Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Bekijk resultaten poll: Wat doe je?
Je sluit zonder aarzelen het schermpje af. 30 15.54%
Je kijkt even snel naar de onderwerpen. 52 26.94%
Je kijkt tussen de onderwerpen of er iets 'raars' tussenzit, zoniet sluit je het af, zoja lees je die enkele mail. 76 39.38%
Je gaat ongegeneerd uitgebreid de mail van je lief doorlezen. 35 18.13%
Aantal stemmers: 193. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-11-2004, 22:30
Kaneelstokje
Kaneelstokje is offline
Stel, je vriend/vriendin heeft zijn/haar mail bij jou op de computer gecheckt en als hij/zij op weg naar huis is kom je erachter dat hij/zij is vergeten het schermpje af te sluiten. In je ooghoek zie je al die onderwerpen vaag voorbij schieten.

(Maakt het uit hoelang je met je lover samenbent?)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-11-2004, 22:35
Hagel
Hagel is offline
ik kijk wel even naar de onderwerpen ja maar voel me nou niet echt geneigd om het te gaan lezen. Zoveel interesseerd me dat niet
Oud 24-11-2004, 22:39
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Wat zijn dat voor kneuzen die kijken of er een 'rare' (wat is raar?) mail tussenstaat en zo ja (again: wat is raar?) die mail gaan lezen? Wat is dat voor schending van privacy en gebrek aan vertrouwen in en respect voor je geliefde?
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 22:47
Verwijderd
Ik zou mss even snel kijken wat voor onderwerpen er tussen staan, maar het zou me niet echt boeien, en ik zou ze zeker niet zomaar gaan lezen (of het moet echt een heel apart onderwerp zijn zoals schat ik mis je ofzo en dan niet door mezelf verstuurd). Nou ja ik zou het er dan eerder met hem over hebben.
Mwah ik heb zijn wachtwoord, maar ik kom echt nooit in zijn mailbox.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 23:00
Verwijderd
ik denk optie drie, maar ik doe waarschijnlijk optie 1
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 23:03
Verwijderd
Ik kijk automatisch naar het scherm, dus ik ga ook automatisch de onderwerpen lezen.
Er moeten wel heeeele afwijkende dingen in de lijst staan wil ik die mail specifiek gaan lezen, dus dat heb ik ook gestemd, al zie ik het toch niet gebeuren.
Overigens heb ik meestal het wachtwoord van die persoon, en het vertrouwen is er, dus zie ik geen reden waarom het een bemoeizuchtig gedrag in me op zou roepen.

Overigens heb ik iemand die ik net een 2 dagen kende, irl, erop betrapt mijn pm's van hier te lzen, zomaar. Kon ik niet op prijs stellen, dus lijkt het me logisch dat ik het ook niet 'normaal' vind dat bij een ander te doen.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 23:03
bracelance
bracelance is offline
ik heb geantwoord dat ik zonder aarzelen gelijk afsluit.
Ik vind dat je vertrouwen in de ander moet hebben. Wanneer je samen afspreek dat je elkaars mail mag lezen dan maakt het niet uit en zal ik misschien wel even kijken, maar niet sneaky ofzo... ik neem aan dat zij dan hetzelfde bij mij doet.
Oud 24-11-2004, 23:13
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
bracelance schreef op 25-11-2004 @ 00:03 :
ik heb geantwoord dat ik zonder aarzelen gelijk afsluit.
Ik vind dat je vertrouwen in de ander moet hebben. Wanneer je samen afspreek dat je elkaars mail mag lezen dan maakt het niet uit en zal ik misschien wel even kijken, maar niet sneaky ofzo... ik neem aan dat zij dan hetzelfde bij mij doet.
Kijk, met jou kan ik praten!
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 23:23
bracelance
bracelance is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 25-11-2004 @ 00:13 :
Kijk, met jou kan ik praten!

logisch... we zijn bijna de enigen op dit forum met een fatsoenlijke mening
Oud 24-11-2004, 23:24
Nanaki
Nanaki is offline
Citaat:
Hagel schreef op 24-11-2004 @ 23:35 :
Zoveel interesseert me dat niet
Dat snap ik dan ook niet helemaal, ik zou sowieso wel nieuwsgierig zijn. Ik bedoel, het is toch je vriend/vriendin op dat moment. Dan wil je toch wel wat van elkaar weten.

verder ben ik het eens met bracelance.
Oud 24-11-2004, 23:25
bracelance
bracelance is offline
Citaat:
Nanaki schreef op 25-11-2004 @ 00:24 :
blablabla verhaal....

zie je mark almighty... er zijn meerdere die denken dat wij de enigen zijn met een fatsoenlijke mening
Oud 24-11-2004, 23:28
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
bracelance schreef op 25-11-2004 @ 00:25 :
zie je mark almighty... er zijn meerdere die denken dat wij de enigen zijn met een fatsoenlijke mening
We zijn ook de enige mannen in dit topic. De rest, met de andere mening, zijn vrouwen. Zou dat toeval zijn?
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 23:32
bracelance
bracelance is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 25-11-2004 @ 00:28 :
We zijn ook de enige mannen in dit topic. De rest, met de andere mening, zijn vrouwen. Zou dat toeval zijn?
zou je denken???
Oud 24-11-2004, 23:34
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
bracelance schreef op 25-11-2004 @ 00:32 :
zou je denken???
Als ik nou 'nee' zeg, krijg ik wel alle vrouwen van het forum op m'n dak, he.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 23:38
bracelance
bracelance is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 25-11-2004 @ 00:34 :
Als ik nou 'nee' zeg, krijg ik wel alle vrouwen van het forum op m'n dak, he.
bij deze dan... NEE HET IS GEEN TOEVAL!

Vrouwen kunnen ook niet logisch beredeneren, daar ligt het ook vaak aan. Dus eigenlijk kunnen ze er niets aan doen.
Oud 25-11-2004, 00:48
WolterB
WolterB is offline
Ik zou gelijk t scherm afsluiten
Wat zij bespreekt in haar mails, is haar zaak vind ik en mocht ik ooit gevraagd om mail te kijekn tijdens vakanties, dan vraag ik netjes per mail of ik ze mag openen of niet
Oud 25-11-2004, 01:04
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Nanaki schreef op 25-11-2004 @ 00:24 :
Dat snap ik dan ook niet helemaal, ik zou sowieso wel nieuwsgierig zijn. Ik bedoel, het is toch je vriend/vriendin op dat moment. Dan wil je toch wel wat van elkaar weten.

waarom zou ik nieuwsgierig zijn over wat hij met zijn vrienden ofzo bespreekt? Ik weet genoeg van hem, ik hoef niet meer van hem te weten door zijn privemail te gaan lezen.

Hij heeft zijn wachtwoord trouwens wel gezegd maar ik ben hem alweer vergeten, een vergiet noemen ze dat
Oud 25-11-2004, 05:39
Verwijderd
Ik heb een soort situatie meegemaakt met mijn ex. Waar ik eerst om het hardst riep dat ik meteen zou afsluiten heb ik dit niet gedaan. Maar dat ligt dus ook meteen aan de situatie. Ik heb ooit eens zijn wachtwoord ingevoerd, maar ik was dat al lang en breed vergeten, want het interesseerde me allemaal niet zo.

Er was binnen mijn relatie eea met een meisje aan de hand en ik had zo mijn gevoel daarover en mijn gedachten over. Toen ik veel mailtjes van haar zag met titels die mij opvielen heb ik haar mailtjes naar hem gelezen. (ik was bij hem thuis trouwens)Geen andere mailtjes ofzo. In die mailtjes stonden zeg maar dingen die mijn vermoedens en angst bevestigden en die mij heel veel pijn hebben gedaan.
Toen de schok van de inhoud van die mailtjes een beetje voorbij was (ik kon namelijk niets meer. Ik kan niet huilen, niet schreeuwen, niet boos worden, niets. Ik kon alleen op bed liggen en mijn lichaam schokte zo ongecontroleerd en ik kon er niets tegen doen. Ik ben vrienden gaan bellen wat ik moest doen (mijn ex was werken) en ik heb mijn moeder ook opgebeld. Zij heeft mij toen opgehaald en ik heb een brief op zijn computer achtergelaten.) had ik een gigantisch schuldgevoel. Ik was heel boos op mijzelf dat ik zijn mailtjes had gelezen. Gek genoeg was hij niet boos op mij. (maarja, hij was ook diegene die nog fouter was )

Daarna heb ik zeg maar uit een angst nog wel eens gedacht van: zouden ze nog steeds zo mailen etc? En ik heb er wel eens over gedacht om zijn mail weer te lezen, maar dat kon ik gewoon niet. Die ene keer klikte ik per ongeluk op dat outlook snel starten knopje wat naast die van internet explorer zat, want ik wou eigenlijk gewoon internetten (ja, ik zat vaak op zijn pc te internetten en kon zo bij zn mail, maar heb t toen nooit echt bewust bekeken ofzo, alleen die ene keer dat het per ongeluk ging (op dat knopje klikken, want hij had een rotmuis, het lezen is natuurlijk wel bewust ).
Ik kon gewoon niet nog een keer kijken omdat dat zijn privédingen zijn en ik me dan zo schuldig zou voelen en me zo rot zou voelen dat ik dat gedaan zou hebben..

Mijn zusje ging regelmatig even in de inbox van haar (nu ex)vriendje kijken. Ik snap dat nooit helemaal.

Naja, ik heb dus voor de derde optie gekozen
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 05:47
Verwijderd
ik zou het niet gaan lezen, maar ik zou wel kijken welke namen er tussen staan
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 07:11
miro
miro is offline
Ik zou ook kijken welke namen er tussen staan. Maar elkaars mail lezen is bij ons niks raars dus....
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 07:13
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
ik kijk wel even naar de onderwerpen ja maar voel me nou niet echt geneigd om het te gaan lezen. Zoveel interesseerd me dat niet
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 07:30
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Ik heb niks te verbergen op zich, maar het kan best zijn dat er dingen in staan die ik ooit getypt heb die ik haar liever niet laat zien, maar voor de rest, ze mag het best lezen. Als ze het stiekem doet zou ik het minder vinden, maar heb verder toch niks te verbergen.

Meestal kijken we trouwens samen onze mail, dus tjah.
Oud 25-11-2004, 09:55
alpha
alpha is offline
Ik zou wel kijken wat voor onderwerpen er bij zitten en of dat 'rare' onderwerpen zijn maar ik zal de mail niet lezen. Ik zou het hem gewoon vragen 'waarom stuurde X jou een mailtje met als onderwerp "schat...."??'
Oud 25-11-2004, 10:39
Lente
Lente is offline
ik hoop dat ik het zonder aarzelen wegklik
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 11:10
Roxy
Roxy is offline
Ligt denk ik een beetje aan hoe ik me voel in die relatie. Als het goedvoelt en goed zit dan denk ik dat ik wegklik. Als het allemaal wat moeilijker zit en ik onzekerder ben of ik rare vermoedens heb dan zou ik denk ik wel dat ik een vluchtige blik over de onderwerpen laten gaan. Ben enorm nieuwsgierig En tja wie weet dat als er iets raars tussen zit ik ook wel lees, dat weet ik niet..
Oud 25-11-2004, 11:13
Punkygirl
Punkygirl is offline
Als het me interresant lijkt dan ga ik het lezen.
Oud 25-11-2004, 11:18
Shitonya
Shitonya is offline
tuurlijk lees ik dat. Maar meestal doe ik het niet omdat het toch niet interessant is.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 11:26
-bambi-
-bambi- is offline
Als ik heel eerlijk ben, ik zou kijken of er bijvoorbeeld emails van meisjes tussen zouden zitten en zo ja.. ik zou ze lezen
Gelukkig zit mijn vriend nooit achter de pc en heeft hij niet eens een email adres
Maarja.. ik heb zelf niet eens hotmail meer omdat mijn vriend mijn wachtwoord heeft verandert (er stonden jongens in mijn msnlijst, niet dat ik msn nog wel eens gebruikte ofzo ik was al 3 jaar niet op msn geweest maar nu kan ik dus mijn hotmail helemaal niet gebruiken en ben ik alle adressen enzo kwijt)
Ach ja... onze relatie is anders..
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 11:29
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
*kijkt even naar de voorlopige uitslag*

Ben ik blij dat ik met geen van jullie een relatie heb.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 11:31
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
uit interesse, niet uit wantrouwen
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 11:34
deringmeester
deringmeester is offline
ik weet niet wat ik zou doen...
ik weet wel dat ik het liever niet heb dat mense mijn mail lezen..
Oud 25-11-2004, 11:36
Verwijderd
Ik weet zijn wachtwoord, dus ik kan het sowieso wel lezen als ik dat zou willen. Omgekeerd net zo. Als hij op mijn computer zijn email checkt, dan sluit hij altijd het scherm weer af, hij vergeet alleen soms uit te loggen, dat doe ik dan voor hem. Ik heb geen interesse in zijn mail, als ik iets wil weten dan vraag ik hem dat wel gewoon.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 11:54
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 24-11-2004 @ 23:47 :
Ik zou mss even snel kijken wat voor onderwerpen er tussen staan, maar het zou me niet echt boeien, en ik zou ze zeker niet zomaar gaan lezen (of het moet echt een heel apart onderwerp zijn zoals schat ik mis je ofzo en dan niet door mezelf verstuurd).
Zoiets dus ja. Ik denk niet dat die situatie zou voorkomen, hij vergeet echt never nooit uit te loggen .
Andersom heeft hij mijn wachtwoorden wel, dus als hij zou willen zou ie alles kunnen lezen. Boeit me dan ook totaal niet, ik hou er geen geheime minnaar op na ofzo..
Oud 25-11-2004, 12:01
Sprinkle
Sprinkle is offline
Ik sluit zonder aarzelen het schermpje af, ik vertrouw hem en heb dus geen reden om eventueel de onderwerpen door te kijken.
Oud 25-11-2004, 12:16
snarl
snarl is offline
Ik zou waarschijnlijk gewoon t scherm wegklikken. Maar als ik n scherm zie lees ik automatisch dus ik zal altijd wel wat gezien hebben. Áls daar dan iets vreemds tussenstaat ga ik t niet lezen maar gewoon vragen 'ja je scherm stond nog open en ik las perongeluk een onderwerp.. etc'
Oud 25-11-2004, 12:21
bracelance
bracelance is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 25-11-2004 @ 12:29 :
*kijkt even naar de voorlopige uitslag*

Ben ik blij dat ik met geen van jullie een relatie heb.
wederom een mening die ik deel
Oud 25-11-2004, 12:24
Verwijderd
't Interesseert me niets, ik zie wel eens zijn mailtjes en lees ze ook wel eens (als hij ze laat lezen) het zijn mailtjes van studenten, collega's en mij. Er zit dus niets bij wat me ook maar iets zou interesseren, zijn antwoorden op mijn mailtjes zijn interessanter.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 12:45
Verwijderd
Nu kies ik zeker voor optie 1. Hij vraagt me wel eens zijn mail te checken, en ik mag er ook gerust bij zitten als hij het kijkt. Ik heb "vroeger" (vooral vorig jaar) nog al problemen gehad met mijn (zelf)vertrouwen. Ik was erg bang dat hij een ander zou hebben. Diep in mijn hartje vond ik dat ik hem helemaal niet waard ben, daar heb nu ook nog soms last van. Daarom heb ik wel eens gekeken of hij email had, ik heb het niet gelezen. Nu klik ik het weg, omdat het vuil is om dat te lezen, ik zou ook niet willen dat hij mijn mail leest. En ik klik het meteen weg om mezelf ook niet in de verleiding te brengen.

Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 12:46
Warsocket
Warsocket is offline
niet openen
maar als ik ga zitten en die hele mailbox staat voor me neus kan ik er nix
aan doen dat ik de onderwerpen zie

en als er iets boeiends tussen zit vraag ik wel ff of ik dat kan lezen
Oud 25-11-2004, 12:47
Fade of Light
Fade of Light is offline
In een vlaag zie je de onderwerpen. Hoe kan ik nou ruiken dat het niet mijn inbox is of dat het uberhaupt om mail gaat. Dan zal ik heus wel een titel of 3 gelezen hebben. Dan sluit ik af....

Mocht er bij die titels iets heel raars zijn, dan vraag ik daar naar met de uitleg waarom ik het gezien had of in mogelijk geval lezen... Maar ik ga niet bewust op zoek duus stem ik op "ik sluit direct af".
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 13:40
luchtballon
luchtballon is offline
ik heb gestemd dat ik even de onderwerpen bekijk. Ik zou ze nooit gaan lezen.
Oud 25-11-2004, 13:41
Verwijderd
Citaat:
luchtballon schreef op 25-11-2004 @ 14:40 :
ik heb gestemd dat ik even de onderwerpen bekijk. Ik zou ze nooit gaan lezen.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 14:34
waves
waves is offline
ik doe het scherm dicht. Ik vertrouw hem en hij heeft recht op privacy. je gaat iemands brieven toch ook niet lezen?
Oud 25-11-2004, 14:36
gurl19
gurl19 is offline
meestal krijgen jongens alleen doorstuurmails of idiote fotos.. dan vind ik het wel kunnen als je die leest.. juist lachen tog
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 14:40
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
gurl18 schreef op 25-11-2004 @ 15:36 :
meestal krijgen jongens alleen doorstuurmails of idiote fotos.. dan vind ik het wel kunnen als je die leest.. juist lachen tog
Dikke onzin....e-mails van familie, vrienden, school, werk....

Daarbij kun je het toch gewoon vragen, als het zo is, wat jij zegt, dan mag het vaaaast wel (of vraag je of hij ze naar je doorstuurt).

Edit: overigens zou ik het niet erg vinden als mijn e-mails gelezen worden (als er niet gekloot wordt met wachtwoorden die erin staan, maar daar ga ik niet van uit).
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 14:47
Verwijderd
k zou even kijken wat er tussen staat, ben nogal nieuwsgierig. Maar ik weet ook dat ie daar geen moeite mee heeft Zou niet zomaar zn mail gaan lezen, vind dat ook niet echt interessant. Als er iets echt vreemds tussen staat lees ik het wel. Lijkt me logisch toch?
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 15:01
Verwijderd
Je kijkt tussen de onderwerpen of er iets 'raars' tussenzit, zoniet sluit je het af, zoja lees je die enkele mail
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 15:02
Verwijderd
Citaat:
-bambi- schreef op 25-11-2004 @ 12:26 :
Als ik heel eerlijk ben, ik zou kijken of er bijvoorbeeld emails van meisjes tussen zouden zitten en zo ja.. ik zou ze lezen
Gelukkig zit mijn vriend nooit achter de pc en heeft hij niet eens een email adres
Maarja.. ik heb zelf niet eens hotmail meer omdat mijn vriend mijn wachtwoord heeft verandert (er stonden jongens in mijn msnlijst, niet dat ik msn nog wel eens gebruikte ofzo ik was al 3 jaar niet op msn geweest maar nu kan ik dus mijn hotmail helemaal niet gebruiken en ben ik alle adressen enzo kwijt)
Ach ja... onze relatie is anders..
heel eerlijk?

ik vind je vriend, hoe meer ik jouw reacties en topics lees, meer en meer de dikste eikel die er rondloopt.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 15:06
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
ik zou in een keer wegklikken. boeit mij wat met wie die waarover e-mailt. sowieso zou ik nooit in de verleiding komen want als ie bij mij is hoeft ie geen mail te checken, doe ie maar thuis. en anders is ie echt niet zo lame om het niet af te sluiten ofzo.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 15:09
-bambi-
-bambi- is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 25-11-2004 @ 16:02 :
heel eerlijk?

ik vind je vriend, hoe meer ik jouw reacties en topics lees, meer en meer de dikste eikel die er rondloopt.
Ehm.. ja maar ik post hier meestal alleen de dingen waar ik mee zit en dat zijn dus alleen slechte dingen, ik kan me jouw reactie wel voorstellen, op 1 punt is hij ook niet echt normaal (maar daar heb ik al eens een topic over gehad)
En toch blijft mijn gevoel voor hem sterk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten