![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
zijn er geen speciale muizen en dat soort spul? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
dan ga je niks aanwennen.. altans minder snel toch? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb een zeer goede oplossing, ik heb een paar maanden terug een teken-tablet aangeschaft.
Dat is zo'n verlichting voor je arm. De pen neemt alle muisfuncties over. In het begin is het even wennen, bv. je sleept gemakkelijk een mapje weg in de Windows Verkenner, maar na een paar weken wilde ik niets meer anders. Het was even slikken voor de prijs, een klein Wacom Graphire 3 USB tablet kostte me 95 euro, maar ik heb er zoveel profijt van. Het actieve oppervlak van dat tablet is maar 10 cm bij 15 cm, dat is vrij klein, maar wel voldoende om goed met Windows, Photoshop, Illustrator en Word te werken. http://www.wacomshop.nl/producten.ph...blet&Connect=U |
![]() |
||
Citaat:
uuu dit is gewoon eng...ik ben alziend ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() OT; ik ga zitten en computeren maar. Slecht, maar goed, nouja. ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laptops hebben ook een kleiner toetsenbord, daardoor werk je daar krampachtiger (of in elk geval meer gespannen) op. Bovendien zit je met laptops vaak in een ongemakkelijke houding. |
![]() |
|
Ik heb daar laatst een stukkie over geschreven. Het staat op http://ekki.nl/werkplek
Overigens: als je al last hebt van RSI, kun je beter een tijdje niet computer en volgens mij ook naar de fysio gaan. Afwisseling is overigens erg belangrijk.
||
Citaat:
Ik heb nu 3,5 jaar RSI. Ik kan niet meer schrijven, en toch zal ik mijn opleiding moeten afmaken. Daarbij heb ik mijn RSI niet gekregen door computergebruik. Maar door urenlang kassa draaien in dezelfde houding. Ook een huisarts die je met RSI klachten wegstuurt omdat het maar een "beetje" overbelast is helpt niet echt. En fysiotherapie is perfect. Als de therapeut tenminste weet wat hij kan doen om de situatie te verbeteren. In mijn geval was dat niet zo. En na 14 behandelingen en een torenhoge rekening was het alleen maar erger geworden. Ondertussen behandelt een sportmasseur me en dat helpt, maar het gaat langzaam. Wat ik dus wil zeggen voorkom gewoon dat je RSI krijgt. En ga met zelfs met hele vage klachten naar de huisarts. En laat je niet wegsturen. Als 3,5 geleden gelijk RSI was geconstateerd was het nu over geweest, nu is het maar de vraag of ik ooit weer van die constante pijn afkom.
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Waarom Nederland een strontland is. Allocht00n | 12 | 28-03-2010 01:03 | |
Lichaam & Gezondheid |
RSI-klachten voorkomen, verhelpen? Daantje_0705 | 16 | 14-10-2008 20:18 | |
Drugs & Alcohol |