![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
*Ikkeleerlinge: dit was sarcasme.* |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
iets wat niet zo is, en waar ik dan ook tegen ben.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
"Als iemand kanker verdient is 't Paul Rosenmöller, de hopman van politiekcorrect Nederland; mogen de cellen in zijn hoofd zich tot een juichende tumor vormen, en laat ons dan beluisteren of er enig verschil is in meneers gekwebbel vergeleken met wat er uit kwam voor die Blijde Boodschap. Laat ons pissen op zijn graf. Oplichter.'' Van de Ven zegt dat hij het niet erg vind als Wilders binnen 2 jaar sterft. Wat snap je hier niet? Wat maakt nou Van de Ven erger? Ow ja, hij is een moslim! Och ja, domme ik, nou snap ik het! ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
daarnaast vertegenwoordigt van de ven, of hij dat nu leuk vindt of niet, in de ogen van veel mensen 'de moslims'. Wat vertegenwoordigde van Gogh dan, volgens jou ? alle grote zeikerds van nederland, alle rokers, alle krullenbollen ? laat ik het zo zeggen : stel, de paus wenst zalm dood - dan valt heel europa over elkaar heen om er wat van te vinden. Maar stel, leny t hart (van die zeehondjes) wenst dittrich dood. Goh, lekker boeiend. Zie je het verschil ? daarnaast ei van de ven niet 'dat hij t niet erg zou vinden', maar dat hij 'blij zou zijn'. is toch net ff wat anders.
||
Citaat:
lompe opmerking dus, en op zn zachtst uitgedrukt heel onverstandig
||
![]() |
Citaat:
Onverstandig, wellicht. Maar het lijkt me duidelijk dat alle politici hier weer op hypocriete wijze proberen te scoren.
||
Citaat:
Kijk, Van Gogh had ook geen andere bedoeling met zijn uitspraken dan beledigen. Waar zie jij in het toewensen van kanker aan iemand anders en het aanmoedigen tot pissen op anderman's graven enige visie? Het is gewoon pure provocatie. 'Hij had een reputatie' vind ik maar een heel zwak excuus om iemand de hand boven het hoofd te houden. En oneerlijk. Die 'imam' had immers nog niet de kans gehad om een 'reputatie' op te bouwen. ![]() Als je denkt dat die 'imam' alle moslims vertegnwoordigt, zou je ook kunnen stellen dat Van Gogh heel politiek rechts-denkend Nederland zou vertegenwoordigde. Als we dan toch gaan generaliseren... Van de Ven antwoorde op de vraag van Knevel, of hij het erg zou vinden, met 'nee'. Hij zei dat hij blij zou zijn. Hij wenste het hem echter niet toe!!! En dat is een fundamenteel verschil met Van Gogh, die het Rosenmüller in z'n column wél toewenste. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Het zijn geen mensen zonder verstand of wil hoor. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
sorry ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
(ik bedoelde btw niet dat ik van gogh's uitspraken goedkeur; wel dat zijn uitspraken veel minder impact hadden dan die van een imam momenteel. en juist daarom zou een imam, of iemand die zich daar voor uitgeeft, zijn woorden wel wat beter mogen wegen voordat hij zijn wensen de samenleving in slingert. daarnaast zijn moslims natuurlijk niet dom, maar een aantal zijn wel geneigd om naar hun religieuze leiders te luisteren. feit blijft dat de islam momenteel wel erg veel gebruikt/misbruikt wordt om geweld te rechtvaardigen.)
|
Aan de ene kant vind ik dat het mag, want het hoort wel bij vrijheid van meningsuiting. Ook bij Theo van Gogh was er haast geen 1 Nederlander die zich er ook maar druk om maakte, want dat was dan ook "vrijheid van meningsuiting". En nu, als een imam dat zegt, zou het opeens te ver gaan.
Aan de andere kant vind ik dat de imam dit niet had mogen zeggen. Net als bij wat Theo van Gogh zei, vind ik dit ook over de grens van vrijheid van meningsuiting gaan. Een imam hoort je over de islam te leren, en wat hij gewenst heeft kan een verkeerde invloed hebben. Maarja, niemand hoort nu te zeiken, want ja dit is toch ook vrijheid van meningsuiting net als bij Theootje? ![]()
|
ok, dus wat zou de conclusie moeten zijn?
mag iedereen alles zeggen? of moet iedereen voor dit soort uitspraken vervolgt worden? Als dateens duidelijk werd vastgesteld zou dat al een hoop discussie uit de wereld helpen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dit soort uitspraken is niet strafbaar. Het is absoluut onwenselijk om ze strafbaar te stellen. Dat zou een grove inbreuk opleveren op de vrijheid van meningsuiting. Als iemand zoiets zegt in het debat, dan kun je daar zelf je conclusies uit trekken en zelf beslissen of je wel of niet verder met hem wilt discussiëren. Als verstandige volwassene moet je daar toch toe in staat zijn. Discussie gesloten. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Voor de rest mag je het altijd wel zeggen. ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Islam ---> betoog igdirli_ilhan | 35 | 19-12-2008 16:54 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |