Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-11-2004, 13:32
Cookie
Cookie is offline
ze zeggen dat je 2 liter water of wat dan ook per dag moet drinken....als ik dat doe word ik zooo misselijk.
ik wil graag meer gaan drinken (drink te weinig nu) maar hoe?
iemand tips?
alvast bedankt.
Oud 22-11-2004, 13:43
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
cookie16 schreef op 22-11-2004 @ 14:32 :
ze zeggen dat je 2 liter water of wat dan ook per dag moet drinken....als ik dat doe word ik zooo misselijk.
ik wil graag meer gaan drinken (drink te weinig nu) maar hoe?
iemand tips?
alvast bedankt.
Je moet het ook niet achter elkaar op drinken.

Verdeel die 2 liter over de dag.

Bij het ontbijt een glaasje water, tussendoor drink je uit een flesje spa, bij de lunch drink je wat en blaaa.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 13:44
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
ja je moet ook niet 2 flessen na elkaar opdrinken.

ik drink gewoon veel thee op een dag, zeker 3 grote mokken, en heb een flesje van een halve liter mee naar school, daar drink ik er ongeveer 2 van en bij het eten drink ik water.... dan kom ik wel op de 2 liter
Oud 22-11-2004, 13:48
bench140
bench140 is offline
Met die 2 liter water bedoelen ze dat je regelmatig een slokje moet nemen, dus zegmaar 6 glazen water over de dag verspreid
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 13:49
Cookie
Cookie is offline
haha ja dat snap ik...kzie mezelf al zitten met 2van die flessen.. maar dan nog...kheb wel van die flesjes spa bij me maar dan nog ben ik misselijk.
Oud 22-11-2004, 14:27
Dolores
Dolores is offline
Probeer het over de dag te spreiden.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 14:33
Verwijderd
anderhalf is genoeg, want in fruit en groente enzo zit ook water. Als je geen fruit en groente eet is twee liter wel handiger.
Anderhalf is acht glazen drinken, twee liter tien; zo heel veel is dat niet. Elke anderhalf a twee uur een glas drinken. Daar kun je haast niet misselijk van worden
(het kan ook zijn dat je gewoon niet van water houdt; je kunt natuurlijk net zo goed thee of ranja ofzo nemen)
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 15:03
Qamra
Qamra is offline
Wennen en leren. Zo simpel is het
Oud 22-11-2004, 15:19
Verwijderd
drink volgens mij nauwelijks een halve liter per dag
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 15:37
tinkebel
tinkebel is offline
Citaat:
Morridin schreef op 22-11-2004 @ 16:19 :
drink volgens mij nauwelijks een halve liter per dag
ik ook niet , naja net gemiddeld zo'n 2 of 3 glazen maar, en eigenlijk ook nog niet eens puur water, 1 ervan is ranja, 1 soep en dan nog 1 of 2 water soms. k probeer ook wel wat meer gaan te drinken maar niet echt behoefte aan

Laatst gewijzigd op 22-11-2004 om 15:58.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 15:56
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Qamra schreef op 22-11-2004 @ 16:03 :
Wennen en leren. Zo simpel is het
Inderdaad. Je moet er even aan wennen. Nu heb je het gevoel dat je zoveel niet op kan en dat zoveel ook niet nodig is. Maar als je een week of 2 weken gewoon zoveel mogelijk water drinkt, dan went je lichaam eraan en na een (vrij kort) tijdje gaat het er ook echt om vragen.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 16:19
bracelance
bracelance is offline
2 liter is niet zoveel.... dat is iets meer dan een fles cola per dag...haal ik makkelijk
Oud 22-11-2004, 16:26
bench140
bench140 is offline
Het is volgens mij makkelijk mogelijk als je maar een beetje doorzet. Ik ging ook meer water drinken toen ik vet wou verliezen, in het begin werd ik ook misselijk en m'n buik stond op knappen enz. maar als je het eenmaal een weekje gedaan hebt is er geen kunst meer aan om veel te drinken.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 16:32
Verwijderd
Wat iemand al zei, 't is een glas of 10 (als je glazen van 200 ml hebt dan natuurlijk )...de meeste mensen zijn wel 10 uur op, dus gewoon elk uur een glas oid. Of idd gewoon een flesje water mee naar school nemen (en er ook uit drinken ). 't hoeft niet zo per se water te zijn, je kunt ook siroop drinken ofzo.

Ik sluit me dus aan bij Sarah.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 17:32
Mara
Mara is offline
Wennen Dronk eerst ook te weinig, kan nu wel 3 of 4 liter (misschien wel meer) op een dag drinken als ik wil.

Eet je wel genoeg? Drinken op een lege maag wordt je inderdaad wel misselijk van ja
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 18:26
Verwijderd
Citaat:
bench140 schreef op 22-11-2004 @ 17:26 :
Het is volgens mij makkelijk mogelijk als je maar een beetje doorzet. Ik ging ook meer water drinken toen ik vet wou verliezen, in het begin werd ik ook misselijk en m'n buik stond op knappen enz. maar als je het eenmaal een weekje gedaan hebt is er geen kunst meer aan om veel te drinken.
Oehw, is water drinken een goede manier om je spijsvertering iets te verbetren? I'm on it
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 18:44
Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
Sarah schreef op 22-11-2004 @ 15:33 :
anderhalf is genoeg, want in fruit en groente enzo zit ook water. Als je geen fruit en groente eet is twee liter wel handiger.
Anderhalf is acht glazen drinken, twee liter tien; zo heel veel is dat niet. Elke anderhalf a twee uur een glas drinken. Daar kun je haast niet misselijk van worden
(het kan ook zijn dat je gewoon niet van water houdt; je kunt natuurlijk net zo goed thee of ranja ofzo nemen)
Een heleboel mensen vergeten inderdaad dat er in groente en fruit ook vocht zit. Dus als je je nu voorhoudt dat je 2 liter vocht nodig hebt ipv water dan valt het allemaal wel mee, alcoholhoudende dranken wil ik dan weer niet meetellen.
Oud 22-11-2004, 18:45
Mara
Mara is offline
Citaat:
Morridin schreef op 22-11-2004 @ 19:26 :
Oehw, is water drinken een goede manier om je spijsvertering iets te verbetren? I'm on it
Het vult en voert afvalstoffen af
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 18:51
Fade of Light
Fade of Light is offline
Ik weet zeker dat jij er ook geen problemen mee hebt. 2 liter is heel erg weinig. Maar niet als je het in 1 keer achter elkaar probeert te klokken.

Drink gewoon tussendoor een glas en dan zit je zo aan de 2 liter (vul 2x 1 liter fles).

Ik drink meestal anderhalve liter in een uur rond een uur of 3
(enige nadeel is al het piesen rond een uur of 6-8 )
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 19:45
Cookie
Cookie is offline
keej kzal het proberen....morgen ga ik beginnen
bedankt voor de reacties....
Oud 22-11-2004, 19:48
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 22-11-2004 @ 18:32 :
Wennen Dronk eerst ook te weinig, kan nu wel 3 of 4 liter (misschien wel meer) op een dag drinken als ik wil.

Eet je wel genoeg? Drinken op een lege maag wordt je inderdaad wel misselijk van ja
ja ik eet wel genoeg....dat is het niet.
Oud 23-11-2004, 10:01
Jules
Jules is offline
Koop een flesje met zo'n sportdop, en zet die ergens waar je veel zit; bij de computer, bij de tv, op je bureau.. zonder dat je het weet heb je hem leeggelurkt
Oud 23-11-2004, 10:20
Dr.Martenmeisje
Dr.Martenmeisje is offline
Je kunt het misschien ook steeds meer opbouwen, niet gelijk van niets drinken naar 2 liter want dan wordt je inderdaad misselijk.

Ik zorg zelf ook dat ik altijd een Spa flesje heb, zet ik op school ook gewoon op tafel onder de les, en drink er dan steeds wat uit. Dan pak je 'm vanzelf uit automatisme.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 17:44
Cookie
Cookie is offline
bijna de 2 liter gehaald

Regels voor berichten