Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
De nieuwe Intel celeron D versie's gebaseerd op de prescott core zijn best te doen. Doordat de FSB is verhoogd van 400 naar 533 en de cache L2 van 128kb naar 256kb en ook het trace cache is van 8kb naar 16kb gegaan.
Dit heeft ervoor gezorgd dat een paar grote nadelen van de "oude" Northwood celerons verdwenen zijn. Conclusie uit een anandtech artikel Citaat:
Hierbij nog even de link naar het volledige Anandtech artikel http://www.anandtech.com/cpuchipsets...spx?i=2093&p=1 Conclusie: DE prescotts celerons kunnen een leuke upgrade zijn, maar laat de oudere celerons iig compleet linksliggen want dat zijn echt complete ondingen. Prescott celerons kun je herkennen aan een modelnummer ipv een ghz aanduiding. Voorbeeld: Celeron 330 of Celeron 335
||
Citaat:
En dan heb ik liever een Amd 2600+ XP die een fsb van 166(11,5 x 166) heeft, 512 L2 cache heeft. Ik zelf heb hem, zeer tevreden over. En zowizo een Athlon XP is nouwelijks nog fatsoenlijk verkrijgbaar. Als je er nog een wilt zou ik 2e hands ervoor gaan. Of voor iets meer een Athlon 64 gaan. Voor 300 euro heb je al gauw een proc+mobo+geheugen. Maar jah, als je iets fatsoenlijks wilt, je kan gewoon simpel weg niet bezuinigen op een fatsoenlijke processor, en geheugen.
Laatst gewijzigd op 09-12-2004 om 18:09. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Er zijn inderdaad betere cpu's te koop, maar als je binnen een bepaald budget zit zijn die celeron's goed te doen. Ze oc'en ook nog eens redelijk goed. Natuurlijk wil iedereen graag een Athlon 64 of een zware P4, maar dan heb je inderdaad gelijk met alle waar is naar zijn geld
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() DirectX 8 Gaming Performance Once again, in all but Simcity, the top Celerons take the lead. In Warcraft III, the Athlons have a significant performance advantage over the Northwood Celerons, and the slowest Prescott Celeron has a 5.8% lead over the fastest Athlon. ![]() ![]() Enige benchmark waar de 2600+ de leiding neemt: ![]() Hieruit blijkt dus dat de Celeron 335 de Athlon XP2600+ in een aantal games zeker voor blijft. in UT2003 winnen ze allebij 1 bench, Q3 arena voor de Celleron en Wolfenstein:ET voor de 2600+ Je kan dus stellen dat deze cpu's aan elkaar gewaagd zijn en zeker niet dat de athlon 2600+ rondjes om de celleron rent of omgekeerd
||
En dan nog, 100 euro voor een celeron ik heb liever een 80 eurige Amd 2600 XP. En jah ik heb hem gelezen
Alleen stom dat ze niet eens geheugen test deden, of ............... 3dmark01. En waarom laat je dan niet de DOOM III benchmark zien?Of de encoding?Of de office dingen?Het is nog helemaal niet duidelijk of de TS wel wilt gaan gamen, ik heb niks tegen intel, intel heeft nu ook een zeer goede kandidaat gemaakt tegen de Semperon, en alleen de toekomst zal het ons laten weten of het een juiste keuze was. En dan nog dit: Citaat:
(Cool pirces heeft hem nog op vooraad.
Laatst gewijzigd op 09-12-2004 om 18:31. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik ben het trouwens wel met je eens dat de XP2600+ overall de betere CPU is, echter aangezien de TS geen duidelijke beschrijving van zijn huidige systeem geeft. En alleen aangeeft dat hij zijn CPU wil upgraden, ga ik ervanuit dat hij al over een Intel mobo beschikt. Waardoor een upgrade naar de XP 2600+ of andere cpu een grote investering wordt. Terwijl zo'n celeronntje inprikken op dat moment voor relatief weinig geld wat extra performance hebt.
||
Naja, zelf zou ik als ik hem was wachten en zijn geld voor iets fatsoenlijks uitgeven, maar tja of de ts kan wachten is een 2e.
En dan nog het geheugen, heeft hij 133 mhz geheugen?en niet 100? En doom test heb ik ergens anders vandaan getoverd ![]() Maar ligt allemaal wat de ts nog wil, de Athlon XP is end of life, en gaan waarschijnlijk goedkoop over de toonbank. Citaat:
En dan nog op de ts met Everst Kan je kijken wat voor moederbord je hebt, en geheugen.
||
Citaat:
Een Athlon 64 FX-55, of De Pentium 4 3,8 mhz, serie nummer 580 geloof ik heet ie. Allebei kosten ze rond de 800+ euro En dan heb je nog de servers proccies, ligt helemaal eraan wat jij gaat doen, gamen, office,etc. Maar zodra jij hem heb gekocht is ie al weer verouderd.
Laatst gewijzigd op 09-12-2004 om 19:25. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Moderne gamesystemen zijn niet te betalen met een kleine beurs
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
over het algemeen is AMD meer herz voor je geld, tuurlijk zal het Intel wel lukken iets te bouwen dat ietsjes sneller kan, dat dit ding vervolgens duurder zal zijn en meer van de beschikbare technologie moet gebruiken is iets dat daarbij vaak niet vertelt wordt... de enige rechte vergelijking zijn eigenlijk processoren die gemaakt zijn voor dezelfde snelheid, en mijn ervaring is dat intel het dan aflegt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Trouwens, de reden dat AMD zijn chips op lage snelheden laat lopen is niet dat ze dat zo leuk vinden, maar de Athlon-core zit gewoon aan zijn grens. De Athlon XP is in essentie nog steeds dezelfde core als van de originele K7, met wat kleine aanpassingen, dus die gaat al vanaf 500 MHz mee. De grens van dat ding ligt gewoon rond de 2.0~2.2 GHz. Het is sowieso voor een chipbakker aantrekkelijker om de chip slimmer te maken in plaats van de kloksnelheid te verhogen. Dat kan iedereen namelijk, alleen je krijgt dan gewoon problemen met de mechanische en electrische belasting. Dat is moeilijk op te lossen. Hou je de kloksnelheden daarentegen laag maar de IPC hoog, dan heb je een veel hanteerbaarder chip. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Maar Intel lijkt in te binden en laat de Netburst-architectuur achter zich. Het begin was gezet met Banias, en hedendaags Dothan. Voor de desktop wordt dat uiteindelijk SmithField, wat een Dual Core processor zal zijn. Tweakers had laatst ook een interessant artikel omtrent de nieuwe koers die Intel gaat varen. Misschien wordt Intel zelfs nog interessant om te kopen, de toekomst zal het zeggen. ![]() Tweakers.net artikel: http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1038769
||
Citaat:
Ik ben nooit te spreken geweest over Celeron "outside the office". De prijs gaat nog wel, maar als het om games gaat trap ik er toch liever een AMD'tje in voor een zeer acceptabele prijs. En de grafische PC's, daar mag van mij wel een Intel Pentium in, die voor z'n prijs op dat vlak fantastisch presteert (zeker vergeleken met een Athlon XP). Hoewel een Celeron 2.66 niet duurder, noch goedkoper is dan de AMD Athlon 2600 zul je verschil in prestaties onder het gamen zeer zeker wel merken. De Celeron legt het af, punt uit. En daar heb ik geen benchmarks voor nodig ![]()
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
Ik denk niet dat Intel op hete kolen zit, alhoewel ze nu wel 'wat moeten doen' om het succes van AMD af te remmen. Dat kan prima met Smittyfield. Ik ben benieuwd. ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
Ow, en ik zou je ook aanraden om van twee harde schijven gebruik te maken. Video encoden gaat stukken sneller wanneer je bronbestand op een andere schijf staat dan de schijf waarnaar je het nieuwe bestand wegschrijft ![]()
Laatst gewijzigd op 14-12-2004 om 14:28. |
![]() |
||
Citaat:
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En waarom zou het niet op het forum passen? Ik wil er nu wel meer over weten. ![]()
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Maar ja video encoderen en enkele rendering programma's zijn nog steeds P4's sterke punt (hoewel Maya en POVRAY enzo gewoon sneller zijn op de K8..) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Natuurlijk is het wel zo dat wanneer je het over één processor design hebt, het stroom verbruikt toeneemt naarmate de kloksnelheid verhoogd wordt. Ook is het bij hogere snelheden moeilijker om lekkage tegen te gaan. (bedenk wel dat het bovenstaand op een afschuwelijke manier versimpeld is) |
![]() |
||
Citaat:
dan kan je een nuttige tabbel maken met bv aantal punten per euro ![]() |
![]() |
||
-AMD Athlon 64 3200+ (S939, 2,0GHz, 512KB) € 191
-AMD Athlon 64 3400+ (S754, 2,2GHz, 1MB) € 196,49 -AMD Athlon 64 3500+ (S939, 2,2GHz, 512KB) € 239,- -AMD Athlon 64 3700+ (S754, 2,4GHz, 1MB, Boxed) € 439,95 -AMD Athlon 64 3800+ (S939, 2,4GHz, 512KB) € 609,- -AMD Athlon 64 4000+ (S939, 2,4 GHz, 1MB, Boxed) € 686,99 -AMD Athlon 64 FX-55 (S939, 2,6GHz, 1MB, Boxed) € 784,- -Intel Pentium 4 3,40GHz (EE) € 949,90 -Intel Pentium 4 530 (S775, 3,0GHz, 800MHz FSB, 1MB) € 164,06 -Intel Pentium 4 540 (S775, 3,2GHz, 800MHz FSB, 1MB) € 200,05 -Intel Pentium 4 550 (S775, 3,4GHz, 800MHz FSB, 1MB) € 253,73 -Intel Pentium 4 560 (S775, 3,6GHz, 800MHz FSB, 1MB) € 379,25 -Intel Pentium 4 570J (S775, 3,8GHz, 800MHz FSB, 1MB) € 585,95 a.u.b, conclusies mag je zelf trekken ![]() Ow voor de rijken: -AMD Opteron 850 (S940, 2,4GHz, 1MB, Boxed) € 1558,- -Intel Xeon MP 1,5GHz € 1157,25 Allebei 64 bit, ![]() ![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 15-12-2004 om 00:56. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[Centraal] Processors Enlightenment | 85 | 09-12-2005 21:00 | |
Software & Hardware |
[Laptop] Welke laptop? mar87 | 27 | 25-03-2005 08:12 | |
Software & Hardware |
[Laptop] Mening over een laptop. suusch | 26 | 22-12-2004 11:27 | |
Software & Hardware |
[Systeem] Deze Dell-computer goede koop? Verwijderd | 7 | 20-05-2004 12:58 | |
Software & Hardware |
[moederbord+processor] upgraden met welke gevolgen? StijnSpoortNiet | 5 | 30-03-2004 11:32 | |
Software & Hardware |
Dual Intel Celeron 1400 , gaat dit ? be062603 | 6 | 16-12-2002 23:16 |