Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-01-2005, 10:54
VoRaZ
VoRaZ is offline
Ik zoek een studie die specifiek is gemaakt voor instroming in de games markt, omdat ik gehoord heb dat je met normale ICT opleidingen niet gauw aangenomen wordt bij games producenten. Ze vragen dan praktijk ervaring e.d. Ik hoorde dat je zo'n studie heb in Breda en in Utrecht, maar die opleidingen zijn allebei nog niet opgezet, er wordt nog aan gewerkt.

Dus ben ik op zoek gegaan naar oplossingen in het buiteland. Ik weet iig dat je zulke opleidingen heb in Orlando Florida, nog een andere in de VS waarvan ik nu ff de naam niet weet, een aan de Middlesex University in Londen en nog een in Singapore. Die in Londen lijkt me wel wat en ik ga me daar denk ik voor inschrijven, maar voor die tijd zou ik graag wat advies hebben van jullie Tis nogal een grote stap om naar het buitenland te vertrekken
Oud 03-01-2005, 11:07
IvdSangen
IvdSangen is offline
Het lijkt me dat je als ervaren C++ programmeur wel ergens aan de bak moet kunnen komen, maar je kan natuurlijk ook het grafische design gaan doen of juist het ontwerpen van de spelconcepten, zoals verhaal en gameplay. Met andere woorden, wat wil je precies?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 11:07
Verwijderd
Ja, zoek alvast een baantje.
Studeren in het buitenland is niet goedkoop, omdat je voor dergelijke studies in het buitenland zeker geen studiefinancering zal ontvangen.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 15:26
Verwijderd
Animation & Games op het Grafisch Lyceum Rotterdam. Omdat je al een diploma hebt kan je deze opleiding misschien wel sneller doorlopen. Ik weet niet precies of je dit bedoeld, maar alles is toch meegenomen ;-)

http://www.glr.nl/mbo/dm/mv/ag/animation_games.htm
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 20:34
VoRaZ
VoRaZ is offline
Jullie begrijpen me verkeerd, ik heb nog niet gestudeerd Maar ik wil niet een normale ICT opleiding gaan volgen om naderhand te ontdekken dat dat niet genoeg is om binnen te komen bij games producenten.
Oud 03-01-2005, 22:00
Verwijderd
Citaat:
VoRaZ schreef op 03-01-2005 @ 21:34 :
Jullie begrijpen me verkeerd, ik heb nog niet gestudeerd Maar ik wil niet een normale ICT opleiding gaan volgen om naderhand te ontdekken dat dat niet genoeg is om binnen te komen bij games producenten.
En dan is er geen baan te vinden in de gameswereld en kom je nergens anders terecht omdat je alleen maar games kan programmeren. Volgens mij kan je veel beter iets van technische informatica studeren, kan je altijd nog bij normale ict-bedrijven werken.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 23:29
VoRaZ
VoRaZ is offline
Das ook weer zoiets

Nou ja, je wordt sowieso getraind in informatica... Als je een universitaire opleiding heb gehad die voornamelijk op games focuste, zal je toch ook wel de meer neutrale (informatica) kant op kunnen gaan?
Oud 04-01-2005, 00:01
Vice
Vice is offline
Heb je al geïnformeerd bij het HKU.
Oud 04-01-2005, 09:57
VoRaZ
VoRaZ is offline
Ik heb er net ff gekeken, bedankt. Het klinkt op zich wel goed, maar ik ben verder helemaal niet zo artistiek ofzo De nadruk ligt denk ik te veel op het visuele gedeelte en niet op het programmeren. Ik zal iig informatie opvragen, je kan nooit weten.
Oud 08-01-2005, 09:27
jbtq
jbtq is offline
http://www.kennisnet.nl/nieuwsportal...g_starten.html

Ik weet niet wanneer ze starten, maar misschien heb je er wat aan.
Oud 18-01-2005, 17:03
Snow
Snow is offline
Citaat:
Vice schreef op 04-01-2005 @ 01:01 :
Heb je al geïnformeerd bij het HKU.
idd

ik ben dit jaar begonnen met Game Design & Development aan de HKU en ik kan je zeker aanraden om daar wat info over aan te vragen / op te zoeken.
Reageren

Regels voor berichten