Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Op welke partij zou jij stemmen?
CDA 10 6.54%
VVD 17 11.11%
PvdA 23 15.03%
LPF 1 0.65%
D66 10 6.54%
GroenLinks 31 20.26%
SP 26 16.99%
SGP 1 0.65%
ChristenUnie 3 1.96%
Partij voor de Dieren 8 5.23%
Groep Wilders 19 12.42%
Anders, namelijk.... 4 2.61%
Aantal stemmers: 153. Je mag niet stemmen in deze poll

Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-11-2004, 17:30
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 26-11-2004 @ 18:25 :
En waarom?
Te links.
Advertentie
Oud 26-11-2004, 17:33
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 26-11-2004 @ 18:30 :
Te links.
en dat maakt ze debiel?
Oud 26-11-2004, 17:34
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 26-11-2004 @ 18:30 :
Te links.
En wat is daar mis mee, geef jij niet om sociale voorzieningen en goede scholing voor iedereen en dat de lasten daarvoor binnen de maatschappij zo goed mogelijk verdeeld worden?
Oud 26-11-2004, 17:47
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Goede scholing wel. De rest moeten ze zelf regelen.
Oud 26-11-2004, 17:48
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 26-11-2004 @ 18:20 :
In de jaren 80 wou hij anders nog buitenlanders weren, dat zou jou toch eigenlijk moeten aanspreken. Verder komt hij op voor de brave kleine man.
Ja, de jaren 80... Tijden veranderen. Toen Pim Fortuyn nog leefde zou ik ook op de LPF hebben gestemd (maar was nog geen 18). Nu is die partij echt een zooitje.
Oud 26-11-2004, 17:54
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
bootz schreef op 26-11-2004 @ 18:48 :
Ja, de jaren 80... Tijden veranderen. Toen Pim Fortuyn nog leefde zou ik ook op de LPF hebben gestemd (maar was nog geen 18). Nu is die partij echt een zooitje.
Oud 26-11-2004, 19:19
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 26-11-2004 @ 18:47 :
Goede scholing wel. De rest moeten ze zelf regelen.
En denk jij dat iedereen dan kan betalen van zijn inkomen? Denk jij dat iedereen dezelfde kansen en mogelijkheden heeft en krijgt? Denk jij dat het goed is dat er grote welvaarts verschillen binnen de maatschappij worden geschapen?
Oud 26-11-2004, 19:25
Verwijderd
Citaat:
bootz schreef op 26-11-2004 @ 18:48 :
Slecht argument, de SP zag toen al dat er problemen konden onstaan, en nu zijn zij het die pleiten voor fatsoenlijke en realistische oplossingen. En het moge wel duidelijk zijn dat met jou "het land uitschoppen" gedachte helemaal nergens komt, en dat die maatschappelijk gezien ook vooral kortichtig is en niet deugt.

Waarom dacht je dat Fortuyn zo goed was? Noem eens wat hij voor visies op bijvoorbeeld sociaal vlak had, dan was toch echt bar weinig.
Oud 26-11-2004, 23:06
Verwijderd
Wilders in de peiling op 13 zetels. Weer 3 erbij.
Oud 26-11-2004, 23:18
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
bootz schreef op 27-11-2004 @ 00:06 :
Waar komen die idioten toch vandaan?
Oud 27-11-2004, 00:26
Verwijderd
Citaat:
bootz schreef op 27-11-2004 @ 00:06 :
Dat loopt nogal uiteen. In sommige peilingen staat hij allang op zesentwintig.
Oud 27-11-2004, 00:58
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 26-11-2004 @ 18:23 :
SP is echt de debielste partij in Nederland. Op LPF na.
Ja, en de LPF was die partij waar Wilders bij zat, toch?
Oud 27-11-2004, 10:47
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-11-2004 @ 01:26 :
Dat loopt nogal uiteen. In sommige peilingen staat hij allang op zesentwintig.
Volgens mij had onze Wilders-liefhebber het over de peiling hier op Scholieren.
Oud 27-11-2004, 11:03
Zaina
Zaina is offline
Is Varela nog ergens? Of is hij uit pure ellende ook maar bij de LPF weggegaan..
Oud 27-11-2004, 11:16
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-11-2004 @ 11:47 :
Volgens mij had onze Wilders-liefhebber het over de peiling hier op Scholieren.
Nee, het stond op teletekst. Er zijn 2 peilingen ofzo. 1 van de Hond (13 zetels) en 1 van NIPO (26 zetels).
Oud 27-11-2004, 11:25
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 26-11-2004 @ 14:06 :
Links liberaal my ass, blijft voor mij gewoon rechts van het midden, links is dan altijd nog ver te zoeken

Ja, maar als je er snel veel geld uithaald gaan ze eerst op de makkelijke punten bezuinigen ipv de structuur grondig aan te passen. En dan bereik je niet bepaald hetgene waar je eigenlijk opuit was.
De PvdA was centrum-links, D66 eveneens, en de VVD bevond zich eigenlijk ook meer in het midden dan rechts. Conclusie: Paars was centrum-links.

Het aanpakken van de structuur kan wel degelijk goed lopen tijdens de bezuinigingen. Daar heeft de overheid zelf een verantwoordelijkheid, met de politieke bestuurders in het bijzonder.
Oud 27-11-2004, 11:29
Zaina
Zaina is offline
Hey ik heb de LPF op dit forum van de 0 afgehaald.
Oud 27-11-2004, 11:33
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-11-2004 @ 00:18 :
Wel, die "idioten" stemden waarschijnlijk voorheen VVD of PvdA. Fortuyn trok ook veel kiezers van de PvdA. Daarom is het ook te belachelijk voor woorden dat veel echte linkse kiezers deze mensen minachten.
Oud 27-11-2004, 11:41
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 26-11-2004 @ 18:34 :
En wat is daar mis mee, geef jij niet om sociale voorzieningen en goede scholing voor iedereen en dat de lasten daarvoor binnen de maatschappij zo goed mogelijk verdeeld worden?
dat is niet wat de SP wil, de SP wil een klap geld in het onderwijs gooien (wat dus de efficiency de bodem door zal slaan) hetzelfde voor de sociale zekerheid (en boem doet het aantakl wao'ers, het oude 'dump de mensen die je ontslaat maar in de WAO' komt dan weer terug), een gigantisch overheidstekort als gevolg daarvan, waardoor er steeds minder geld voor die sociale zekerheid komt, en het wegbezuinigen van het leger, waardoor Nederland internationaal totaal niet meer serieus genomen zal worden.

ow, had ik het er al over gehad dat ze de middenklasse ook failliet gaan helpen?
Oud 27-11-2004, 12:46
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Zaina schreef op 27-11-2004 @ 12:29 :
Wees er maar trots op.
Oud 27-11-2004, 14:34
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-11-2004 @ 00:18 :

Van de andere partijen. Kennelijk zijn ze niet zó idioot
Oud 27-11-2004, 14:39
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 27-11-2004 @ 15:34 :
Van de andere partijen. Kennelijk zijn ze niet zó idioot

En beetje kortzichtig om te denken dat mensen idioot zijn alleen omdat ze op een partij stemmen die jou niet aanstaat.
Oud 27-11-2004, 15:37
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Floris_22 schreef op 27-11-2004 @ 15:39 :

En beetje kortzichtig om te denken dat mensen idioot zijn alleen omdat ze op een partij stemmen die jou niet aanstaat.
Aangezien Wilders nog niets heeft laten horen over zijn standpunten op het gebied van onderwijs, gezondheidszorg, sociale voorzieningen, financiën en economie, moeten alle mensen die op Wilders stemmen dat doen vanwege zijn standpunten over de Islam: "Laat die hoofddoekjes maar komen, ik lust ze rauw", "Ik ga de moslims uit hun holen roken" en "Nederland mag geen Islamitisch land worden". Ik vind mensen, die daarom op hem stemmen, vrij idioot.
Oud 27-11-2004, 15:39
Verwijderd
Ach, laat die knul toch. Als hij lekker op Wilders wil stemmen moet hij dat zelf weten.
Oud 27-11-2004, 15:40
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-11-2004 @ 16:39 :
Ach, laat die knul toch. Als hij lekker op Wilders wil stemmen moet hij dat zelf weten.
Ik laat me niet graag 'kortzichtig' noemen.
Oud 27-11-2004, 15:43
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-11-2004 @ 16:40 :
Ik laat me niet graag 'kortzichtig' noemen.
Je weet toch van wie het komt?
Oud 27-11-2004, 15:45
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-11-2004 @ 16:43 :
Je weet toch van wie het komt?
Ik vind Floris_22 toch niet iemand die dom of ongeïnformeerd overkomt, i.t.t sommige andere figuren hier.
Oud 27-11-2004, 15:52
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-11-2004 @ 16:45 :
Ik vind Floris_22 toch niet iemand die dom of ongeïnformeerd overkomt, i.t.t sommige andere figuren hier.
Oh, ik dacht dat Benfatto dat tegen je zei. Want die kun je natuurlijk niet serieus nemen.
Oud 27-11-2004, 15:57
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-11-2004 @ 16:52 :
Oh, ik dacht dat Benfatto dat tegen je zei. Want die kun je natuurlijk niet serieus nemen.
Daar was ik al achter.
Oud 27-11-2004, 16:05
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-11-2004 @ 16:37 :
Aangezien Wilders nog niets heeft laten horen over zijn standpunten op het gebied van onderwijs, gezondheidszorg, sociale voorzieningen, financiën en economie, moeten alle mensen die op Wilders stemmen dat doen vanwege zijn standpunten over de Islam: "Laat die hoofddoekjes maar komen, ik lust ze rauw", "Ik ga de moslims uit hun holen roken" en "Nederland mag geen Islamitisch land worden". Ik vind mensen, die daarom op hem stemmen, vrij idioot.
Ik vind alleen dat je niet direct iemand een idioot kunt noemen alleen omdat hij/zij op een partij/persoon stemt. Of het slim is, dat is een 2e. Gezien het feit dat jij net noemt, zijn standpunt over de islam weten we, maar er zijn nog meer belangrijke zaken.
Ik ben trouwens helemaal niet van plan om op Wilders te stemmen. Ik ben er nog niet helemaal uit, de politici maken me het niet makkelijk.
Oud 27-11-2004, 16:06
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-11-2004 @ 16:45 :
Dank u.
Oud 27-11-2004, 16:15
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-11-2004 @ 16:37 :
Het feit dat mensen op Wilders stemmen, geeft aan dat de gevestigde politieke partijen flink falen. Daarnaast heeft Wilders zich al eens eerder uitgelaten over andere punten.

Daarnaast is de kans groot dat Wilders een samenwerking aangaat met Bart Jan Spruyt. In dat geval zullen bepaalde punten van het Conservatief Manifest ook terug gevonden kunnen worden in het komende programma van Wilders.
Oud 27-11-2004, 16:18
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
PGWR schreef op 27-11-2004 @ 17:15 :
Het feit dat mensen op Wilders stemmen, geeft aan dat de gevestigde politieke partijen flink falen. Daarnaast heeft Wilders zich al eens eerder uitgelaten over andere punten.

Daarnaast is de kans groot dat Wilders een samenwerking aangaat met Bart Jan Spruyt. In dat geval zullen bepaalde punten van het Conservatief Manifest ook terug gevonden kunnen worden in het komende programma van Wilders.
Het gaat er niet om wat Wilders voor programma gaat brengen.
Het gaat erom dat zoveel kiezers kennelijk al op hem willen stemmen voordat er een goed programma is.

Natuurlijk is het wel zo dat de huidige partijen falen. In ieder geval hun uitstraling naar de kiezer. Maar dat is geen nieuws.
Oud 27-11-2004, 16:20
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Zaina schreef op 27-11-2004 @ 12:29 :
Oud 27-11-2004, 16:23
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
PGWR schreef op 27-11-2004 @ 17:15 :

Wat Floris zegt: mensen stemmen alleen op Wilders, nog voordat er een programma is. Het gaat ze alleen maar om zijn ferme taal en grote bakkes richting de Islam. Dat is kortzichtig.

Wanneer heeft Wilders zich uitgelaten over andere punten dan de Islam en immigratie (en toetreding van Turkije tot de EU)?

Bart Jan Spruyt... heb ik ooit vaag van gehoord. Wat heeft de beste man te melden?
Oud 27-11-2004, 16:38
Verwijderd
Ik zou PvdA stemmen, bij gebrek aan beter.
Oud 27-11-2004, 16:42
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Sylph schreef op 27-11-2004 @ 17:38 :
Ik zou PvdA stemmen, bij gebrek aan beter.
Dus jj vind Draaikont Bos het beste wat er in de Nederlandse politiek te vinden is?
Oud 27-11-2004, 16:43
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-11-2004 @ 17:42 :
Dus jj vind Draaikont Bos het beste wat er in de Nederlandse politiek te vinden is?
De standpunten van de PvdA sluiten het meeste aan bij mijn eigen standpunten: of Bos nou dit doet of dat doet laat me eerlijk gezegd koud.
Oud 27-11-2004, 16:50
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 27-11-2004 @ 12:41 :
dat is niet wat de SP wil, de SP wil een klap geld in het onderwijs gooien (wat dus de efficiency de bodem door zal slaan) hetzelfde voor de sociale zekerheid (en boem doet het aantakl wao'ers, het oude 'dump de mensen die je ontslaat maar in de WAO' komt dan weer terug), een gigantisch overheidstekort als gevolg daarvan, waardoor er steeds minder geld voor die sociale zekerheid komt, en het wegbezuinigen van het leger, waardoor Nederland internationaal totaal niet meer serieus genomen zal worden.

ow, had ik het er al over gehad dat ze de middenklasse ook failliet gaan helpen?
Ga je eens informeren
Oud 27-11-2004, 17:00
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-11-2004 @ 17:23 :
Wat Floris zegt: mensen stemmen alleen op Wilders, nog voordat er een programma is. Het gaat ze alleen maar om zijn ferme taal en grote bakkes richting de Islam. Dat is kortzichtig.
Dat is geen kortzichtigheid. De mensen zien de (politieke) Islam en het daaraan verbonden terrorisme als een groot probleem. De gevestigde partijen hebben daar nooit hun vingers aan willen branden. Op dit punt is er veel ontevredenheid. Wilders luisterd naar het volk, en wilt de problemen aanpakken.

Citaat:
Wanneer heeft Wilders zich uitgelaten over andere punten dan de Islam en immigratie (en toetreding van Turkije tot de EU)?
Ja, zo vind hij dat de structurele ontwikkelingshulp afgeschaft moet worden. Ik noem maar een voorbeeld. Vorig jaar was er ooit al eens een interview met Wilders in Netwerk. Daar gaf hij zijn standpunten over andere onderwerpen. Ik zal kijken of ik dit interview nog kan vinden.

Citaat:
Bart Jan Spruyt... heb ik ooit vaag van gehoord. Wat heeft de beste man te melden?
Bart Jan Spruyt is directeur van de Edmund Burke Stichting. Hijzelf heeft al een aantal boeken en veel artikelen geschreven. Meer informatie over hem kun je hier vinden: http://www.burkestichting.nl/content...vs/spruyt.html.

Het Conservatief Manifest is hier te vinden: http://www.burkestichting.nl/content...fletcrisis.pdf.

Vergeet niet dat Wilders waarschijnlijk liberaler is dan Spruyt. Wilders spreekt dan ook van een liberaal-conservatieve partij.
Oud 27-11-2004, 17:10
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 27-11-2004 @ 18:00 :
Dat is geen kortzichtigheid. De mensen zien de (politieke) Islam en het daaraan verbonden terrorisme als een groot probleem. De gevestigde partijen hebben daar nooit hun vingers aan willen branden. Op dit punt is er veel ontevredenheid. Wilders luisterd naar het volk, en wilt de problemen aanpakken.
Is het weleens bij je opgekomen dat er geen sprake is van een echt probleem, maar meer van een hersenspinsel?
Oud 27-11-2004, 17:16
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-11-2004 @ 17:42 :
"ja en nee"

Oud 27-11-2004, 17:23
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 27-11-2004 @ 13:46 :
Wees er maar trots op.
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 27-11-2004 @ 17:20 :
Oud 27-11-2004, 17:29
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
PGWR schreef op 27-11-2004 @ 18:00 :
Het is wel kortzichtig om je maar op één punt te focussen. Wilders blaast de dreiging van Islamitisch terrorisme zo op, dat hij angst en haat aanwakkert. Ja, dan gaan mensen wel op hem stemmen. Een beetje een Nederlandse versie van George Bush. Bovendien heb ik van Wilders nog niet één voorstel gehoord wat serieus te noemen is.

Citaat:
Ja, zo vind hij dat de structurele ontwikkelingshulp afgeschaft moet worden. Ik noem maar een voorbeeld. Vorig jaar was er ooit al eens een interview met Wilders in Netwerk. Daar gaf hij zijn standpunten over andere onderwerpen. Ik zal kijken of ik dit interview nog kan vinden.
'Afschaffen van ontwikkelingshulp' klinkt me nou niet echt als een goed plan in de oren. Dat wordt een beetje het 'ieder voor zich en God voor ons allen'-principe.

Citaat:
Bart Jan Spruyt is directeur van de Edmund Burke Stichting. Hijzelf heeft al een aantal boeken en veel artikelen geschreven. Meer informatie over hem kun je hier vinden: http://www.burkestichting.nl/content...vs/spruyt.html.

Het Conservatief Manifest is hier te vinden: http://www.burkestichting.nl/content...fletcrisis.pdf.

Vergeet niet dat Wilders waarschijnlijk liberaler is dan Spruyt. Wilders spreekt dan ook van een liberaal-conservatieve partij.
Hmmm, er zijn wat problemen met het openen van het Manifest. Het werkt niet.
Oud 27-11-2004, 17:41
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Zaina schreef op 27-11-2004 @ 18:23 :
Schaam je.
Oud 27-11-2004, 17:51
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 27-11-2004 @ 18:10 :
Is het weleens bij je opgekomen dat er geen sprake is van een echt probleem, maar meer van een hersenspinsel?
Oh, het moslimextremisme is een hersenspinsel? Toon je gelijk maar eens aan.
Oud 27-11-2004, 17:53
Frank
Frank is offline
vvd - Hirsi Ali, alleen maar uit respect voor haar

maar ben nog geen 18 dus helaas
Oud 27-11-2004, 17:56
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-11-2004 @ 18:29 :
Het is wel kortzichtig om je maar op één punt te focussen. Wilders blaast de dreiging van Islamitisch terrorisme zo op, dat hij angst en haat aanwakkert. Ja, dan gaan mensen wel op hem stemmen. Een beetje een Nederlandse versie van George Bush. Bovendien heb ik van Wilders nog niet één voorstel gehoord wat serieus te noemen is.
Wilders blaast de dreiging van het Islamitisch terrorisme helemaal niet. De politieke Islam is een groot gevaar voor onze samenleving. Er worden niet voor niets aanslagen gepleegd door moslimterroristen.

Citaat:
'Afschaffen van ontwikkelingshulp' klinkt me nou niet echt als een goed plan in de oren. Dat wordt een beetje het 'ieder voor zich en God voor ons allen'-principe.
Ontwikkelingshulp maakt ontwikkelingslanden afhankelijk van het Westen. De ontwikkelingslanden hebben altijd meer en meer geld nodig. De beste oplossing voor onderontwikkeling is vrijhandel.

Citaat:
Hmmm, er zijn wat problemen met het openen van het Manifest. Het werkt niet. [/B]
Heb je Abobe Reader?
Oud 27-11-2004, 18:00
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Frank schreef op 27-11-2004 @ 18:53 :
vvd - Hirsi Ali, alleen maar uit respect voor haar

maar ben nog geen 18 dus helaas
Hoe kun je respect voor zo'n vrouw hebben. Dat ze tegen de islam strijdt slaat echt nergens op. Dat ze haar zo slecht hebben behandeld, ligt aan hun cultuur, niet hun geloof. Zijn zoveel moslims die vrouwen niet mishandelen.
Ook wordt ze gewoon vet door de regering gebruikt, omdat ze zegt wat hun willen dat ze zegt (ook al vindt ze dit zelf ook, het is wel zo) en omdat zij vroeger een moslim is geweest, en er ervaring mee heeft gehad, is het voor hun okay om zo'n standpunt te hebben. Dus eigenlijk geen respect, gewoon een pion voor hun als je begrijpt wat ik bedoel.
Oud 27-11-2004, 18:02
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
PGWR schreef op 27-11-2004 @ 18:56 :
De politieke Islam is een groot gevaar voor onze samenleving. Er worden niet voor niets aanslagen gepleegd door moslimterroristen.
Nederlanders zijn ook een gevaar voor onze samenleving. Er worden niet voor niets aanslagen op moskees en moslimse scholen gepleegd door Nederlanders.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten