Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
en waarom hiervoor wel? Je moet ergens beslissen vanaf wanneer je het zó erg vindt dat je vindt dat je die mensen moet steunen. Voor sommigen is dat vanaf de daklozen in Amsterdam, voor anderen voor die in Darfur en voor weer anderen voor mega rampen als deze. Misschien is het hypocriet, maar de meeste mensen die dat roepen geven uberhaupt aan niks. Dan is geven aan Azië nog altijd minder hypocriet dan helemaal niks geven. En wij hebben dit jaar geen vuurwerk. Het geld dat we daaraan zouden besteden gaat naar Azië.
|||
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
maar ik heb het idee dat er veel mensen niks geven en vervolgens hun geweten/aanzicht redden door te roepen 'ik zou het hypocriet vinden om hier wel aan te geven en aan al die andere rampen niets'. Volgens mij is dat bij slechts een handjevol mensen écht de reden. Wees dan ook gewoon eerlijk en vertel dat je het geld niet wil weggeven of het niet belangrijk genoeg vindt.
||
Citaat:
Wtf maakt het nou uit dat het hypocriet zou zijn? Daar help je verder niemand mee. ![]() ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vind het ook niet erg wanneer mensen alleen aan Azié geven, alleen wil ik ze dan zo graag laten zien wat er nog meer gebeurt op deze wereld maar wat ze niet zo in overvloed op tv zien. Ik geef overigens niet aan Azië op zich, ik geef aan het Rode Kruis en Amnesty International. Die bepalen vervolgens wel wat er met mijn geld gebeurt, en dat vertrouw ik wel. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat lijkt me weinig met hypocrietheid te maken te hebben. Maar ik vind idd dat ieder voor zich moet beslissen of hij/zij wel of geen geld geeft en hoeveel iemand geeft moet hij/zij ook zelf beslissen. @geen punt.: Jij hebt de helft van je jaarsalaris al gestort? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En ja, ik kan dus kiezen waar ik het geld aan geef. Ik geef het hier aan en een ander aan mensen in afrika. Jij blijkbaar aan de mensen die anders hun baan verliezen. Is dat een reden om mij nu af te gaan kraken? Je moet toch ooit beslissen welk doel jij belangrijk vindt, want je kan niet aan elk doel geven.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
als een kindje van de trap dondert, zet je dan een hekje neer en/of leer je het kind traplopen, of geef je ze een doekje voor het bloeden ? kijk, mijn bezwaar tegen dit soort hulp is dat het niet echt helpt. natuurlijk, mensen voelen zich goed, want geld gegeven en dat is toch zooooo goed van je, maar ondertussen wordt het land niet echt structureel geholpen. je helpt een land alleen door de inwoners te leren hoe ze het zelf kunnen doen, op hun eigen manier, zonder bakken geld te sturen. dat is beter voor hun gevoel van eigenwaarde en op termein beter voor het land zelf.
||
Citaat:
@MightyMarcel: je hebt gelijk dat je mensen het beste kan leren hoe zij zichzelf kunnen redden, maar in dit geval is dat nog niet aan de orde. Het land moet eerst de noodzakelijke zorg bieden aan mensen zoals onderdak, voedsel en medische zorg, voordat het land weer opgebouwd kan worden en men zelfredzaam kan worden. Waarom is het naar jouw idee dan zo erg om daar nu geld voor te geven? Bovendien vraag ik me af of je je hier ooit tegen kan beschermen. Als er in de buurt van Nederland een aardbeving zou komen op zee dan kunnen wij het ook wel schudden. Dan houden die dijkjes dat echt niet tegen. Maar wij hebben gewoon mazzel dat wij niet op een werelddeel wonen waar aardbevingen vaak voorkomen.
||
Citaat:
![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Voor mezelf kan ik zeggen: "ja, dat zou ik doen", maar voor een ander ga ik zo iets niet beslissen, dat vind ik raar, je kunt een ander zo iets niet opleggen, vind ik. Ook als student kun je een salaris hebben; er zijn zat studenten met een bijbaantje. Laatst gewijzigd op 30-12-2004 om 12:07. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Dit topic gaat gewoon over geld storten voor Azië. Jij noemde de eindejaarsloterij als reden om geld te storten; ik gaf een ander alternatief en vertelde daarbij dat ik dat idd gedaan had. Ik vind het echt triest dat ik nou (of jij nou op mij doelde of niet. Als dat niet zo was dan zijn er anderen die mij zo afschilderen) wordt afgebeeld als iemand die er te koop mee loopt en die wil laten zien 'hoe goed ze wel niet is'. Ik heb ook al meerdere keren gezegd dat ik niet vind dat je iets hoeft te geven. Beetje jammer dat anderen er nou van maken dat ik mezelf daardoor geweldig vind ofzo ![]() Ik kan hier echt kwaad om worden. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 30-12-2004 om 13:32. |
![]() |
||
Citaat:
Verder slaat het natuurlijk helemaal nergens op. Je kan mensen niet dwingen om geld te geven, het idee van een goed doel is nou juist dat het vrijwillig is. Bovendien is de ramp in Azië echt niet het enige goede doel wat geld nodig heeft, er zijn er zóveel. Bit frustrated trouwens, TS? ![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
|
|