Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-12-2004, 16:10
bench140
bench140 is offline
Ik heb even gekeken bij de oudere topics maar zie het niet, dus vandaar dat ik mijn vraag toch maar stel. Ik ontbijt 's morgens niet. Ik krijg er bijna niks in. De lunch op school is vaak het eerste wat ik eet en dat terwijl ik er al een halve dag op heb zitten. Niet goed dus. Drinkontbijt vind ik niet zo lekker, dus ontvang graag tips over wat ik dan het beste kan nemen om mijn lichaam van energie te voorzien en op gang te brengen. En wat gezond is natuurlijk.

Ik neem trouwens wel vaak een banaan of manderijn om een uur of tien, maar dat is het enige.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-12-2004, 17:20
Verwijderd
Wat je het beste kunt nemen ligt er denk ik geheel aan wat je dan wel naar binnen kunt krijgen. Brood en broodjes zal iig niet lukken, lijkt me? Misschien iets van yoghurt/vruchtenyoghurt, vla, kwark, fruit, beschuit, cruesli, muesli, andere cereal, ...?

En anders misschien gewoon twee boterhammen om tien uur oid?
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 18:31
the_conquer
the_conquer is offline
wat eet je exact wanneer op de dag dan?

Dat geeft meer bruikbare info.
Oud 10-12-2004, 18:42
Dolores
Dolores is offline
Toch iets proberen te eten 's ochtends, ook al lukt dat haast niet. Na een tijdje raak je er wel aan gewend. En rond een uur of 10, krijg je er dan niks meer in dan alleen wat fruit? Probeer rond die tijd ook wat meer te eten.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 18:57
Jolt
Jolt is offline
Gewoon iets lekkers maken, eitje tosti. Maar als je helemaal niks kan eten, probeers eens eerst wat te drinken. En daarna eventueel een boterham of zo. Of natuurlijk yoghurt, crackers, en dat soort ongein.
Oud 10-12-2004, 19:22
Fat_Bastard
Fat_Bastard is offline
Citaat:
Jolt schreef op 10-12-2004 @ 19:57 :
Gewoon iets lekkers maken, eitje tosti. Maar als je helemaal niks kan eten, probeers eens eerst wat te drinken. En daarna eventueel een boterham of zo. Of natuurlijk yoghurt, crackers, en dat soort ongein.
Dude, een gebakken ei of een tostie krijgt hij er 7 uur ´s morgens echt niet in als hij al geen broodje lust
Oud 10-12-2004, 19:29
Xonzo
Xonzo is offline
heb dat ook heel lang gehad eigenlijk. en ik wou er van af, want voelde me ongezond. Kon ook zo niets binnenkrijgen enzo. Maar kheb mezelf nu eigenlijk verplicht toch iets te eten smorgens. ben begonnen met een glas fruitsap, dan één klein koekje erbij. Boterhammen 's morgens lukt nog altijd niet, krijg da gewoon nie binnen. Maar nu eet ik cornflakes en dat lukt wel.
Oud 10-12-2004, 19:34
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Fat_Bastard schreef op 10-12-2004 @ 20:22 :
Dude, een gebakken ei of een tostie krijgt hij er 7 uur ´s morgens echt niet in als hij al geen broodje lust
Dude, je moet de smaak puppilen los maken, door geur
Oud 10-12-2004, 19:41
Verwijderd
Mja, maar soms heeft die geur het omgekeerde effect op je smaakpapillen
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 20:06
Verwijderd
Dat heb ik ook, ik eet vaak natte dingen nu 's ochtends. Een mango, een kiwi en dan iets van sap erbij. Van appels word ik misselijk als ik ze 's ochtends eet, dus die laat ik staan. Brood krijg ik gewoon niet doorgeslikt.

Misschien kan je dat eens proberen? Als het niet werkt, kan je ook wat fruit in een blender gooien en er een soort sap van maken. Ik deed daar vroeger wel eens een liga door, dat maakt het nog voedzamer.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 20:26
PiMpJuiCe
PiMpJuiCe is offline
ik at vroeger ook nooit ontbijt maar ik kwam echt moeilijk de dag door
dus ben ik maar yoghurt gaan proberen en dat werkt aardig gewoon wat vloeibare dingen zoals ontbijtdrankjes enzo. bij mij gaat dat iig veel makkelijker als een boterham
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 22:07
Verwijderd
Ik heb het ook. 's Ochtends kan ik nooit iets door m'n keel krijgen, ik heb er dan echt het humeur en gevoel niet voor en vaak de tijd niet ook.
Een glas melk wel altijd.
Pas om 1100 als de pauze begint, ontbijt ik.
Ik weet dat het niet zo goed is, zeker omdat ik ook nog 9km moet fietsen, maar dat neem ik dan voor lief.

Ik zorg er wel voor dat ik in totaal genoeg eet, dus wel lekker veel eten meenemen naar school en thuis ook genoeg eten.

Laatste tijd probeer ik wel snel een kleine boterham naar binnen te schuiven, terwijl ik mijn eten voor op school klaar maak.

Is een 'breaker' (van Friesche Vlag) niets voor jou? Ik vind het zelf verschrikkelijk om mee te ontbijten, maar ik kan me voorstellen dat je dat wel lust.

Of van die snelle happen, zoals een paar muesli-repen, iets dergelijks als 'Kapitein Koek' () of een lekkere bounty?
Zodat je tenminste niet met een lege maag de dag binnen gaat.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 23:41
Boogie
Boogie is offline
Een beetje yoghurt met cruesli en een stuk fruit zou wonderen doen.
Oud 11-12-2004, 07:51
11568
11568 is offline
Of leg je er bij neer?
Ik ontbijt meestal ook niet, hou het bij een bak hot chocolate met een hoop suiker. Niets aan de hand hoor, volgens mij is het onzin dat het ontbijt de belangrijkste maaltijd van de dag is.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 09:52
Verwijderd
Citaat:
bench140 schreef op 10-12-2004 @ 17:10 :
Ik heb even gekeken bij de oudere topics maar zie het niet, dus vandaar dat ik mijn vraag toch maar stel. Ik ontbijt 's morgens niet. Ik krijg er bijna niks in. De lunch op school is vaak het eerste wat ik eet en dat terwijl ik er al een halve dag op heb zitten. Niet goed dus. Drinkontbijt vind ik niet zo lekker, dus ontvang graag tips over wat ik dan het beste kan nemen om mijn lichaam van energie te voorzien en op gang te brengen. En wat gezond is natuurlijk.

Ik neem trouwens wel vaak een banaan of manderijn om een uur of tien, maar dat is het enige.
same here, behalve dat fruit dan
ik heb er wel vrede mee, gezond eten vinnik wel iets voor 40+ ers
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 09:56
cyntha
cyntha is offline
Ik kan 's ochtends ook slecht ontbijten, krijg meestal geen hap door mijn keel. Brood is dan helemaal een ramp dus eet ik meestal een schaaltje yoghurt of een stuk fruit.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 10:06
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Morridin schreef op 10-12-2004 @ 20:41 :
Mja, maar soms heeft die geur het omgekeerde effect op je smaakpapillen
Oud 11-12-2004, 10:13
Verwijderd
Weet je hoeveel smaken/merken drinkontbijt je hebt?

En anders gewoon een glas vruchtensap of smoothie van de ah
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 11:24
Verwijderd
ik eet ook nooit in de ochtend. Als je er maar voor zorgt dat je dan niet teveel snoept tussendoor, en pas bij je lunch iets gezonds weghapt is het best in orde hoor
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 15:03
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Het eten van 3 maaltijden op een dag is lang niet zo'n "must" als iedereen denkt. Wel moet je er rekening mee houden dat je regelmatig eet. Elke keer rond dezelfde tijd en niet teveel tussendoor.

Ikzelf ben een ontbijt-hater. Echt eten doe ik pas na half 12. Wel drink ik 's ochtends vroeg een groot glas drinkontbijt, gewoon omdat ik het anders moeilijk krijg.
Oud 11-12-2004, 16:14
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Citaat:
bench140 schreef op 10-12-2004 @ 17:10 :

ik heb precies hetzelfde probleem, maar als het 's middags wordt, krijg ik toch honger en eet ik zo'n 6 boterhammen
Oud 11-12-2004, 17:13
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 11-12-2004 @ 16:03 :
Het eten van 3 maaltijden op een dag is lang niet zo'n "must" als iedereen denkt.

...

Ikzelf ben een ontbijt-hater. Echt eten doe ik pas na half 12.
@ dat eerste ben ik het volledige met je eens. Zo lang je maar genoeg op een dag eet en zo lang je gevarieerd eet, is dat dus lijkt me. Ik heb ook wel eens dat ik 2 keer een grote maaltijd per dag eet in plaats van 3 kleinere maaltijden.

@ dat tweede: heb ik ook vaak in het weekend. Slaap je uit of ben je op stap geweest, dan heb je meteen 's morgens nooit zin om te eten. Dan maar later, en ja, dan kom ik toch pas rond 12 uur uit.
Oud 11-12-2004, 17:18
Verwijderd
een glas sap en een beker melk, bijvoorbeeld. Dat telt best als ontbijt (bevat allerlei voedingsstoffen, en brengt je spijsvertering op gang) en je hoeft er niet voor te eten.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 19:11
PiMpJuiCe
PiMpJuiCe is offline
het gaat er denk ik niet om dat je iets "eet" maar dat je niet met een lege maag de dag begint, dus iets drinken oid is ook vaak genoeg maar hoe meer vitamines oid erin zet des te beter.
sinds kort drink ik frieschevlag breaker zonder pitten dat is
met pitten lust ik het niet

Laatst gewijzigd op 11-12-2004 om 21:54.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 13:18
underthabridge
underthabridge is offline
Wat hebben mensen tegen ontbijten..?? Een van de belangrijkere maaltijden van de dag.
Ik weet niet precies hoeveel tijd je hebt om 's ochtends wakker te worden, maar als jij van het bed de douche induikt om vervolgens tijdens de weg naar buiten je aan te kleden en je tanden te poetsen, dan kan ik me voorstellen dat je nog geen trek hebt.
Dan zou ik proberen om mijn wekker eens een half uurtje of drie kwartier vroeger te zetten. Kom nu niet met het excuus dat dat zo vroeg is en dat je dan moe bent, dan moet je gewoon proberen eerder naar bed te gaan.
Op die manier krijg je een beter ritme. Dan sta je rustig op, rekt je eens lekker uit en gaat onder de douche. Neem gewoon je tijd, zodat je lichaam even bijkomt van de nachtelijke inspanningen Als je dan beneden komt is je maag niet zo overspannen als normaal en zal je meer honger of in ieder geval niet zo'n opgeblazen gevoel als normaal hebben.
Probeer dan bijvoorbeeld wit brood of witte bolletjes als bruin brood niet lukt. Beleg deze met Fruit- of Anijshagelslag, dat is wat makkelijker te verwerken dan chocola-, vlees- of zuivelproducten. Jam is ook makkelijk weg te krijgen. Desnoods een broodje suiker.
Neem na een of twee boterhammen een klein bordje fruit, denk hierbij aan: meloen, sinaasappel, mandarijn, kiwi of druiven. Drink hier dan een glas thee of water en een glas melk bij. Mocht je geen zin hebben in fruit en brood, neem dan een lekker bord yoghurt en drink daar dan vruchtensap bij. Op die manier krijg je iedere ochtend voldoende binnen.
Oud 12-12-2004, 20:22
PiMpJuiCe
PiMpJuiCe is offline
het maakt niet uit hoe vroeg ik opsta, ik krijg gewoon geen hap door me keel dus daarom eet ik meestal yoghurt omdat dat makkelijker te eten/slikken is
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 20:29
Verwijderd
Citaat:
PiMpJuiCe schreef op 12-12-2004 @ 21:22 :
het maakt niet uit hoe vroeg ik opsta, ik krijg gewoon geen hap door me keel dus daarom eet ik meestal yoghurt omdat dat makkelijker te eten/slikken is

je krijgt geen hap door je keel maar eet toch yoghurt? Dat moet dan toch door je keel?
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 20:38
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
PiMpJuiCe schreef op 11-12-2004 @ 20:11 :
dus iets drinken oid is ook vaak genoeg maar hoe meer vitamines oid erin zet des te beter.
Ik drink vaak genoeg cola op de vroege morgen
Oud 12-12-2004, 20:40
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 12-12-2004 @ 21:29 :

je krijgt geen hap door je keel maar eet toch yoghurt? Dat moet dan toch door je keel?
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 21:20
PiMpJuiCe
PiMpJuiCe is offline
nee ik krijg het via een infuus toegedient
maar je weet vast wel wat ik bedoel ik kan wel vloeibare dingen eten snappie dat slikt makkelijker!
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 21:42
Verwijderd
ja, maar dan is er toch ook geen probleem dat je niet goed kunt eten? Dan kiun je gewoon niet goed kauwen.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 10:11
Jarahh
Jarahh is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 12-12-2004 @ 21:38 :
Ik drink vaak genoeg cola op de vroege morgen
Ik ook
Oud 14-12-2004, 14:01
Verwijderd
Citaat:
Jarahh schreef op 14-12-2004 @ 11:11 :
Ik ook
Ik ook, vind het dan juist extra lekker.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 14:16
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 13-12-2004 @ 22:42 :
ja, maar dan is er toch ook geen probleem dat je niet goed kunt eten? Dan kiun je gewoon niet goed kauwen.
Bij mij is het meer dat ik niet genoeg speeksel heb, brood wordt altijd zo'n deeg-hap, echt niet lekker
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 16:58
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 14-12-2004 @ 15:16 :
Bij mij is het meer dat ik niet genoeg speeksel heb, brood wordt altijd zo'n deeg-hap, echt niet lekker
mjah, dat heb ik ook vaak, maar dan is het kauwen dus meer het probleem he
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 17:43
Bo
Bo is offline
Mwa.. echt gezond is het niet, maar ik denk niet dat je er dood van gaat. Ik neem al jaren geen ontbijt sochtends, en neem idd pas tussen 10 en 12 mn eerste maaltijd. Gaat prima.
Oud 14-12-2004, 18:16
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 14-12-2004 @ 15:01 :
Ik ook, vind het dan juist extra lekker.
Ja, word je meteen wakker van, is lekker fris.
Gelukkig ben ik toch niet de enige die cola op de vroege morgen drinkt.
Oud 14-12-2004, 22:12
Verwijderd
Ik heb 's ochtends niet eens tijd om te ontbijten.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 15:57
Verwijderd
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 11-12-2004 @ 18:13 :
@ dat eerste ben ik het volledige met je eens. Zo lang je maar genoeg op een dag eet en zo lang je gevarieerd eet, is dat dus lijkt me. Ik heb ook wel eens dat ik 2 keer een grote maaltijd per dag eet in plaats van 3 kleinere maaltijden.

Dat is dus niet waar. Door het ontbijt 's ochtends komt je lichaam (en je spijsvertering) weer helemaal op gang. Ze hebben de hele nacht in "ruststand" verkeerd, en je hebt energie nodig om alles weer "wakker te maken". Het ontbijt is echt de belangrijkste maaltijd van de dag, en mag eigenlijk ook niet overgeslagen worden. Je kunt het ook niet vervangen door 2 grote maaltijden. Het gaat er niet echt om dat je een bepaalde hoeveelheid op een dag gegeten moet hebben, maar je lichaam heeft 's ochtends die energie gewoon nodig.

OT:

Ik eet 's ochtends altijd iets van cruesli met melk of yoghurt
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 16:38
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Kellog's en al die shit.
Oud 16-12-2004, 17:12
Verwijderd
Citaat:
11568 schreef op 11-12-2004 @ 08:51 :
Of leg je er bij neer?
Ik ontbijt meestal ook niet, hou het bij een bak hot chocolate met een hoop suiker. Niets aan de hand hoor, volgens mij is het onzin dat het ontbijt de belangrijkste maaltijd van de dag is.
ja het is echt de meest belangrijke van de dag! Je vult je energie weer aan zodat je lichaam op gang komt en je de dag goed kan beginnen.. Avondeten is ook eigenlijk de minst belangrijke van de dag omdat je toch geen energie meer nodig hebt savonds.. tenzij je natuurlijk weer iets actiefs gaat doen savonds laat.. Maar ontbijt is heel erg belangrijk!
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 17:48
underthabridge
Citaat:
-nurvana- schreef op 16-12-2004 @ 18:12 :
ja het is echt de meest belangrijke van de dag! Je vult je energie weer aan zodat je lichaam op gang komt en je de dag goed kan beginnen.. Avondeten is ook eigenlijk de minst belangrijke van de dag omdat je toch geen energie meer nodig hebt savonds..
Het eerste klopt, maar jij hoeft 's avonds na een dag van inspanning je reserves niet bij te vullen? Bovendien kost slapen ook energie, dus als je niet midden in de nacht met een eng gevoel wakker wil worden is avondeten toch echt wel noodzakelijk.
Het enige onbelangrijke eten is alles tussen 'danken en bidden', zoals mijn oma dat altijd zei. Alles tussendoor is eigenlijk overbodig, zolang je hoofdmaaltijden goed genoeg zijn. Dit geldt dus niet voor drinken, dat is de hele dag door belangrijk.

Laatst gewijzigd op 16-12-2004 om 17:51.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 21:51
Verwijderd
Citaat:
Loumpiaatje schreef op 14-12-2004 @ 23:12 :
Ik heb 's ochtends niet eens tijd om te ontbijten.
tijd heb je niet, tijd maak je
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 00:29
Verwijderd
Als ik vroeg eruit moet is het altijd 2 sneetjes brood zonder boter met kaas of vlokken. Zonder boter omdat dat tijd kost. En een glas karnemelk, als ik nog tijd heb.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 07:26
underthabridge
Citaat:
benchMarc schreef op 16-12-2004 @ 22:45 :
Ik eet 7 keer op een dag. Je oma kan je nog meer wijsmaken, maar overbodig is het zeker niet
Dan heb je blijkbaar genoeg te sporten of in te spannen, anders is het zeker wel overbodig. Wij westerse mensen leven überhaupt eigenlijk al op teveel eten, als je vergelijkt hoeveel een mens daadwerkelijk nodig heeft en hoeveel wij eten, omdat we zo verwend zijn, dan zal je nog verbaasd zijn. Maar goed ik eet zelf ook teveel hoor, daar niet van. Maar puur utopisch gezien zou je niet meer moeten eten dan die 3 goede maaltijden.
Oud 17-12-2004, 08:40
snoopy
snoopy is offline
Bij mij ligt het niet aan hoe laat/vroeg ik moet opstaan, maar aan de tijd die ertussen zit. Het eerste uur nadat ik opsta heb ik nooit honger (ook al slaap ik uit tot weet-ik-hoe-laat). Voor mij zou de oplossing zijn om dan dus 1,5 uur voordat ik weg moet op te staan, maar ja... aangezien ik vaak rond een uur of 7 al weg moet, sta ik liever zo laat mogelijk op.
Ik maak gewoon elke ochtend twee beschuitjes met muisjes en een kopje thee voor mezelf en "dwing" mezelf zo'n beetje om t op te eten. En ik krijg t toch binnen...
Oud 19-12-2004, 01:05
iLaySha_007
iLaySha_007 is offline
ik ontbijt ook nooit het eerste wat ik eet is om 10 uur ..en dat gaat al me hele leven zo ook op de basisschool,voortgezetonderwijs..en MBO
Oud 19-12-2004, 02:46
p-chez
p-chez is offline
Ik ontbijt ook nooit, nooit gedaan ook. Ik krijg 's ochtends niks door m'n strot.
Het doet me weinig, overigens, dat ik 's ochtends niks eet. Ik heb nog nooit ergens last van gehad.
Eten moét pas echt als je honger krijgt, vind ik. De ene keer is dat bij mij om 10 uur, de andere keer om 12 uur, of soms pas om 4 uur.
Oud 19-12-2004, 15:50
underthabridge
Citaat:
iLaySha_007 schreef op 19-12-2004 @ 02:05 :
ik ontbijt ook nooit het eerste wat ik eet is om 10 uur ..en dat gaat al me hele leven zo ook op de basisschool,voortgezetonderwijs..en MBO
Wat dus niet noodzakelijkerwijs zou aantonen dat dat de juiste manier is.
Oud 19-12-2004, 17:55
VLeinV
VLeinV is offline
tja je moet er eenmaal gewoon mee beginnen. Je voelt je, na een lekkere douche natuurlijk, gewoon lekkerder (dat is mijn ervaring)

Als je niets naar binnen krijgt, helpt:
- het eten van cornflakes (is nog enigszins vloeibaar, makkelijk weg te slikken)
- yogurt met banaan o.i.d. (gezond en het voelt niet als een baksteen op de maag)
- drinkontbijt (je moet er van houden)

Zelf eet ik soms:
- een warme pannenkoek (van die kant-en klare van de supermarkt)
- yoghurt

en vaak:
- twee boterhammen met kaas of wat voor beleg er in huis is.

Ik merk wel dat ik misselijker word van wit dan van bruin brood in de ochtend.
Reageren

Regels voor berichten