Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-11-2004, 14:20
PierdeRegenworm
PierdeRegenworm is offline
hallo mensen,

Wie weet waar ik aan Championship Manager 3 kan komen??? Deze is uitgebracht in 1999.
Ik heb al op diverse sites gekeken, maar geen resultaat! En op bol.com is het niet leverbaar

groeten,

Pier
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-11-2004, 17:14
PierdeRegenworm
Niemand????
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 17:40
MazeMouse
MazeMouse is offline
Probeer de gemiddelde Free Record Shop eens...
Oud 29-11-2004, 18:01
PierdeRegenworm
Daar heb ik al wel gekeken, maar niks gevonden. Op de site Van Free Record Shop staat ie ook niet. Het spel is ook al 5 jaar oud.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 19:14
dragonrider
dragonrider is offline
waarom 3 echt, koop dan championshitmanager 5 ofzo
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 21:03
MazeMouse
MazeMouse is offline
Of als je dan perse een CM wil hebben met de engine van CM3 neem dan CM01/02
Oud 30-11-2004, 17:31
Verwijderd
www.play.com

Wel creditcard vereist.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 18:18
Satan
Satan is offline
Citaat:
PierdeRegenworm schreef op 29-11-2004 @ 19:01 :
Daar heb ik al wel gekeken, maar niks gevonden. Op de site Van Free Record Shop staat ie ook niet. Het spel is ook al 5 jaar oud.
Yo Pier R.
Oud 30-11-2004, 20:03
Martjin
Martjin is offline
Citaat:
dragonrider schreef op 29-11-2004 @ 20:14 :
die is nog niet uit
fm 5 wel
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 22:37
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
dragonrider schreef op 29-11-2004 @ 20:14 :
Dat vroeg hij niet
Oud 01-12-2004, 13:31
dragonrider
dragonrider is offline
Citaat:
McCaine schreef op 30-11-2004 @ 23:37 :
Dat vroeg hij niet
nope, idd niet
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 17:04
PierdeRegenworm
Citaat:
Wes schreef op 30-11-2004 @ 18:31 :
www.play.com

Wel creditcard vereist.
Thnx. Ik zal daar eens kijken.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 17:04
PierdeRegenworm
Citaat:
Ole schreef op 30-11-2004 @ 19:18 :
Yo Pier R.

Ha Ole
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 17:06
Satan
Satan is offline
Citaat:
PierdeRegenworm schreef op 01-12-2004 @ 18:04 :
Ha Ole

Pier?!! Jij ook hier?

(ik zal je topic verder niet onderspammen... )
Oud 04-12-2004, 22:22
Professor Aap
Professor Aap is offline
Ik heb lang met een illegaal cd'tje gespeeld, maar uiteindelijk ben ik 'm bij het Kruidvat tegengekomen voor een paar euro. Door Sold Out Software opnieuw uitgebracht, misschien kun je daar iets mee.
Oud 04-12-2004, 22:23
Professor Aap
Professor Aap is offline
Ik zoek trouwens een originele versie van Championship Manager 97/98, om mijn verzameling compleet te krijgen. Iemand..?
Oud 03-01-2005, 12:46
Professor Aap
Professor Aap is offline
Tsja, een kopietje van de originele cd heb ik hier al.. maar ik wil 'm zo graag origineel

CM3 is trouwens nog geen abandonware, voor zover ik weet.
Oud 03-01-2005, 15:31
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
DetonatorDc schreef op 03-01-2005 @ 11:51 :
Je zou kunnen kijken op: www.the-underdogs.org

Daar is een verzameling te vinden van enorm veel oude spellen.
Bij de meeste spellen is de licentie verlopen, ze vallen daarom onder "abandonwarez", oftewel: ze zijn gratis te downloaden.
Dan heb je het dus verkeerd begrepen. Er is geen licensie verlopen, de spellen zijn gewoon niet meer in de winkel verkrijgbaar. Het copyright is dus nog niet verlopen en the-underdogs.org is zodanig illegaal.

Ik heb zelf ook een abandonware site en hoewel veel sites het gedogen, is het weldegelijk illegaal. Ik heb hier ooit een discussie over gehad met een aantal FB's hier, maar op een gegeven moment reageerden zij niet meer en dus hebben we die discussie nooit kunnen afmaken.

Tot die tijd zal abandonware wel niet gedoogd worden hier, dus ik raad je aan gewoon je link weg te halen, scheelt weer gezeik met de FB's...

En btw, noem het alsjeblieft geen abandonwarez
Oud 03-01-2005, 15:34
Professor Aap
Professor Aap is offline
Kan copyright überhaupt verlopen?
Oud 03-01-2005, 15:35
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Professor Aap schreef op 03-01-2005 @ 16:34 :
Kan copyright überhaupt verlopen?
Jazeker. Meestal zo'n vijftig tot zeventig jaar na de dood van de auteur, wisselend per land. In de VS zelfs negentig jaar.
Oud 03-01-2005, 15:38
Professor Aap
Professor Aap is offline
Oh, dat wist ik niet. Interessant. Gelukkig zijn de Vaughans nog lang niet dood, dus het duurt nog wel even voor CM legaal gedownload kan worden
Oud 03-01-2005, 15:41
Muzzle
Muzzle is offline
Ik heb hem liggen geloof ik (moet ik wel even zoeken). De originele vresie. Zitten wel wat krasjes op, maar hij werkte nog wel de laatste keer dat ik hem geinstalleerd had (3 maanden terug ongeveer). Ik zal eens zoeken.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 15:43
Gimme more beer
Citaat:
McCaine schreef op 03-01-2005 @ 16:35 :
Jazeker. Meestal zo'n vijftig tot zeventig jaar na de dood van de auteur, wisselend per land. In de VS zelfs negentig jaar.
Volgens mij klopt dat niet helemaal. We nemen even de zeventig jaar. Als het copyright wordt aangevraagd, is deze 70 jaar geldig, gaat de auteur voortijdig dood, dan blijft deze grens aangehouden en kan alleen een erfgenaam van dit auteursrecht (wat blijkbaar mogelijk is) dat auteursrecht verlengen (mits daar goede reden voor is). Leeft de auteur nog bij het verlopen van dat auteursrecht, dan wordt het auteursrecht nog met 70 jaar verlengd.

Dat is tenminste wat Lucas Entertainment (of was het Lucas Arts ? ) me ooit heeft uitgelegd toen ze mijn site hadden bezocht

Correct me if I'm wrong...
Oud 03-01-2005, 15:45
Gimme more beer
Citaat:
Professor Aap schreef op 03-01-2005 @ 16:38 :
Oh, dat wist ik niet. Interessant. Gelukkig zijn de Vaughans nog lang niet dood, dus het duurt nog wel even voor CM legaal gedownload kan worden
Copyright kan vrijgegeven worden. Dat gebeurt nu al regelmatig met games, zoals bijvoorbeeld met Grand Theft Auto. Reden hiervoor is dat het fantastische gratis reclame is voor het vervolg op die games.

Grote kans dat bijvoorbeeld FIFA IS 94 inmiddels ook al vrijgegeven is, maar dat weet ik niet zeker.
Oud 03-01-2005, 15:54
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 03-01-2005 @ 16:43 :
Volgens mij klopt dat niet helemaal. We nemen even de zeventig jaar. Als het copyright wordt aangevraagd, is deze 70 jaar geldig, gaat de auteur voortijdig dood, dan blijft deze grens aangehouden en kan alleen een erfgenaam van dit auteursrecht (wat blijkbaar mogelijk is) dat auteursrecht verlengen (mits daar goede reden voor is). Leeft de auteur nog bij het verlopen van dat auteursrecht, dan wordt het auteursrecht nog met 70 jaar verlengd.
Ja dat is volgens mij in het geval van natuurlijke personen. Bij trusts is dat misschien weer anders. Dunno really, niet echt mijn specialiteit.
Oud 03-01-2005, 17:13
Verwijderd
Ik heb mijn post verwijderd -> hier het hele verhaal voor de geinteresseerden over abandoneware(z) enzo

http://en.wikipedia.org/wiki/Abandonware
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 15:46
Gimme more beer
Citaat:
McCaine schreef op 03-01-2005 @ 16:54 :
Ja dat is volgens mij in het geval van natuurlijke personen. Bij trusts is dat misschien weer anders. Dunno really, niet echt mijn specialiteit.
Ik zou het eigenlijk precies moeten weten, maar aangezien het echt over tientallen jaren gaat, is het niet zo interessant om het uit te zoeken. Abandonware of niet, het blijft illegaal
Reageren

Regels voor berichten