Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
er hoort niet echt een reactievergelijking bij geloof ik... de natriumionen worden vervangen door Ca2+ das niet een reactie geloof ik misschien dat ik het zo op kan zoeken in m'n scheikunde boek |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() moet er bij beide dan geen 2 voor die Na+ ?? want dan is ie toch kloppend? of niet? |
![]() |
||
Citaat:
je hebt gelijk ff geholpen voor pw morgen ![]() ik kon het nergens vinden ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
die X- staat er niet in dan. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
het gebruik maken van een ionenwisselaar. Hierbij worden de calciumionen tegen de natriumionen uitgewisseld. Je kunt overigens een ionenwisselaar regenereren met een geconcentreerde natriumchlorideoplossing.
Na+ + Ca2+(aq) Ca2+ + 2 Na+(aq) Na+ (schematische "reactievergelijking" van de werking van een ionenwisselaar). http://huiswerk.scholieren.com/werks...erslagid=11652 dus.. lijkt me: 2Na+ + Ca2+(aq) (<)--> Ca2+ + 2 Na+ (aq) ofzo ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Na+ + Ca2+(aq) Ca2+ + 2 Na+(aq) Na+ <- deze dus, die snap ik niet ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
en nou ga ik eten ![]() |
![]() |
|
![]() |
dat is net de hele bedoeling van een ionenwisselaar. Je gaat je Ca omruilen voor Na omdat Na niet schadelijk is voor je toestellen.
Regenereren is gewoon je ionenwisselaar behandelen zodat hij terug "nieuw" is. Je gaat dan alle Ca-ionen die op de korrels zitten terug omwisselen voor Na-ionen. Om dit efficiënt te doen, is de looprichting van de geconcentreerde NaCl-oplossing tegengesteld aan de normale looprichting. De oplossing die dan uit de ionenwisselaar vloeit, is dan zeer hard en dus onbruikbaar (dus de riolering in)
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
Advertentie |