![]() |
||
Citaat:
1. Je kunt geen eenduidig antwoord geven op de vraag wiens schuld het is. Het is überhaupt de vraag of iemand hier schuld aan heeft. Ikzelf ben niet Christelijk opgevoed, dus hoe het vanuit dat perspectief gezien wordt, weet ik niet.. 2. Mijn meest favoriete oom heeft anderhalve maand geleden te horen gekregen dat hij nog twee maand te gaan heeft, ofwel nu nog twee weken. De vader van een klasgenoot haalt eveneens de kerstdagen niet.. En, zo zijn er nog een paar in directe omgeving.. 3. Dat is denk ik behoorlijk individueel hoe je iemand het beste kunt helpen met het verwerkingsproces.. Probeer dingen bespreekbaar te maken. Je kan ook zèlf aan hun vragen of je iets voor ze kunt betekenen en op welke manier...
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar ff ontopic...ik wil je heeel veel sterkte wensen! - Wie zorgt ervoor dat iemand dood gaat? God? Tja wie zorgt ervoor...dat vraag ik me af en toe ook wel is af...waarom gaan sommige goeie mensen die het niet verdienen wel dood...en mensen die het wel verdienen niet... - Wie heeft nog meer zoiets meegemaakt.. - Mijn beste vriend heeft vroeger kanker gehad!Maar hij is gelukkig genezen...verder nooit zoiets meegemaakt! Hoe kan je de ouders enzo het beste helpen? Ik denk dat je de ouders vooral ff de tijd moet gunnen om het samen te verwerken en dat het daarna vooral belangrijk is dat je er ook met hun over praat (als zij dat niet willen zullen ze dat zelf wel aangeven) En k denk dat het ook belangrijk is dat je niet na een maand ofzow doet alsof er nix gebeurd is! Sterkte met alles ![]()
||
Citaat:
2. Ik heb wel een opa die is overleden aan kanker, maar of dat vergelijkbaar is... Hij stond wel dichterbij me dan 'een kennisje', maar aan de andere kant kan je er meer vrede mee hebben als iemand 67 is dan als iemand 6 is (ookal vond ik ook 67 nog te jong). In de buurt is wel een jongetje overleden aan een hersentumor. Hij was 7. Ik heb wel heel veel kinderen gezien en meegemaakt die hem kenden en het dus moeilijk hadden met zijn dood. Maar dat raakte mij niet persoonlijk, buiten het feit dat ik het zielig vond voor zijn omgeving. 3. Kijken waar zij behoefte aan hebben. Willen ze erover praten: wees er dan voor hen. Willen ze niks te maken hebben met kennissen: laat hen dan met rust. D'r is niet specifiek één manier om er mee om te gaan.
||
Citaat:
Maakt het uit? Nee. Kun je uberhaupt op dat antwoord komen? Nee. Conclusie: stop met jezelf die vraag te stellen voor je eigen bestwil. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
scheld je met kanker? voetbal190 | 235 | 28-03-2012 22:17 | |
Lichaam & Gezondheid |
Dilemma IVF en abortus ***ailá*** | 106 | 20-05-2008 21:38 | |
Verhalen & Gedichten |
Mijn verhaal: Afscheid tiram | 71 | 20-12-2003 13:30 | |
Psychologie |
homosexualiteit is een geestelijke ziekte Verwijderd | 266 | 11-04-2003 13:46 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Doping juutje_17 | 8 | 06-04-2001 13:37 |