![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als je gestudeerd hebt en je hele leven nog niet hebt gewerkt. Tsja... doe dan beter je best een baan te vinden. Ooit zul je er vast wel 1 vinden. Misschien voel je je te goed voor bepaalde banen? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ten eerste heeft deze hoogopgeleide wel een hoog inkomen. Maar dankzij de extreem hoge belastingen dus niet meer. Moet je ook geen onderscheid maken tussen inkomens van gezinnen als ze van 1 persoon afkomen, of 2 personen? Zodat als je alleen als kostverdiener dient (en bijv. huisvrouw en moeder, en een irritante man, maar dat boeit niet), je niet teveel hoeft te werken? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder sluit ik me aan bij nare man. Je salaris wordt nu eenmaal bepaald door vraag en aanbod, niet door hoe lang of hoe hard je hebt gestudeerd. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder, om maar even ineens te reageren op je post van net, is het een misplaatst gevoel van rechtvaardigheid dat je vindt dat al het geld waar je voor werkt ook maar bij jouzelf moet terechtkomen. Als je dat een wenselijke situatie vindt moet je naar Amerika gaan, maar dan hoop ik niet dat jou een arbeidsongeval overkomt en je een écht dure operatie moet ondergaan. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ondernemers worden niet ontzien. Bij ondernemers met een eenmansbedrijf of VOF wordt de winst als loon gezien, en moeten dus inkomstenbelasting betalen. Overigens is in geen enkel Europees land de leegloop van "rijken" zo hoog als in Nederland. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Aha, ok. Dus moeten we alle belastingen volledig afschaffen, dan zijn de belastinginkomsten het grootst. Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Zoals je kunt zien is er een bepaald optimum: een belastingpercentage waarbij de belastinginkomsten het hoogst zijn (volgens dit zeer eenvoudige model). Wat doet jou concluderen dat wij nu op of boven dit optimum zitten in Nederland? Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar ja, blijkbaar vinden ze dat niet zo'n ramp want ik heb nog geen massale emigratiegolf gezien. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En ik zeg ook niet dat de sociale zekerheid weg moet. Maar ik vind dat de overheid mensen meer moet stimuleren te werken, en de onnodige uitkeringen niet moet geven. Het systeem zit zoals het nu is gewoon niet goed in elkaar. Maar de belastingen nog meer verhogen is echt geen optie. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder is een verslechterde concurrentiepositie geen argument waarom hogere belastingen zouden moeten leiden tot minder belastinginkomsten. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Verder heeft onze verslechterde concurrentie wel degelijk te maken waarom hogere belastingen leiden tot miner belastinginkomsten. Hogere belastingen zorgen voor een verslechterende concurrentiepositie, en dus minder winsten voor bedrijven en minder inkomsten voor de werknemers en dus minder belastinginkomsten voor de overheid. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|