Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Maar al die dingen die gebeurt zijn; het draait allemaal wel om Hem.
||
Citaat:
||
Citaat:
16 Jezus zei: Misschien denken de mensen dat ik gekomen ben om vrede op de wereld te brengen en weten ze niet dat ik gekomen ben om verdeeldheid te zaaien op aarde - vuur, zwaard en oorlog. Want er zullen er vijf in een huis zijn, drie zullen zijn tegen twee en twee tegen drie; de vader tegen de zoon en de zoon tegen de vader en zij zullen staan als eenlingen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Sommigen zullen voor Hem zijn. Anderen tegen hem. Zo zal een vader niet in Jezus geloven en zijn zoon wel. De vader zal de zoon vervolgen. Jezus is gekomen om de mensen van elkaar te scheiden. Velen zullen Hem geloven, Zijn offer accepteren en gered worden. Nog veel meer mensen zullen dat niet doen en die zullen naar de hel gaan. Zo ook in een gezin: vader en moeder zullen niet voor Jezus zijn. De kinderen wel. Zo ontstaat de scheiden tussen het gezin. De kinderen zullen hun ouders opgeven voor Jezus. Of de ouders hun kinderen. Jezus predikt alleen liefde en goede dingen. Alles wat jij zegt is niet Zijn schuld, begrijp dat dan! |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
vechten 2 honden om een been, dan gaat de 3e er mee heen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Er zijn ook theorieen die zeggen dat De grote Julius Ceasar later voor een soort Christus werd aangezien..
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Jezus is niet relevant.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
Het zijn de mensen die Jezus boodschap niet begrijpen die onbewust voor haat en verdeeldheid zorgen.
De beeldenstorm is Jezus zijn fout niet. Jezus heeft uitdrukkelijk gezegd geen beelden te verafgoden, toch hebben de mensen die gemaakt. Een ketter bestond niet voor Jezus. Je begreep de boodschap of je begreep hem niet. Jezus veroordeelde niemand, dat deed God wel op het einde van een persoon zijn leven. Jezus trachtte enkel de mensen nog te bekeren. De kruistochten zijn georganiseerd door de hoge bischoppen en paus. Zij maakten van godsdienst een machtsmiddel. Denk je dat de paus de meest vrome christen is ter wereld ? Neen hoor, Jezus verafschuwt het hoe iemand in Jezus en Gods naam uitspraken durft te doen. De rijkdom van de paus en heel zijn vaticaan staat in schil contrast met de Jezus die blootvoets en zonder enige rijkdom de mensen beroerde. Christenen zijn vervolgd door Romeinen omdat ze teveel macht kregen. Net zoals alle baby's moesten vermoord worden na de geboorte van Jezus, omdat Jezus een potentieel gevaar was om de macht te nemen. Maar daar ging het bij Jezus helemaal niet om.
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
In de Bijbel staat dat je niet moet doden, Jezus heeft gezegd dat je je naaste lief moet hebben als jezelf en Jezus heeft zelfs gezegd dat je je vijanden lief moet hebben. Ik vind het dus duidelijk dat de kruistochten niet de bedoeling waren.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
en waarom zouden die oorlogen wel op het bevel van god zijn en de kruistochten niet? wat is dan het wezenlijke verschil? dat is er zeker wel, maar niet op de manier waarop jij het aanpakt. |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() staat er iets in e Bijbel geschreven over de paus? staat er in de Bijbel dat er kruistochten moesten komen? waarom zouden we de paus geloven? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
waarom zouden die andere oorlogen wel op bevel van God zijn? Staat in de Bijbel. Het verschil is dat we de Bijbel zien als het Woord van God. En wat de paus zegt hoeft niet altijd waar te zijn. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
het evangelie matthi | 5 | 21-10-2007 13:16 | |
Stelling: Religie is de oorzaak veel problemen en zou daarom verboden moeten worden.. Buskruitje | 204 | 22-01-2005 01:32 | |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Verhalen & Gedichten |
verhaal over een 22 jarig meisje Kira | 41 | 13-11-2003 13:50 | |
De Draak vs God [Openbaring van vragen] Kazanka | 73 | 07-10-2003 11:44 | |
Mag je volgens het Christendom HOMO zijn?? kleinedraak | 63 | 04-07-2002 19:53 |