Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-12-2004, 12:53
Thirsa
Thirsa is offline
Ik zou eigenlijk wel eens willen weten wie van jullie er al samenwoont? Hoe oud waren jullie en hoelang hadden jullie al een relatie?

Zelf woon ik nog thuis maar mijn vriend heeft sinds deze week een eigen huis, volgend jaar ga ik naar de hogeschool in die plaats dus dat betekend dat ik er veel vaker zal zijn (hij woont dus in een andere plaats dan mij). Mijn moeder begon er laatst over: ''ben benieuwd hoelang het duurt voordat jullie samenwonen'' En ik heb het er met mijn vriend ook al heel vaak over gehad. We hebben inmiddels ruim 2 jaar een relatie.

Maar ik ben gewoon eens benieuwd naar jullie ervaring hiermee
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-12-2004, 12:54
Dawntje
Dawntje is offline
Ik ga binnenkort samenwonen met mijn vriend.. Als ik slaag dan . Dan ben ik nog 17, net geen 18.
Oud 17-12-2004, 12:55
Thirsa
Thirsa is offline
Citaat:
Dawntje schreef op 17-12-2004 @ 13:54 :
Ik ga binnenkort samenwonen met mijn vriend.. Als ik slaag dan . Dan ben ik nog 17, net geen 18.
Heeft hij al een eigen huis? of gaan jullie samen op zoek? En hoe oud is hij, als ik vragen mag?
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 12:55
cyntha
cyntha is offline
Ik woon nog thuis. Heb nu geen vriend dus samenwonen wordt dan best moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 13:37
snoopy
snoopy is offline
Mijn vriend krijgt in januari een eigen huis. Hij gaat daar wonen met z'n beste vriend, maar misschien dat ik daar over een tijdje bij ga wonen.
Oud 17-12-2004, 13:42
Verwijderd
Ik woon samen, sinds een jaar of 3 ofzo, denk ik. Toen was ik dus 20 (en hij 22). We zijn eigenlijk meteen toen we een relatie kregen samen gaan wonen (ik woonde net op mezelf en hij bleef steeds langer logeren ).
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 14:55
Dawntje
Dawntje is offline
Citaat:
Thirsa schreef op 17-12-2004 @ 13:55 :
Heeft hij al een eigen huis? of gaan jullie samen op zoek? En hoe oud is hij, als ik vragen mag?
We gaan samen op zoek. Hij is negentien.
Oud 17-12-2004, 15:11
OceanEye
OceanEye is offline
Ik woon samen met mijn beste vriend. Erg gezellig
Oud 17-12-2004, 15:13
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
cyntha schreef op 17-12-2004 @ 13:55 :
Ik woon nog thuis. Heb nu geen vriend dus samenwonen wordt dan best moeilijk.
Oud 17-12-2004, 15:18
luchtballon
luchtballon is offline
Ik woon nog thuis. Maar stiekem zou ik als ik in 2006 slaag willen gaan samenwonen met mijn vriend. Tja, het is nog heel ver weg, maar dat is zoals ik er nu over denk . Dan zouden we 3 jaar samen zijn, dan ben ik 18 en hij 21.
Oud 17-12-2004, 15:25
Hagel
Hagel is offline
Ik heb het vanaf mijn negentiende tot aan juni dit jaar gedaan (2 jaar) en bij mij is het niet goed gelopen. Veel te vroeg gaan samenwonen op een gegeven moment was het gewoon vriendschap, niets meer, niet minder. Ik maak dezelfde fout in ieder geval niet snel meer . Maar succes .
Oud 17-12-2004, 15:27
Mindfields
Mindfields is offline
Mijn ouders gaan als ik klaar ben met school waarschijnlijk een flat voor me kopen in de stad waar ik ga studeren (ze willen er wel inspraak in hebben - nouja, primaaa). Mijn beste vriendin komt dan bij mij wonen (ze is een jaar eerder klaar met school, doordat ik ben blijven zitten, maar dan zoekt ze tijdelijk iets anders ofzo) en betaalt mijn ouders een beetje huur. Ouders vonden het een leuk idee. Het zijn allemaal nogal wilde plannen, maar kzie het nog best wel gebeuren. Lijkt me geweldig.

Ik zou NOOIT als student samen gaan wonen met mijn vriend.
Oud 17-12-2004, 16:19
Verwijderd
ik ben in februari sort of ingetrokken bij m'n vriend op kot. we waren toen ongeveer anderhalve maand samen. ik was toen net negentien en hij vierentwintig. we zouden graag samen een appartementje zoeken, maar door omstandigheden zal dat waarschijnlijk iets zijn voor september 2006.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 17:00
Dobomobo
Dobomobo is offline
ik woon al 15 jaartjes samen

met mijn ouders...
Oud 17-12-2004, 17:02
Verwijderd
Ik moet er niet aan denken. Ik wil toch eerst nog een flink aantal jaren gewoon van mijn eigen geld feesten en lekker op mezelf wonen. Serieuze dingen komen later wel.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 17:11
Verwijderd
ik wil toch eerst mijn school afmaken ofzo
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 17:11
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik woon niet samen met mijn vriend omdat dat simpelweg niet gaat als je 250 km uit elkaar woont en allebei daar je bezigheden hebt.

Ik woon voorlopig nog maar even samen met mijn huisgenoten
Oud 17-12-2004, 17:20
Verwijderd
Ik woon vanaf m'n 17de samen, toen hadden we bijna 2 jaar een relatie. In januari wonen we 2,5 jaar samen. (Eén jaar hebben we samen in 1 kamertje gewoond, daarna zijn we verhuisd naar twee kamers en een klein keukentje )

In het begin moesten we wel wat aan elkaar wennen, maar er zijn geen grote problemen geweest. 't Is vooral heel fijn. Hij werkt heel veel, wanneer we niet samen zouden wonen, zouden we elkaar bijna niet zien. Dat vonden we allebei niet te doen. Samen thuis zijn kunnen we ook heel goed, we lopen elkaar niet voor de voeten en komen elkaar ook niet snel de keel uit.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 17:52
Verwijderd
in een kamertje van 8 m2, sinds een maand of 8 (vanaf het begin dat we iets hadden.) sleuk.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 18:21
)Vampje(
)Vampje( is offline
Mijn mannetje en ik zijn nu ons nieuwe huisje aan het opknappen waar we per 1 januari kunnen intrekken.
Ik ben heel benieuwd of het goed gaat, wij tweetjes continu samen, mét ons hondje en katje welteverstaan. Maar ik denk het wel, heb er positieve gevoelens bij.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 19:15
Verwijderd
ik zou binnenkort gaan samenwonen met mijn vriend. Nu ex, sinds woensdag. We wilden heel graag, maar er waren problemen die eerst opgelost zouden moeten worden. Toen we realistisch gingen kijken, beseften we ons dat dat een naïef streven was.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 20:12
Verwijderd
Citaat:
)Vampje( schreef op 17-12-2004 @ 19:21 :
Mijn mannetje en ik zijn nu ons nieuwe huisje aan het opknappen waar we per 1 januari kunnen intrekken.
Als hij jou voorstelt aan collega's, zegt hij dan ook: 'dit is mijn vrouwtje'?
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 20:31
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 17-12-2004 @ 21:12 :
mijn nonkel en tante noemen elkaar ook 'mijn ventje' en 'mijn vrouwke'

so?
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 20:49
Verwijderd
hmm....ik woon op mezelf (studeer) enne....tsjah geen vriendin bovendien zou ik dat nog niet willen te veel gesteld op myn eigen kamer,ruimte enzow
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 20:59
Verwijderd
Citaat:
Ik noem mijn vriend ook wel eens stiekem 'mannetje' en hij mij 'vrouwtje', ik weet het, het is vreselijk, maar gelukkig doen we dat alleen binnen en wanneer niemand luistert of kijkt. Buiten zijn we gewoon Rogier en Andrea
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-12-2004, 23:13
Multilot
Multilot is offline
een vriendin leerde haar vriend kennen. Ze woonden beide in een stad waar ze verder weinig mensen kenden en in een klein hok van 2 bij 3. Ze hebben binnen een maand besloten samen te gaan wonen en dat gaan nu, na 1,5 jaar nog steeds erg goed
Oud 17-12-2004, 23:36
Methuselah
Methuselah is offline
Ik heb geen relatie, maar ik mag er niet aan denken zo vroeg al te gaan samenwonen.

Brrrr.
Oud 17-12-2004, 23:45
Wen Pantyhooker
Wen Pantyhooker is offline
Ik woon nog gewoon thuis. Maar ik denk er wel vaak over na om uit huis te gaan, eigelijk gewoon voor de vrijheid. Dat je iets hebt waar je echt tot jezelf kan komen. K weet niet of ik dat zou kunnen met iemand erbij. Hmm kan heel slecht tegen troep enzo.

Ik kan heel erg zeuren

Geef mij maar een LAT-relatie.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 23:49
Verwijderd
vanaf je 15 een relatie, 2 jaar en op je 17e al willen samenwonen, alsjeblieft ga genieten van je leven
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 07:01
Thirsa
Thirsa is offline
Citaat:
Roxane schreef op 18-12-2004 @ 00:49 :
vanaf je 15 een relatie, 2 jaar en op je 17e al willen samenwonen, alsjeblieft ga genieten van je leven
Dus al je een relatie hebt volgens jou kan je niet meer genieten van je leven, heb je toch echt verkeerd gezien
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 08:50
Verwijderd
Citaat:
Thirsa schreef op 18-12-2004 @ 08:01 :
Dus al je een relatie hebt volgens jou kan je niet meer genieten van je leven, heb je toch echt verkeerd gezien
dat zegt ze toch niet? Misschien vat jij die suggestie zo op
Maar goed...... ze is nog erg jong en er kan veel gebeuren, misschien is het over een jaar uit en wie gaat er dan het huis uit? Hij of jij? *Heb zo'n idee dat jij het bent* Enne waar ga je alels van betalen? Van wat hij verdient? Ga je nog wel verder leren of ga je zelf meteen werken?
hmm......ik zou er heel erg goed over nadenken als ik jou was
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 11:16
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Tja, zij zijn getrouwd heh?

Maar zodra mijn vriend me zo gaat noemen, maak ik het uit.
Oud 18-12-2004, 11:39
stout!
stout! is offline
Samenwonen? Nee dank je. Ik vind het belangrijk om deze tijd op mezelf te zijn, voor mezelf te zorgen en mijn eigen ruimte te kunnen nemen. Ik vind het heerlijk om mijn eigen plek te hebben en te kunnen doen wat ik wil. Dat wil ik nog lang niet opgeven.

De praktijk met een vriendje is natuurlijk wel dat we constant bij elkaar slapen. Maar dan maar een toilettasje en af en toe eens zijn tandenborstel . Ik kan me nog lang genoeg getrouwd gedragen. Op het moment draait mijn leven voornamelijk om mij.
Oud 18-12-2004, 11:45
Verwijderd
Ik ben 17 hij 18. Ga ik toch niet nadenken over samenwonen
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 11:50
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
Hij heeft geen collega's. En als hij die had, zou hij dat zeggen ja. So?
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 13:15
Silvie
Silvie is offline
Ik woon thuis.
Heb geen vriend.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 13:45
MieX
MieX is offline
Ik heb nu 3 jaar een vriend, ik woon nog thuis, mn vriend ook. We staan wel ingeschreven bij iets van de gemeente hier dat je nieuwbouwwoningen en bouwkavels kan kopen maar dat gaat toch pas gebeuren als (minstens) 1 van ons 2 werkt en dat duurt nog minstens 3 jaar. Misschien dat we ooit daarvoor nog wel samen iets gaan huren maar dat weten we nog niet.
Oud 18-12-2004, 18:02
Experiment
Experiment is offline
Ik wil voorlopig helemaal niet met mjin vriend gaan samenwonen. In ieder geval niet terwijl ik studeer. Trouwens, hij studeert toch in Enschede en daar ga ik dus echt NIET heen
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 19:06
Verwijderd
Ik zou gaan samenwonen maar heb het afgeblazen.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 20:39
A*
A* is offline
Ik heb geen plannen voor samenwonen.
Ik heb nu 6 maanden met hem, alles loopt leuk enzo.
Hij woont op een studentenflat, waar ik ongeveer 6 dagen in de week rondhang maar er definitief wonen, nee dat ga ik niet doen.
Zoals ik nu leef bevalt me, ik heb geen verplichting elke daar naar hem te gaan, en ik kan gewoon rustig mijn dingetjes doen waar ik wil (vaak dan wel bij hem).
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 20:43
Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik werd 2 mei 2002 18, 6 dagen later woonde we samen, we hadden toen pas een dikke maand een relatie.

Nu, ruim 2 jaar en 7 maanden later, wonen we nog altijd zeer gelukkig samen.

Ik denk dat het wel scheelt dat mijn vriend flink ouder is en al veel alleen/samenwoon ervaring had.

Het was trouwens in het begin de bedoeling dat ik een paar dagen kwam logeren maar ben nooit meer terug naar mijn moeder gegaan
Oud 18-12-2004, 20:47
A*
A* is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 18-12-2004 @ 21:43 :
Het was trouwens in het begin de bedoeling dat ik een paar dagen kwam logeren maar ben nooit meer terug naar mijn moeder gegaan
Wehe, dat ken ik.
Zo ben ik een maand bij hem wezen 'logeren' puur omdat geen zin had om naar huis te gaan en omdat het veel leuker was bij hem.
Maar dat stelde mijn ouders niet op prijs, die vonden dat ik gewoon thuis moest wonen of op kamers maar kamers kan ik niet betalen dus woon ik zo nu en dan thuis en zo nu en dan 'logeer' ik dan bij hem.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 20:59
Iduna
Iduna is offline
Ik heb altijd het idee dat je beter eerst op jezelf kunt wonen, allebei dus. Dat je het ook in je eentje kan redden, mocht het ooit uitgaan. Maar op zich hoeft dat niet eens een probleem te zijn.
Als je gaan samenwonen, moet je samen alles goed op een rijtje zetten: gezamelijke rekening of niet? huisje op zijn naam? huishouden. enz.

Voorlopig denk ik nog lang niet aan samenwonen, toch ben ik vaak bij hem thuis en dan lijkt het al wel een beetje op 'samenwonen' alleen doe ik daar weinig in 't huishouden, want ik ben er nog altijd te gast.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 21:02
Qimm
Qimm is offline
Wij staan ingeschreven en vanaf half januari komt mijn vriend bij mij thuis wonen tot we een huis toegewezen krijgen
Oud 18-12-2004, 21:10
Verwijderd
Citaat:
Mindfields schreef op 18-12-2004 @ 12:16 :
Tja, zij zijn getrouwd heh?
Dat zijn wij ook, maar echt dat wij elkaar niet zo noemen...

Maar goed, 't is eigen keuze, lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 21:28
Verwijderd
Citaat:
*Juliah* schreef op 18-12-2004 @ 21:59 :
Ik heb altijd het idee dat je beter eerst op jezelf kunt wonen, allebei dus. Dat je het ook in je eentje kan redden, mocht het ooit uitgaan. Maar op zich hoeft dat niet eens een probleem te zijn.
Als je gaan samenwonen, moet je samen alles goed op een rijtje zetten: gezamelijke rekening of niet? huisje op zijn naam? huishouden. enz.

Voorlopig denk ik nog lang niet aan samenwonen, toch ben ik vaak bij hem thuis en dan lijkt het al wel een beetje op 'samenwonen' alleen doe ik daar weinig in 't huishouden, want ik ben er nog altijd te gast.
Wij hebben geen gezamelijke rekening de het 'huisje' staat op onze beide namen. Huishouden doen we allebei. Ik zie het probleem niet echt
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 21:32
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 18-12-2004 @ 22:28 :
Wij hebben geen gezamelijke rekening de het 'huisje' staat op onze beide namen. Huishouden doen we allebei. Ik zie het probleem niet echt
Op zich is het wel handig over dergelijke dingen van te voren na te denken en het er samen over te hebben, scheelt vaak een hoop ergernis ed (niet in alle gevallen, maar in een groot aantal wel, denk ik ). Wij hebben we een gezamelijke rekening (en allebei een eigen rekening), dit huis staat op allebei onze namen ('t is een huurhuis), het vorige huis stond op mijn naam, omdat ik er al woonde, hij was 'inwonend' en het huishouden doen we ook allebei (wel zo handig en logisch, maar dat is het niet voor iedereen ).
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 21:48
Verwijderd
Citaat:
Silvie schreef op 18-12-2004 @ 14:15 :
Ik woon thuis.
Heb geen vriend.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 12:24
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Experiment schreef op 18-12-2004 @ 19:02 :
Ik wil voorlopig helemaal niet met mjin vriend gaan samenwonen. In ieder geval niet terwijl ik studeer. Trouwens, hij studeert toch in Enschede en daar ga ik dus echt NIET heen
Lees mijn post.
Oud 19-12-2004, 12:33
Gammaray
Gammaray is offline
Citaat:
Qimm schreef op 18-12-2004 @ 22:02 :
Wij staan ingeschreven en vanaf half januari komt mijn vriend bij mij thuis wonen tot we een huis toegewezen krijgen
Reageren

Regels voor berichten