Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-12-2004, 19:34
dolphin
dolphin is offline
weet een van jullie een goede site waar je informatie kan krijgen over dat teveel slaap niet goed is of over dat je door teveel slaap ook vermoeidheidsproblemen kan krijgen

in ieder geval argumenten dat teveel slaap niet goed is?

ik zou jullie daar heel dankbaar voor zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 20:00
I love stars
I love stars is offline
Van teveel slaap krijg je ernorme hoofdpijn .
Oud 21-12-2004, 20:14
Verwijderd
van te veel slaap of iig te veel nietsdoen (hoeveel dat is, verschilt per persoon) ga je je ook loom en suf voelen... bovendien krijg je er, hoe ironisch, slaapproblemen van.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 20:50
dolphin
dolphin is offline
hm, dat is niet helemaal wat ik bedoel

ik ben, door omstandigheden heel moe geweest, of in ieder geval ik dacht dat het vermoeidheid was, daardoor ben ik heel veel gaan slapen, echt alle vrije tijd die ik had of kon maken...en ik bleef moe.

Nu heb ik door school en stage enzow niet zoveel tijd meer om te slapen waar ik enorm lusteloos van wordt en heb moeite met concentratie. ook laat mn geheugen me vaak in de steek.
Ik heb hier een poosje geleden wat over gelezen, maar kan het niet meer vinden, ook geen soortgelijke teksten of sites...

misschien zit hier iemand die me hiermee kan helpen?
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 21:05
Verwijderd
is het niet zo dat je eigenlijk die slaap tóch nodig hebt? Misschien is er wel een andere oorzaak dan je denkt voor de vermoeidheid.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 04:50
dolphin
dolphin is offline
Citaat:
Sarah schreef op 21-12-2004 @ 22:05 :
is het niet zo dat je eigenlijk die slaap tóch nodig hebt? Misschien is er wel een andere oorzaak dan je denkt voor de vermoeidheid.
wat dan?
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 07:38
HoloDoc
HoloDoc is offline
Citaat:
dolphin schreef op 21-12-2004 @ 21:50 :
hm, dat is niet helemaal wat ik bedoel

ik ben, door omstandigheden heel moe geweest, of in ieder geval ik dacht dat het vermoeidheid was, daardoor ben ik heel veel gaan slapen, echt alle vrije tijd die ik had of kon maken...en ik bleef moe.

Nu heb ik door school en stage enzow niet zoveel tijd meer om te slapen waar ik enorm lusteloos van wordt en heb moeite met concentratie. ook laat mn geheugen me vaak in de steek.
Ik heb hier een poosje geleden wat over gelezen, maar kan het niet meer vinden, ook geen soortgelijke teksten of sites...

misschien zit hier iemand die me hiermee kan helpen?
je kan het volgede eens proberen.
EEN keer de klok rond slapen maar wel ECHT slapen dan ..
en daarna optijd naar bed en optijd opstaan.
dan kom je weer in een gezond slaap en waak ritme.

slaappillen kan je als het niet nodig is beter niet gebruiken trouwens.

en 's avonds geen koffie meer drinken. 's Morgens wel
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 09:58
Verwijderd
Dat weet ik niet Je zou pfeiffer kunnen hebben, of bloedarmoede. Ik weet niet wat de 'omstandigheden' zijn, maar ook van een depressie kun je een energietekort krijgen.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 11:43
Konijn
Konijn is offline
Hier in ieder geval wat bewijs dat het waar is, maar een uitleg kan ik ook zo gauw niet vinden..
Oud 22-12-2004, 11:54
Verwijderd
Slaap kan je wat dat betreft niet inhalen, dus een keer de klonk rond slapen werkt niet.
Leer jezelf een ritme aan, in het begin zal je dan misschien nog lusteloos zijn, maar op den duur weet je lichaam waar het aan toe is, en zal het daar rekening me houden.

Sta 's ochtends altijd even laat op, of probeer dat in ieder geval zo veel mogelijk te doen. Eet op vaste tijdstippen, zorg dat je goed en genoeg eet, zodat je energie hebt. Ontbijten is belangrijk, daar haal je veel energie uit. Hou 's avonds ook een vast ritme aan; neem voor dat je na een uur of tien geen inspannende dingen meer doet. Douche elke avond, lees wat, kijk tv, doe iets ontspannends. En dan kies je een tijd waarop je elke avond gaat slapen. Ik reken voor mezelf altijd 7 uur slaap minimaal, 10 uur slaap maximaal. Ik ga meestal rond 23 uur slapen en sta dan rond half acht op, genoeg slaap dus.

Ik weet dat dit niet is waar je om vraagt, maar dit zou je wel goed kunnen helpen.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 16:17
dolphin
dolphin is offline
Citaat:
HoloDoc schreef op 22-12-2004 @ 08:38 :
je kan het volgede eens proberen.
EEN keer de klok rond slapen maar wel ECHT slapen dan ..
en daarna optijd naar bed en optijd opstaan.
dan kom je weer in een gezond slaap en waak ritme.

slaappillen kan je als het niet nodig is beter niet gebruiken trouwens.

en 's avonds geen koffie meer drinken. 's Morgens wel
ik slaap wel vaker de klok rond...soms hele tijden achter elkaar, dat helpt niets, en als ik elke dag normaal slaap helpt et ook niet

slaappillen gebruik ik nooit, heb geen problemen om in slaap te komen, slaap altijd en overal, zelfs als ik gewoon zit ofzow

en koffie drink ik ook niet
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 16:18
dolphin
dolphin is offline
Citaat:
Sarah schreef op 22-12-2004 @ 10:58 :
Dat weet ik niet Je zou pfeiffer kunnen hebben, of bloedarmoede. Ik weet niet wat de 'omstandigheden' zijn, maar ook van een depressie kun je een energietekort krijgen.
zal ik je het hele verhaal pmen?

pfeiffer is het niet, bloedarmoede ook niet, heb al onderzoeken gehad enzow...
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 16:19
dolphin
dolphin is offline
Citaat:
Konijn schreef op 22-12-2004 @ 12:43 :
Hier in ieder geval wat bewijs dat het waar is, maar een uitleg kan ik ook zo gauw niet vinden..
dit artikel heb ik ook gelezen ja, maar wetenschappers bewijzen wel meer en dan wil ik eerst de bewijzen en of argumenten zien,

(veel wetenschappers zijn het namelijk met elkaar oneens)

iig bedankt voor het zoeken
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 16:23
dolphin
dolphin is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 22-12-2004 @ 12:54 :
Slaap kan je wat dat betreft niet inhalen, dus een keer de klonk rond slapen werkt niet.
Leer jezelf een ritme aan, in het begin zal je dan misschien nog lusteloos zijn, maar op den duur weet je lichaam waar het aan toe is, en zal het daar rekening me houden.

Sta 's ochtends altijd even laat op, of probeer dat in ieder geval zo veel mogelijk te doen. Eet op vaste tijdstippen, zorg dat je goed en genoeg eet, zodat je energie hebt. Ontbijten is belangrijk, daar haal je veel energie uit. Hou 's avonds ook een vast ritme aan; neem voor dat je na een uur of tien geen inspannende dingen meer doet. Douche elke avond, lees wat, kijk tv, doe iets ontspannends. En dan kies je een tijd waarop je elke avond gaat slapen. Ik reken voor mezelf altijd 7 uur slaap minimaal, 10 uur slaap maximaal. Ik ga meestal rond 23 uur slapen en sta dan rond half acht op, genoeg slaap dus.

Ik weet dat dit niet is waar je om vraagt, maar dit zou je wel goed kunnen helpen.
ritme lukt ook niet opt moment, de ene keer moet ik om 7 uur beginnen met werken, de andere keer ben ik tot 11 uur bezig. dus in t eerste geval moet ik om half 6 uit bed, in het laaste geval kan ik er pas na 12en opliggen...dan zou mn ritme dus moeten worden van half 1 tot half 6 en dat lijkt me een beetje veel te kort.

voordat ik deze stage liep heb ik trouwens een half jaar lang een ritme volgehouden. van half 11 tot half 8 slapen. dus 10 uur naar bed. elke dag, ook in het weekend. en het hielp niets.

maar verder lukt het slapen altijd meteen, ik slaap gewoon zodra mn hoofd op mn kussen ligt, heb alleen altijd slaap, daar wordt ik gewoon helemaal gek van. als ik maar 1 seconde niets doe dan dutten mn hersens alvast in zou haast staand slapen of op de fiets.

bedankt voor de tips, maar deze heb ik dus al uitgeprobeert, et lijkt wel of niets helpt bij mij
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 18:16
Kaneelstok
Kaneelstok is offline
Citaat:
Dat is dus precies een voorbeeld van een bullshit studie. Psychologen vertellen ook bijna altijd bullshit.

Ze hebben dan mooie statistiek, maar ze leggen geen link tussen oorzaak en gevolg, dan heb je er gewoon GEEN REET AAN

Ik erger me echt aan hoe dom sommige mensen zijn....
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 18:22
Verwijderd
Citaat:
en in gebieden waar veel ooievaars wonen worden meer kinderen geboren, dus kinderen worden door de ooievaar gebracht.

Dolphin, je hoeft niet het hele verhaal te pm'en; maar als die 'omstandigheden' waren dat je neerslachtig was/niet lekker in je vel zat, dan zou de depressie een oorzaak kunnen zijn. of dat zo is kun je zelf bepalen, daarvoor hoef je geen privedingen met onbekenden te delen
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 18:54
dolphin
dolphin is offline
Citaat:
Kaneelstok schreef op 22-12-2004 @ 19:16 :
Dat is dus precies een voorbeeld van een bullshit studie. Psychologen vertellen ook bijna altijd bullshit.

Ze hebben dan mooie statistiek, maar ze leggen geen link tussen oorzaak en gevolg, dan heb je er gewoon GEEN REET AAN

Ik erger me echt aan hoe dom sommige mensen zijn....
dat bedoelde ik ook ongeveer, maar dan zei ik het netjes

veel psychologen hebben wel gelijk, sommigen ook niet, sommigen overdrijven!
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 18:55
dolphin
dolphin is offline
Citaat:
Sarah schreef op 22-12-2004 @ 19:22 :
en in gebieden waar veel ooievaars wonen worden meer kinderen geboren, dus kinderen worden door de ooievaar gebracht.

Dolphin, je hoeft niet het hele verhaal te pm'en; maar als die 'omstandigheden' waren dat je neerslachtig was/niet lekker in je vel zat, dan zou de depressie een oorzaak kunnen zijn. of dat zo is kun je zelf bepalen, daarvoor hoef je geen privedingen met onbekenden te delen
klopt maar twas geen depressie, je mag et best weten..ik stuur lekker toch pm,
en als je dr niet op in wilt gaan moet je dat zelf weten, maar ik vind het niet erg om te sturen ofzow
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 19:04
hardhitter
hardhitter is offline
ik zou gaan sporten als ik jou was.... werkt zeker weten
Oud 22-12-2004, 19:09
dolphin
dolphin is offline
Citaat:
hardhitter schreef op 22-12-2004 @ 20:04 :
ik zou gaan sporten als ik jou was.... werkt zeker weten
weet ik

heb pm gestuurd!
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 06:54
Kaneelstok
Kaneelstok is offline
Sporten helpt niet hoor.... iig niet bij mij.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 09:31
dolphin
dolphin is offline
Citaat:
Kaneelstok schreef op 23-12-2004 @ 07:54 :
Sporten helpt niet hoor.... iig niet bij mij.
bij mij wel...gelukkig, maar ik kan alleen niet meer elke dag sporten, nu ik zoveel moet slapen!
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 09:39
Kaneelstok
Kaneelstok is offline
Ook al ren ik 8 km, ik val niet eerder in slaap
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 10:18
dolphin
dolphin is offline
Citaat:
Kaneelstok schreef op 23-12-2004 @ 10:39 :
maar ik heb helemaal geen slaapproblemen, ik heb TEVEEL slaap altijd...altijd maar moe en slaap (kben niet moe omdat ik te weinig slaap ofzow)
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 10:18
dolphin
dolphin is offline
Citaat:
Kaneelstok schreef op 23-12-2004 @ 10:39 :
en als ik 8 km zou rennen zou ik misschiein zelfs nog een halve seconde eerder slapen...

maar ik slaap al zodra mn hoofd mn kussen raakt
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 11:34
Plo
Plo is offline
Hm, misschien zijn er externe factoren die je slaap(ritme) in de war sturen? Denk dan aan verkeerde matras, een alarm dat zonder dat je het weet tijdens je slaap afgaat, verkeerde slaaphouding of iets anders dat de REM-slaap bedoezelen kan.

Ikzelf had ooit 2 dagen achtereen het alarm van m'n horloge op half 4 's nachts gezet, was ook 2 ochtenden onverklaarbaar moe/uitgeput. (ik was het vergeten )
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 12:21
dolphin
dolphin is offline
Citaat:
Plo schreef op 28-12-2004 @ 12:34 :
Hm, misschien zijn er externe factoren die je slaap(ritme) in de war sturen? Denk dan aan verkeerde matras, een alarm dat zonder dat je het weet tijdens je slaap afgaat, verkeerde slaaphouding of iets anders dat de REM-slaap bedoezelen kan.

Ikzelf had ooit 2 dagen achtereen het alarm van m'n horloge op half 4 's nachts gezet, was ook 2 ochtenden onverklaarbaar moe/uitgeput. (ik was het vergeten )
haha, nee dat is het niet hoor, heb een heeeeeeelijk bed en ook geen rare alarmen ofzow
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 12:37
Plo
Plo is offline
Kamer donker genoeg? :/
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 12:48
dolphin
dolphin is offline
Citaat:
Plo schreef op 28-12-2004 @ 13:37 :
Kamer donker genoeg? :/
zeker, en ik slaap meteen als ik in bed lig
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 17:56
-(L)-
Citaat:
I love stars schreef op 21-12-2004 @ 21:00 :
Van teveel slaap krijg je ernorme hoofdpijn .
Ik heb ook teveel slaap (ondanks dat ik goed doorslaap, en ook lang genoeg) maar hoofdpijn heb ik niet hoor
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 19:31
dolphin
dolphin is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 01-01-2005 @ 18:56 :
Ik heb ook teveel slaap (ondanks dat ik goed doorslaap, en ook lang genoeg) maar hoofdpijn heb ik niet hoor
teveel? bedoel je dan uitslapen? of ook dat je altijd moe ben?
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 20:46
-(L)-
Citaat:
dolphin schreef op 01-01-2005 @ 20:31 :
teveel? bedoel je dan uitslapen? of ook dat je altijd moe ben?
Ik wil niet meteen zeggen altijd, maar wel vaak. En dan vooral als ik school heb, en dus verplicht ben vroeg op te staan. 's Avond zo rond 7 uur (en soms zelfs al vroeger) ben ik gewoon moe.
Het vreemde is wel dat ik er de ene week wel, en de andere week geen last van heb
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 20:52
MikeyMo
MikeyMo is offline
Iig geen slaappillen nemen, daar gaat je lichaam al helemaal van uit zn ritme..
Oud 03-01-2005, 12:51
dolphin
dolphin is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 01-01-2005 @ 21:46 :
Ik wil niet meteen zeggen altijd, maar wel vaak. En dan vooral als ik school heb, en dus verplicht ben vroeg op te staan. 's Avond zo rond 7 uur (en soms zelfs al vroeger) ben ik gewoon moe.
Het vreemde is wel dat ik er de ene week wel, en de andere week geen last van heb
klinkt herkenbaar. de ene dag heb ik er wel last van, de volgende niet, en dat is niet afhankelijk van hoe laat ik ga slapen ofzow, maar gewoon zomaar...lijkt net

kmoet maar hopen of het de volgende dag goed gaat....
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 12:52
dolphin
dolphin is offline
Citaat:
MikeyMo schreef op 01-01-2005 @ 21:52 :
Iig geen slaappillen nemen, daar gaat je lichaam al helemaal van uit zn ritme..
doe ik nooit, dus maak je geen zorgen
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 20:13
-(L)-
Citaat:
dolphin schreef op 03-01-2005 @ 13:51 :
klinkt herkenbaar. de ene dag heb ik er wel last van, de volgende niet, en dat is niet afhankelijk van hoe laat ik ga slapen ofzow, maar gewoon zomaar...lijkt net

kmoet maar hopen of het de volgende dag goed gaat....
Heb je 't dan ook dat je heel lang kan uitslapen? Ik kan best om 10uur 's avonds naar bed gaan en dan de dag erna tot 3 uur slapen. En dan zou ik die dag ook nog vroeg moe zijn , terwijl ik soms van half 7 's morgens (als ik school heb) op ben, en dan 's avonds helemaal nergens last van heb!
Mijn moeder wil dat ik ermee naar de dokter ga, ze denkt dat ik suikerziekte heb, omdat ik ook best veel drink Maarja, zelf vind ik dat het wel meevalt
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 23:02
dolphin
dolphin is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 03-01-2005 @ 21:13 :
Heb je 't dan ook dat je heel lang kan uitslapen? Ik kan best om 10uur 's avonds naar bed gaan en dan de dag erna tot 3 uur slapen. En dan zou ik die dag ook nog vroeg moe zijn , terwijl ik soms van half 7 's morgens (als ik school heb) op ben, en dan 's avonds helemaal nergens last van heb!
Mijn moeder wil dat ik ermee naar de dokter ga, ze denkt dat ik suikerziekte heb, omdat ik ook best veel drink Maarja, zelf vind ik dat het wel meevalt
hm, je kan iig gaan...ik heb allemaal tests gehad, bijna alles is uitgesloten...

behalve chronisch vermoeidheidssyndroom of dat et nog iets heel anders kan zijn...zoals bijvoorbeeld 'endorfineverslaving'..

maar ik kan altijd slapen..als ik ga zitten slaap ik al zowat, moet blijven lopen of iets blijven doen iig
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 16:10
-(L)-
Citaat:
dolphin schreef op 04-01-2005 @ 00:02 :
hm, je kan iig gaan...ik heb allemaal tests gehad, bijna alles is uitgesloten...

behalve chronisch vermoeidheidssyndroom of dat et nog iets heel anders kan zijn...zoals bijvoorbeeld 'endorfineverslaving'..

maar ik kan altijd slapen..als ik ga zitten slaap ik al zowat, moet blijven lopen of iets blijven doen iig
Zo erg is het bij mij nog net niet, maar toch is het vervelend als je zo vaak moe bent. Ik moet inderdaad maar eens naar de dokter gaan ja...
Wat voor een tests heb jij daar gehad? Bloed laten prikken ofzo?
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 11:18
dlover024
dlover024 is offline
Heb je wel eens gedacht aan narcolepsie?

Dat is een slaapstoornis waarbij je overdag sterk de neiging hebt om overal in slaap te vallen, maar juist 's nachts worden mensen met narcolepsie heel vaak wakker. Ook hebben narcolepsie patienten last van symptomen als: heftige, levens echte dromen etc.

Meer info: http://www.narcolepsie.nl
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 14:30
-(L)-
Dat heb ik in ieder geval niet!
's Nachts wakker worden? Pff, ik slaap aan 1 stuk door! En als ik ff wakker word, dan draai ik me om en slaap ik weer verder
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 16:21
dolphin
dolphin is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 04-01-2005 @ 17:10 :
Zo erg is het bij mij nog net niet, maar toch is het vervelend als je zo vaak moe bent. Ik moet inderdaad maar eens naar de dokter gaan ja...
Wat voor een tests heb jij daar gehad? Bloed laten prikken ofzo?
ja, aantal bloedonderzoeken laten doen...
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 16:22
dolphin
dolphin is offline
Citaat:
dlover024 schreef op 05-01-2005 @ 12:18 :
Heb je wel eens gedacht aan narcolepsie?

Dat is een slaapstoornis waarbij je overdag sterk de neiging hebt om overal in slaap te vallen, maar juist 's nachts worden mensen met narcolepsie heel vaak wakker. Ook hebben narcolepsie patienten last van symptomen als: heftige, levens echte dromen etc.

Meer info: http://www.narcolepsie.nl
ik slaap snachts ook, ik slaap altijd..niet alleen overdag ofzow

iig bedankt voor et meedenken
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 16:22
dolphin
dolphin is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 05-01-2005 @ 15:30 :
Dat heb ik in ieder geval niet!
's Nachts wakker worden? Pff, ik slaap aan 1 stuk door! En als ik ff wakker word, dan draai ik me om en slaap ik weer verder
mjuh, bij mij ook!
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 16:25
-(L)-
Zou 't ook iets met luiheid te maken kunnen hebben eigenlijk? Mijn vader maakte een tijdje geleden namelijk eens een opmerking (of grapje?!) van: 'och, je bent gewoon lui!'
Dus nu er een topic over is, wil ik jullie mening er wel eens over weten.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 18:24
jet
jet is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 05-01-2005 @ 17:25 :
Zou 't ook iets met luiheid te maken kunnen hebben eigenlijk? Mijn vader maakte een tijdje geleden namelijk eens een opmerking (of grapje?!) van: 'och, je bent gewoon lui!'
bij sommige mensen zal he ongetwijfeld luiheid zijn

maar genoeg mensen hebben medische problemen waardoor ze veel slaap nodig hebben

aan de andere kant.. als je je moe voelt en gedraagt zal het ook nooit beter worden

(ik weet dat ik hier dolphin niet mee help maar toch )
Oud 05-01-2005, 19:06
dolphin
dolphin is offline
Citaat:
nee, dat denk ik niet, tkan vast wel maar ik denk dat het bij veel mensen ook iets anders is, en dat dat dan afgedaan wordt als luiheid...commentaar van mensen die het niet snappen of niet inzien hoe serieus je bent.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 19:07
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Lui wil ik niet zeggen, maar het is wel zo dat je zelf je lichaam er aan kan wennen. Een (nu niet meer) vriendin van mij vond altijd dat ze zo moe was, en ging dan na school een uurtje slapen. Dat werd steeds langer, en uiteindelijk sliep ze altijd zodra ze even wat tijd had. Dat kwam dus gewoon door gewenning, ze maakte zichzelf moe door haar lichaam aan elke keer die slaap te laten wennen.. Zij kreeg uiteindelijk een stappenteller om (ze moest minimaal 10.000 passen per dag lopen), ze moest weer naar school fietsen ipv met de bus, ze moest drie/vier keer per week gaan sporten etc, gewoon weer actief worden.
Oud 05-01-2005, 19:08
dolphin
dolphin is offline
Citaat:
jet schreef op 05-01-2005 @ 19:24 :

aan de andere kant.. als je je moe voelt en gedraagt zal het ook nooit beter worden

(ik weet dat ik hier dolphin niet mee help maar toch )
dat klopt! dat weet ik zelf ook, als ik heel actief ben, bezig blijf gaat et goed, maar zodra ik, bijvoorbeeld op mijn stage, niets meer te doen heb ga ik zitten met mn schoolspullen bijvoorbeeld en voel ik de moeheid meteen weer, en dan zie ik het al weer aankomen, (en dan komt et dus ook meteen)
nu denk ik dus hele tijd dat ik niet moe ben (ook al is het wel zo) soms helpt et een beetje om mezelf op deze manier te bedriegen, bijvoorbeeld als iets echt moet gaat et ook wel!

btw, je hebt een leuke sig

Laatst gewijzigd op 05-01-2005 om 19:10.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 19:12
dolphin
dolphin is offline
Citaat:
Konijn schreef op 05-01-2005 @ 20:07 :
Lui wil ik niet zeggen, maar het is wel zo dat je zelf je lichaam er aan kan wennen. Een (nu niet meer) vriendin van mij vond altijd dat ze zo moe was, en ging dan na school een uurtje slapen. Dat werd steeds langer, en uiteindelijk sliep ze altijd zodra ze even wat tijd had. Dat kwam dus gewoon door gewenning, ze maakte zichzelf moe door haar lichaam aan elke keer die slaap te laten wennen.. Zij kreeg uiteindelijk een stappenteller om (ze moest minimaal 10.000 passen per dag lopen), ze moest weer naar school fietsen ipv met de bus, ze moest drie/vier keer per week gaan sporten etc, gewoon weer actief worden.
klopt helemaal

heb je er ff een pm over gestuurd, wel zo makkelijk
je leest maar als je er zin in hebt.

het aspect van het sporten en van gewenning zitten er allebei in.
Sporten helpt, teveel slaapt helpt niet, en te weinig ook niet

(alleen helpt precies genoeg slaap ook niet )
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 19:15
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
dolphin schreef op 05-01-2005 @ 20:12 :
klopt helemaal

heb je er ff een pm over gestuurd, wel zo makkelijk
je leest maar als je er zin in hebt.
Dankje voor je pm, is wel duidelijk zo.
Veel succes ermee verder!

Regels voor berichten