Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Een cultfilm is een film die, ongeacht de kwaliteit, een vrij kleine groep grote fans heeft.
||
Citaat:
Overigens vind ik het niet echt gepast om Gegen die Wand cult te noemen. Meestal doet een film er ook een poosje over een cultstatus op te bouwen, Gegen die Wand is pas uit. Ik ga voor The Rocky Horror Picture Show en de Evil Dead trilogie.
||
Citaat:
Donnie Darko blijft op zich toch wel mijn favoriet..
||
Citaat:
ik weet eigenlijk niet echt waaraan een film moet voldoen om als cultfilm te worden beschouwd, vind amelie wel een topfilm, maar wist niet dat het een cultfilm was.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() wat vreselijk cool ben jij ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Of het echter onder cult valt, is te bezien. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je speelt Ray McCoy, beginnend Blade Runner, die een moord in een dierenzaak moet oplossen en zo verzeild raakt in een web van misdaad/intrige blabla. Mooie locaties en muziek, veel herkenning als je de film al hebt gezien (andersom trouwens ook, als je eerst het spel hebt gespeeld ![]() Er zijn bovendien iets van 8 verschillende eindes, en personages gedragen zich per spel ook anders. Fabrikant: Westwood Studios (bekend van Command & Conquer en Red Alert) |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
dan eerst zoiets als star trek/wars ofzo
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Pulp Fiction en Trainspotting geen cult (zijn beide van onafhankelijke studio's en kregen eerst limited releases) en Kubrick (die in 40 jaar maar 1 keer buiten om Warner heeft gewerkt wel cult, hoewel voor al zijn films direct in general release zijn uitgekomen) |
![]() |
|
batlle royale
![]() Eigelijk alles wel van takashi miike en takeshi (beat) kitano. laatste tijd wel bekender geworden, maar nog steeds cult en nog goed ook.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Cultfilms zijn volgens mij films die, soms onverwachts, een kleine groep zeer fanatieke/grote fans hebben. De film maakt een hele grote indruk bij die mensen. Het is ook een soort film die je of helemaal geweldig vindt, of verschrikkelijk.
Amelie vind ik geen cultfilm <3 Trainspotting wel <3 Maar het is nogal moeilijk te benoemen ja ![]() Oh ja, en het zijn vaak low-budget-films.. Laatst gewijzigd op 26-11-2004 om 20:24. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
fear and loathing i n las vegas
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Here Comes The Saai #847 Batave | 500 | 31-01-2010 18:37 | |
De Kantine |
Is hier soms iemand die een saai heeft gezien #846 Rivka | 500 | 31-01-2010 12:09 | |
Films, TV & Radio |
oudje: Cube Verwijderd | 13 | 11-03-2004 18:27 | |
Films, TV & Radio |
Film begrippen Demon of Fire | 1 | 10-04-2003 00:24 | |
Films, TV & Radio |
cult films Verwijderd | 35 | 22-09-2002 18:45 | |
Films, TV & Radio |
Cultfilms BillyFish | 33 | 25-11-2001 09:52 |