titel: Ligt nogal voor de hand. Ik weet wel dat het de gewoonte is, maar ik hou meer van een iets suggestievere titel. geen probleem, mijn smaak
Strofe 1:
In nederland doen jullie dat wel meer hé, "hijs" in plaats van "hij is"? Is even doorijten voor een belg die staat op juiste taal, maar okay, 't is een keuze, al zou ik het bij "hij is" houden... Voor de rest is de strofe goed opgebouwd, al is r4 net iets te lang misschien? nu ja... muggenneuker...
inter; de zin tussen de strofes wordt wel vaker gedaan, maar meestal met en soort herhaling, is het niet letterlijk dan vormelijk. Ik mis hier de duidelijke reden waarom deze zin(nen) tussen de strofes moeten, en niet erin... Let me know als je een reden hebt
Strofe 2:
Kort en krachtig? Ook hier r4 misschien een beetje lang? vertraagt het tempo op een moment dat dat niet echt moet?
Ik zou ook hier de inter weer bij strofe 2 plakken... Maar, mooie strofe, duidelijk, zonder fouten.
Strofe 3: Niets op aan te merken. Goed opgebouwd, mooi ritme, goed.
Strofe 4: Leek me onnodig. Met strofe 3 maak je een mooi slot, nee? Toch ook geen slechte strofe, al ben 'k van mening dat je ook wel eens moet kunnen schrappen...
Al bij al mooi geschreven, echt, inhoudelijk zie ik het niet helemaal, maar dat is mijn probleem.
mooi