Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2005, 17:57
first eror
first eror is offline
Pink Flamingos van John Waters.
Divine is koel
Advertentie
Oud 10-01-2005, 18:01
Verwijderd
Supersize me.
Oud 10-01-2005, 18:11
Verwijderd
Der Untergang.. ik vond het een indrukwekkende film, beangstigend zelfs. Ik vond het al een eng idee dat mensen werkelijk zo kunnen denken en doordat dat nu in die film zo weerzinwekkend is neergezet, is dat nog erger. Aan de andere kant snap ik wel hoe Hitlers gedachtengang ging, maar niet dat ik opeens sympathie voor hem heb, zoals beweerd werd.
Oud 10-01-2005, 18:31
legatus
legatus is offline
Closer van Mike Nichols. Sterk relatiedrama met goede acteerprestaties. Ray van Taylor Hackford. Een matige biografische verfilming met een uitstekende Jamie Foxx als Ray Charles Robinson.
Oud 10-01-2005, 20:29
Bird-one
Bird-one is offline
Citaat:
Anonymous John schreef op 09-01-2005 @ 21:25 :
GEBRUIK DE FUCKING SPOILER TAG!

Edit door Balance: ik heb je tekst iets kleiner gemaakt en om de post van Bird-one spoilertags gezet.
srry.
nu heb ik zelf iets gedaan waar ik een enorme hekel aan heb.

dankje, balance.
Oud 10-01-2005, 20:31
Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
srry.
nu heb ik zelf iets gedaan waar ik een enorme hekel aan heb.
Meh, ga die film binnenkort kijken en ik verwacht dat het nog wel wat zal worden ondanks die voorkennis.

Citaat:
gisteren uit nieuwsgierigheid Cool! gekeken.
mja leuk dat Van Gogh die jongeren als acteurs nam, maar het was een kutfilm . Die lui kunnen niet acteren, Johnny de Mol idem en het verhaal zoog ook aan alle kanten. Tel daarbij op een heel irritant liedje dat er door heen gemonteerd is en je kan tot de conslusie komen dat het ruk is
Ook gezien, kon hem iets meer waarderen maar ik ben het wel eens met een paar punten.

Spoiler

Verder vandaag nog Million Dollar Baby. Geweldig, wil er niet veel over vertellen (het is beter dat je er zo min mogelijk over weet), maar het kwam als een klap aan en het acteerwerk (van Hilary Swank voornamelijk) was top. Eén van de beste films van 2004.

Citaat:
Edit door Balance: ik heb je tekst iets kleiner gemaakt en om de post van Bird-one spoilertags gezet.
Ben blij dat anderen er wat aan zullen hebben
Oud 10-01-2005, 21:36
Bird-one
Bird-one is offline
Citaat:
Anonymous John schreef op 10-01-2005 @ 21:31 :
Meh, ga die film binnenkort kijken en ik verwacht dat het nog wel wat zal worden ondanks die voorkennis.

Ja, ik had ook expres zo weinig mogelijk verklapt. Maar 't kan toch nog te veel zijn. Al denk ik niet dat de film hiermee verpest is.
Oud 11-01-2005, 11:05
Anonymous John
Citaat:
Bird-one schreef op 10-01-2005 @ 16:36 :
Al denk ik niet dat de film hiermee verpest is.
Net gezien, en gelukkig was de film niet verpest. Al vond ik hem zelf "redelijk". Goede chemie tussen Gosling en McAdams (die laatste vond ik hier stukken beter en lekkerder dan in Mean Girls), maar alle scenes met de twee oude lijken haalden me helemaal uit de film (
Spoiler
).
Oud 11-01-2005, 11:43
Verwijderd
Eternal Sunshine of the Spotless Mind. Leuke film hoor, maar ik verwachtte echt een meesterwerk, dus het viel eigenlijk heel erg tegen. Ik vond het vreselijk serieus gebracht en vreselijk veel herhaling (zodat de hele zaal het zou begrijpen, wat aan het einde nog niet zo was *zucht* ). Jammer, maar ach ja, maakt eigenlijk ook niet uit. Ik ga wel weer goede films kijken
Oud 11-01-2005, 12:20
Ketjing
Ketjing is offline
54
nou ik vond hem niet zo, wist niet wat ik moest verwachten maar het was een vrij standaard film. Het verhaal was zwak en ja ik heb ook niet echt een sterke acteur kunnen ontdekken, Myers was wel ok, maar ben nou eenmaal geen fan van hem
Oud 11-01-2005, 14:26
legatus
legatus is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 11-01-2005 @ 12:43 :
vreselijk veel herhaling
Verklaar je nader. Wat werd veelvuldig herhaald?
Oud 11-01-2005, 14:29
lovetear
lovetear is offline
Citaat:
Anonymous John schreef op 10-01-2005 @ 21:31 :
Verder vandaag nog Million Dollar Baby. Geweldig, wil er niet veel over vertellen (het is beter dat je er zo min mogelijk over weet), maar het kwam als een klap aan en het acteerwerk (van Hilary Swank voornamelijk) was top. Eén van de beste films van 2004.
Die wil ik ook graag nog zien, maar ik hoor er niets over, is hij al te huur of nog in de bios?

Laatste film was mononoke hime(princess mononoke): had hem al 2 keer gezien maar hij is zo mooi .
Oud 11-01-2005, 14:35
glorify
glorify is offline
oceans 2 ...rot film
Oud 11-01-2005, 15:30
Anonymous John
Citaat:
lovetear schreef op 11-01-2005 @ 09:29 :
Die wil ik ook graag nog zien, maar ik hoor er niets over, is hij al te huur of nog in de bios?
Volgens IMDb zal hij pas in de bios draaien vanaf 24 februari.
Oud 11-01-2005, 15:38
Verwijderd
Citaat:
legatus schreef op 11-01-2005 @ 15:26 :
Verklaar je nader. Wat werd veelvuldig herhaald?
Niet telkens hetzelfde, maar op een gegeven moment had ik wel gezien dat zijn herinneringen verdwenen en wist ik ook wel wie Clementine was... dat vond ik een beetje te lang doorgaan
Oud 11-01-2005, 15:52
legatus
legatus is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 11-01-2005 @ 16:38 :
Niet telkens hetzelfde, maar op een gegeven moment had ik wel gezien dat zijn herinneringen verdwenen en wist ik ook wel wie Clementine was... dat vond ik een beetje te lang doorgaan
Merkwaardig argument, Andijvie. Iedere film kun je plots een herhaling vinden omdat je steeds de hoofdpersonage ziet en wat hij meemaakt.
Oud 11-01-2005, 17:08
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 11-01-2005 @ 16:38 :
Beetje last van ADHD?
Oud 11-01-2005, 17:22
lovetear
lovetear is offline
Citaat:
Anonymous John schreef op 11-01-2005 @ 16:30 :
Volgens IMDb zal hij pas in de bios draaien vanaf 24 februari.
Ah, dan snap ik waarom ik er nog zo weinig van gehoord heb . Maar hij was wel ergens benoemd tot beste film van 2004, hoe doen ze dat dan?

Laatste film is nog steeds mononoke hime, maar heb net wel "pieces of april" in huis gehaald, ben benieuwd of het wat is.
Oud 11-01-2005, 17:42
Verwijderd
Citaat:
legatus schreef op 11-01-2005 @ 16:52 :
Merkwaardig argument, Andijvie. Iedere film kun je plots een herhaling vinden omdat je steeds de hoofdpersonage ziet en wat hij meemaakt.
Dat zeg ik helemaal niet. Ik vond alleen dat er telkens hetzelfde werd geprobeerd duidelijk te maken, na een tijdje had ik dat wel door, en gingen ze er nog even mee door. Dat vond ik jammer. Ik vond het geen vreselijk slechte film ofzo, alleen niet fijn gebracht. Ik kan enorm van langzame films houden, maar ik hou niet zo van het soort langzaam waarvan ik moe word. En dat vond ik hierbij dus wel. Ik had van heel veel mensen gehoord dat het zo'n mooie, goede, fijne film was, maar ik miste echt diepgang en gevoel...
Oud 11-01-2005, 17:46
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 11-01-2005 @ 18:08 :
Beetje last van ADHD?
Nee hoor, helemaal niet, ik hou alleen niet van films waardoor ik me voel alsof ik het niet hoor te begrijpen ofzo. En dan voel ik me alleen nog maar achterlijker wanneer ze het nog zes keer herhalen en wanneer mensen om me heen telkens vraagtekens in hun ogen hebben staan. En zelfs na de film nog. Ik vond het een vreselijk toegankelijke film, en ik hou niet echt van dom staren naar een scherm zonder te hoeven denken... Heeft niets met ADHD te maken.
Oud 11-01-2005, 17:57
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 11-01-2005 @ 18:46 :
Nee hoor, helemaal niet, ik hou alleen niet van films waardoor ik me voel alsof ik het niet hoor te begrijpen ofzo. En dan voel ik me alleen nog maar achterlijker wanneer ze het nog zes keer herhalen en wanneer mensen om me heen telkens vraagtekens in hun ogen hebben staan. En zelfs na de film nog. Ik vond het een vreselijk toegankelijke film, en ik hou niet echt van dom staren naar een scherm zonder te hoeven denken... Heeft niets met ADHD te maken.
Nou ja, jammer.

Maar wat bedoel je met dat je niet echt van dom staren naar een scherm zonder nadenken? Dan zul je je bij de meeste films die je hebt gezien wel stierlijk verveeld hebben?
Oud 11-01-2005, 17:59
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 11-01-2005 @ 18:57 :
Nou ja, jammer.

Maar wat bedoel je met dat je niet echt van dom staren naar een scherm zonder nadenken? Dan zul je je bij de meeste films die je hebt gezien wel stierlijk verveeld hebben?
Valt heel erg mee, ik vermijd films waar je alleen naar kan kijken. Net zoals ik boeken vermijd die je alleen maar kan lezen.
Oud 11-01-2005, 18:19
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 11-01-2005 @ 18:59 :
Valt heel erg mee, ik vermijd films waar je alleen naar kan kijken. Net zoals ik boeken vermijd die je alleen maar kan lezen.
Maar het punt is juist dat Eternal Sunshine helemaal geen oppervakkige film is. Ik geeft toe dat de film met een beetje logisch denken helemaal niet moeilijk te begrijpen is, maar het was dus juist de bedoeling dat men goed kon meeleven met de karakters. En de verhaalwendingen en zogenoemde herhalingen stonden allemaal in dienst van de karakterontwikkeling. En die onwikkeling is wat Eternal Sunshine zo geliefd maakt bij velen. Ik vind het opvallend dat je dat niet ziet.
Oud 11-01-2005, 18:45
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 11-01-2005 @ 19:19 :
Maar het punt is juist dat Eternal Sunshine helemaal geen oppervakkige film is. Ik geeft toe dat de film met een beetje logisch denken helemaal niet moeilijk te begrijpen is, maar het was dus juist de bedoeling dat men goed kon meeleven met de karakters. En de verhaalwendingen en zogenoemde herhalingen stonden allemaal in dienst van de karakterontwikkeling. En die onwikkeling is wat Eternal Sunshine zo geliefd maakt bij velen. Ik vind het opvallend dat je dat niet ziet.
Dat zie ik wel, maar ik vind het geen boeiende ontwikkeling Nogmaals, ik vond het een leuke, vermakelijke film hoor, maar ik hoorde dus echt van veel mensen dat ze het een meesterwerk vonden. Dat viel me dus heel erg tegen...
Oud 11-01-2005, 18:52
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 11-01-2005 @ 19:45 :
Dat zie ik wel, maar ik vind het geen boeiende ontwikkeling Nogmaals, ik vond het een leuke, vermakelijke film hoor, maar ik hoorde dus echt van veel mensen dat ze het een meesterwerk vonden. Dat viel me dus heel erg tegen...
Tja, dan houdt het op he. Dan is het uit mijn handen.
Oud 11-01-2005, 18:55
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 11-01-2005 @ 19:52 :
Tja, dan houdt het op he. Dan is het uit mijn handen.
Ik kan ook niet zeggen dat het géén goede film is, want ik heb zoveel films gezien die vreselijk slecht waren, en daar past deze absoluut niet tussen. Maar 'k denk dat het gewoon mijn smaak niet is. Ik duik vanaf morgen de aziatische films weer eens in, daar voel ik me wat meer thuis
Oud 11-01-2005, 20:24
Anonymous John
Citaat:
lovetear schreef op 11-01-2005 @ 12:22 :
Maar hij was wel ergens benoemd tot beste film van 2004, hoe doen ze dat dan?
Was dat niet toevallig in Amerika?
Oud 11-01-2005, 23:01
Verwijderd
Trainspotting voor de 3e keer.

Deze film blijft gewoon zo goed, er zitten zulke bizarre stukjes in... geniaal gewoon. Ook de dialogen zijn erg sterk.
Oud 12-01-2005, 01:34
Verwijderd
Ocean's Twelve (Soderbergh, 2004)

In bios gezien. Wel een vermakelijke film die zichzelf niet zo serieus neemt. Matt Damon als lulletje was hilarisch. Verder had het verhaal weinig om het lijf.

Strangers on a Train (Hitchcock, 1951)

Duf geacteerd en erg ongeloofwaardig. Vooral hoofdrolspeler Guy Haines is een stijve hark.
Oud 12-01-2005, 11:07
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 12-01-2005 @ 02:34 :

In bios gezien. Wel een vermakelijke film die zichzelf niet zo serieus neemt. Matt Damon als lulletje was hilarisch. Verder had het verhaal weinig om het lijf.

Duf geacteerd en erg ongeloofwaardig. Vooral hoofdrolspeler Guy Haines is een stijve hark.
Dat laatste was de bedoeling
Oud 12-01-2005, 12:03
lovetear
lovetear is offline
Citaat:
Anonymous John schreef op 11-01-2005 @ 21:24 :
Was dat niet toevallig in Amerika?
Misschien, ik kan het artikel niet terugvinden. Het artikel was trouwens wel in het nederlands dacht ik. Nou ja, ik wacht wel gewoon tot hij uit komt.

Pieces of April: Lief, kan hem ook op andere manieren beschrijven, maar lief zegt het meest denk ik. Ik heb er wel van genoten.
Oud 12-01-2005, 13:13
BCR
BCR is offline
Pulp Fiction. Whaha.
Oud 12-01-2005, 13:20
Verwijderd
Citaat:
Milk schreef op 12-01-2005 @ 12:07 :
Dat laatste was de bedoeling
Ja maar, het kwam gewoon zo onnatuurlijk over. Hij deed me denken aan het slechte acteren van Hayden Christensen in Star Wars.
Oud 12-01-2005, 14:33
Sweet Revenge
Sweet Revenge is offline
Unfortunate Events, minder dan verwacht maar wel leuk
Oud 12-01-2005, 17:06
Blurry
Blurry is offline
Bridget Jones Diary I
Ik had 'm nog nooit eerder gezien en hij kwam op tv,
hij was echt heel erg lachen! Ik wil deel II nu ook echt zien
Oud 12-01-2005, 17:57
the tourist
the tourist is offline
A beautiful mind, mooi.
Oud 12-01-2005, 18:27
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
N00dles schreef op 12-01-2005 @ 01:34 :

NIETES! je hebt The Emperors New Groove na Oceans Twelve gekeken!
Oud 12-01-2005, 21:07
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef op 12-01-2005 @ 19:27 :
NIETES! je hebt The Emperors New Groove na Oceans Twelve gekeken!
Oja

The Emperor's New Groove

Gave Disneyfilm
Oud 12-01-2005, 21:53
Dinalfos
Dinalfos is offline
A Tale Of Two Sisters

Ijzersterk staaltje neo-horror. De film gebruikt de nodige clichés, maar werkt door de treffende uitvoering daarvan toch erg goed. Aanrader voor de mensen die nog niet moe zijn van Aziatische horror.

Young and Dangerous part IV

Meh. De vorige delen waren een stuk leuker om te zien, ook al zijn de visuals er op vooruit gegaan.
Oud 12-01-2005, 22:12
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
The Kids Are Alright

documentaire over The Who. Erg grappig. Die gasten waren echt niet te interviewen, scheuren elkaar ineens de kleren van het lijf, gaven vervelende antwoorden en ze sloegen alles aan gort bij een braaf Amerikaans comedy programma (Keith Moon liet z'n drumstel ontploffen, Pete Townshend ramde z'n gitaar door een versterker, en daarna nog een... en de presentator bleef totaal geshockeerd achter.)
Heerlijke band.
Oud 12-01-2005, 23:58
Verwijderd
amelie

need i say more...
Oud 13-01-2005, 04:05
infamous
infamous is offline
The Grudge

Blaaaaaaah, beetje triest
wel wat spannende dingen, maar ik vond The Ring toch een stuk beter heeft wat meer sfeer
Oud 13-01-2005, 08:58
Freshh~
Freshh~ is offline
Ook the Grudge

vond het niet veel bijzonders, te snel pauze waardoor het verhaal gehaast werd. Er zaten weing stukken in die ècht om te schrikken waren, ze hadden er veel meer kunnen hebben.
denk dat ik wel een keer de echte grudge ga bekijken..
Oud 13-01-2005, 11:21
RanC
RanC is offline
Boilerroom.

Een voldoende, ik ergerde mij een keer NIET aan Vin Diesel en Ben Affleck.
Oud 13-01-2005, 13:15
Verwijderd
Sunshine Of The Eternal Spotless Mind

Imo een zeer gave film. Kate Winslet ziet er gewoon cute uit en Jim Carry doet tenminste eens wat anders dan in de meeste films waar ie in speelt. Ook vind ik het concept erg gaaf. Mja ik vond het gewoon een goede film.

edit ik bedoel dus: Eternal Sunshine Of The Spotless Mind

Laatst gewijzigd op 13-01-2005 om 15:32.
Oud 13-01-2005, 13:51
.Pure
.Pure is offline
Citaat:
Freshh~ schreef op 13-01-2005 @ 09:58 :
Ook the Grudge
enggg maar hij viel qua film op zich wel tegen.
Oud 13-01-2005, 18:09
Verwijderd
Monster's Ball: Viel nogal tegen, vond er eigenlijk niets aan terwijl ik er wel wat van verwachtte.
Oud 13-01-2005, 21:46
Dinalfos
Dinalfos is offline
Zojuist: Three.....Extremes

Interessant, maar vooral bizar horror drieluik. Takashi Miike's bijdrage vond ik minder geslaagd, though.
Oud 13-01-2005, 21:53
Ketjing
Ketjing is offline
Resident Evil: Apocalypse

ik vond deel 1 volgens mij als 1 vd weinige goed en ik heb me prima vermaakt met dit deel. Goede actie, redelijk plot en totaal niet saai. Als je deel 1 net als ik het bekijken waard vond moet je deze zeker ook zien
Oud 13-01-2005, 21:56
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 13-01-2005 @ 22:46 :
Zojuist: Three.....Extremes

Interessant, maar vooral bizar horror drieluik. Takashi Miike's bijdrage vond ik minder geslaagd, though.
Ik vond Chan-Wook Park's bijdrage de minste. Werd ook wel erg duidelijk dat hij beinvloed is door David Fincher. Was blij om weer 's een ingetogen Takashi te zien.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten