Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-07-2002, 22:22
Verwijderd
Als je kleding koopt: koop je dan iets wat goedkoop is of koop je liever iets wat duurder is, maar van een uitstekende kwaliteit is en dus langer meegaat?
En daarnaast, vind je de originaliteit van een kledingstuk belangrijker dan de prijs of de kwaliteit?

Ik zelf geef eigenlijk helemaal niet zoveel om de duurzaamheid van een kledingstuk. Ik ga liever naar de h&m en koop daar een stapel hempjes die een stuk goedkoper zijn en daarnaast ook een stuk origineler. Maar originaliteit vind ik zelf het allerbelangrijkst en staat dus boven alles. Ik kan dus ook zo een duur designer of merkbroek kopen, als ik dat zou willen Ik loop graag rond in kleding die apart is en die weinig mensen dragen...

En jullie???
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-07-2002, 22:24
dreadje
dreadje is offline
Ik let eigenlijk nooit op de kwaliteit, behalve als het een heel duur kledingstuk is; dan let ik wel op de kwaliteit (die moet dan wel een beetje in verhouding zijn met de prijs). Als het kledingstuk echt heel duur is probeer ik het zo goed mogelijk te onthouden (hoe het er uit ziet) en probeer ik het later zelf na te maken..(ik zag een tijdje geleden een hele leuke rok maar hij was 90 euro ..dus die ga ik nog een keer zelf maken want hij was helemaal niet zo ingewikkeld)
Oud 07-07-2002, 22:25
Kiet_oud
Kiet_oud is offline
Ik kijk alleen of er een paardje opstaat!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2002, 22:26
Biertjehakken
Biertjehakken is offline
eigenlijk nooit op kwaliteit, maar meer op, tja, waarop eigenlijk.....

wordt vervolgd
Met citaat reageren
Oud 07-07-2002, 22:41
hieperdepiep
hieperdepiep is offline
Citaat:
Kiet schreef:
Ik kijk alleen of er een paardje opstaat!
*grin*
Oud 07-07-2002, 22:42
Stevill
Stevill is offline
zolang ik het mooi vind de duuzaamheid en prijs bekijk ik daarna wel.
Oud 07-07-2002, 23:43
boardbabe
boardbabe is offline
Ik kijk eerst of ik het mooi vind en of het iets heeft, iets speciaals.
(en ja, hele goedkope kleren kunnen ook iets speciaals hebben) En of het bij me past en me zal staan. Daarna kijk ik naar de prijs. (je weet het natuulijk al wel een beetje omdat je ongeveer weet hoe duur de kleding waar is) Als het te duur is valt het af.

Naar de kwaliteit of de duurzaamheid kijk ik nauwelijks. Meestal zie je dat ook vanzelf, als het mooi is boeit me dat ook niet zo veel. Liever een supermooi shirtje (natuurlijk niet te duur) die een maand mooi blijft dan iets wat niets aan is en wat zo'n beetje de hele school draagt wat een jaar mooi blijft. Alleen als het echt heel duur is kijk ik naar duurzaamheid(omdat je dan een beetje gaat afwegen, zeg maar
Oud 07-07-2002, 23:52
Verwijderd
Citaat:
dreadje schreef:
Ik let eigenlijk nooit op de kwaliteit, behalve als het een heel duur kledingstuk is; dan let ik wel op de kwaliteit (die moet dan wel een beetje in verhouding zijn met de prijs). Als het kledingstuk echt heel duur is probeer ik het zo goed mogelijk te onthouden (hoe het er uit ziet) en probeer ik het later zelf na te maken..
hier ben ik het helemaal mee eens
(behalve dat namaken want daar ben ik superslecht in )

verder kijk ik of het kledingstuk me staat (als in: zit het wel goed) want je hebt hele leuke dingen die helemaal gaan plooien als ze je aan hebt of niet goed zitten of te kort/lang zitten enzo.. verder is idd originaliteit belangrijk, maar dus niet de originaliteit van 'die en die heeft het al dus kan ik het niet meer aan' maar de originaliteit van 'is het een simpel tshirtdingetje of is het iets wat je niet in alle winkels ziet hangen?' en mja, de kleur speelt stiekem ook een rol, want sommige kleuren vind ik ronduit lelijk.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2002, 00:17
Verwijderd
Eh sja...meestal kijk ik naar wat ik nodig heb, ik zoek dingen die makkelijk te combineren zijn met wat ik al heb. De kwaliteit moet goed zijn, en het moet niet te duur zijn.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2002, 00:47
Avelon
Avelon is offline
ik heb liever iets goedkoops dan iets duurs dat lang meegaat. op een gegeven moment raak ik het toch zat, dan koop ik liever gewoon wat nieuws, wat dan kan aangezien het stukke ding ook goedkoop was
Oud 08-07-2002, 06:29
Secreet
Secreet is offline
ik kijk simpelweg naar of ik iets leuks zie...De prijs maakt me neit zo heel veel uit, meestal heb ik het er wel voor over...en de maat lijkt me logisch...En of het wel praktisch is en of ik het ooit wel aantrek (heb tegenwoordig veel te veel dingen die ik toch niet draag)
Oud 08-07-2002, 07:07
hodelahitie
hodelahitie is offline
klet meestal wel op de verhouding prijs/kwaliteit.... en natuurlijk of ik het mooi vind en het me leuk staat...
Met citaat reageren
Oud 08-07-2002, 09:00
S
S is offline
Hmm... Ik kijk altijd eerst of ik het leuk vind...

En aangezien dat ik een hele dure smaak heb ( ) is dat meestal duur... En als ik het dan echt wil hebben koop ik het wel.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2002, 09:48
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Ten eerste let ik er natuurlijk op of ik het wel mooi vind, en of het mij wel zou staan, en of het een beetje te combineren is met de rest van mijn kleding. Daarna kijk ik naar de prijs, want het moet echt niet te duur zijn. Daardoor vallen er eignelijk al een hoop dingen af

Kwaliteit vind ik niet zo heel belangrijk, zolang hetmaar niet binnen een week uit elkaar valt, maar dat ik mij de meeste kleding toch niet het geval.
Oud 08-07-2002, 10:03
De Ideale Schoonzoon
De Ideale Schoonzoon is offline
hou de inhoud van je kledingkast in je achterhoofd, en denk na wat je kan gebruiken, en wat je met wat kan combineren, en wat juist weer niet...

ik kom meestal op de wat duurdere dingen uit jah...
Oud 08-07-2002, 11:00
Blubje
Blubje is offline
kwaliteit let ik nie zo op, tenzij t echt heel erg duur is, maar dat is meestal niet zo, im probeer meestal ook niet te dure dingen te kopen want dat vind ik zonde. ik koop iets gewoon als het leuk is, en een beetje origineel mag wel, want als de halve school er al mee loopt is het niet zo leuk natuurlijk, tenzij ik het zo'n leuk ding vind dat ik t per se wil hebben...jaja?
Oud 08-07-2002, 12:54
shanli
shanli is offline
Citaat:
*Fallen_Tear* schreef:
Ten eerste let ik er natuurlijk op of ik het wel mooi vind, en of het mij wel zou staan, en of het een beetje te combineren is met de rest van mijn kleding. Daarna kijk ik naar de prijs, want het moet echt niet te duur zijn. Daardoor vallen er eignelijk al een hoop dingen af

Kwaliteit vind ik niet zo heel belangrijk, zolang hetmaar niet binnen een week uit elkaar valt, maar dat ik mij de meeste kleding toch niet het geval.
daar kijk ik ook naar:heb ik hier iets op dat erbij past?
Oud 08-07-2002, 13:02
fruitmand
fruitmand is offline
Let heel veel op de prijs
koop wel meestal wat duurdere kledingstukken, en dan gewoon minder in mn kast hebben. Ik denk dat je meer plezier hebt van duurdere mooiere dingen dan goedkopere dingen waarvan je 1000 hebt.
Oud 08-07-2002, 13:04
yvonnaah
yvonnaah is offline
Citaat:
bertbart schreef:
Als je kleding koopt: koop je dan iets wat goedkoop is of koop je liever iets wat duurder is, maar van een uitstekende kwaliteit is en dus langer meegaat?
En daarnaast, vind je de originaliteit van een kledingstuk belangrijker dan de prijs of de kwaliteit?

Ik zelf geef eigenlijk helemaal niet zoveel om de duurzaamheid van een kledingstuk. Ik ga liever naar de h&m en koop daar een stapel hempjes die een stuk goedkoper zijn en daarnaast ook een stuk origineler. Maar originaliteit vind ik zelf het allerbelangrijkst en staat dus boven alles. Ik kan dus ook zo een duur designer of merkbroek kopen, als ik dat zou willen Ik loop graag rond in kleding die apart is en die weinig mensen dragen...

En jullie???
bij het zoeken van kleding kijk ik vooral naar de kleuren (ik hou wel van felle kleuren) maar ik kijk ook naar de kwaliteit da vind ik wel belangrijk! en of het makkelijk te wassen is (anders het ons mam weer zo'n hoop werk te doen!! ) en soms kijk ik ook wel naar het merk. bijvoorbeeld met broeken kopen
Met citaat reageren
Oud 08-07-2002, 14:38
Sommetje
Sommetje is offline
*of ik het mooi vind
*duurzaamheid
*orginaliteit
*of ik het nodig heb
*de prijs

Dat is het wel zo'n beetje!
Oud 08-07-2002, 15:29
feline
feline is offline
Eerst kijk ik of ik het leuk vind. (Duh) Dan de kwaliteit/prijs verhouding. Daarna of ik het een beetje nodig heb. Daarna of ik het geld er voor over heb. (Voor een heel simpel truitje ga ik naar de h&m, daar ga ik geen 40 euro aan uitgeven.)
Als het kledingstuk door deze keuring heen is, hangt het in mijn kast...
Oud 08-07-2002, 15:40
fucking hero
fucking hero is offline
ik kijk eerst of mijn moeder het lelijk vind
*puberpower*
Met citaat reageren
Oud 08-07-2002, 18:53
Verwijderd
Pasvorm, Kwaliteit of het makkelijk te combineren is en of het niet teveel lijkt op iets wat ik al heb (zeg ik nu... nadat ik 4 blauw wollen truien heb waar ik er maar 1 van draag)
Met citaat reageren
Oud 08-07-2002, 18:57
June bug
June bug is offline
Of het goed past, of ik het goed kan combineren met de dingen die ik al heb, of de prijs een beetje redelijk is in verhouding met wat je koopt... (een riem van 40 euro koop ik dan dus niet, hoe leuk ik em ook vind), of de kleur etc. me staat, of het wel hetgene is wat ik op dat moment wil kopen, nah, dat was het wel...
Oud 08-07-2002, 19:22
Floosje
Floosje is offline
Ik kijk altijd eerst of ik het leuk vinden of ik het een beetje kan combineren. Daarna kijk ik naar de prijs, en of die een beetje in verhouding staat met hetgeen wat ik koop. Dan ga ik passen en als het dan ook nog goed zit en leuk staat, koop ik het
Oud 08-07-2002, 19:34
Verwijderd
eerst hoe t eruit ziet, dan de prijs, dan de maat en dan gak passen
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 20:34
Gaia
Gaia is offline
Als eerste let ik op originaliteit en klasse/stijl.

Dan kijk ik of de prijs een beetje past hierbij en bij de kwaliteit....want mijn smaak is over het algemeen errug duur!
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 20:55
konflict
konflict is offline
originaliteit staat bij mij wel voorop, ik loop niet graag in standaard dingen waarin de rest van nederland ook rondloopt. 't moet ook wel een beetje bij mij passen, dus ik zal geen catwalk creaties aantrekken.
Merkjes zijn dus geen voorwaarde, maar toch heb ik meer merkkleding dan goedkopere kleding... onderbewuste merkenslet ben ik
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 21:48
Roos
Roos is offline
Citaat:
feline schreef:
Eerst kijk ik of ik het leuk vind. (Duh) Dan de kwaliteit/prijs verhouding. Daarna of ik het een beetje nodig heb. Daarna of ik het geld er voor over heb. (Voor een heel simpel truitje ga ik naar de h&m, daar ga ik geen 40 euro aan uitgeven.)

Precies..
Oud 09-07-2002, 23:32
Bean
Bean is offline
Laat ik het maar toegeven: Ik let op het merk... En dan op de originaliteit dat ik ermee maak...
Oud 10-07-2002, 11:44
mood indigow
mood indigow is offline
ik kijk natuurlijk eerst of ik het mooi vind en of het speciaal is, dan kijk ik of het me staat en als het me niet staat koop ik ut niet.. als het me wel staat dan kijk ik naar de prijs.
maar als het te duur is koop ik het niet tenzij het wel een heel erg supercoelding is..
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 18:57
the tourist
the tourist is offline
Ik kijk als eerste naar de prijs (nadat ik heb gekeken of ik het er leuk uit vind zien ), als het niet te duur is pas ik het en als ik het dan nog steeds leuk vind koop ik het. Op meer dingen let ik eigenlijk niet Als mijn moeder mee is kijkt ze nog wel eens wat voor stof het is en hoe het moet worden gewassen, maar zelf doe ik dat niet
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 19:09
Caroo
Caroo is offline
de prijs, de kleur, of het te combineren valt, of het past en het belangrijkste:

De orginaliteit!!!
Oud 11-07-2002, 00:16
battlestar
battlestar is offline
prijs, combineerbaarheid, kwaliteit stof, originaliteit

broeken mogen duur zijn, truitjes enzow niet
Met citaat reageren
Oud 13-07-2002, 12:40
Verwijderd
Ik let erop dat het lekker zit, en mooi iz.... als ik geld heb, maakt het me niet uit of het duur is of niet...
Met citaat reageren
Oud 13-07-2002, 23:51
UnUsual
UnUsual is offline
of mn reet niet teveel opvalt
Oud 14-07-2002, 00:04
AtHell
AtHell is offline
weet ik het, dat t me wel aanspreekt of iig dat ik denk dat t wel nen leuk "kledingstuk" is verder weinig eigenlijk, k ben de iedeale klant
Oud 14-07-2002, 09:58
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
feline schreef:
Inderdaad.
Oud 14-07-2002, 10:40
Faery
Faery is offline
Citaat:
feline schreef:
en waar zit het stuk waarbij je kijkt of je er überhaupt wel geld voor hebt..?
Oud 14-07-2002, 12:32
Breg
Breg is offline
1. eerst kijk ik of het er leuk uit ziet
2. kijken hoe duur het is
3. kijken of het ook leuk staat (of het dus niet alleen leuk staat op die paspop met maat 32)

Maar ik kijk ook wel of niet de halve wereld er al mee loopt, want dan hoeft het van mij al niet meer. En ik ga sowieso liever naar de H&M om 5 truitjes van €20 te kopen dan 1 van €100 van een betere kwaliteit, want na 1-2 jaar vind ik mn kleren meestal toch niet leuk meer, dus hoef ik het ook niet langer te dragen.
Reageren

Regels voor berichten