|
|
Bekijk resultaten poll: Ik vind de grootste Nederlander: | |||
Vincent van Gogh |
![]() ![]() ![]() ![]() |
2 | 1.16% |
Rembrandt van Rijn |
1 | 0.58% |
Anne Frank |
5 | 2.91% |
Michiel de Ruyter |
9 | 5.23% |
Johan Cruijff |
9 | 5.23% |
Erasmus |
25 | 14.53% |
Antoni van Leeuwenhoek |
21 | 12.21% |
Willem Drees |
18 | 10.47% |
Willem van Oranje |
54 | 31.40% |
Pim Fortuyn |
21 | 12.21% |
anders, namelijk.. |
7 | 4.07% |
Aantal stemmers: 172. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
![]() |
||
Citaat:
![]() Stem voor. Stem op van Leeuwenhoek.
|
![]() |
||
Citaat:
Behalve winst vergaren/afdwingen/uitpersen (pick one), deed de VOC ook aan oorlogsvoering. De VOC had een volmacht van de Staten-Generaal om op welke wijze dan ook winst te maken. Berucht voorbeeld is de 'ontruiming' (lees: volkenmoord) op de Banda-eilanden. Dit werd gedaan niet omdat de mensen op Banda niet mee wilden werken, en nee, ook niet omdat de mensen op Banda terroristen waren, maar om hun specerijen (ik meen kruidnagel) monopolie veilig te stellen. Ander voorbeel is de Atjeh operatie, die talloze mensenlevens heeft gekost. Nu, is dat niet crimineel? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
En de reden o-iedereen-deed-dat-vroeger-dus-is-het-oké-dat-wij-dat-ook-deden is nonsense. Dat men vroeger zei dat de VOC te wauwie was, kan ik begrijpen. Maar met de huidige norm is het onacceptabel en 100% verwerpelijk. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Alleen om deze daden zou hij al de grootste Nederlander (van dit rijtje) moeten zijn. (Anders hadden we nu misschien wel helemaal geen eigen identiteit gehad als Nederlanders en maakten 'die moerassige, dompige, koude, bataafse gewesten in het noorden' nu nog steeds deel uit van Spanje of Frankrijk) Bovendien werd Willem van Oranje als 'politiek' persoon net als Fortuyn vermoord door een tegenstander. (Baltasár Gerards, omgekocht door de Spanjaarden) In tegenstelling tot Fortuyn is Willem van Oranje écht van belang geweest voor Nederland; gedurende zijn hele leven heeft hij gestreden voor een van de Spanjaarden verlost, godsdienstvrij, verenigd Nederland. De enige overeenkomst tussen hem en Fortuyn is dat ze beiden vermoord werden door tegenstanders van hun beleid/mening. Maar om Fortuyn vanwege dat half jaar dat hij misschien echt in het nieuws is geweest + zijn moord de grootste Nederlander aller tijden te noemen is ronduit belachelijk. Laatst gewijzigd op 23-11-2004 om 18:04. |
![]() |
||
Citaat:
Kunstenaars vind ik eerder thuishoren in de verkiezing van meest overgewaardeerde nederlander aller tijden. Ben ik met je eens. Tijdens hun leven wist niemand bij wijze van spreke wie ze waren en werd hun werk niet gewaardeerd. Pas na hun dood kwamen hun werken in de publiciteit. Het zou te ver gaan om schilders e.d. die in de 17/18e eeuw totaal onbekend waren nu tot grootste Nederlander uit te roepen. Verder ben ik met je eens dat Michiel de Ruyter ook een goede kandidaat zou zijn voor de grootste Nederlander aller tijden. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel #70 Verwijderd | 500 | 29-06-2010 13:13 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Publicatie "terreurdreigingskaart" gewenst? Gatara | 48 | 09-06-2009 20:29 | |
Verkiezingen in Libanon Gatara | 3 | 08-06-2009 10:28 | |
[stelling] Etnische/religieuze geweldadige conflicten bestaan niet Verwijderd | 213 | 15-11-2008 15:22 | |
Kieskompas Amerikaanse presidentsverkiezingen Supreme Dutch | 288 | 25-02-2008 15:52 | |
ik ben geen CDA'er, maarruhhh... italianboy | 22 | 02-01-2002 10:08 |