Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
"Het eten van eieren is goed voor onze gezondheid, want eieren hebben een hoge voedingswaarde. Er zitten stoffen in die heel goed voor ons zijn. Het eiwit in eieren is een belangrijke bouwstof voor ons lichaam en in het eigeel zitten belangrijke vetten. In het eigeel zit ook cholesterol. Cholesterol is belangrijk voor de groei en voor de aanmaak van hormonen. Heel lang heeft men gedacht dat teveel cholesterol ongezond is en dat je daarom beter niet zoveel eieren kunt eten. Door bloedonderzoek kun je zien hoeveel cholesterol er in je bloed zit. Als er teveel cholesterol in je bloed zit, kunnen je aderen dichtslibben waardoor het bloed niet goed door de aderen kan stromen en dat is niet zo goed voor je gezondheid.
We weten nu dat het eten van eieren geen invloed hoeft te hebben op de hoogte van het cholesterolgehalte in je bloed. Sommige mensen hebben aanleg hebben voor een hoog cholesterolgehalte in hun bloed. Die mensen moeten opletten dat ze niet teveel vette dingen eten, dus ook niet teveel eierdooiers. Het is een beetje te vergelijken met mensen waarvan de bloeddruk te hoog is. Zij moeten onder andere oppassen met het gebruik van zout in hun eten. Mensen die suikerziekte hebben, mogen rustig suiker eten, maar niet teveel en niet te vaak." www.ei-info.nl hoe goed heb jij gegoogled? |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En daarnaast nog de consumptie van andere eiwitten. Die 2 per week gaat vooral over als je koekjes, gebak e.d. waar eiwit in zit buiten beschouwing laat. Dus het is het aantal uit de voedingswijzer. De schaal van 5 dus. Echter is ei maar een bepaalde bron en zijn er nog andere bronnen.
||
![]() |
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Te dun, graag meer spieren. Noodl3 | 5 | 24-09-2015 09:02 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Ethiek Mr.Mark | 71 | 08-12-2010 18:52 | |
Beleidszaken |
Samenvoeging Onzin en De Kantine Ieke | 500 | 23-03-2006 21:35 | |
Verhalen & Gedichten |
Weten jullie nog... Vlooienband | 146 | 02-12-2004 13:50 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Dit gedicht!!!!!!!! is verplicht!!!!!!!!! duidelijkheid over de islam!!! IGRA | 1 | 15-01-2004 16:53 | |
Drugs & Alcohol |
space cake, of andere gerechten... slisje | 18 | 20-03-2002 22:04 |