Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-11-2004, 16:07
RD
RD is offline
i.v.m. betrouwbaarheid van deze instantie, 't doet wel enigszins professioneel aan (wat natuurlijk niets zegt), maar als ik dan toch een woekerprijs moet betalen dan wil ik ook wel zeker weten dat ik wat krijg Het gaat dus over kaartverkoop van concerten.

en ja dit hoort wellicht niet op muziek, maar hier is de kans waarschijnlijk wel het grootst (of minst klein) dat iemand ooit van deze 'service' gebruik heeft gemaakt.
Oud 30-11-2004, 17:20
little nemo
little nemo is offline
waarom koop je je kaartjes niet gewoon bij het postkantoor of via de ticketservice?
Oud 30-11-2004, 17:27
tss
tss is offline
Nee.
Oud 30-11-2004, 17:36
Ischenbaert
Ischenbaert is offline
De naam alleen al: dan vraag je toch al bijna om een oneervolle vermelding in het tros-programma 'Radar'.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 19:37
Hells Ezel
Hells Ezel is offline
toevallig heeft een vriend van me dit jaar z'n lowlands kaarten daar gekocht voor minder geld.

hij heeft de kaarten daar opgehaald bij een man, gewoon in een rijtjeshuis, in de zaanstad. het was 1 dag voor lowlands, en hij had nog een stuk of 40 kaarten liggen. nogal vaag dus.

we hebben thuis zijn kaarten vergeleken met mijn kaarten, die ik gewoon bij het postkantoor heb gehaald. het was hetzelfde papier, alleen de print was anders. sommige lettertjes waren anders en de kwaliteit was ook slechter.

waarschijnlijk nep dus, maar hij is er wel mee binnen gekomen.
Oud 30-11-2004, 20:51
Snuitermans
Snuitermans is offline
R35p3c72411, tickets4u.nl, een pot nat.
Oud 30-11-2004, 21:36
RD
RD is offline
Citaat:
Hells Ezel schreef op 30-11-2004 @ 20:37 :
toevallig heeft een vriend van me dit jaar z'n lowlands kaarten daar gekocht voor minder geld.

hij heeft de kaarten daar opgehaald bij een man, gewoon in een rijtjeshuis, in de zaanstad. het was 1 dag voor lowlands, en hij had nog een stuk of 40 kaarten liggen. nogal vaag dus.

we hebben thuis zijn kaarten vergeleken met mijn kaarten, die ik gewoon bij het postkantoor heb gehaald. het was hetzelfde papier, alleen de print was anders. sommige lettertjes waren anders en de kwaliteit was ook slechter.

waarschijnlijk nep dus, maar hij is er wel mee binnen gekomen.
ah okeej, nou dat risico neem ik dan maar niet
Oud 30-11-2004, 21:38
Hells Ezel
Hells Ezel is offline
tja op zich zou ik het wel doen als mijn helden zouden optreden en het was uitverkocht.
maar als mijn helden zouden komen zou ik ervoor zorgen dat ik op tijd kaarten had.
Oud 01-12-2004, 06:02
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Je hebt toch wel meer van dat soort sites? Zoals www.budgetticket.nl

Op Marktplaats kom je ook altijd van die sites tegen.
Oud 01-12-2004, 12:57
RD
RD is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 01-12-2004 @ 07:02 :
Je hebt toch wel meer van dat soort sites? Zoals www.budgetticket.nl

Op Marktplaats kom je ook altijd van die sites tegen.
jah en ik wil bij deze dus informeren naar het oplicht-gehalte van dit soort "ondernemingen"
Oud 01-12-2004, 13:18
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Hells Ezel schreef op 30-11-2004 @ 22:38 :

maar als mijn helden zouden komen zou ik ervoor zorgen dat ik op tijd kaarten had.
precies
Oud 01-12-2004, 13:20
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
RD schreef op 01-12-2004 @ 13:57 :
jah en ik wil bij deze dus informeren naar het oplicht-gehalte van dit soort "ondernemingen" [afbeelding]
mensen die op een illegale manier kaartjes verkopen waarvan niet duidelijk is of ze echt zijn of niet...lijkt me duidelijk dat die goud en goudeerlijk zijn
Oud 01-12-2004, 16:19
RD
RD is offline
Citaat:
little nemo schreef op 01-12-2004 @ 14:20 :
mensen die op een illegale manier kaartjes verkopen waarvan niet duidelijk is of ze echt zijn of niet...lijkt me duidelijk dat die goud en goudeerlijk zijn
nou dat zij massaal kaartjes inkopen (of zelf reproduceren) en ze voor onredelijke prijzen doorverkopen vind ik een zeer nobel streven!

maar dit topic is niet bedoeld als voorzet voor een ethisch debat over zwarthandelaren, maar simpelweg als methode om mijn vraag te beantwoorden over de 'echtheid' van dergelijke kaartjes. Tot zover heb ik hier nog maar 1 nuttige reactie op gehad, hoezee!
Oud 01-12-2004, 16:22
Tsasil
Tsasil is offline
Als je graag naar het concert wil, dan zou ik het gewoon proberen, maar wel zelf de kaartjes ophalen en betalen als je ze in je handen hebt. Als het ticketservicekaarten zijn, dan zit er zo'n reflecterend dingetje op waar je aan kan zien of ie echt is. Als dat niet zo is, dan kan verder toch niemand controleren of ze echt zijn
Oud 01-12-2004, 18:38
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
RD schreef op 01-12-2004 @ 17:19 :

maar dit topic is niet bedoeld als voorzet voor een ethisch debat over zwarthandelaren, maar simpelweg als methode om mijn vraag te beantwoorden over de 'echtheid' van dergelijke kaartjes. Tot zover heb ik hier nog maar 1 nuttige reactie op gehad, hoezee!
wat ik bedoelde, maar dat was kennelijk te moeilijk om eruit te halen, is dat mensen die kaartjes namaken oid waarschijnlijk niet te vertrouwen zijn aangezien het hun alleen maar om de doekoe gaat en niet om of jij binnen gaat komen of niet. en daarnaast weten ze echt wel dat als je niet binnen komt, dat je ze dan nix kan maken. of het ethisch is boeit me niet zoveel maar ik denk dat de kans dat je afgezet wordt vrij groot aanwezig is. wat me overgens ook niet erg veel zou uitmaken.
Oud 01-12-2004, 18:44
Hells Ezel
Hells Ezel is offline
Citaat:
Tsasil schreef op 01-12-2004 @ 17:22 :
Als het ticketservicekaarten zijn, dan zit er zo'n reflecterend dingetje op waar je aan kan zien of ie echt is.
dat is het 'm nu juist, het papier is echt (iig niet van echt te onderscheiden), mét reflecterend dingetje, maar waarschijnlijk printen ze er zelf allerlei dingen op.
Oud 01-12-2004, 18:48
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
Hells Ezel schreef op 01-12-2004 @ 19:44 :
dat is het 'm nu juist, het papier is echt (iig niet van echt te onderscheiden), mét reflecterend dingetje, maar waarschijnlijk printen ze er zelf allerlei dingen op.
Dat doet ticketservice zelf ook. Zolang het papier echt is, mag niemand erover zeuren.
Oud 01-12-2004, 19:03
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Tsasil schreef op 01-12-2004 @ 19:48 :
Dat doet ticketservice zelf ook. Zolang het papier echt is, mag niemand erover zeuren.
als ze zien dat het nep is omdat de print gewoon afwijkt dan gaan ze je echt niet binnenlaten. en ik gok dat je met een nagemaakt kaartje ook niet echt een sterke zaak hebt, of t papier nou echt is of niet
Oud 01-12-2004, 20:25
Hells Ezel
Hells Ezel is offline

als de kaarten er van een afstand goed uitzien, kom je gewoon binnen. ze gaan niet elke kaart nakijken met een vergrootglas.
Oud 01-12-2004, 22:19
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
little nemo schreef op 01-12-2004 @ 20:03 :
als ze zien dat het nep is omdat de print gewoon afwijkt dan gaan ze je echt niet binnenlaten. en ik gok dat je met een nagemaakt kaartje ook niet echt een sterke zaak hebt, of t papier nou echt is of niet
Ik neem aan, dat als ze een beetje moeite doen om die dingen na te maken, er niet ineens windings op staan ofzo.

En ik hoop voor de TS dat ie dat dan ook wel ziet.
Oud 02-12-2004, 00:20
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Tsasil schreef op 01-12-2004 @ 23:19 :
Ik neem aan, dat als ze een beetje moeite doen om die dingen na te maken, er niet ineens windings op staan ofzo.

En ik hoop voor de TS dat ie dat dan ook wel ziet.
true, maar ga dan geen dingen vragen over de betrouwbaarheid of professionaliteit, die is gewoon 0
Reageren

Regels voor berichten