Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Om nog even de evolutietheorie erbij te pakken, voor de ongelovigen: wij zijn verder geevolueerd dus automatisch ook beter!
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Verbaast me niets. |
![]() |
||
Citaat:
In zekere zin zijn de dieren (aangezien ze nog bestaan) net zo goed geevolueerd als de mens, maar als je kijkt naar de fysieke en mentale capaciteiten, is de mens toch vele malen verder dan welke diersoort dan ook. dus geen ge ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
daarnaast is de mens naar Zijn evenbeeld geschapen. Dieren zijn eigenlijk als organische robots, puur gestuurd door hun instinct. Kent een dier genade? Ik heb een keer op discovery gezien hoe 2 (of 3) orka's achter een walvis met haar babywalvisje aanzwemmen. net zolang totdat de babywalvis niet meer kan. Dan gaan ze op de babywalvis springen totdat het dier verdrinkt. Vervolgens eten ze alleen de kaak van de baby walvis. De moeder walvis zwemt door. Ik heb ook guppy's. Die eten hun kinderen op zodra ze geboren zijn. Dieren kennen geen vergeving, liefde, angst en nog een heleboel andere emoties. In dat opzicht zijn mensen naar het beeld van God geschapen want wij mensen hebben deze emoties van God geerfd. |
![]() |
||
Citaat:
Intelligentie heeft daar weldegelijk mee te maken. Ik krijg eerder het idee dat jij mijn uitspraken uit verband probeert te rukken in wanhopige poging mij te overtuigen van een zogenaamd ongelijk.
Laatst gewijzigd op 01-01-2005 om 21:15. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
als ik een heel lekker wijf zie waar je bv een harde van kunt krijgen (figuurlijk gesproken dan? ![]() dan duik ik er ook niet gelijk bovenop? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik dacht dat dat gedefinieerd was als iets dat je bij je geboorte meekrijgt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 02-01-2005 om 13:46. |
![]() |
|||||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
het zoeken van dingen (in de natuur dus een prooi) zit er echter wel in. training door mensen leert ze vervolgens dat de lucht van cocaine de lucht van deze prooi is. vervolgens is de hond gemotiveerd drugs te zoeken vanuit zijn instinct. Hetzelfde geld voor jouw (ronduit belachelijke trouwens)vergelijking met pedofielen. Instincten erkennen is iets anders als ze navolgen. Natuurlijk betkent het erkennen dat pedofielen op kinderen vallen niet dat ze ook de kans moeten krijgen dit na te volgen. dit had je ook zelf kunnen bedenken.
||||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
De mens is idd door mensen ingedeeld in de groep zoogdieren. Maar dat is ook maar een visie. Ik bekijk het niet zo simpel als dat. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ga dit maar eens lezen. Komt zelfs een specifiek voorbeeld in voor over honden en hun baas. http://www.kennislink.nl/web/show? id=99722&showframe=content&vensterid=811&prev=99721 Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Pedofielen zijn aparte gevallen. Die hebben hulp nodig. Net zoals alle andere zieke mensen die hun natuurlijke driften niet kunnen bevredigen. Jij neemt er weer een bijzonder deel uit. Ik sprak over de algemene regel.
||
Citaat:
volgens mij staat er wel in sommige teksten dat mens en dier gelijk zijn, dat had iemand mij ooit verteld.... en dieren kennen dus echt wel emoties, je moet je er alleen voor openstellen om ze te zien. Als je alleen maar let op orka's die een babywalvis doden, zul je het nooit zien. Denk eens aan olifanten, die rouwen echt om een verloren familielid. Waarom zijn er olifantenkerkhoven? Dat die guppy's hun kinderen opeten is omdat ze die niet herkennen als hun eigen kinderen, maar als voer. Dat is dus puur instinct, en de wil om te overleven, dus voedsel. Laatst gewijzigd op 02-01-2005 om 16:33. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Overigens is het verschil tussen een pedofiel "ziek" noemen en een homofiel "ziek" noemen erg klein. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|||||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
maar wat dacht je van vogels die jongen uit de nest trappen als er geen ruimte meer voor ze is. (of misschien jongen die hun broers of zusjes uit nest trappen, weet ik niet precies meer). Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat maken biologen op uit waarnemingen. Ze zien een dier handelen en naar die bepaalde handeling zou je een emotie kunnen toeschrijven. Maar dan zien ze altijd een instinctieve 'beweegreden'. Dieren moet je niet antropomorfiseren. Citaat:
alstublieft: http://www.kennislink.nl/web/show?id...811&prev=99721 Citaat:
Citaat:
dat is mijn zienswijze. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
(Dit is wat je zelf vaak tegen anderen zegt: "bewijs maar.") |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Los daarvan kun je ook wel bemerken dat als de poot van je hond in een duimschroef doet, de hond dit niet erg fijn vindt. Of dat je kat vuurwerk niet erg leuk vindt. Bijvoorbeeld. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Om deze reden heeft het discussiëren over of dieren al dan geen emotie hebben geen nut, tenzij je duidelijk aangeeft wat je daar precies mee bedoelt. Je kunt ook niet bewijzen dat een appel valt als je hem loslaat boven de grond. Je kunt evolutie niet bewijzen, evenals de postulaten van de quantummechanica of thermodynamica. Maakt dat deze begrippen opeens onjuist of nutteloos? |
![]() |
|||||||
Citaat:
Het hoeft ni per se de bijbel geweest te zijn, ik had het van iemand gehoord, geen idee waar die het vandaan had. En ik sluit me ook aan bij wat Daevrem hierover heeft gezegd. Citaat:
Ik verdiep me heel erg in de biologie, maar ook biologen kunnen fouten maken. En niet alle biologen denken dat dieren geen emoties hebben. Ik zag laatst een programma over Chimpansees en daar vertelde zo'n biologe dat die dieren echt wel emoties kennen. En dat was ook duidelijk te zien. Citaat:
Je bedoelt dus de jongen van bijvoorbeeld roofvogels? De vogels leggen twee eieren, voor het geval er één niet uitkomt, dan is de andere er nog. Één ervan komt als eerste uit en die krijgt meteen de aandacht van de ouders. Als de tweede uit komt, krijgt die ook wel aandacht, maar omdat de ouders niet zo veel voedsel kunnen vangen, moeten ze dus delen. Degene die het eerste is uitgekomen, is waarschijnlijk al het sterkste, dus die zal al het voedsel opeisen. De ouders willen het andere kind wel te eten geven, maar omdat er niet veel voedsel is en de andere veel sterker is, eet het eerste jong alles op. Uiteindelijk wordt het nest te klein (als het tweede jong al overleeft zonder eten) en zal het andere jong de ander doodpikken. Dat is puur de drang om te overleven. als ze dat niet hadden en moesten delen, zouden ze waarschijnlijk allebei zijn gestorven. Ik heb met afgrijzen naar zulke programma's zitten kijken, maar het recht van de sterkste geld nou eenmaal in de natuur. Citaat:
En hoe weet je dat zo zeker? Jij vind dat dieren geen emoties hebben. Misschien hebben ze ze wel, of niet. Maar dat weet jij niet. Citaat:
Okee moet jij weten, maar hoe weet je dat dieren dat niet zijn? Citaat:
Ben jij bioloog? Dan heb je recht van spreken. niet alle biologen denken er trouwens zo over. En zoals Mephostophilis al zegt, neem een huisdier als een hond of kat, aan guppy's kan je niet zoveel opmaken. Laatst gewijzigd op 04-01-2005 om 14:20. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Evolutie: wat het (niet) is, misverstanden en FAQ Bart Klink | 18 | 13-05-2013 17:45 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
trio-huwelijk wel of niet? essepessie | 98 | 03-04-2012 19:43 | |
de wereld..ge-evolueerd of geschapen Lietje87 | 149 | 24-09-2005 06:37 | |
Bewijs dat god bestaat, en bewijs tegen de evolutie Isa | 209 | 07-07-2004 23:53 | |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 |