|
|
|
wat eet je exact wanneer op de dag dan?
Dat geeft meer bruikbare info.
|
|
Jolt schreef op 10-12-2004 @ 19:57 :
Gewoon iets lekkers maken, eitje tosti. Maar als je helemaal niks kan eten, probeers eens eerst wat te drinken. En daarna eventueel een boterham of zo. Of natuurlijk yoghurt, crackers, en dat soort ongein.
|
|
Fat_Bastard schreef op 10-12-2004 @ 20:22 :
Dude, een gebakken ei of een tostie krijgt hij er 7 uur ´s morgens echt niet in als hij al geen broodje lust
|
|
Verwijderd
Mja, maar soms heeft die geur het omgekeerde effect op je smaakpapillen
|
|
|
|
Een beetje yoghurt met cruesli en een stuk fruit zou wonderen doen.
|
|
Verwijderd
bench140 schreef op 10-12-2004 @ 17:10 :
Ik heb even gekeken bij de oudere topics maar zie het niet, dus vandaar dat ik mijn vraag toch maar stel. Ik ontbijt 's morgens niet. Ik krijg er bijna niks in. De lunch op school is vaak het eerste wat ik eet en dat terwijl ik er al een halve dag op heb zitten. Niet goed dus. Drinkontbijt vind ik niet zo lekker, dus ontvang graag tips over wat ik dan het beste kan nemen om mijn lichaam van energie te voorzien en op gang te brengen. En wat gezond is natuurlijk. Ik neem trouwens wel vaak een banaan of manderijn om een uur of tien, maar dat is het enige. ik heb er wel vrede mee, gezond eten vinnik wel iets voor 40+ ers |
|
|
|
Ik kan 's ochtends ook slecht ontbijten, krijg meestal geen hap door mijn keel. Brood is dan helemaal een ramp dus eet ik meestal een schaaltje yoghurt of een stuk fruit.
|
|
|
|
Morridin schreef op 10-12-2004 @ 20:41 :
Mja, maar soms heeft die geur het omgekeerde effect op je smaakpapillen
|
|
Verwijderd
Weet je hoeveel smaken/merken drinkontbijt je hebt?
En anders gewoon een glas vruchtensap of smoothie van de ah
|
|
|
|
Verwijderd
ik eet ook nooit in de ochtend. Als je er maar voor zorgt dat je dan niet teveel snoept tussendoor, en pas bij je lunch iets gezonds weghapt is het best in orde hoor
|
|
|
|
bench140 schreef op 10-12-2004 @ 17:10 :
Ik heb even gekeken bij de oudere topics maar zie het niet, dus vandaar dat ik mijn vraag toch maar stel. Ik ontbijt 's morgens niet. Ik krijg er bijna niks in. De lunch op school is vaak het eerste wat ik eet en dat terwijl ik er al een halve dag op heb zitten. Niet goed dus. Drinkontbijt vind ik niet zo lekker, dus ontvang graag tips over wat ik dan het beste kan nemen om mijn lichaam van energie te voorzien en op gang te brengen. En wat gezond is natuurlijk. Ik neem trouwens wel vaak een banaan of manderijn om een uur of tien, maar dat is het enige.
|
|
Gimme more beer schreef op 11-12-2004 @ 16:03 :
Het eten van 3 maaltijden op een dag is lang niet zo'n "must" als iedereen denkt. ... Ikzelf ben een ontbijt-hater. Echt eten doe ik pas na half 12. @ dat tweede: heb ik ook vaak in het weekend. Slaap je uit of ben je op stap geweest, dan heb je meteen 's morgens nooit zin om te eten. Dan maar later, en ja, dan kom ik toch pas rond 12 uur uit.
|
|
het maakt niet uit hoe vroeg ik opsta, ik krijg gewoon geen hap door me keel dus daarom eet ik meestal yoghurt omdat dat makkelijker te eten/slikken is
|
|
|
|
Verwijderd
PiMpJuiCe schreef op 12-12-2004 @ 21:22 :
het maakt niet uit hoe vroeg ik opsta, ik krijg gewoon geen hap door me keel dus daarom eet ik meestal yoghurt omdat dat makkelijker te eten/slikken is je krijgt geen hap door je keel maar eet toch yoghurt? Dat moet dan toch door je keel? |
|
|
|
PiMpJuiCe schreef op 11-12-2004 @ 20:11 :
dus iets drinken oid is ook vaak genoeg maar hoe meer vitamines oid erin zet des te beter.
|
|
Verwijderd
Sarah schreef op 12-12-2004 @ 21:29 :
je krijgt geen hap door je keel maar eet toch yoghurt? Dat moet dan toch door je keel?
|
|
|
|
nee
ik krijg het via een infuus toegedient maar je weet vast wel wat ik bedoel ik kan wel vloeibare dingen eten snappie dat slikt makkelijker!
|
|
|
|
Verwijderd
ja, maar dan is er toch ook geen probleem dat je niet goed kunt eten? Dan kiun je gewoon niet goed kauwen.
|
|
|
|
|
|
Verwijderd
|
|
|
|
Verwijderd
Sarah schreef op 13-12-2004 @ 22:42 :
ja, maar dan is er toch ook geen probleem dat je niet goed kunt eten? Dan kiun je gewoon niet goed kauwen.
|
|
|
|
Verwijderd
Andijvie schreef op 14-12-2004 @ 15:16 :
Bij mij is het meer dat ik niet genoeg speeksel heb, brood wordt altijd zo'n deeg-hap, echt niet lekker
|
|
|
|
Verwijderd
Ik heb 's ochtends niet eens tijd om te ontbijten.
|
|
|
|
Verwijderd
Mr.Oizo schreef op 11-12-2004 @ 18:13 :
@ dat eerste ben ik het volledige met je eens. Zo lang je maar genoeg op een dag eet en zo lang je gevarieerd eet, is dat dus lijkt me. Ik heb ook wel eens dat ik 2 keer een grote maaltijd per dag eet in plaats van 3 kleinere maaltijden. OT: Ik eet 's ochtends altijd iets van cruesli met melk of yoghurt |
|
|
|
Kellog's en al die shit.
|
|
Verwijderd
11568 schreef op 11-12-2004 @ 08:51 :
Of leg je er bij neer? Ik ontbijt meestal ook niet, hou het bij een bak hot chocolate met een hoop suiker. Niets aan de hand hoor, volgens mij is het onzin dat het ontbijt de belangrijkste maaltijd van de dag is. |
|
|
|
-nurvana- schreef op 16-12-2004 @ 18:12 :
ja het is echt de meest belangrijke van de dag! Je vult je energie weer aan zodat je lichaam op gang komt en je de dag goed kan beginnen.. Avondeten is ook eigenlijk de minst belangrijke van de dag omdat je toch geen energie meer nodig hebt savonds.. Het enige onbelangrijke eten is alles tussen 'danken en bidden', zoals mijn oma dat altijd zei. Alles tussendoor is eigenlijk overbodig, zolang je hoofdmaaltijden goed genoeg zijn. Dit geldt dus niet voor drinken, dat is de hele dag door belangrijk.
Laatst gewijzigd op 16-12-2004 om 18:51. |
|
|
|
Verwijderd
|
|
|
|
Verwijderd
Als ik vroeg eruit moet is het altijd 2 sneetjes brood zonder boter met kaas of vlokken. Zonder boter omdat dat tijd kost. En een glas karnemelk, als ik nog tijd heb.
|
|
|
|
benchMarc schreef op 16-12-2004 @ 22:45 :
Ik eet 7 keer op een dag. Je oma kan je nog meer wijsmaken, maar overbodig is het zeker niet
|
|
iLaySha_007 schreef op 19-12-2004 @ 02:05 :
ik ontbijt ook nooit het eerste wat ik eet is om 10 uur ..en dat gaat al me hele leven zo ook op de basisschool,voortgezetonderwijs..en MBO