Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-01-2005, 14:02
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 12-01-2005 @ 14:00 :
Ik zit nu op school, even een razendsnelle post tussendoor.

8:00
1 dikke plak volkorenbrood met bramenjam
1 volkoren beschuit met half klein banaantje
1 half banaantje
2 bekers water

10:00
Happer (ontbijtkoek)

11:00
1 koetjesreep (chocolade)
2 volkoren boterhammen ham + beetje boter

12:00
1 kindermaxi (soort koetjesreep)
4 snoepjes (best groot )

Ontbijt was goed, de rest ging ik even de mist in, maar schade bleef gelukkig maar beperkt. Straks misschien nog een boterham of iets in die richting en nog avondeten.

Vanavond post ik nog een keer als ik de hele dag heb gehad!

xx
neem 2 a 3 boterhammen mee naar school, dan heb je iig geen trek dan... en eet na 12 uur nog wel brood, anders ga je dan snoepen omdat je pas om 6/7 uur avondeet.
Oud 12-01-2005, 14:46
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 12-01-2005 @ 14:00 :
Ik zit nu op school, even een razendsnelle post tussendoor.

1 dikke plak volkorenbrood met bramenjam
1 volkoren beschuit met half klein banaantje
1 half banaantje
2 bekers water

10:00
Happer (ontbijtkoek)

1 koetjesreep (chocolade)
2 volkoren boterhammen ham + beetje boter

12:00
1 kindermaxi (soort koetjesreep)
4 snoepjes (best groot )

Ontbijt was goed, de rest ging ik even de mist in, maar schade bleef gelukkig maar beperkt. Straks misschien nog een boterham of iets in die richting en nog avondeten.

Vanavond post ik nog een keer als ik de hele dag heb gehad!

xx
Waarom snoep je zoveel? Neem gewoon normaal eten mee en koop niet op school. Het is inderdaad beperkt en je hebt je ingehouden maar doe het niet meer. Ik zou nog wel twee of tenminste 1 kleine maaltijd voor het avondeten inplannen. Ontbijt was wel goed. Ontbijtkoek is niet ideaal.
Oud 12-01-2005, 14:50
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Gothic schreef op 12-01-2005 @ 15:01 :
Ik weet niet of het echt beter is, maar het voorkomt het hongergevoel.
Het is beter want zo krijgt je lichaam regelmatig energie binnen. Zo denkt het dat het genoeg eten binnen krijgt en blijft de stofwisseling dus omhoog.
Je moet het zien als een vuur....als je het 1 keer heel hard stookt gaat het daarna weer een tijdje uit, terwijl als je er steeds een beetje spul bij doet waardoor het gaat branden het beter werkt. Najah ik ben niet goed hierin wahah maar ik hoop wat je begrijpt wat ik bedoel.

Je krijgt namelijk ook geen dramatische stijgingen en dalingen in je bloedspiegel.
Oud 12-01-2005, 15:14
Nebel
Nebel is offline
Vandaag heb ik echt vreselijke honger! Normaal heb ik dit nooit... maargoed, vandaag is loopdag (ik loop vandaag hard) dus moet ik zoeizo wat meer eten..

06:30
banaan + kopje thee
07:45
1 eigengebakken boterham (=2normale boterhammen) met jam, klein glaasje optimel
mueslireep + mandarijn
13;30
kopje koffie met kleinbeetje halfvolle koffiemelk + 2 normale boterhammen 1 x slanki, 1 x jam
16:00
cracker met slanki

verwachting:
17:00
appel + 30-40 minuten hardlopen
19:00 calorierijke maaltijd aangezien mn moeder kookt... ik geloof dat het kiprisotto wordt + toetje
Oud 12-01-2005, 16:53
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 12-01-2005 @ 16:14 :
Vandaag heb ik echt vreselijke honger! Normaal heb ik dit nooit... maargoed, vandaag is loopdag (ik loop vandaag hard) dus moet ik zoeizo wat meer eten..

06:30
banaan + kopje thee
07:45
1 eigengebakken boterham (=2normale boterhammen) met jam, klein glaasje optimel
mueslireep + mandarijn
13;30
kopje koffie met kleinbeetje halfvolle koffiemelk + 2 normale boterhammen 1 x slanki, 1 x jam
16:00
cracker met slanki

verwachting:
17:00
appel + 30-40 minuten hardlopen
19:00 calorierijke maaltijd aangezien mn moeder kookt... ik geloof dat het kiprisotto wordt + toetje
Ach, enorme honger.. als jij dit veel vind
Oud 12-01-2005, 16:55
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 12-01-2005 @ 17:53 :
Ik dacht dat het de bedoeling was dat ze aan ging komen. Waarom houd je je honger zo erg in?
Oud 12-01-2005, 16:59
Verwijderd
Citaat:
Sassiefje schreef op 12-01-2005 @ 16:14 :
IPV die mueslireep zou je een boterham kunnen eten om 11 uur, en dan mid-middag nog een boterham... zo is het echt weinig, met twee boterhammen d'r bij is het al wat beter.
Oud 12-01-2005, 17:08
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Mwah een mueslireep is niet slecht tenzij je wil afvallen hoor...
Oud 12-01-2005, 17:11
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 12-01-2005 @ 11:51 :
Ik denk dat je dit zou moeten lezen. http://www.health.com/health/food/ar...011033,00.html
Hier kun je de voordelen (goed voor hart-en bloedvaten, anti-oxidanten, vitaminen&mineralen etc.) ervan vinden. Er staat natuurlijk ook dat je er niet teveel van moet eten (veel calorieen in een klein pakketje...maar als je er water bij drinkt is het gewoon hetzelfde als fruit (denk ik)) maar een paar (2-4 stukjes per dag?) is niet erg. Gewoon hetzelfde als fruit eigenlijk.
Ach, om de vitaminen enzo gaat het mij helemaal niet, maar ik neem een paar uur na het avondeten een kopje gedroogd fruit, meestal een half handje gedroogde banane-schijfjes, twee stukjes mango, een stuk of 3 schijfjes gedroogde appel en dan 4 turkse mango's... dus zeg maar 1 cup in totaal. En het is allemaal natuurlijk gedroogd, geen suiker toegevoegd, alleen bij de appel is een stof gebruikt om het te preserveren... en ik drink er meestal water of twee koppen thee bij....

Wat is een andere gezonde snack voor 'savonds? Ei kan ik niet veel van hebben ivbm allergie, en brood ook liever niet omdat ik overdag al genoeg brood (en dus vezels binnen krijg)

Overdag vind ik het niet zo moeilijk om goed te blijven eten, tis alleen savonds dat ik me echt in moet houden...
Oud 12-01-2005, 17:17
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 12-01-2005 @ 18:11 :
Wat is een andere gezonde snack voor 'savonds? Ei kan ik niet veel van hebben ivbm allergie, en brood ook liever niet omdat ik overdag al genoeg brood (en dus vezels binnen krijg)

Overdag vind ik het niet zo moeilijk om goed te blijven eten, tis alleen savonds dat ik me echt in moet houden...
Een handje studentenhaver is dacht ik niet heel slecht. Verder eet ik vaak fruit 's avonds. Anders eventueel crackers of ontbijtkoek. Dat is altijd nog beter dan in de koektrommel duiken.
Oud 12-01-2005, 17:19
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Ik eet 's avonds meestal nog wat pistache nootjes... Of restjes kip of zoiets. Soms kwark. Je houdt toch van zuivelproducten...als er meer proteine in zit dan koolhydraten zijn die niet zo slecht.
Oud 12-01-2005, 17:30
Delicate
Delicate is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 12-01-2005 @ 14:12 :
Ik zie dat je toch nog aardig de mist in gaat, nu weer chocola en snoep. Waar haal je dat spul weg? Neem je 't van huis mee? Zo ja, stoppen! Haal je 't op school, zorg dan dat je geen kleingeld bij je hebt zodat je niks in de automaten kan stoppen. Krijg je 't van vrienden? Zeg dat je niet wil, de reden en vraag ze of ze het in 't vervolg niet meer aan willen bieden.

Tussen 12u en avondeten maar één boterham is wééér niet goed! 's Middags moet je ook eten! Al verknal je het (een beetje) in de ochtend, betekent niet dat je je 's middags uit moet gaan hongeren!
Ik voel me nu wel schuldig zeg
Dat koetjesreepje had ik van een vriendin gekregen, die het overigens wel wist maar daar wel tegenstrijdig in is, omdat ze dat niet zomaar wil zeggen in een overvolle aula etc.
Dat snoep haal ik in de kantine Ik wou eerst soep kopen, maar toen zag ik al dat lekkers staan en normaal eet ik echt best veel daarvan, en ik zat voor mezelf van die smoezen te verzinnen zovan : ach, als ik eerst mijn normale eten maar op de rails heb etc etc. Maarja, smoezen dus en nu voel ik mee heel erg schuldig.

Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik tussen 12 en 5 niks meer gegeten heb. Ik had de kans om om 2 uur te eten, maar toen heb ik hier gepost en was ik al te laat in de les, dus kon niet meer eten. En om half 4 was ik vrij, maar mag je dan nog wel eten voor het avondeten?

Sorry, ik ben echt nog een beginneling zeg

Wat ik verder nog gegeten heb :

5:00
3/4 scheppen gebakken aardappels
1 gekruide kipfilet
komkommer
paar scheutjes curry (de mayo was moeilijk te weerstaan, maar toch voor curry gekozen.. een heel klein lichtpuntje )
schaaltje yoghurt + bruine vla (door elkaar dan)

That's it..

Vanavond voor de zoete trek nog een paar kopjes vruchtenthee en een plakje ontbijtkoek of een paar winegummies of een dropje. Maar bescheiden, kan dat wel evt.?

Bedankt voor je advies..
Oud 12-01-2005, 17:31
Delicate
Delicate is offline
Citaat:
Gothic schreef op 12-01-2005 @ 15:02 :
neem 2 a 3 boterhammen mee naar school, dan heb je iig geen trek dan... en eet na 12 uur nog wel brood, anders ga je dan snoepen omdat je pas om 6/7 uur avondeet.
Ik heb wel mazzel opzich dat wij praktisch altijd al om 5 uur eten. Dus als ik rond 2 uur ook nog wat neem valt de honger reuze mee.
Oud 12-01-2005, 17:35
Delicate
Delicate is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 12-01-2005 @ 15:46 :
Waarom snoep je zoveel? Neem gewoon normaal eten mee en koop niet op school. Het is inderdaad beperkt en je hebt je ingehouden maar doe het niet meer. Ik zou nog wel twee of tenminste 1 kleine maaltijd voor het avondeten inplannen. Ontbijt was wel goed. Ontbijtkoek is niet ideaal.
Ik snoep zoveel uit púre gewoonte. Ik doe het echt al vanaf de 2e klas (nu 4e) en we hebben een erg diverse kantine met van alles en nog wat (behalve gezonde dingen dan ). Verder heb ik heel veel geld te besteden en dat gaat er dan ook wel behoorlijk aan op .

Ik heb om 2 uur een kwartier pauze op school, is dat een goede tijd (tussen 12 en 5) om nog een boterham te nemen. En dan misschien om 4 uur een stuk fruit?
Oud 12-01-2005, 17:37
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 12-01-2005 @ 18:08 :
Mwah een mueslireep is niet slecht tenzij je wil afvallen hoor...
Zo bedoel ik dat ook niet, maar als zij wil aan komen vind ik dat beter dan een muesli-reep.

Ze zou ook bv naast die mueslireep een boterham kunnen eten, da's nog beter.
Oud 12-01-2005, 17:43
Verwijderd
Citaat:
Qwuartz schreef op 12-01-2005 @ 18:35 :
Ik heb om 2 uur een kwartier pauze op school, is dat een goede tijd (tussen 12 en 5) om nog een boterham te nemen. En dan misschien om 4 uur een stuk fruit?
Yup!
Ik weet dat het soms moeilijk kan zijn om je eten te plannen ivbm pauze's en school enzo, maar idd, gewoon om 12 uur je boterhammen eten, dan om 2 uur nog een zodat je niet gaat snoepen, en dan als je trek hebt voor het avondeten om half 4/4 uur nog een stuk fruit... om overmatig snoepen te vermijden is het handiger om gewoon je eten over de dag te verspreiden, zodat je nooit ECHT honger hebt, zoals ikkeleerlinge zei, je moet het bekijken als een vuur wat je brandend moet houden.
Oud 12-01-2005, 18:16
-(L)-
Citaat:
hey....ik dacht dat ik dit vanmiddag al gepost had...maar is blijkbaar mislukt...
Maar k heb een vraagje ...Hoe veel vallen jullie ongeveer af per week/maand..
thxn
Als je begint met lijnen val je meer af. Het hangt er ook vanaf of je overgewicht hebt, dan val je namelijk ook sneller af. Zelf val ik nu ongeveer 0,5 tot 1 kilo per week af. Eigenlijk niet slecht, teveel in 1x is ook niet goed

Citaat:
Nee, het zijn echt 2 verschillende maten, daartussen heb ik ook veel, een 38 en een 40 bijvoorbeeld.
Ik bedoelde met 'dezelfde maten', dat de broek en de rok waarschijnlijk ongeveer evengroot zijn in cm. Alleen in je broek staat een confectiemaat, en in je rok een jeansmaat.
Een jeansmaat 34 zoals in jouw rok, staat (zoals je ook in de tabel kunt zien) gelijk aan een maat 42 in confectiemaat, zoals jouw broek. Dat moet ook wel, want je zei in een vorige pagina dat ze allebei goed zitten (dus ze moeten bijna even groot zijn in cm).
Verder kun je ongeveer 2 maten verschillen in kleding (afhankelijk van merk en model), dat is bij jou het geval bij de maten 38, 40 en 42, waar je broeken in hebt.

Citaat:
maar ook als ik patat eet 's avonds, kom ik absoluut niet boven de 2000 uit...
Hoeveel ckal is patat? En hoeveel vet? En hoe bereken je dat?

Citaat:
Ik heb je post in 't andere topic gelezen en ik ga niet eens meer de moeite nemen om er tegenin te gaan. Mensen zoals jij weten heus wel dat ze verkeerd bezig zijn, maar als jij zo dom wilt doen dan is dat jouw keus. En ohja, praktisch niemand vindt een heel dun meisje in een jurk mooi. Net zo min als een heel dik meisje. De meesten vinden een 'normaal' figuur mooi, of iets 'in die richting'.
Helemaal mee eens. In principe 'vernielt' ze haar lichaam op deze manier.

Citaat:
Hmm dan eet je toch niet weinig, gewoon goed, maar zal wel komen omdat je voornamelijk brood eet waar weinig in zit. Waarom let je zo op wat je eet? Je wilt toch niet afvallen he?
Ook al is het niet aan mij gericht, ik wil er toch ff op reageren. Ik vind namelijk dat mensen die niet willen afvallen, en dus een gezond gewicht hebben, ook op eten moet letten. Daar bedoel ik niet mee dat zoiemand zich niks lekkers kan permiteren. Ik zal een voorbeeld noemen: je hebt wel eens van die meisjes die slank zijn, en nergens echt van aankomen. Een vroegere vriendin van me heeft dat ook, en die eet dus echt heel ongezond; chocolade, friet, iedere dag naar de supermarkt om snoep te komen etc. Nu komt ze daar wel niet van aan, maar toch is het ongezond. Vandaar mijn mening dat mensen die een gezond gewicht hebben ook een beetje moeten opletten wat ze eten, gewoon voor hun gezondheid. Gezond eten kan nooit kwaad.

Citaat:
Soms schrik ik als ik zie hoe weinig sommige hier eten. Ik zal mijn programma van vandaag eens ff neerzetten. Ik volg Weight Watchers en heb 20 punten per dag. Ik zal het aantal punten overal achter zetten.
7.30: 4 sneeen brood (4 pt) met boter (2 pt) + 2 manarijnen (0 pt)

11.00: 1 pakje sultana naturel (3pt)

13.00: heel pak vifit chocolade pudding (8 pt)

16.00: 2 appels (0 pt) en glas magere melk (1 pt)

17.30: aardappelen, groente (2 pt)

Verder drink ik de hele dag water, thee, en cola light (allemaal 0 pt). En ik drink behoorlijk veel, tussen 3 en 3,5 liter.

Vlees eet ik trouwens niet, voor het geval iemand daarop wil gaan reageren.

Die chocoladepudding is trouwens niet dagelijks hoor. Ik wissel iedere dag heel veel af met eten, en soms heb ik gewoon zin in iets minder gezonds. Ik had dan ook bewist voor de pudding gekozen en was dus geen 'foutje'. Bovendien is het merk vifit best gezond, er zitten bijvoorbeeld geen vetten in.
Zolang ik mijn aantal punten haal per dag is er voor mij niks aan de hand en val ik af.
Oud 12-01-2005, 18:26
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 12-01-2005 @ 17:55 :
Ik dacht dat het de bedoeling was dat ze aan ging komen. Waarom houd je je honger zo erg in?
Ik hou mn honger niet in
nou er is nog een roggenboterhammetje bijgekomen met slankie

ik geef toe het is niet erg veel.. maar zo voelt het wel en het is iig al meer dan in de vakantie...
Ik vind mueslirepen gewoon erg vullend en er zitten 120 kcal in, in een boterham 75. Dan is die mueslireep toch beter als je aan wil komen?
Ik zal morgen eens meer brood proberen...
Zijn er anders dranken die goed zijn? Want ik heb weel veel dorst..
Oud 12-01-2005, 18:35
-(L)-
Citaat:
Ik hou mn honger niet in
nou er is nog een roggenboterhammetje bijgekomen met slankie
Waarom kies je voor slankie? Neem iets met meer calorieen.

Citaat:
Zijn er anders dranken die goed zijn? Want ik heb weel veel dorst..
Dranken die goed zijn om aan te komen bedoel je? Chocomel is natuurlijk altijd geschikt, maar wel minder gezond. Volle melk is misschien een optie, als je dat lekker vindt. Anders zou ik gewoon voor vruchtensappen gaan zoals sinaasappelsap, daar zijn suikers aan toegevoegd.
Oud 12-01-2005, 18:43
Verwijderd
als er suiker aan is toegevoegd is het vruchtenlimonade, geen vruchtensap
Oud 12-01-2005, 18:46
-(L)-
Als jij 't vruchtenlimonade wil noemen... In limburg wordt dat woord nauwelijks gebruikt, althans bij ons niet.
Oud 12-01-2005, 18:48
Verwijderd
dingen als wicky enzo sap-met-water-en-suiker, daar staat toch ook gewoon iets op als vruchtenfrisdrank?

In normaal sap (appelsientje enzo) zit geen toegevoegde suiker, alleen de vruchtensuikers.
Oud 12-01-2005, 19:08
Verwijderd
vandaag gaat het redelijk volgens mij:

roggebrood met boter en kaas voor ontbijt (geen melk, want ik had heel veel haast anders miste ik de trein)

als lunch 4 boterhammen met 20+ smeerkaas.

verder had ik een high tea van de studievereniging, dus ik heb twee mini-cakejes (van 2 cm bij 2cm ofzo) gehad, en vier sandwiches met ham / zalm / komkommersalade. Ik was blij met de zalm, want vis is goed, toch?

Als avondeten pannenkoeken.

En zometeen lekker fruit met yoghurt als toetje.
Oud 12-01-2005, 19:20
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Damn... Ik kwam thuis van trainen en kwam de allerlekkerste brownies die er zijn tegen!!!!!!!! Heb een hapje genomen...uitgespuugd...nog een hapje genomen helft doorgeslikt. Daarna mond gespoeld. Zo lijkt het alsof ik heel veel heb gegeten maar eigenlijk niet. Maar wayoo wat een lekkere dingen hebben wij... mijn zus heeft junkfood gekocht. Chocolate chip...chocolade vla...deze brownies dus. Andere chocolade dingen. OMG ik moet me echt inhouden. Wow is wel makkelijker als je het van je af schrijft eigenlijk.
Oud 12-01-2005, 19:27
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 12-01-2005 @ 18:30 :
Ik snoep zoveel uit púre gewoonte.
Jezus! Wat een gesnoep. Als je niet zonder je snoep kunt is de enige manier om af te vallen jezelf uit te hongeren en te gaan jojo-en. Probeer het in ieder geval te verminderen naar bijv. alleen 1 plakje ontbijtkoek of 1 schaaltje chocolade(bruin pfff) vla (optimel 0% vet?). Of zoiets. Al dat snoep wat je vandaag hebt gegeten. Zorg er voor dat je dit snoep voortaan in een week in plaats van een dag eet.
Het beste is natuurlijk als je het helemaal opgeeft op misschien 1 dag waarbij je het nog steeds met mate(!!) maar wel gewoon eet. En winegums zouden kunnen als je heel de dag niet gesnoept had. Jammer dan. Als je morgen heel de dag niet snoept mag je jezelf belonen met 5 winegums ofzo.
Breng geen geld meer mee naar school. Neem geen snoep aan van vriendinnen.
Oud 12-01-2005, 19:33
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 12-01-2005 @ 19:35 :
Waarom kies je voor slankie? Neem iets met meer calorieen.

Dranken die goed zijn om aan te komen bedoel je? Chocomel is natuurlijk altijd geschikt, maar wel minder gezond. Volle melk is misschien een optie, als je dat lekker vindt. Anders zou ik gewoon voor vruchtensappen gaan zoals sinaasappelsap, daar zijn suikers aan toegevoegd.
Is slankie geen kaas? Als je zuivelproducten neemt is het altijd het verstandigst om toch een met minder vet te nemen, aangezien het vol met verzadigde (slechte) vetten zit. Of je nou wil afvallen of niet. Dan eet je er maar meer van ofzo. En dus ook geen volle melk...maar magere of halfvolle melk is dan al beter dan water. Of af en toe wat sap (al is fruit eten beter).
Oud 12-01-2005, 19:38
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 12-01-2005 @ 20:08 :
Als avondeten pannenkoeken.

En zometeen lekker fruit met yoghurt als toetje.
Ik had ergens nog een 'gezond' recept van pannekoeken gevonden...
Citaat:
Hi everyone!
I discovered from a friend a great breakfast recipe that is healthy and lower calorie and fat. It'll definetly satisfy your craving for a good breakfast:

Banana Oatmeal Egg White Pancakes:
6 egg whites
1 Banana (or whatever fruit you'd like - Blueberries, Pineapple etc)
1/2 cup of uncooked oatmeal

Mix these ingredients together (until batter consistency). Cook as you would regular pancakes. Top with yogurt or lite syrup. Enjoy!

These pancakes are so good and healthy! This batter makes about 6 pancakes. Each pancake is roughly 75 calories. I have to regular size with 1/4 cup of lite syrup for a breakfast that is only 250 calories. They're great. The egg whites are high protein, the fruit can count towards your daily requirements for fruit and the oatmeal is of course healthy! Enjoy!
Bron: http://www.healthboards.com/boards/s...d.php?t=240184

Ik snap alleen niet welke oatmeal (havermout) ze daar gebruiken. Wij hebben hier toch alleen maar de instant havermout? Ook al is die volkoren (?) Is die goed denk je?
Pannekoeken zijn wel echt heel lekker ik heb ze al een jaar of zo niet meer op dus ik zou er wel eens een of twee willen eten over een paar weken ofzo. Dan ga ik deze dus proberen te maken.

Laatst gewijzigd op 13-01-2005 om 11:30.
Oud 12-01-2005, 19:40
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 12-01-2005 @ 20:20 :
Damn... Ik kwam thuis van trainen en kwam de allerlekkerste brownies die er zijn tegen!!!!!!!! Heb een hapje genomen...uitgespuugd...nog een hapje genomen helft doorgeslikt. Daarna mond gespoeld. Zo lijkt het alsof ik heel veel heb gegeten maar eigenlijk niet. .
Je kan lekkers echt wel gewoon nemen, zolang je het maar met
mate doet, daarmee verpest je echt niet je dieet oid. En dingen uitspugen, de helft doorslikken etc zijn mi géén goeie manieren om die mate te behouden, komt eigenlijk best wel twijfelachtig
op me over..

En @Sassiefje; calorieën is niet het enige waar je naar moet
kijken.. Ik denk dat je beter een boterham extra kan nemen
dan, en niet zo kijken naar de 45 calorieën verschil (zoveel is
dat niet, en zéker niet als je aan wilt komen)..
Oud 12-01-2005, 19:45
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Quiana schreef op 12-01-2005 @ 20:40 :
Je kan lekkers echt wel gewoon nemen, zolang je het maar met
mate doet, daarmee verpest je echt niet je dieet oid. En dingen uitspugen, de helft doorslikken etc zijn mi géén goeie manieren om die mate te behouden, komt eigenlijk best wel twijfelachtig
op me over..

Mwah... ik heb ook wat brownie genomen. Ik vind het genoeg als ik mezelf eenmaal toestemming ga geven ben ik niet meer te stoppen.
Oud 12-01-2005, 19:49
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 12-01-2005 @ 20:45 :
Mwah... ik heb ook wat brownie genomen. Ik vind het genoeg als ik mezelf eenmaal toestemming ga geven ben ik niet meer te stoppen.
Het ging me er ook niet om of je het wel/niet genomen hebt ed,
maar het "Heb een hapje genomen...uitgespuugd...nog een
hapje genomen helft doorgeslikt. Daarna mond gespoeld. Zo
lijkt het alsof ik heel veel heb gegeten maar eigenlijk niet. ."
komt best wel obsessief (, eetgestoord - kan niet echt een
goede omschrijving ervoor vinden nu) op me over, als ik eerlijk
ben...

Vandaar.
Oud 12-01-2005, 19:55
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Quiana schreef op 12-01-2005 @ 20:49 :
Het ging me er ook niet om of je het wel/niet genomen hebt ed,
maar het "Heb een hapje genomen...uitgespuugd...nog een
hapje genomen helft doorgeslikt. Daarna mond gespoeld. Zo
lijkt het alsof ik heel veel heb gegeten maar eigenlijk niet. ."
komt best wel obsessief (, eetgestoord - kan niet echt een
goede omschrijving ervoor vinden nu) op me over, als ik eerlijk
ben...

Vandaar.
Ach jah. Zolang ik het niet uitkots en verder gewoon goed eet vind ik het geen probleem. Maar ja. Ik eet wel 2x in de week een bakje magere kwarkmousse van 150 kcal. Weinig vet (want mager), beetje proteine, veel koolhydraten waarvan veel suikers. Dat is niet zo goed voor mn lijn maar vind ik toch wel erg lekker en het moet wel mee vallen. Ik plan dit dan ook gewoon in mijn dieet etc. dus het is niet iets wat ik 'erbij' of ernaast eet.
Ook eet ik nog gewoon pistache noten die ook bij mijn dieet horen maar ik houd weer rekening met de calorieen etc. en ze zijn gezond dus ja. Waarom niet?
Oud 12-01-2005, 20:07
droppiej
droppiej is offline
heyhey..
hoe doen jullie het met uitgaan,
lk ga meestal rond een uur of 11 tot 3 uur s;nachts ...en het is hier altijd rond de 30 graden..dus het is warmer op de dansvloer..en dan tsjah dan is de verleiding naar een lekker drankje errug groot...
Oud 12-01-2005, 20:10
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
girl*korsou schreef op 12-01-2005 @ 21:07 :
heyhey..
hoe doen jullie het met uitgaan,
lk ga meestal rond een uur of 11 tot 3 uur s;nachts ...en het is hier altijd rond de 30 graden..dus het is warmer op de dansvloer..en dan tsjah dan is de verleiding naar een lekker drankje errug groot...
Ik drink geen alcohol. Cola light?
Weet je dat alcohol niet alleen heel veel calorieen heeft, maar ook je stofwisseling vertraagt.
Oud 12-01-2005, 20:16
droppiej
droppiej is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 12-01-2005 @ 13:10 :
Weet je dat alcohol niet alleen heel veel calorieen heeft, maar ook je stofwisseling vertraagt.
serieus...dat wist ik niet..hmmmm..
Oud 12-01-2005, 20:33
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 12-01-2005 @ 21:10 :
Is het daarom dat ik zovaak honger heb als ik 's nachts thuiskom van het jeugdhuis?
Oud 12-01-2005, 20:43
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
fruitvliegje schreef op 12-01-2005 @ 21:33 :
Is het daarom dat ik zovaak honger heb als ik 's nachts thuiskom van het jeugdhuis?
Um...denk het niet. Misschien omdat je dan een tijd niet gegeten hebt.
Oud 12-01-2005, 20:48
droppiej
droppiej is offline
hmm....dat word dus een cola light..hoe k dat vol ga houden weet ik nog niet ,
Oud 12-01-2005, 21:07
Delicate
Delicate is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 12-01-2005 @ 20:27 :
Jezus! Wat een gesnoep. Als je niet zonder je snoep kunt is de enige manier om af te vallen jezelf uit te hongeren en te gaan jojo-en. Probeer het in ieder geval te verminderen naar bijv. alleen 1 plakje ontbijtkoek of 1 schaaltje chocolade(bruin pfff) vla (optimel 0% vet?). Of zoiets. Al dat snoep wat je vandaag hebt gegeten. Zorg er voor dat je dit snoep voortaan in een week in plaats van een dag eet.
Het beste is natuurlijk als je het helemaal opgeeft op misschien 1 dag waarbij je het nog steeds met mate(!!) maar wel gewoon eet. En winegums zouden kunnen als je heel de dag niet gesnoept had. Jammer dan. Als je morgen heel de dag niet snoept mag je jezelf belonen met 5 winegums ofzo.
Breng geen geld meer mee naar school. Neem geen snoep aan van vriendinnen.
Relax, oké? Ik begin net, en het is ontzettend moeilijk voor me om hier mee te beginnen én door te gaan. Ik zit gewoon geestelijk niet lekker in m'n vel en dat stimuleert nou niet behoorlijk. Misschien helpt het als ik je zou vertellen hoeveel ik hier voor wel niet had, echt veel te veel.

Ik vind het echt supermoeilijk om me te houden aan een gezond dieet, en echt, voor mij is het al geweldig wat ik heb gegeten vandaag. Ik wil echt stoppen met snoepen, maar zoiets heeft wel tijd nodig, dat kan niet van de 1 op de andere dag en ik heb het er super moeilijk mee.

Ik weet dat het fout is wat ik eet, maar ik moet het langzaamaan afleren. En die chocoladevla, die is maar 75 ml ofzo, want ik mix het met yoghurt. Eventueel wil ik wel overgaan op yoghurt met musli, als het echt niet kan? En ik probeeer het zo hard, dus dat snoep is ook niet de bedoeling.

Ik zat vanavond aan tafel huiswerk te maken, en toen had ik zooooo'n trek in eten. Dus nog gegeten :

1/3 komkommer
1 volkoren cracker + 1 plakje rookvlees
4 koppen vruchtenthee (goed voor de vochtaanvoer?)
6 winegums

Ja, ik weet het, het is niet goed en te veel.
Maar ik heb alles licht genomen en ik heb mezelf echt met moeite kunnen stoppen, maar ik ben trots dat ik niet meer heb gegeten want ik was helemaal alleen thuis..

Toch bedankt voor je adviezen, ik weet dat je het goed bedoelt, ik moet alleen zo vreselijk wennen..
Oud 12-01-2005, 21:08
Delicate
Delicate is offline
Citaat:
fruitvliegje schreef op 12-01-2005 @ 21:33 :
Na het uitgaan is honger heel normaal, omdat je hoogstwaarschijnlijk flink hebt bewogen, en ook nog in de nacht, dus dan raken je energiebronnen op en krijg je trek in eten.

Heel normaal.. maar wel lastig
Oud 12-01-2005, 21:14
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 12-01-2005 @ 22:07 :
Relax, oké? Ik begin net, en het is ontzettend moeilijk voor me om hier mee te beginnen én door te gaan. Ik zit gewoon geestelijk niet lekker in m'n vel en dat stimuleert nou niet behoorlijk. Misschien helpt het als ik je zou vertellen hoeveel ik hier voor wel niet had, echt veel te veel.

Ik vind het echt supermoeilijk om me te houden aan een gezond dieet, en echt, voor mij is het al geweldig wat ik heb gegeten vandaag. Ik wil echt stoppen met snoepen, maar zoiets heeft wel tijd nodig, dat kan niet van de 1 op de andere dag en ik heb het er super moeilijk mee.

Ik weet dat het fout is wat ik eet, maar ik moet het langzaamaan afleren. En die chocoladevla, die is maar 75 ml ofzo, want ik mix het met yoghurt. Eventueel wil ik wel overgaan op yoghurt met musli, als het echt niet kan? En ik probeeer het zo hard, dus dat snoep is ook niet de bedoeling.

Ik zat vanavond aan tafel huiswerk te maken, en toen had ik zooooo'n trek in eten. Dus nog gegeten :

1/3 komkommer
1 volkoren cracker + 1 plakje rookvlees
4 koppen vruchtenthee (goed voor de vochtaanvoer?)
6 winegums

Ja, ik weet het, het is niet goed en te veel.
Maar ik heb alles licht genomen en ik heb mezelf echt met moeite kunnen stoppen, maar ik ben trots dat ik niet meer heb gegeten want ik was helemaal alleen thuis..

Toch bedankt voor je adviezen, ik weet dat je het goed bedoelt, ik moet alleen zo vreselijk wennen..
Hmmm... okay. Als het eerst al veel meer was is het wel goed dat je het in ieder geval hebt verminderd. Maar probeer dat toch nog iets meer te doen. Snoep en alles zal altijd verleidelijk zijn, maar je raakt echt wel aan gezond eten gewend. Verder is het wel goed wat je vanavond op hebt behalve de winegums dan. Maar ja misschien is dat weer weinig voor jou dan is het toch wel goed dat je je hebt ingehouden.
Chocoladevla is op zich niet zo slecht als je die van Vifit optimel neemt en niet meer dan 100 ml (= 50 kcal).
En halveer je chocolade-inname... ook die van winegums.
Oud 12-01-2005, 22:01
Verwijderd
Oké, pannenkoeken is dus een heel slecht idee. Ik zat op 2420 calorieën vandaag. Dat is teveel, helaas.
Oud 12-01-2005, 22:04
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 12-01-2005 @ 23:01 :
Oké, pannenkoeken is dus een heel slecht idee. Ik zat op 2420 calorieën vandaag. Dat is teveel, helaas.
Ben je aan het afvallen? Stats?
Oud 12-01-2005, 22:20
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Pannekoeken zijn opzich toch niet zo slecht, het is meer wat je er allemaal opflikkert... (lijkt me)

Dit heb ik vandaag gegeten:

9.30: 1 boterham met slankie smeerkaas, 1 rijstwafel met kipfilet, 1 gekookt eitje
12.00: 1 appel
14.00: 2 bruine boterhammen met tonijn (uit blik, op water)
18.00: rijst, magere rookworst, komkommer en tomaat

Lijkt mij prima. Toch?
Oud 12-01-2005, 22:33
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Kronkeltje schreef op 12-01-2005 @ 23:20 :
Pannekoeken zijn opzich toch niet zo slecht, het is meer wat je er allemaal opflikkert... (lijkt me)

Dit heb ik vandaag gegeten:

9.30: 1 boterham met slankie smeerkaas, 1 rijstwafel met kipfilet, 1 gekookt eitje

Lijkt mij prima. Toch?
Weinig. Eet je nog wat vanavond?
Oud 12-01-2005, 22:38
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 12-01-2005 @ 23:33 :
Weinig. Eet je nog wat vanavond?
Ik vond het ook weinig toen ik het zo opschreef, maar ik had ook niet te behoefte om meer te eten.

Ik eet vanavond niet meer, ik had rond 21.00 wel trek maar daar ben ik nu overheen. En zoals ik al eerder had gezegd, ik vind het juist goed om 's avonds niet meer te eten. Ik ga toch geen extreme dingen meer doen die energie van mijn lichaam vragen.
Oud 13-01-2005, 03:32
Verwijderd
Citaat:
Kronkeltje schreef op 12-01-2005 @ 23:20 :

Lijkt mij prima. Toch?
Best weinig, Hoe komt het dat je lunch zo 'klein' was? Ik zou eerder twee boterhammen en een appel eten om 12 uur, en dan tussen 12 en 6 nog twee boterhammen

Vandaag was mijn junk-dag (Ik ga het maar niet refeed noemen want het was echt junk ) Ik ben pas laat opgestaan en daarna ging het als volgt

11:30 Bord magere melk met raisin bran, thee
15:00 1/2 bakje yoghurt
17:00 1/2 bakje yoghurt, plak fruit/noten brood
19:00 Fish & Chips, ketchup, tartaar saus, 2/3 flesje sterling bier
2 bolletjes chocolade ijs
22:00 1/2 skor reep (gelijk aan drie brokjes chocola)

Ik voelde me na het eten echt tis zo anders dan ik de afgelopen anderhalve week heb gegeten, ineens patat en vis! Ik heb trouwens 1/3 van de vis laten staan, en ook niet alle patat opgegeten, ik zat gewoon vol, ik eet normaal altijd mn bord leeg dus dat was een beetje raar. Verder zat ik van 12-4 in de les dus had geen tijd om echt te eten, vandaar dat er noggal een gat zit tussen half 12 en 5 uur.
Maar goed, ik heb vandaag wel intensief gesport (heb krachtraining gedaan, beetje cardio en abs) en mn normale eettijden heb ik vandaag ook de brui aan gegeven morgen ga ik er weer voor, en het gekke is; ik heb er zin in.
Oud 13-01-2005, 08:47
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 12-01-2005 @ 19:16 :
17.30: aardappelen, groente (2 pt)
Vlees eet ik trouwens niet, voor het geval iemand daarop wil gaan reageren.
Ik ga er toch op reageren. Geen vlees is geen probleem, maar dan moet je wel iets vervangends eten! Je hebt ijzer, eiwitten en vitamine B12 nodig. Dat zit allemaal in kant-en-klare vegaburgers of in quorn, en dergelijke producten, maar ook in bijvoorbeeld ei en kaas. Producten van soja of kekererwten (tofu, falafel) bevatten ook veel eiwitten (maar geen vitamine b12 en weinig ijzer). IJzer zit dan wel weer veel in sommige groenten, bijvoorbeeld tuinbonen, radijs, courgette, veldsla, spinazie, spruitjes en boerenkool. Vitamine B12 zit alleen in dierlijke producten, maar het zit wel toegevoegd aan kant-en-klare vegaburgers en aan multivitaminesap.
Oud 13-01-2005, 09:08
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Sarah schreef op 13-01-2005 @ 09:47 :
Ik ga er toch op reageren. Geen vlees is geen probleem, maar dan moet je wel iets vervangends eten! Je hebt ijzer, eiwitten en vitamine B12 nodig. Dat zit allemaal in kant-en-klare vegaburgers of in quorn, en dergelijke producten, maar ook in bijvoorbeeld ei en kaas. Producten van soja of kekererwten (tofu, falafel) bevatten ook veel eiwitten (maar geen vitamine b12 en weinig ijzer). IJzer zit dan wel weer veel in sommige groenten, bijvoorbeeld tuinbonen, radijs, courgette, veldsla, spinazie, spruitjes en boerenkool. Vitamine B12 zit alleen in dierlijke producten, maar het zit wel toegevoegd aan kant-en-klare vegaburgers en aan multivitaminesap.
Ook gewoon veel bonen erwten sperziebonen peultjes en gewoon legumes eten.
Oud 13-01-2005, 09:43
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 12-01-2005 @ 23:04 :
Ben je aan het afvallen? Stats?
Ja, en ik dacht dat het wel meeviel, maar die pannenkoeken deden 't m. 900 calorieën ofzo.
Oud 13-01-2005, 09:48
Verwijderd
Toen ik vanochtend mezelf woog woog ik opeens 73 kilo
Mijn dieet gaat de goede kant op. Ik ben nu al 5 kilo afgevallen sinds begin december. Misschien lukt het me dan ooit om mijn streefgewicht van 65 te halen, of misschien zelfs 60 of nog minder. Ik volg gewoon precies het dieet van mijn dieetiste alleen meestal laat ik het stuk fruit weg omdat we geen (lekker) fruit in huis hebben.
Het komt er op neer dat ik mag ontbijten met 2 boterhammen en een glas sap en een glas water. Als tussedoortje 1 kop thee zonder suiker en een plakje ontbijtkoek. Als lunch 4 boterhammen en 2-3 glazen melk. Later op de dag een stuk fruit. Avondeten is normaal en als toetje een bakje magere yoghurt.
Alleen op maandag hou ik me er niet aan omdat ik dan van 5 tot 9 moet werken zonder pauze en ik dus daarvoor en daarna wat eet.
Ik ben 1.75 lang.
Mijn BMI is 23.84
Topic gesloten

Regels voor berichten