Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Nationalisme moet bevorderd worden
ja 24 32.43%
nee 50 67.57%
Aantal stemmers: 74. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-11-2004, 21:52
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-11-2004 @ 22:49 :
Het is niet onhaalbaar of onuitvoerbaar. Het zal simpelweg niet gebeuren in een democratie omdat emoties een grote rol spelen in de publieke opinie (en ook bij politici).

Trouwens, Nederlands is een fluttaal. Het klinkt niet alleen voor geen meter, het is ook nog eens veel moeilijker en ingewikkelder dan nodig.
Het is wél onhaalbaar en onuitvoerbaar. Onhaalbaar, omdat geen één politieke partij of politicus eraan mee zal willenw erken. Onuitvoerbaar omdat je eeuwen kwijt bent aan het vertalen van alle lectuur/literatuur die er nu in het Nederlands is/ het overschakelen op Engels op alle (lagere, middelbare) scholen en universiteiten, overheidsinstellingen etc etc.

Het is al helemaal geen fluttaal. Dat vind jij en het zal me een raadsel zijn waarop dat gebasserd is. het is ook niet moeilijk als je gewoon goed oplet op school.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-11-2004, 22:03
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 23-11-2004 @ 22:49 :
Als Nederland alleen uit de Nederlandse taal bestaat, is het al dood, of heeft het nooit geleefd.
Het is een zeer groot onderdeel van de Nederlandse cultuur, dat bedoelde ik.
Oud 23-11-2004, 22:11
MH
MH is offline
Nationaal bewustzijn (waarin ook ruimte is voor welwillende niet-Nederlanders) kan juist bindend werken. Wat houden van je vaderland (lees: het land waarin je woont), je land mooi vinden, blij zijn dat je hier woont, zorgt voor een gezamenlijk streven.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 22:11
Madfet
Madfet is offline
Een oprichting van een soort 'HitlerJugend' zou ik niet eens erg vinden in deze maatschappij, waarin een gebrek aan cohesie aanwezig is. Er is een cultuur van afzijdigheid en fysieke onmacht onstaan, vooral bij de Nederlandse jongeren en een stimulans in de vorm van kameraadschap/opkomen voor de ander op micro-niveau en het oprichten van partijen op macro-niveau ten einde maatschappelijke kwesties op te lossen, juich ik alleen maar toe.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 22:20
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 23-11-2004 @ 22:52 :
Het is wél onhaalbaar en onuitvoerbaar. Onhaalbaar, omdat geen één politieke partij of politicus eraan mee zal willenw erken. Onuitvoerbaar omdat je eeuwen kwijt bent aan het vertalen van alle lectuur/literatuur die er nu in het Nederlands is/ het overschakelen op Engels op alle (lagere, middelbare) scholen en universiteiten, overheidsinstellingen etc etc.
Het feit dat veel mensen het oneens zijn met een dergelijke maatregel wil niet zeggen dat hij dus niet ingevoerd zou moeten worden. Begrijp me niet verkeerd, ik snap ook wel dat het nooit (tenminste niet in de nabije toekomst) zal gebeuren, maar ik vind wel dat het zou moeten gebeuren.

Een overschakeling naar Engels in het onderwijs is trouwens zo gedaan (en ik kan het weten, want ik heb TVWO gevolgd). Wat wel langer gaat duren is de overgang naar Engels in de spreektaal, maar dat is een kwestie van tijd, en bovendien niet eens belangrijk als mensen toch al vloeiend Engels spreken.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 09:48
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-11-2004 @ 23:20 :
Het feit dat veel mensen het oneens zijn met een dergelijke maatregel wil niet zeggen dat hij dus niet ingevoerd zou moeten worden. Begrijp me niet verkeerd, ik snap ook wel dat het nooit (tenminste niet in de nabije toekomst) zal gebeuren, maar ik vind wel dat het zou moeten gebeuren.

Een overschakeling naar Engels in het onderwijs is trouwens zo gedaan (en ik kan het weten, want ik heb TVWO gevolgd). Wat wel langer gaat duren is de overgang naar Engels in de spreektaal, maar dat is een kwestie van tijd, en bovendien niet eens belangrijk als mensen toch al vloeiend Engels spreken.
En toch zie ik niet in hoe de kosten (de moeite, de tijd) op zou kunnenw egen tegen de baten (op de lange termijn zou het ons eventueel geld kunnen besparen).
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 12:29
de Koe!
de Koe! is offline
@Mephostophilis:
Lees eens iets over de geschiedenis van België, meer bepaald het gebruik van de "grotere" Franse taal om de Vlaamse bevolking op alle vlakken te onderdrukken. Dan begrijp je misschien waarom taal zo belangrijk is. nu wordt het Nederlands in België niet meer onderdrukt als "waardeloze taal", maar dat is lang anders geweest. De verfransing van België heeft in de geschiedenis geleid tot een sociale onderdrukking van de Vlamingen. Dit heeft trouwens alles te maken met dit topic: uit die onderdrukking is ook het Vlaams nationalisme gegroeid, dat door de loop van de geschiedenis meer en meer naar extreem-rechts gekant is. Nu zitten we nog steeds met een extreem-rechtse, fascistische (al willen ze dit zelf niet toegeven) partij die een grote aanhang heeft, omdat een pak Vlamingen nog steeds vindt dat ze benadeeld worden tegenover de Walen. Zo zie je maar hoe groot de invloed van taal op de geschiedenis is. Je zou beter de impact daarvan inzien en ook wat meer respect hebben voor je eigen taal.

Bovendien is taal een heel belangrijk element van cultuur. Als je een taal wil afschaffen omdat het geen economisch nut heeft, kan je maar beter ook meteen historische monumenten afbreken om er grote bedrijven en industriële zone's te plaatsen. Economie is niet het enige wat telt in een samenleving. Cultuur neemt daar ook een belangrijke plaats in.

Elke taal heeft bovendien zijn troeven. Als ik een boek in de oorspronkelijke taal kan lezen, zal ik dat ook doen. Iedere taal draagt een enorme rijkdom in zich. Het zou jammer zijn die rijkdom zomaar verloren te laten gaan.

Laatst gewijzigd op 25-11-2004 om 12:37.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 13:07
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Nationalisme is stervende. Het proces van globalisering en internationalisering is bijna niet te stoppen en ik vind dat niet zo'n probleem. Elementen uit de "Nederlandse cultuur" verdwijnen heus niet van de ene op de andere dag.

De mensen die het hardst om meer nationalisme roepen doen dat meestal uit xenofobie en zijn doodsbang dat mensen die een andere kijk op de samenleving of smaak hebben vrijelijk hun mening kunnen uiten.
Oud 25-11-2004, 13:09
Verwijderd
Nee.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 13:10
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Nee, nationalisatie leidt vaak tot discriminatie en racisme. Vaak kijken nationalisten ook neer op andere culturen. Niet goed.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 13:13
Daevrem
Daevrem is offline
WTF, nationalisme? Ik dacht dat we weldenkende mensen in een geciviliseerde samenleving waren...
Oud 25-11-2004, 13:26
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Nationalisme is goed. Het zorgt voor een betere omgang met elkaar, en het verhoogt de drang om te presteren. Een land als China of Japan is chauvinistisch, men wil daar iets betekenen voor het vaderland, dat vind ik een nobele gedachte.

Er bestaan trouwens 2 soorten nationalisme. Staats, en volksnationalisme. Als je vindt dat Nederland gewoon zijn eigen 'normen en waarden moet houden' en je houdt van de Nederlandse cultuur (voor zover het al cultuur is te noemen) dan ben je dus een staatsnationalist. Indien je alleen maar geeft om het eigen volk, dan ben je dus eerder een volksnationalist.

Nationalisme is niet achterhaald, dat zeker niet. Wij kennen het niet op grootschalig niveau omdat onze politiek correcte landverraders het boycotten en belachelijk maken door het op de hoop 'ongewenst' te gooien.

Nog een mooi voorbeeld:

De Fransen stoppen de vaderslandliefde er al vroeg in, vraag aan een Franse moslim wat hij is, dan zal hij eerst zeggen dat hij/zij Fransman is, en daarna pas dat hij/zij moslim is. Toch een mooi signaal, iets wat de Nederlandse muzelmannen onbekend is.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 13:29
Verwijderd
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 25-11-2004 @ 14:26 :
Nationalisme is goed. Het zorgt voor een betere omgang met elkaar
En jou moeten we met z'n allen serieus nemen
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 13:30
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Nationalisme is goed. Het zorgt voor een betere omgang met elkaar, en het verhoogt de drang om te presteren. Een land als China of Japan is chauvinistisch, men wil daar iets betekenen voor het vaderland, dat vind ik een nobele gedachte.

Er bestaan trouwens 2 soorten nationalisme. Staats, en volksnationalisme. Als je vindt dat Nederland gewoon zijn eigen 'normen en waarden moet houden' en je houdt van de Nederlandse cultuur (voor zover het al cultuur is te noemen) dan ben je dus een staatsnationalist. Indien je alleen maar geeft om het eigen volk, dan ben je dus eerder een volksnationalist.

Nationalisme is niet achterhaald, dat zeker niet. Wij kennen het niet op grootschalig niveau omdat onze politiek correcte landverraders het boycotten en belachelijk maken door het op de hoop 'ongewenst' te gooien.

Nog een mooi voorbeeld:

De Fransen stoppen de vaderslandliefde er al vroeg in, vraag aan een Franse moslim wat hij is, dan zal hij eerst zeggen dat hij/zij Fransman is, en daarna pas dat hij/zij moslim is. Toch een mooi signaal, iets wat de Nederlandse muzelmannen onbekend is.
Je kunt Nederlanders proberen nationalistischer te maken. Maar dat zal het racisme tegenover allochtonen alleen maar sterker maken. Omdat Nederlanders zich zo superieur voelen als Echte Nationalistische Nederlanders, en het hun land is. Is eigenlijk al zo hoor. Waardoor allochtonen nog minder nationalistisch worden.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 13:31
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 23-11-2004 @ 22:38 :
Scheelt handevol geld om alle baby's die worden geboren met het downsyndroom te euthaniseren, zelfde geld voor mensen boven de 60, tevens moeten alle werkeloze buitenlanders het land uit en zou de doodstraf weer ingevoerd moeten worden.

Scheelt handevol geld!
Geestelijk gehandicapten zouden beter niet geboren worden. Er moet meer onderzoek komen naar vroegtijdige herkenning van een foetus met het downsyndroom. Geestelijk gehandicapten zijn wel grappig om mee te praten, heel aardig, net kinderen, maar ze zijn nutteloos voor de maatschappij, ze kosten handenvol geld en tijd.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 13:31
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Trouwens, Nederlands is een fluttaal. Het klinkt niet alleen voor geen meter....
Wahaha, mee eens.
BOERUUUH!
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 13:33
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
De Fransen stoppen de vaderslandliefde er al vroeg in, vraag aan een Franse moslim wat hij is, dan zal hij eerst zeggen dat hij/zij Fransman is, en daarna pas dat hij/zij moslim is. Toch een mooi signaal, iets wat de Nederlandse muzelmannen onbekend is. [/B]
Ik hoop toch niet dat je dit als goed voorbeeld gebruikt. Die Fransen stellen hun land voor alles. Alles wat niet Frans is, is minder goed. Zulk nationalisme hoop ik hier in Nederland nooit te ontdekken.
Oud 25-11-2004, 13:34
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Joostje schreef op 22-11-2004 @ 17:12 :
Nationalisme vergroot het verschil tussen "wij" en "zij". Als er een groep nederlanders is, hetgeen ikbetwijfel, moet er automatische een groep zijn die niet aan dit beeld voldoet.
Lijkt me niet echt al te best, aangezien discriminatie op grond van afkomst wetenschappelijk niet ondersteund is.
Het zorgt in ieder geval dat de burgers eens gaan nadenken over de nutteloze in deze samenleving. Jij hebt blijkbaar een verkeerd beeld van nationalisme. Het hoeft lang niet altijd te zijn gebaseerd op etniciteit. Als wij morgen zouden zeggen:"Nederland wordt weer héél welvarend" En we zouden de nutteloze verbannen waar mogelijk dan zouden we binnen enkele jaren weer aan de top staan. Dat is dan ook staatsnationalisme, niet gebaseerd op raciale aspecten.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 13:36
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 25-11-2004 @ 14:31 :
Geestelijk gehandicapten zouden beter niet geboren worden. Er moet meer onderzoek komen naar vroegtijdige herkenning van een foetus met het downsyndroom. Geestelijk gehandicapten zijn wel grappig om mee te praten, heel aardig, net kinderen, maar ze zijn nutteloos voor de maatschappij, ze kosten handenvol geld en tijd.
Ja, en eigenlijk is het ook beter voor jonge baby's die nog niet veel van de wereld hebben gezien, geleden en nog niet weten wat er aan de hand is hun uit hun lijden te brengen. Het is echt zielig om met een ernstige handicap door het leven te moeten gaan. Waarom zou je een kind zo'n slecht leven wensen? Of hem van zijn lijden verlossen. Of bijvoorbeeld zo'n baby die helemaal verbrand was. Zijn hele gezicht en lichaam is gewoon in een klont gesmolten. Net als een gesmolten kaars ofzo. Ik zag het bij Oprah. Maar hij was dus zeker ernstig verbrand, en ik vond het zo onmenselijk van die moeder dat ze hoopte/wenste dat hij nog zou blijven leven. Dat is erg egoistisch om dat arme kind een als een soort 'monster' (ja vind ik niet... maar hij zag er niet normaal uit echt niet) door het leven te laten gaan. Ook daarnaast kost het andere mensen veel moeite. En hij zal uiteindelijk wel alleen blijven. Dus eigenlijk is het het beste voor iedereen.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 13:36
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Floris_22 schreef op 25-11-2004 @ 14:33 :
Die Fransen stellen hun land voor alles. Alles wat niet Frans is, is minder goed. Zulk nationalisme hoop ik hier in Nederland nooit te ontdekken.
Geen simplistische voorbeelden zonder argumenten anders hoef je het niet op te schrijven.

Met andere woorden: voorbeelden svp
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 13:39
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 25-11-2004 @ 14:34 :
Het zorgt in ieder geval dat de burgers eens gaan nadenken over de nutteloze in deze samenleving. Jij hebt blijkbaar een verkeerd beeld van nationalisme. Het hoeft lang niet altijd te zijn gebaseerd op etniciteit. Als wij morgen zouden zeggen:"Nederland wordt weer héél welvarend" En we zouden de nutteloze verbannen waar mogelijk dan zouden we binnen enkele jaren weer aan de top staan. Dat is dan ook staatsnationalisme, niet gebaseerd op raciale aspecten.
Dat is wel erg harteloos, koud, zielig en hard. Wow.... hoe zou je daarmee kunnen leven.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 13:40
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 25-11-2004 @ 14:36 :
Geen simplistische voorbeelden zonder argumenten anders hoef je het niet op te schrijven.

Het is algemeen bekend. Een voorbeeld is dat ze vaak alleen maar Frans spreken, omdat ze zich te goed voelen om een andere taal zoals Engels te leren.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 13:41
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 25-11-2004 @ 14:36 :

Dat bepaal ik zelf wel.
Maar om 1 hele goeie te noemen. De Engelse taal die ze weigeren te spreken, ook al verstaan ze je wel in het Engels. Gewoon net zo dom voor doen alsof ze het niet kunnen.
Oud 25-11-2004, 13:42
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 25-11-2004 @ 14:40 :
Het is algemeen bekend. Een voorbeeld is dat ze vaak alleen maar Frans spreken, omdat ze zich te goed voelen om een andere taal zoals Engels te leren.
2 zielen 1 gedachte.
Oud 25-11-2004, 13:43
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Floris_22 schreef op 25-11-2004 @ 14:42 :
2 zielen 1 gedachte.
Hahaha, zat ik ook al te denken.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 13:44
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 25-11-2004 @ 14:39 :
Dat is wel erg harteloos, koud, zielig en hard. Wow.... hoe zou je daarmee kunnen leven.
Nuttelozen kun je vervangen door uitheemse laaggeschoolden die teren op een uitkering.

Het is helemaal niet koud en zielig, het is de enige oplossing voor dit land. Er zijn hier zoveel mensen die leven op andermans kosten dat het land gewoon ten onder gaat als het zo door gaat, en dat zal jou ook financiël raken. Jaren lang kon iedereen zomaar binnen komen, met als gevolg dat we nu met een belachelijke grote groep nutteloze zitten. Eruit of deelnemen, een van de 2.

Op je werk is het precies hetzelfde, werken of vertrekken, kies maar, de maatschappij is en hoort niet anders te zijn.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 13:45
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Floris_22 schreef op 25-11-2004 @ 14:41 :
Dat bepaal ik zelf wel.
Maar om 1 hele goeie te noemen. De Engelse taal die ze weigeren te spreken, ook al verstaan ze je wel in het Engels. Gewoon net zo dom voor doen alsof ze het niet kunnen.
En dat is volgens jou een uiting van suprematie?
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 13:47
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 25-11-2004 @ 14:44 :
Nuttelozen kun je vervangen door uitheemse laaggeschoolden die teren op een uitkering.

Het is helemaal niet koud en zielig, het is de enige oplossing voor dit land. Er zijn hier zoveel mensen die leven op andermans kosten dat het land gewoon ten onder gaat als het zo door gaat, en dat zal jou ook financiël raken. Jaren lang kon iedereen zomaar binnen komen, met als gevolg dat we nu met een belachelijke grote groep nutteloze zitten. Eruit of deelnemen, een van de 2.

Op je werk is het precies hetzelfde, werken of vertrekken, kies maar, de maatschappij is en hoort niet anders te zijn.
Ik ben het er wel mee eens dat de uitkeringen te hoog zijn, en de belastingen ook. Maar zo erg hoeft het ook weer niet hoor. Ze moeten wel gewoon normaal kunnen leven. En er zijn nou eenmaal minder banen dan mensen die willen werken. Kunnen ze ook niet veel aan doen. Al is het wel zo, dat als je echt je best doet je heus wel een baan vindt. Tenzij je allochtoon bent en gediscrimineerd wordt, en daarom niemand je wil aannemen.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 13:47
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 25-11-2004 @ 14:44 :

Helaas voor jou zit de samenleving zo niet in elkaar, gelukkig.
Nutteloos zijn kun je niet altijd voorkomen. Misschien dat jij over een x aantal jaar ook nutteloos bent, en dan?
Oud 25-11-2004, 13:48
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 25-11-2004 @ 14:45 :
Volgens mij ook. Andere talen, en dus volken en culturen zijn voor hun minderwaardig en dus hoeven ze geen Engels te spreken.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 13:49
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 25-11-2004 @ 14:48 :
Volgens mij ook. Andere talen, en dus volken en culturen zijn voor hun minderwaardig en dus hoeven ze geen Engels te spreken.
Er is nog steeds geen goed argument gegeven waaruit blijkt dat de Fransen zich superieur vinden, dus wat je nu zegt slaat weer als een tang op een varken.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 13:50
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 25-11-2004 @ 14:49 :
Er is nog steeds geen goed argument gegeven waaruit blijkt dat de Fransen zich superieur vinden, dus wat je nu zegt slaat weer als een tang op een varken.
Dat jij nou zo blind bent om het te zien...
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 13:53
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Floris_22 schreef op 25-11-2004 @ 14:47 :
Helaas voor jou zit de samenleving zo niet in elkaar, gelukkig.
Nutteloos zijn kun je niet altijd voorkomen. Misschien dat jij over een x aantal jaar ook nutteloos bent, en dan?
Je bent nooit helemaal nutteloos. Als je echt arbeidsongeschikt ben dan is het een ander verhaal. Ik doelde ook niet op zieken, alleen op mensen die kunnen werken en dat niet doen.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 13:54
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 25-11-2004 @ 14:50 :
Dat jij nou zo blind bent om het te zien...
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 25-11-2004 @ 14:48 :
Ik zie wat je typt, maar het is geen geldig argument. Kom op, verzin nog even wat beters, of kijk op google

Ik ben trouwens benieuwd wat een Nederlandse Fransman van jou bewering denkt...
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 13:59
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Dit vind ik wel een goeie:
Citaat:
"The French do not claim to be superior - they merely refuse to compare themselves with anyone else"
Citaat:
Although this is true to some extent in Paris as well, many Parisians are as nasty as can be to Americans, just horrible. Well, not just to Americans, but to anyone who has the slightest problem with their language.
Yet they have that mean-spiritedness when it comes to non-French speaking people, or even people who try to speak but don't speak it well.

I remember while in Belgium, the French authorities passed a law making it a criminal offense to use the phrase week end or answering machine in advertisements, instead insisting that the french equivalents be used.
While I can easily understanding having an official language, the language in which official government business is conducted; it seems somehow sad, pathetic even, that a government would go so far as to punish the use of another language by private persons in the pursuit of private commerce.

Hitler did the same thing in Nazi Germany, replacing english worlds such as telephone (German: telefon) with the even more Germanic "fernsprecher.
Dat is ook vaak waar. Vaak als je geen Frans kunt lopen ze gewoon rustig door als je ze aanspreekt.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 14:05
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 25-11-2004 @ 14:45 :
De manier waarop ze het uiten, de manier waarom ze het doen. Dat is idd voor mij een teken dat ze de rest minderwaardig vinden.
En of jij dat een goede reden vind zal me worst zijn. Jij vroeg een reden, en die krijg je.
Oud 25-11-2004, 14:06
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 25-11-2004 @ 14:59 :
Dit vind ik wel een goeie:

Dat is ook vaak waar. Vaak als je geen Frans kunt lopen ze gewoon rustig door als je ze aanspreekt.
Precies, en het is niet alsof wij de enige zijn die het zeggen. Het is algemeen bekend over de Fransen. Maar kennelijk weet hij dat niet.
Oud 25-11-2004, 14:15
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Floris_22 schreef op 25-11-2004 @ 15:06 :
Precies, en het is niet alsof wij de enige zijn die het zeggen. Het is algemeen bekend over de Fransen. Maar kennelijk weet hij dat niet.
Dit is een erg krom argument, voor een nog dommer voorbeeld...

Natuurlijk weet ik best wel dat er veel Fransen zijn die het vertikken om Engels te praten, maar dat mogen ze zelf weten. Je doet net alsof ze verplicht zijn om jou te beantwoorden in het Engels, en wanneer ze dit weigeren zouden ze vreemdelingen haten...
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 14:19
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 25-11-2004 @ 15:15 :

Natuurlijk weet ik best wel dat er veel Fransen zijn die het vertikken om Engels te praten, maar dat mogen ze zelf weten. Je doet net alsof ze verplicht zijn om jou te beantwoorden in het Engels, en wanneer ze dit weigeren zouden ze vreemdelingen haten...
Ja, maar jij weet niet echt veel van de wereld of wel. Je doet alsof je alles over Fransen en hun oh zo geweldige en superieure taal en Nationaliteit kent. Maar je weet niet eens dat ze zich beter voelen dan de rest. Ach... blind
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 14:23
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 25-11-2004 @ 15:19 :
Ja, maar jij weet niet echt veel van de wereld of wel. Je doet alsof je alles over Fransen en hun oh zo geweldige en superieure taal en Nationaliteit kent. Maar je weet niet eens dat ze zich beter voelen dan de rest. Ach... blind
Wat een vluchtantwoorden hier. Jij maakt Fransen zwart door te zeggen dat het zelfingenome mensen zijn, erg kortzichtig. Wat is je probleem met Fransen, zeker een blauwtje gelopen door Franse schildknaap
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 14:24
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 25-11-2004 @ 15:15 :

Je hebt mijn argumenten in het Engels gemist. Of voelde je je te goed om in een andere taal te lezen?
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 14:27
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 25-11-2004 @ 15:23 :
Wat een vluchtantwoorden hier. Jij maakt Fransen zwart door te zeggen dat het zelfingenome mensen zijn, erg kortzichtig. Wat is je probleem met Fransen, zeker een blauwtje gelopen door Franse schildknaap
Ik val niet op blanken (behalve anders soort blank zoals Latino´s of oosterse mensen). Dus ook niet op fransen.
En ik maak ze niet zwart. Ik leg alleen uit hoe een sterke nationaliteit mensen negatief kan beinvloeden.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 14:32
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 25-11-2004 @ 15:24 :
Je hebt mijn argumenten in het Engels gemist. Of voelde je je te goed om in een andere taal te lezen?
Daar staan alleen maar meningen in. En het vervangen van Engelstalige woorden is legitiem. Blijkbaar heb je zelf geen trots voor een taal, omdat je dat niet begrijpt aangezien je waarschijnlijk niet van Europeesche bloed bent. Geeft niet, maar breng dan wel het respect op voor mensen die wel waarde hechten aan de taal van hun vaderland.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 15:09
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Een land als China of Japan is chauvinistisch, men wil daar iets betekenen voor het vaderland, dat vind ik een nobele gedachte.
Japan draait rond familie.
Oud 25-11-2004, 15:16
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Joostje schreef op 25-11-2004 @ 16:09 :
Japan draait rond familie.
In china geven ze daar om familie, hard werken, en het beste uit jezelf halen. Ook om respect voor anderen en beleefdheid. Maar zo heel nationalistisch zijn ze niet. Ze brengen nog respect op voor andere volkeren. En ze vinden het ook leuk om naar andere landen te gaan.

Laatst gewijzigd op 25-11-2004 om 15:18.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 15:21
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 25-11-2004 @ 16:16 :
In china geven ze daar om familie, hard werken, en het beste uit jezelf halen. Ook om respect voor anderen en beleefdheid. Maar zo heel nationalistisch zijn ze niet. Ze brengen nog respect op voor andere volkeren. En ze vinden het ook leuk om naar andere landen te gaan.
Tsja, het klinkt allemaal wel leuk. Maar kun je 1/6 van de wereldbevolking over één kam scheren vind je?
Oud 25-11-2004, 15:27
Verwijderd
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 25-11-2004 @ 15:32 :
Daar staan alleen maar meningen in. En het vervangen van Engelstalige woorden is legitiem. Blijkbaar heb je zelf geen trots voor een taal, omdat je dat niet begrijpt aangezien je waarschijnlijk niet van Europeesche bloed bent. Geeft niet, maar breng dan wel het respect op voor mensen die wel waarde hechten aan de taal van hun vaderland.
Ik ben Nederlander in hart en nieren, vind het Nederlands een mooie taal, ben taalpurist, fan van Nederlandstalige muziek, et cetera. Toch kots ik op jou, met je gelul over 'Europeesche bloed'. Jij bent echt een enorme stakker, dat kan ik rechtstreeks uit je posts afleiden.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 15:42
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 25-11-2004 @ 15:32 :
Blijkbaar heb je zelf geen trots voor een taal, omdat je dat niet begrijpt aangezien je waarschijnlijk niet van Europeesche bloed bent.
Dus vooroordeel jij mijn vermogen om trots voor een taal te hebben, en een taal te begrijpen, omdat ik niet van Europees bloed ben?
Hallo... sommige mensen zeggen dat je meerdere talen moet kunnen om een taal te kunnen begrijpen. Ik ken er momenteel 5 maar dat worden er binnenkort 7 of 8. Vanwege mijn gemixte afkomsten....

Laatst gewijzigd op 25-11-2004 om 15:46.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 15:43
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
oneMen schreef op 25-11-2004 @ 16:21 :
Tsja, het klinkt allemaal wel leuk. Maar kun je 1/6 van de wereldbevolking over één kam scheren vind je?
Ok. Toevoeging: In het algemeen.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 15:51
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-11-2004 @ 16:27 :
Ik ben Nederlander in hart en nieren, vind het Nederlands een mooie taal, ben taalpurist, fan van Nederlandstalige muziek, et cetera. Toch kots ik op jou, met je gelul over 'Europeesche bloed'. Jij bent echt een enorme stakker, dat kan ik rechtstreeks uit je posts afleiden.
1. Ik had het niet tegen jou.
2. Jij bent de stakker hier
3. Dat kan ik uit je posts afleiden.

Ga je druk maken om iemand anders
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten