Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-12-2004, 12:30
Verwijderd
HBP = Marcel Lubbermans.
Ik wacht met smart op deel 6.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-12-2004, 12:40
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Grim schreef op 29-12-2004 @ 13:30 :
HBP = Marcel Lubbermans.
Daar heb ik ook aan gedacht, maar het kan niet. Marcel is geen halfbloedje, maar een volbloed.

Citaat:
Zut Alors! schreef op 29-12-2004 @ 12:31 :
Ik heb hier overigens niks van gemerkt, zelfs de 2e, 3e, 4e keer niet.
Ik vond wel dat de intro van het 5e boek een stuk zwaarder was dan alle voorgaanden, vooral omdat hij idd zo koppig is tegen die anderen. Dat volg ik ook niet helemaal, dat zijn gedrag zomaar door iedereen getolereerd wordt. Maar ik had sowieso al een beetje het idee dat het hele boek een beetje te geforceerd geschreven is. Gelukkig heeft ze voor deel 6 de tijd genomen (tenminste, ik hoop dat deze weer een beetje soepel overkomt).
Ik vond het wel vervelend op een aantal punten. 10 keer op 1 bladzijde is wat overdreven, maar ik vond het wel irritand worden.
Idd. Waarom geven ze die jongen als hij zo vervelend is niet een schop onder zijn kont. Puberen ok, maar ik had het idee alsof hij bijna altijd zo vervelend chagrijnig en boos was. Beetje teveel imo.
Oud 29-12-2004, 15:38
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Misschien Godrick Griffindor, aangezien er in de 'Chamber' een aantal dingen over dit verhaal worden ingeleidt.
Of zijn vader of grootvader, omdat harry toch wel verdacht veel geld van zijn ouders heeft georven, terwijl ze tijdens de oorlog toch weinig tijd moeten hebben gehad dat bij elkaar te sprokkelen.
Ik zou die jongen inderdaad een fikse trap voor z'n aarsch willen geven, wat dat betreft vind ik die Radcliffe niet eens zo slecht gecast (die zou heel makkelijk zo'n schijtirritant ventje kunnen spelen )
Oud 29-12-2004, 15:52
Reem
Reem is offline
Grootvader, denk ik dan. Niet z'n eigen vader; daar wordt imo al zoveel over verteld. Maar ik zat me laatste inderdaad ook af te vragen hoe Harry's ouders eigenlijk aan al dat geld zijn gekomen...
Oud 29-12-2004, 17:30
Guenevery
Guenevery is offline
Citaat:
Zut Alors! schreef op 29-12-2004 @ 16:38 :
Misschien Godrick Griffindor, aangezien er in de 'Chamber' een aantal dingen over dit verhaal worden ingeleidt.
Of zijn vader of grootvader, omdat harry toch wel verdacht veel geld van zijn ouders heeft georven, terwijl ze tijdens de oorlog toch weinig tijd moeten hebben gehad dat bij elkaar te sprokkelen.
Ik zou die jongen inderdaad een fikse trap voor z'n aarsch willen geven, wat dat betreft vind ik die Radcliffe niet eens zo slecht gecast (die zou heel makkelijk zo'n schijtirritant ventje kunnen spelen )
Griffindor lijkt me een beetje onwaarschijnlijk, al zou dat wel leuk zijn. Tenminste, dan zou Harry allemaal dingen over hem te weten moeten komen, want Griffindor is allang dood, en Rowling zegt: 'dood is dood'. Of hij moet ergens rondspoken al een paar eeuwen lang. Daar komt bij dat er waarschijnlijk geen hersenpan meer over is met zulke oude gedachtes, en ik me amper een andere manier om iemand uit het verleden naar de toekomst halen kan voorstellen. Maar daar vindt Rowling vast wel weer wat op.
Oud 29-12-2004, 17:47
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
de HBP hoeft toch niet persée in leven te zijn? Het kan ook een legende zijn oid, of een historisch persoon. Lijkt me in ieder geval een stuk logischer, omdat een nog levend persoon de hoofdrol van harry af zou pakken omdat hij dan automatisch belangrijk is.
Oud 08-01-2005, 17:16
lolliepop
lolliepop is offline
Citaat:
Zut Alors! schreef op 29-12-2004 @ 18:47 :
de HBP hoeft toch niet persée in leven te zijn? Het kan ook een legende zijn oid, of een historisch persoon. Lijkt me in ieder geval een stuk logischer, omdat een nog levend persoon de hoofdrol van harry af zou pakken omdat hij dan automatisch belangrijk is.
en de gevangene van azkaban dan? toen was Sirius Zwarts toch ook heel belangrijk?
Wat ik wel denk is dat de relatie tussen hermelien en Ron steeds groter wordt.. ben ook erg benieuwd welke hints JK Rowling bedoelde tijdens haar intervieuw in de dvd van POA!!!!!
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 19:33
abu
abu is offline
hoi ik ben nieuw hier

maargoed om even over dat van harry potter terug te komen... Ik denk eigenlijk dat die half blood prince gewoon een persoon is die harry in het hele boek niet te zien of te spreken zal krijgen.

Zo ik heb mijn eerste berichtje geplaatst
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 20:04
browneyedgirl
browneyedgirl is offline
Citaat:
Grim schreef op 29-12-2004 @ 13:30 :
HBP = Marcel Lubbermans.
Wat is de engelse naam van Marcel Lubbermans eigenlijk? Ik vermoed Neville Longbottom, maar weet niet zeker...

Las trouwens ook een interview waarin Rowling zei dat er weer een belangrijk figuur gaat sneuvelen, jullie enig idee wie het is?

Ze zei trouwens ook dat veel mensen haar vroegen met wie Hermione wat zou krijgen (Harry of Ron), wat ze erg raar vond omdat je het al op je klompen aan kon voelen ofzo. Dus dat zal Ron dan wel zijn denk ik
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 20:23
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Nee, Harry natuurlijk!

En Marcel is inderdaad Neville.

En wat Abu zei (veel makkelijker dan mijn langdradige opmerking)
Oud 10-01-2005, 20:42
Changshan
Changshan is offline
Ron, zeker weten. Keer op keer wordt weer aangehaald hoe gespannen de verhouding is tussen Ron en Hermelien, er moet iets gebeuren...
Harrie had trouwens al andere liefdes, dacht ik.
Oud 11-01-2005, 19:37
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Changshan schreef op 10-01-2005 @ 21:42 :
Ron, zeker weten. Keer op keer wordt weer aangehaald hoe gespannen de verhouding is tussen Ron en Hermelien, er moet iets gebeuren...
Harrie had trouwens al andere liefdes, dacht ik.
Ja, dat ene Chinese meisje, hoe heette ze ook alweer? Ik weet het even niet meer.
Ik denk ook Ron, maar Hermelien schreef toch ook nog steeds met Viktor Kruml?
Oud 11-01-2005, 21:06
Verwijderd
Citaat:
Roosieh schreef op 11-01-2005 @ 20:37 :
Ja, dat ene Chinese meisje, hoe heette ze ook alweer? Ik weet het even niet meer.
Ik denk ook Ron, maar Hermelien schreef toch ook nog steeds met Viktor Kruml?
Cho Chang

Ja, schríjven he. Maar iemand waarmee je schrijft hoef je niet per se een relatie mee te hebben/krijgen toch?
En zó positief doet ze niet over Kruml. Ook niet over Ron trouwens. Maar er wordt wel duizenden keren opgezinspeeld dat Ron Hermelien wel een beetje erg leuk vindt

Ik wil ook weten wie de half blood prince is Misschien Dirk Duffeling of zo, want Petunia is ook niet helemaal muggle volgens mij.
Of stiekem toch Marcel, die moet nu eindelijk een grotere rol gaan krijgen hoor, waarom komt hij anders in de voorspelling voor?
Of Sneep? Is die pure blood?
*verzint wilde theorieen*
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 12:28
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
HBP is volgens mij Hagrid.

Half reus namelijk. En er stond een stukje tekst uit het boek over haren die wapperden als leeuwenmanen. Komt ook wel aardig bij Hagrid in de buurt.
Oud 12-01-2005, 13:50
abu
abu is offline
ik denk wel dat ron en hermelien wat krijgen want volgens mij vond ron het toch ook helemaal niet leuk dat hermelien met kurml had?? en wel meer van dat soort kleine dingetjes
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 14:30
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
abu schreef op 12-01-2005 @ 14:50 :
ik denk wel dat ron en hermelien wat krijgen want volgens mij vond ron het toch ook helemaal niet leuk dat hermelien met kurml had?? en wel meer van dat soort kleine dingetjes
Volgens mij krijgen Ron en Hermione (hermelien) inderdaad wat.. En.. Harry en Ginny misschien? Of zou dat te ver gezocht zijn

Verder vond mijn vader Neville (Marcel?) trouwens dé persoon om ook Defence against the dark arts leraar te worden.
Oud 15-01-2005, 17:36
abu
abu is offline
afwachten maar
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 17:59
Flit
Flit is offline
Mijn voorspellingen voor HBP:

- Godric Griffindor gaat heel belangrijk worden. Er was iets uit CoS gehaald dat in 6 terugkomt, en ik denk dat dit het is. Ze hebben het daar over dat zwaard en de vier stichters van Hogwarts, maar heel even, daar kan veel meer over verteld worden.
- Ron en Hermione doen eindelijk hun ogen eens open (dat zou tijd worden.) Dat die wat met elkaar krijgen wordt al zoveel in vooral de films maar ook in de boeken gehint.
- ik heb het idee dat Peter Pettigrew (Wormtail) dood gaat. Die had een band met Harry omdat die hem het leven had gered dus misschien betaalt hij dat terug door Harry te redden ofzo?. En JK Rowling heeft gehint dat we meer van Wormtail gaan zien in HBP.
Reageren

Regels voor berichten