeien neuken, en dan zul je nog eens wat meemaken. Ofzo.
Zit niks anders op, blijkbaar.
Oud 19-11-2004, 10:37
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 17-11-2004 @ 18:33 :
Waar blijven die posts m.b.t. koran of hadith waarin inhoudelijk geargumenteerd wordt? Zo van:

A zegt:
In dit citaat zie je dat bladieblalbla. Daaruit blijkt dus dat bladiebla.

B zegt:
Maar waarom zou bladiebla het geval zijn, aangezien dit andere citaat in datzelfde boek bladiebla zegt.
omdat de over de hadiths uiteenlopende meningen zijn, het zijn overlevingen die zijn doorgegeven en zoals het gebeurd bij verhalen die door zijn verteld is het waarschijnlijk dat ze niet niet helemaal op waarheid berusten. De hadiths zijn overgenomen van mensen die als betrouwbaar te boek stonden maar het is niet te voorkomen dat eenieder het vanuit zijn oogpunt verteld.

De koran bestaat uit soera's die aan mohammed[vrede zij met hem] zijn geopenbaard.Mohammeds leven staat daar los van.

@onemen jou mening laat mij koud. En dat jij anderen bij voorbaat al dom noemt zegt meer over jou dan over mij. Ik vind jou een waardeloos figuur die toch niks zinnigs aan deze discussie heeft toe te voegen en nu bij gebrek aan argumenten anderen gaat afzeiken.

Laatst gewijzigd op 19-11-2004 om 10:42.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 10:39
Verwijderd
een stukje waarin het huwelijk tussen onze profeet en Aisja wordt uitgelegd...(voor de duidelijkheid: ik heb het niet zelf geschreven)

-----------------------------------------------------------------------------------
Bij deze wil ik het een en ander kwijt over het huwelijk van de profeet met Aisja en haar naar westerse maatstaven minderjarige leeftijd ten tijde van het huwelijk.

Vaak wordt door boze tongen beweerd dat onze geliefde profeet vrede zij met hem een man was die getuige zijn vele huwelijken een man van lusten was, er opuit gebrand zijn seksuele verlangens te bevredigen. Met name het huwelijk met de destijds 9 jarige Aisja heeft in het westen veel stof doen opwaaien. Wie echter objectief de geschiedenis zal lezen komt tot zijn verbazing tot geheel andere conclusies en wellicht zal zijn hart zich voor de waarheid openen. Alvorens ik op de huwelijken van onze geliefde profeet in zal gaan wil ik nog het een en ander kwijt over de motieven van velen die onze profeet beschimpen zonder enig respect voor zijn meer dan een miljard volgelingen bijna vijftien eeuwen later. We zien dat velen van deze beschimpers enkel tot doel hebben het zwart maken van de boodschap van Allah. Allah zegt in de koran: En Allah zal zijn licht vervolmaken ook al haten de ongelovigen het. Zo zien wij dat er wereldwijd geen religie, levensbeschouwing of ideologie is die zo zwart wordt gemaakt terwijl het tegelijkertijd de snelst groeiende religie is ter wereld, van ongeschoolden tot intellectuelen van China tot Amerika. Maar nu een paar feiten over het huwelijk van de profeet vzmh:

1: de profeet bleef tot zijn 25e ongetrouwd en hij stond bekend om zijn kuisheid, dit terwijl hij zich in het verdorven Mekka makkelijk had kunnen uitleven aan alle soorten vrouwen. (hij vzmh kwam uit een edele familie, de quraish, en had dus iedere vrouw kunnen nemen die hij begeerde zeker in een tijd waarin vrouwen niks voorstelden en levend werden begraven)

2: op zijn 25e trouwt hij met een vrouw die 40 jaar oud was(khadija). Over dit huwelijk kan gezegd worden dat dit zijn enige huwelijk als echtgenoot was. (alle andere huwelijken waren gesloten in zijn hoedanigheid als profeet en waren dus in dienst van de boodschap) Tot aan de dood van zijn eerste vrouw Khadija heeft hij nooit andere vrouwen gehuwd. Tijdens de vreselijke achtervolgingen waaraan hij en zijn metgezellen bloot zijn komen te staan is hem door zijn vervolgers voorgesteld op te houden met het proclammeren dat er geen enkele god is buiten Allah zodat hij kon huwen wie hij wou en hoeveel vrouwen hij maar wou. Zijn antwoord was duidelijk: Bij Allah ook al zouden ze de zon in mijn rechterhand leggen en de maan in mijn linkerhand om deze boodschap te stoppen dan zou ik dat niet doen tot Allah zijn zaak beslist. En Allah heeft zijn zaak besloten want dertig jaar later was deze islam zelfs aanwezig in Lyon (een historsch feit wat velen niet weten)

3: Pas wanneer zijn enige vrouw sterft en hij heel verdrietig is en over de vijftig huwt hij zijn tweede vrouw (sawda). Kanttekening hierbij is dat deze vrouw over de tachtig jaar was!! Het kan dus nooit zo zijn dat hij haar huwde om zijn verlangens te bevredigen. De reden van het huwelijk was om haar te redden van de ongelovigen die moslims wreed behandelden. Zij was namelijk moslim geworden en leefde nog in mekka waar de ongelovigen waren.

4: hierna werd hem een voorstel gedaan met Aisja te trouwen, de dochter van Abu Bakr (de kalief na de de dood van de profeet) De profeet trouwde met vrouwen teneinde de Arabische stammen tot de islam te laten komen. Zo is het historsch bekend dat vele stammen tot de islam traden nadat de profeet familiebanden met ze aanging. Conclusie: al zijn huwelijken, op de eerste na, zijn politiek getint en hadden tot doel het verspreiden van de boodschap. Zo had de profeet familiebanden aangeknoopt met zijn dichtbijstaande metgezellen om de band nog hechter te maken.

Dan nu het huwelijk met de 9 jarige Aisja: Zoals ik reeds heb proberen uit te leggen is dit huwelijk binnen een politiek kader ontstaan. Het behoort tot de wijsheid van Allah dat hij zo een jong iemand trouwde. Immers Aisja heeft erg lang na de dood van de profeet geleefd en zij was een onmisbare factor voor de fiqh ofwel islamitische jurisprudentie. De profeet heeft in een als juist geclassificeerde overlevering gezegd: neem de helft van jullie religie van Aisja. het is door haar zeer scherpe en fotografische geheugen dat wij zoveel weten over het leven van de profeet vrede zij met hem binnenshuis. Ook is zij van immens belang geweest voor de wetenschap der exegese.

Wellicht zal de vrager zich afvragen: ja maar 9 is wel erg jong! maar dan bekijk je de zaken vanuit je eigen bril anno 2004 in een koud land als Nederland. Het is in de sjariah niet toegestaan met een meisje te trouwen wanneer deze nog niet de volwassenheid heeft bereikt (de menstruatie en niet 18 jaar). Wat wij zien in hele hete culturen is dat meisjes snel vrouw worden. Zo heb je plekken in India waar vrouwen van 30 al geen kinderen meer kunnen krijgen. Aisja was dus op haar 9e al vrouw. Ook was het in die tijd niks ongewoons (overigens in alle culturen ook in de westese culturen destijds) Hoe kan het anders dat dit vroeger geen topic was bij de haters van de islam? Bovendien hebben onze geleerden al in het prille begin van de islam gemeld dat het niet wenselijk is dat een oudere man een jong iemand neemt. Op dit punt moeten wij de profeet niet volgen en dit valt niet onder het vroom belijden van de islaam door het volgen van de koran en de sunna van de profeet.,

Slotopmerking: koning Salomo heeft in de bijbel 700 vrouwen en de profeet lot heeft volgens de bijbel geslapen met zijn twee dochters dus christenen die de bijbel volgen zijn....

Welnee beste lezer. we leven in een gespannen tijd waarin de botsing tussen beschavingen evident aanwezig is. Laten we elkaar respectvol behandelen en vreedzaam een dialoog aangaan. Dit heeft Allah ons in de koran opgedragen. (moge Allah mijn fouten vergeven en de mensheid uit de dwaling redden, ameen)
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 11:04
T_ID
T_ID is offline
zal ik bovengenoemde post even samen vatten?

de profeet trouwde en had seks met een klein meisje maar omdat het de profeet was die onmogelijk een zonde zou kunnen plegen omdat hij de profeet is en vanwege niet-relevante redenen A en B is het toch goed dat hij seks had met een klein meisje.

Zou jij een pedofiel die op zijn proces zich op dezelfde dingen beroept vrijspreken?
Oud 19-11-2004, 11:05
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 19-11-2004 @ 12:04 :

de profeet trouwde en had seks met een klein meisje maar omdat het de profeet was die onmogelijk een zonde zou kunnen plegen omdat hij de profeet is en vanwege niet-relevante redenen A en B is het toch goed dat hij seks had met een klein meisje.
Zou jij een pedofiel die op zijn proces zich op dezelfde dingen beroept vrijspreken?
euhm..wel eerst lezen voordat je weer begint met die kulargumenten en die scheldpartijen..

gatver, met jou valt gewoon niet te discussieren..
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 11:06
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 19-11-2004 @ 12:04 :

Ja hoor negeer mijn uitleg maar even
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 11:07
Verwijderd
Ik heb voor de verandering eens de moeite genomen om dat stukje te lezen en het geeft mij nog steeds geen antwoord op de vraag waarom hij seks met haar moest hebben op die leeftijd. Als het puur ging om een politiek huwelijk dan had hij ook wel kunnen wachten (of deed hij dat ook, dat blijkt niet uit dat stukje).

Verder is de bewering dat in vroeger tijden meisjes op hun negende geslachtsrijp waren natuurlijk flauwekul, maar dat is een andere discussie.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 11:08
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 19-11-2004 @ 12:07 :
Verder is de bewering dat in vroeger tijden meisjes op hun negende geslachtsrijp waren natuurlijk flauwekul, maar dat is een andere discussie.
Hoezo? Dat is best mogelijk, zij het bij uitzondering.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 11:10
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 19-11-2004 @ 12:07 :
Ik heb voor de verandering eens de moeite genomen om dat stukje te lezen en het geeft mij nog steeds geen antwoord op de vraag waarom hij seks met haar moest hebben op die leeftijd. Als het puur ging om een politiek huwelijk dan had hij ook wel kunnen wachten (of deed hij dat ook, dat blijkt niet uit dat stukje).

Begin jij nu ook al het is niet eens zeker of ze op die leeftijd al seks hadden. Lees die repley van El_Nour nog maar even
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 11:10
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
S. schreef op 19-11-2004 @ 12:05 :
euhm..wel eerst lezen voordat je weer begint met die kulargumenten en die scheldpartijen..

gatver, met jou valt gewoon niet te discussieren..
ik vind de toevoeging dat het een politiek huwelijk was zo mogelijk nog verwerpelijker, verder is het een kulargument om te beweren dat een meisje in de puberteit prompt volwassen is.
Oud 19-11-2004, 11:11
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 19-11-2004 @ 12:08 :
Hoezo? Dat is best mogelijk, zij het bij uitzondering.
Het lijkt me bijzonder onwaarschijnlijk, laat ik het zo zeggen. Natuurlijk is er geen reden om aan te nemen dat het in theorie of bij uitzondering in de praktijk niet zou kunnen. Geslachtsrijpheid hangt alleen in grote mate samen met kwaliteit van voeding en gezondheidszorg. Je kunt niet zeggen dat die toen geweldig was.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 11:11
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 19-11-2004 @ 12:10 :
ik vind de toevoeging dat het een politiek huwelijk was zo mogelijk nog verwerpelijker, verder is het een kulargument om te beweren dat een meisje in de puberteit prompt volwassen is.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 11:12
Verwijderd
Citaat:
makelville schreef op 19-11-2004 @ 12:10 :
Begin jij nu ook al het is niet eens zeker of ze op die leeftijd al seks hadden. Lees die repley van El_Nour nog maar even
Als ze op negenjarige leeftijd trouwden zal het mij worst wezen, ik vond het alleen nogal raar ze hij haar pakte op haar negende. Maar als dat niet vaststaat, who cares.

Deze hele discussie boeit me eigenlijk geen reet. Ik vind namelijk het al dan niet 'bewijzen' dat Mohammed een pedofiel zou zijn behoorlijk irrelevant voor vragen die tegenwoordig opkomen.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 11:47
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 19-11-2004 @ 12:12 :

Deze hele discussie boeit me eigenlijk geen reet. Ik vind namelijk het al dan niet 'bewijzen' dat Mohammed een pedofiel zou zijn behoorlijk irrelevant voor vragen die tegenwoordig opkomen.
Precies zo denk ik er ook over
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 18:32
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 19-11-2004 @ 10:56 :
Wellicht is het een goed idee zelf het goede voorbeeld te geven.
Dat doe ik ook, ik verlaag me slechts tot scheld-en schertspartijen nadat mijn tegenstander dat heeft gedaan, nooit bij voorbaat
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 09:08
Verwijderd
Citaat:
Benfatto schreef op 19-11-2004 @ 19:32 :
Dat doe ik ook, ik verlaag me slechts tot scheld-en schertspartijen nadat mijn tegenstander dat heeft gedaan, nooit bij voorbaat
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 11:11
naam onbekend
naam onbekend is offline
Even terzijde: ik moet ook altijd zo ontzettend lachen ( ) bij de synoniemen die die Stormfront-gastjes kunnen bedenken! Pislam, kotsran, kotslims, Holokots.....wat een humor he?
Oud 20-11-2004, 11:13
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 20-11-2004 @ 12:11 :
Even terzijde: ik moet ook altijd zo ontzettend lachen ( ) bij de synoniemen die die Stormfront-gastjes kunnen bedenken! Pislam, kotsran, kotslims, Holokots.....wat een humor he?
de ironie ontgaat mij voldig..........
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 11:26
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 20-11-2004 @ 12:11 :
Hm, ik neem de moeite niet om op Stormfront te komen. Ik vind veertienjarige pubers nou niet echt grappig over het algemeen.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 11:30
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-11-2004 @ 12:26 :
Hm, ik neem de moeite niet om op Stormfront te komen. Ik vind veertienjarige pubers nou niet echt grappig over het algemeen.
Ik kom er normaliter ook nooit meer, maar Gatara had hier ergens wat links gepost, dus vandaar.

Je wordt er wel somber van, zovel domheid bij elkaar
Oud 20-11-2004, 11:33
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 20-11-2004 @ 12:30 :
Ik kom er normaliter ook nooit meer, maar Gatara had hier ergens wat links gepost, dus vandaar.

Je wordt er wel somber van, zovel domheid bij elkaar
Ik word ook wel somber als ik op een gewone avond in de stad loop en ik zie hoeveel genetisch afval zich daar verzamelt.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 11:36
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 20-11-2004 @ 12:33 :
Ik word ook wel somber als ik op een gewone avond in de stad loop en ik zie hoeveel genetisch afval zich daar verzamelt.
Word dit weer zo'n we zijn superieur aan dat domme grut topic?
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 11:37
Verwijderd
Citaat:
makelville schreef op 20-11-2004 @ 12:36 :
Word dit weer zo'n we zijn superieur aan dat domme grut topic?
Nee, maar binnen een kwartier nadat ik ben opgestaan moet ik gewoon even dat afreageren. Ik heb een kort maar krachtig ochtendhumeur. Is zo wel afgelopen.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 11:38
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-11-2004 @ 12:33 :
Hoe erg kunnen Nijmegen en Zutphen zijn, vergeleken bij wat hier in de Randstad rondloopt?
Oud 20-11-2004, 11:40
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 20-11-2004 @ 12:38 :
Hoe erg kunnen Nijmegen en Zutphen zijn, vergeleken bij wat hier in de Randstad rondloopt?
Geloof me. Erg.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 11:42
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 20-11-2004 @ 12:37 :
Nee, maar binnen een kwartier nadat ik ben opgestaan moet ik gewoon even dat afreageren. Ik heb een kort maar krachtig ochtendhumeur. Is zo wel afgelopen.
Ach zo
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 12:19
Verwijderd
De profeet Mohammed was ook met een bejaarde getrouwd, dus de huwelijken gingen bij hem dus duidelijk om banden met andere volkeren (want hij trouwde met vrouwen van andere volkeren) te versterken (en niet om het genot ). Want als de profeet familie van je is, dan ben je hem alleen maar loyaler. En dat was dus een hele slimme zet, zo slim zelfs, dat er nu maarliefst een miljard moslims zijn. Aysa, is een ontzettend belangrijke persoon geweest voor de Islam, zij heeft heel veel dingen overgeleverd aan ons. Het feit dat onze profeet dus met haar is getrouwd op zon jonge leeftijd is, dat als je van jongs af aan, bij de profeet bent geweest, je heel veel dingen opslaat en dus kan door vertellen. Iets waar wij nu heel veel wat aan hebben. Het huwelijk ging dus niet om de seks ( Seksueele handelingen kwamen pas nadat ze geslachtsrijp was, volgens westerse begrippen 'wreed' maar kom op in die tijd was dat normaal, we kunnen niet alles vergelijken met westerse maatstaven) maar om vooral ons, en onze nazaten. Om overal het perverse achter te zien is gewoon erg kinderachtig. Terrecht dat die pamfletten zijn verwijderd, anders kwam er alleen nog meer opstand. Tgaat niet om vrijheid van je mening, maar om respect. Als respect onder die 'vrijheid' gaat, moet het maar ingekrompen worden. Moslims moeten respect hebben voor de democratie hier en de wetten. Mogen wij dan geen respect terug verwachten? Dit soort pamfletten, zorgt voor de extremisten hier voor nog meer minachting. En dat zorgt weer voor meer minachting van de andere partij. Het resultaat: de onschuldigen zijn er de dupe van. Is dat waar die makers van die pamfletten naar streven? Sukkels zijn het

Laatst gewijzigd op 20-11-2004 om 12:35.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 12:23
Verwijderd
Citaat:
THC1 schreef op 15-11-2004 @ 18:58 :
['Hoeveel moeten er nog komen, hoeveel moeten er nog gaan?' en een tekst als 'Wanneer een moslim iets zegt, is het geloofsovertuiging, wanneer een blanke iets zegt, is hij een racist en wordt hij vermoord'.
Wat een idioten, heb je geen blanke moslims?
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 12:52
Verwijderd
Citaat:
Kenjirro schreef op 20-11-2004 @ 13:19 :
(...)

Tgaat niet om vrijheid van je mening, maar om respect. Als respect onder die 'vrijheid' gaat, moet het maar ingekrompen worden.
Wat een onzin. Het gaat juist om de vrijheid van meningsuiting. Respect is een fatsoensnorm, vrijheid van meningsuiting is een wettelijke norm. Als de bescherming van een wettelijke norm niet verder zou reiken dan de fatsoensnorm van de grootste gemene deler, dan is er dus geen vrijheid van meningsuiting meer, dan is er geen debat meer, dan is er geen innovatie meer, dan is er geen steen des aanstoots voor veranderingen meer. Denk daar maar eens over na.

Citaat:
Moslims moeten respect hebben voor de democratie hier en de wetten. Mogen wij dan geen respect terug verwachten? (...)
Moslims hebben eenzelfde mogelijkheid zich te beroepen op de vrijheid van meningsuiting als autochtone Nederlanders, dus die vergelijking is onzin.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 12:58
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 20-11-2004 @ 13:52 :
Wat een onzin. Het gaat juist om de vrijheid van meningsuiting. Respect is een fatsoensnorm, vrijheid van meningsuiting is een wettelijke norm. Als de bescherming van een wettelijke norm niet verder zou reiken dan de fatsoensnorm van de grootste gemene deler, dan is er dus geen vrijheid van meningsuiting meer, dan is er geen debat meer, dan is er geen innovatie meer, dan is er geen steen des aanstoots voor veranderingen meer. Denk daar maar eens over na.
Waar loopt die grens van belediging en mening? Als je zegt, dat alle Moslims geitenneukers zijn. Is dat een mening? Als je pamfletten uitdeelt met: mohammed is een pedofiel. Is dat een mening? In een multi culturele samenleving is respect noodzakelijk. Anders krijgen we dit soort rare taferelen als de moord op van gogh, of het in de fik steken van islam scholen. Ik vind het prima als mensen op en aan merkingen geven. En dat kan uitstekend op een normale manier. Maar dit soort dingen leveren alleen haat op. Ik zou niet een normale discussie met iemand kunnen aangaan, die eerst mijn profeet beledigd.

Citaat:
nare man schreef op 20-11-2004 @ 13:52 :
Moslims hebben eenzelfde mogelijkheid zich te beroepen op de vrijheid van meningsuiting als autochtone Nederlanders, dus die vergelijking is onzin.
Ik kan me heel duidelijk Imam el Moumni (ofzo) nog herinneren. Hij uitte toch ook zijn 'mening' ?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten