Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Hij bleek al min of meer bezig te zijn met de theorie erachter ![]() ![]() ![]() - EDIT - ik noemde het van de apen afstammen dus (eigenlijk onterecht) als synoniem van de evolutietheorie. Laatst gewijzigd op 04-07-2002 om 09:46. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Hoe de wereld is ontstaan doe ik geen zekere uitspraken over. Daar was niemand bij.
Ik geloof dat deze wereld is gemaakt door God(JHWH). Dat er hier dingen evolueren, dat staat vast. Dat wij vroeger aap waren geloof ik niet.(zie mezelf niet achter de hekken zitten in de apenheul ![]()
|
Ik geloof niet, dat god het eerste leven op aarde zette. De evolutietheorie lijkt me zeer logisch, maar er zijn wel een paar dingen waar je vraagtekens bij kan zetten in die theorie, zoals dat bijvoorbeeld een dier dat eieren legt ineens in een zoogdier verandert. Dat klopt niet helemaal...
|
Je kunt overal wel vraagtekens bij zetten als je er diep genoeg over nadenkt natuurlijk.
Ikzelf denk dat er een geheel andere manier is waarop de mens ontstaan is. In ieder geval de mens die te onderscheiden is van de aap. Heeft iemand er wel eens aan gedacht dat de apen misschien wel "mindere" versies zijn van ons mensen?
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Ja ok, als je de dolfijn nog 10000 jaar geeft hebben die ook een ontwikkelder samenwerkingsverband en misschien wel hele steden.
Maar wat ik bedoel is, zou het zo kunnen zijn dat er een soort "mens-apen-ras" is geweest dat is opgesplitst in de mensen en de apen? Iets in die richting. Want als je het zo bekijkt, als we afstammen van de apen, waarom zijn er dan nog andere apen?
||
![]() |
Citaat:
mijn encyclopedie vermoedt dat er eerst de primitieve halfapen waren; die splitsten zich op in de halfapen, de apen en de Australopithecus afarensis. Die laatste splitste zich vervolgens weer op in de Homo habilis, Australopithecus africanus en Australopithecus robustus; de Homo habilis ontwikkelde zich vervolgens in twee miljoen jaar tot de moderne mens. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Hier ben ik het mee eens. Maar zijn we nu de evolutie dan aan het stoppen?
Tegenwoordig kan ieder persoon met "zwakke" genen aan een persoon met "sterke genen" komen. Drank & drugs maken de mensen zwak en de partner-keuze een stuk minder moeilijk. Ook kan een persoon met "zwakke" genen zijn of haar uiterlijk laten inspuiten, opvullen of corrigeren zodat het lijkt alsof er "sterke" genen zijn. Hierdoor de eventueel-toekomstige partner om de tuin leidend, want aan de genen is met al die correcties natuurlijk niks gebeurd.
||
![]() |
Citaat:
of evolutie tegenwoordig stilstaat weet ik niet. er zullen wel delen zijn van de bevolking die toch kleine stapjes vooruit maken; maar of die nieuwe eigenschappen de kans zullen krijgen om zich over de hele bevolking te verspreiden zou ik echt niet weten; aan de andere kant kunnen de megalosers zich tegenwoordig namelijk ook gewoon voortplanten omdat er bijna altijd wel een of andere overheidsinstelling is die voor ze zal zorgen. Misschien moet je het ook wel in een ander daglicht zien; evolutie is namelijk niet zozeer verbetering maar aanpassing aan de omgeving; het kan bijvoorbeeld zijn dat er een tijd komt waarin lelijk en dom betere eigenschappen zijn dan knap en slim. dit is trouwens geen pleidooi voor etnische zuiveringen of iets anders engs ofzo hoor ![]() Laatst gewijzigd op 05-07-2002 om 10:55. |
![]() |
|
Aanpassing aan de omgeving. De mens als mega-kameleon
![]() Ik weet niet hoor, ik heb nogsteeds het gevoel dat de mensheid zichzelf een beetje het graf in aan het chirurgeren is. Maar dat was niet het onderwerp van dit topic he ![]() De evolutie-theorie is in ieder geval wel een stuk duidelijker geworden ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
De mens past de omgeving steeds meer aan zichzelf aan, in plaats van zichzelf. Gevolg is dat de mens zwakker wordt. Vanuit een darwinistisch oogpunt gezien, kun je dan ook stellen dat het helpen van zwakkeren slecht is voor de mensheid. De zwakkeren planten zich dan ook voort, met als gevolg dat hun eigenschappen weer in nieuwe generaties voorkomen, die dan weer op meer hulp aangewezen zijn. Algehele degeneratie ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
In Noord Afrika leefden een tijd lang Neanderthalers en moderne mensen naast elkaar. De Neanderthalers waren lichamelijk veel sterker, niet eens zoveel dommer (ze hadden ook gewoon dezeflde geavanceerde hulpmiddelen; speren e.d., zelfs vuur).. Maar ja, ze waren situatiegebonden. Ze hebben hun leefomgeving die ze niet verlaten. Als er dus door omstandigheden geen voedsel meer in de directe omgeving te verkrijgen was, gingen ze dood .. terwijl de moderne mens gewoon een nieuwe omgeving opzocht. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Overigens heeft het zwak al dan niet zwak zijn niets met uiterlijk te maken. Het gaat daarbij om het overlevingsprincipe. Hoe sterk je immuunsysteem is bijvoorbeeld, ben je vatbaar voor ziektes?
Mensen met aanleg voor kanker zouden veel minder voorkomen als ze gewoon overlijden in plaats van geholpen worden. Gevolg: ze planten zich niet voort, dus volgende generaties bestaan voornamelijk uit mensen die geen aanleg ervoor hebben. Helpen wij deze mensen, doen ze vrolijk mee en komen er relatief gezien steeds meer mensen met aanleg voor ziektes. Ook deze helpen we weer, ook deze worden weer zwakker .. en hun nakomelingen nog zwakker. Dat is de harde realiteit. Maar ja, we zijn 'mensen' .. je kan moeilijk stellen dat we gewoon iedereen moeten laten verkomen ![]() Conclusie: we vern**ken onszelf ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Het lijkt mij de meest logische theorie, ik zou nauwelijks andere dingen kunnen bedenken die het anders voorstellen (en die adam en eva crap vinnik echt stom * sorry hoor * ).
Dat de mens zo inteliggent is geworden is gewoon omdat wij toevallig sneller evolueerden als de anderen... ga na, misschien werden wij onderdrukt door de eendagsvliegjes als deze snel gevolueerd waren en in mooie huizen woonden als wij nu doen (ok, stom voorbeeld, but you get my point) ~
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Elke generatie brengt haar eigen zwaktes met zich mee en wordt preventief beschermd tegen de zwaktes van de ouders. Het vern**kte: het aantal medisch hulpbehoevende mensen stijgt haast exponentieel, het draagvlak niet. *heeft sowieso een doomvisie betreffende mensheid en samenleving* |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
en verwerp je dan ook de platentektoniek?, het planetensysteem?, ... die hangen namelijk allemaal samen (ps: grapje voor leuvenaars: verwerp je dan ook de maanlanding, de pil?)
|||
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 08-07-2002 om 13:00. |
![]() |
|
Uit de Bijbel halen we onbetwistbare religieuze waarheden: "Mozes dwaalde 40 jaar door de woestijn."
Uit een encyclopedie halen we onbetwistbare wetenschappelijke waarheden: "een woestijn bestaat grotendeels uit zand." Het probleem van creationisten (dat zijn toch die mensen die in Adam en Eva geloven?) is dat ze die waarheden door elkaar halen. "Ja, ja, het staat toch zeker in de Bijbel dat Adam en Eva de eerste mensen waren, en dat Eva uit Adams rib komt, dus is het waar!!!" De evolutie-theorie is watenschappelijk verantwoord, en er zijn veel bewijzen voor! REIE , sorry da'k zo vaag ben... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() but... I agree ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Het blijft wel diep triest dat op bepaalde Amerikaanse scholen de evolutie-theorie niet wordt onderwezen, maar het sprookje van "God schiep de wereld in 7 dagen...en dan ook nog eens zien dat het goed was, da's pas knap!" Ik kan me zo enorm ergeren en dat soort mensen dat zich helemaal laten meeslepen in die verhaaltjes! En er valt ook niet fatsoenlijk mee te discussieren, want ze staan niet open voor andere meningen. We hebben genoeg bewijzen voor Darwin's theorie!!! Toch bevat de Bijbel halve waarheden. Verhalen over de de Ark van Noach, en een zondvloed, die ook in andere religies wordt vermeld zijn gebaseerd op het onderstromen van wat nu de Kaspische Zee is. (Of anders door een hevige regenval, een paar duizend jaar geleden.) De primitievelingen van toen hebben hierom een mooi verhaal gemaakt, om het te verklaren. REIE Laatst gewijzigd op 08-07-2002 om 13:57. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
ik denk dat het boek is dat je bedoelt? ik heb vooralsnog alleen het hoofdstuk "What Does The EvolutionTheory Claim?" doorgelezen en het zit vol met veel te snelle conclusies; steeds wordt iets in een hoekje gedreven zodat het onwaarschijnlijk lijkt/is en dan wordt dat zonder pardon verward met "niet bestaand". Citaat:
Citaat:
Citaat:
Misschien begrijp je dat ik een beetje moe word van het feit dat de schrijver constant probeert om me om de tuin te leiden. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Het resistent worden van bacterien tegen bepaalde soorten peneciline is voor mij al een groot genoeg bewijs dat evolutie wel degelijk bestaat.
Citaat:
|
![]() |
|
QUOTE]Mujahideen schreef:
Omdat de rede weigert te geloven dat we van apen afkomstig zijn. Wat heeft Darwins evolutietheorie met planetensysteem te maken ? ![]() we zijn niet van apen afkomstig, we hebben dezelfde voorouders als apen. even kort over dat planetensysteem: big bang ~ sterrenstelsels ~ enkele sterren ontploffen al vroeg = supernova's ~ vorming van zwaardere chemische elementen (als ijzer silicium, ...) ~ vorming ons sterrenstelsel ~ aarde bestaat voor groot deel uit die zwaardere elementen, waaronder de bouwstenen voor organische moleculen ~ afkoeling aarde ~ ontstaan leven ~ en hier sluit dan de evolutietheorie op aan de big bang is zo goed als en de rest is sluitend bewezen DIT IS 'N ARGUMENTATIE VAN 'N GEFRUSTREERDE DAMAETAS DIE NIET INGELOGD GERAAKT
||
(jeuj ik kan trug posten)
Citaat:
ten tweede: TIJD IS RELATIEF! als ik spreek over een korte peiode bedoel ik bij mijn studies 10 000 jaar, voor de rest denk ik ook aan een minuutje als ik het woord kort hoor. evolutie is een werk van lange adem en dan werkelijk heeeeeeeeeeeel lang
|
ik vind het op die site ( http://www.ummah.net/harunyahya/evol/evdintro.html ) het een rare manier van feiten weergeven.
Er word ook gesugereerd dat wetenschap 'tegen' religie zou zijn. bladiebla, dat is dus niet zo. Wetenschap bekijkt dingen, ipv het klakkeloos over te nemen. Kijk om je heen en je ziet dat de wereld, en dus ook de levende wezens, veranderd.
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
evolutie theorie embryo sjaan banaan | 5 | 27-01-2006 14:00 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Gezeik over evolutie Upke | 10 | 09-08-2004 09:42 | |
Hoe is het leven onstaan?(Evolutie of Allah) S.I.V.A.S | 2 | 20-04-2004 21:05 | |
Evolutie, Big Bang, Atheisme en Islam... BiL@L | 36 | 15-05-2003 17:27 | |
Stelling, wie in de evolutie theorie van Darwin gelooft... mieltje | 25 | 25-02-2003 18:29 | |
evolutie mitsj | 96 | 14-03-2002 19:18 |