Oud 30-12-2004, 13:33
HipHopSter
HipHopSter is offline
ik vroeg me af of er meer jongeren zijn die al een tijd werkloos zijn en niet meer weten hoe ze verder moeten. Ik ben al een jaar bezig met een leuke baan te vinden, tussendoor heb ik allerlei dingen gedaan ben van de zomer 3 maanden naar amerika geweest en daarna heb ik allerlei baantjes gehad ben schoonmaakster geweest voor een tijdje maar toen werd ik weg gestuurd omdat ze te veel mensen hebben en toen kreeg ik weer een baan als data entry medewerker maar daar ben ik ook weer ontslagen. Ik voel me alsof ik een ramp geval ben en ik weet niet meer wat te doen. Ik zit me tijd maar een beetje te verdoen met internetten bij mn ouders en nu vinden die dat ik maar eens wat nuttigs moet gaan doen met mijn tijd. Dat wil ik ook wel maar ja alles kost geld en nu vroeg ik me af of jullie tips hebben wat ik in vredesnaam kan gaan doen met mn tijd... klinkt mischien triest omdat ik al 22 ben maar alsjeblieft ik wil gewoon weten of er meer mensen zijn die in dezelfde shitsituatie zitten als ik... want ik weet het niet meer...
__________________
I laugh, I love, I hope, I try I hurt, I need, I fear, I cry. I know you do the same things too, so we're really not that different, me and you.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-12-2004, 13:47
Verwijderd
Zelf zit ik niet in die situatie en mijn vriend (of man eigenlijk ) was ook heel snel weer aan de slag...

Misschien kun je nog een opleiding gaan doen? Of met "iets minder" genoegen nemen? Of via een uitzendbureau aan de slag ofzo?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 14:44
HipHopSter
HipHopSter is offline
uitzendbureaus hebben ook helemaal niks en ik zou dolgraag met minder genoegen willen nemen maar ja dr is gewoon helemaal niks!!! kwor er wanhopig van. zit gewoon op een dood punt en hoop eigenlijk dat er meer mensen zijn die in dit schuitje zitten zodat we elkaar kunnen helpen ofzo?
__________________
I laugh, I love, I hope, I try I hurt, I need, I fear, I cry. I know you do the same things too, so we're really not that different, me and you.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 14:50
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
wat voor opleiding heb je dan?
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 15:15
Verwijderd
Ik ken wel mensen die "in hetzelfde schuitje" hebben gezeten, maar zij zijn inmiddels toch allemaal weer aan het werk...sommigen hebben vreselijk veel brieven gestuurd en ook een aantal keer een tijdelijke baan gehad (bv. vervanging mbt zwangerschapsverlof ofzo), maar uiteindelijk vonden ze toch allemaal weer wat...

Maar nog een opleiding doen is helemaal geen optie? Of bv. een duale opleiding als dat mogelijk is ofzo, dan verdien je toch ook wat en vergroot je misschien je kansen op de arbeidsmarkt?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 15:24
bartvanlent
bartvanlent is offline
ja... ik zou graag je opleiding willen weten, dan weten we wat meer... ik zou ook denken je bent nog vrij jong... je kunt er mischien nog een studie bij doen.. als je toch maar je tijd zit te verdoen. of een avond opleiding ik noem maar iets... of kan je dat financieel niet echt betalen of oz??
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 16:12
HipHopSter
HipHopSter is offline
studies beginnen allemaal pas volgend jaar weer toch en zijn ook best duur heb nu een ww uitkering en kom daar echt niet van rond...ik heb een opleiding secretarieel medewerker MBO niveau 2 gedaan en wilde eerst best verder studeren maar ik ben er achter gekomen dat ik niet hoger moet willen komen dan dat ik aan kan...dit mede door een aantal dingen die ik heb meegemaakt en heb geleerd over mezelf.
__________________
I laugh, I love, I hope, I try I hurt, I need, I fear, I cry. I know you do the same things too, so we're really not that different, me and you.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 16:33
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
HipHopSter schreef op 30-12-2004 @ 16:12 :
studies beginnen allemaal pas volgend jaar weer toch en zijn ook best duur heb nu een ww uitkering en kom daar echt niet van rond...ik heb een opleiding secretarieel medewerker MBO niveau 2 gedaan en wilde eerst best verder studeren maar ik ben er achter gekomen dat ik niet hoger moet willen komen dan dat ik aan kan...dit mede door een aantal dingen die ik heb meegemaakt en heb geleerd over mezelf.
Op zich is dat een goed uitgangspunt. Je moet niet vanwege je werk of door een studie doodongelukkig worden omdat je te hoog gegrepen hebt. Ik heb daar toevallig pas een gesprek over gehad met een arbeidspsycholoog, ga geen studies doen die je eigenlijk niet leuk vind of wat te hoog gegrepen is is pure tijdverspilling.

Het probleem waar jij nu mee zit is gewoon de huidige arbeidsmarkt, er is gewoon niets. Ook uitzendbureau's draaien niet echt fantastisch. Het ligt dus niet aan jou, jij bent geen rampenplan.
Wat je dus niet moet doen is de moed opgeven. Als je het idee hebt dat je niets doet, ga dan open sollicitaties schrijven, gooi overal waar mogelijk je CV op internet neer. Ik wil niet zeggen dat het nu meteen iets oplevert maar zo blijf je wel in de race.
Als ik het zo lees wil je graag iets doen en maakt het je niet uit wat zolang je het maar aankunt, dat is al 1 punt in je voordeel.
Pak ook dingen aan die tijdelijk zijn, staat altijd goed op je CV.
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 17:16
HipHopSter
HipHopSter is offline
Citaat:
Auntie M schreef op 30-12-2004 @ 16:33 :
Op zich is dat een goed uitgangspunt. Je moet niet vanwege je werk of door een studie doodongelukkig worden omdat je te hoog gegrepen hebt. Ik heb daar toevallig pas een gesprek over gehad met een arbeidspsycholoog, ga geen studies doen die je eigenlijk niet leuk vind of wat te hoog gegrepen is is pure tijdverspilling.

Het probleem waar jij nu mee zit is gewoon de huidige arbeidsmarkt, er is gewoon niets. Ook uitzendbureau's draaien niet echt fantastisch. Het ligt dus niet aan jou, jij bent geen rampenplan.
Wat je dus niet moet doen is de moed opgeven. Als je het idee hebt dat je niets doet, ga dan open sollicitaties schrijven, gooi overal waar mogelijk je CV op internet neer. Ik wil niet zeggen dat het nu meteen iets oplevert maar zo blijf je wel in de race.
Als ik het zo lees wil je graag iets doen en maakt het je niet uit wat zolang je het maar aankunt, dat is al 1 punt in je voordeel.
Pak ook dingen aan die tijdelijk zijn, staat altijd goed op je CV.
dank je wel voor je reactie en tips Ik heb al gevraagd bij een uitzendbureau of er eventueel callcenter werk is dus wie weet dat dit iets oplevert als ik maar weer aan de slag kan. Ik weet dat de arbeidsmarkt slecht is en ik weet dat t niet aan mij ligt maar toch voelt het zo...ik ga ook uitkijken naar vrijwilligers werk en ga me ook aanmelden b ij een schoonmaakbedrijf die zeiden dat er wellicht over enige tijd wel iets vrij komt, kortom ik doe mn best maar het kutgevoel blijft....je hebt toch het gevoel dat je de enige bent bij wie het maar niet lukt...daarom wilde ik ook kijken of er meer mensen zijn die al langere tijd werkloos zijn...
__________________
I laugh, I love, I hope, I try I hurt, I need, I fear, I cry. I know you do the same things too, so we're really not that different, me and you.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 17:32
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Schrijf je in bij elk uitzendbureau en blijf daar actief. Kijk vaak op hun site, ga vaak langs, etc. Dat soort dingen noteren ze! Als je zelf geen actie onderneemt schuiven ze je na een poosje op de achtergrond. Als ze zien dat je echt graag wil nemen ze veel sneller contact met je op. Dus ga gewoon elke week langs om te vragen wat voor baantjes er zijn.

Ga verder langs alle winkels en bedrijven. Vraag overal naar de leidinggevende en vraag gewoon of ze nog werk nodig hebben. Niet altijd hangt er een briefje op het raam, dus soms krijg je tóch een sollicitatieformulier mee.
Lees op sites over hoe je het beste een sollicitatiebrief kan schrijven, over tips voor bij een sollicitatie enz.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 18:55
Verwijderd
veel open sollicaties doen iig En met minder genoeg nemen, iig baantjes waar je niet voor geleerd hebt
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 19:13
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Nou ik ben werkloos maar zit nog wel op school, verveel me wel in vakanties zoals dit, om een 19 jarige zitten ze niet meer te springen. Vandaag weer driftig op zoek geweest, zou zo in de kas kunnen beginnen maar dat heb naar 4 jaar als scholier wel gezien.

Sterkte iig.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 20:49
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
ga leren zodat je echt werk kan gaan doen, niet die lame ongeschoolde dingen
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 31-12-2004, 12:11
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
little nemo schreef op 30-12-2004 @ 20:49 :
ga leren zodat je echt werk kan gaan doen, niet die lame ongeschoolde dingen
lezen! ze heeft een mbo opleiding gedaan
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 31-12-2004, 13:31
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
HipHopSter schreef op 30-12-2004 @ 16:12 :
studies beginnen allemaal pas volgend jaar weer
Even daarover: er zijn ook veel studies die per 1 febrauri ook beginnen (ja, dat is volgend jar (bijna niet meer), maar niet de volgend jaar die jij bedoelt denk ik.
Maar kan me voorstellen dat je op zich niet op een hogere opleiding weer zit te wachten.
Verder vind ik vrijwilligerswerk een goede oplossing!
Staat goed op je cv iig.. Heb je dus tenminste wat aan.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 31-12-2004, 14:16
Verwijderd
Citaat:
per piacere schreef op 30-12-2004 @ 18:55 :
veel open sollicaties doen iig
Dat is ook een aanrader.

En idd gewoon langs winkels ed gaan om te vragen of je kunt solliciteren.

En anders idd vrijwilligerswerk, heb je idd iig wat op je CV staan.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 12:18
Verwijderd
Mijn vader is nu 2,5 jaar werkeloos.
Wat mijn vader doet, is niet alleen reageren op banen voor ICT-mensen (wat hij daarvoor altijd deed), maar ook voor banen als leraar.

Wat ik bedoel is, denk niet alleen aan de opleiding die je hebt gehad. Er zijn nu op dit moment veel twee-verdieners die op zoek zijn naar een oppas. Dat is een tijdelijke oplossing zodat je wel geld binnen krijgt, terwijl je op zoek bent naar iets anders.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 12:44
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
Lilith schreef op 01-01-2005 @ 12:18 :


Wat ik bedoel is, denk niet alleen aan de opleiding die je hebt gehad. Er zijn nu op dit moment veel twee-verdieners die op zoek zijn naar een oppas. Dat is een tijdelijke oplossing zodat je wel geld binnen krijgt, terwijl je op zoek bent naar iets anders.
Dat is een hele goeie. Met de nieuwe kinderopvangregeling moeten sommige mensen zich nu blauw betalen aan kinderopvang. Misschien dat je op 1 of 2 koters kan letten.
Ik zou het dan wel officieel doen en niet zwart (denk aan je uitkering).
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-01-2005, 13:08
Verwijderd
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 30-12-2004 @ 19:13 :
Nou ik ben werkloos maar zit nog wel op school, verveel me wel in vakanties zoals dit, om een 19 jarige zitten ze niet meer te springen. Vandaag weer driftig op zoek geweest, zou zo in de kas kunnen beginnen maar dat heb naar 4 jaar als scholier wel gezien.

Sterkte iig.
in made stikt het toch wel van de kassen misschien kun je toch beter daar gaan werken? Dan heb je iig geld
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 14:10
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
per piacere schreef op 01-01-2005 @ 13:08 :
in made stikt het toch wel van de kassen misschien kun je toch beter daar gaan werken? Dan heb je iig geld
Ik ben 19 en een 13 jarige doet het voor de helft, ongeveer hetzelfde als bij de supermarkt enz. en daarbij komt dat er in de kas in de winter vrijwel tot niks te doen is, de meeste staan leeg (nieuwe planten).

In het voorjaar zou ik door de drukte wel aan de slag kunnen, eigenlijk weinig zin in om weer 50 uur per week te zweten, maarja als het niet anders kan. Maar ik kan hier en daar klussen dus geldzorgen heb ik niet.

Gelukkig nieuwjaar.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 14:48
Verwijderd
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 01-01-2005 @ 14:10 :
Ik ben 19 en een 13 jarige doet het voor de helft, ongeveer hetzelfde als bij de supermarkt enz. en daarbij komt dat er in de kas in de winter vrijwel tot niks te doen is, de meeste staan leeg (nieuwe planten).

In het voorjaar zou ik door de drukte wel aan de slag kunnen, eigenlijk weinig zin in om weer 50 uur per week te zweten, maarja als het niet anders kan. Maar ik kan hier en daar klussen dus geldzorgen heb ik niet.

Gelukkig nieuwjaar.
ja dat is ook wel weer zo
maar goed, ik werk ook in een kas, bij ons is er genoeg te doen gaat gewoon het hele jaar door
en als ik er nu gewoon blijf werken ontslaan ze me niet omdat ik te oud word en te veel geld ga kosten

ga je daarentegen bij de albert heijn solliciteren.... daar gooien ze je er volgens mij wel uit als je te veel geld gaat kosten

jij ook gelukkig nieuwjaar
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' ‎
Promillage
499 12-11-2007 19:22
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Jeugdwerkloosheid
Gedoemd
2 06-09-2007 21:19
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap [STELLING] De nadelen van een verzorgingsstaat zijn groter dan de voordelen.
Verwijderd
110 21-09-2006 01:04
VMBO Economie
bagel
5 18-05-2006 15:50
Werk, Geld & Recht Het grote werklozen topic
beer-tender
19 27-08-2004 18:32
Algemene schoolzaken jongeren werkloosheid
Liselotje
1 10-12-2001 16:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:57.