Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-01-2005, 18:19
CanYouHandleMe
CanYouHandleMe is offline
hoe kut het soms ook gaat.. ik heb mensen die er voor me zijn, die praten en knuffelen.. en daar ben ik ZO blij mee
Oud 11-01-2005, 18:25
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 11-01-2005 @ 18:28 :
Amelie is geen leuke film. Typisch vrouwenfilmpje Wel leuk verfilmd verder hoor .
Amelie is wél een leuke film.

Ontopic: Zo, nu mag dat acclimatiseren wel een beetje opschieten hoor. Ik heb genoeg van dat gedoe.
Het is druk druk - druk in mijn hoofd. Ik wil al mijn huiswerk afhebben en rust.
Oud 11-01-2005, 19:03
Freestyler*
Freestyler* is offline
brr ik heb heel vies gedroomd
ken je de methode hersenen via de neus naar buiten halen?
in mijn droom kreeg ik een bloedneus, en toen kwamen er hele stukken vlees naar buiten. De grootte van een peer ofzo, donkerrood, je zag bloedvaten lopen en harde stukjes erin
2 van die grote stukken vlees *bah*
maar de dokter wilde me niet vertellen waar het vandaan kwam

nu denk ik steeds aan die stukken vlees in mijn keel
alhoewel het geheel onrealistisch is
Oud 11-01-2005, 19:27
Verwijderd
Volgens mij zie ik spoken.
Dus:
Vrolijk doen, alles gaat goed!
Oud 11-01-2005, 19:38
Waltz
Waltz is offline
2.9 voor wiskunde B.
En nu moet ik alles weer opnieuw gaan leren voor de herkansing. Het is zo hopeloos..

Oud 11-01-2005, 20:00
Dolores
Dolores is offline
Vreetbuien de gekste
En ik haat school, ik heb het zooo druk, en nu weet ik niet waar ik moet beginnen.. gevolg; ik doe niets.
Oud 11-01-2005, 20:12
cagie
cagie is offline
Ik ben vrolijk
Oud 11-01-2005, 20:22
bradio8
bradio8 is offline
ik hoefde alleen maar dankje te zeggen, niks meer. zij geeft vertrouwen en schrijft zo`n heel verhaal. en wat doe ik? ik schrijf een of ander egoistisch kutverhaal. ik haat mezelf echt nu. nu heb ik door wat ze bedoelt. dat is handig als je eerst een kutreactie hebt gegeven dan geeft ze dat vertrouwen, wil ze je helpen en dan verneuk ik het alsnog waarom let ik alleen maar op mn eigen shit. ik voel me echt zo erg nu. en ik weet ook nog niet wat ik verder moet doen. ik kan gewoon niet verder zo. waarom moest ik nou ook dat verneuken??/
Oud 11-01-2005, 21:32
Verwijderd
Klootzak..
Oud 12-01-2005, 10:36
bradio8
bradio8 is offline
zij had alweer gelijk. altijd.
en ik heb zo ongeveer alles fout gedaan wat ik kon doen maar zo moet ik niet denken. maar als ik niet zo denk doe ik het weer fout. ik moet gewoon weggaan en nooit meer terugkomen. dat moest ik 3 en een halve maand geleden doen ja. alles is zo verneukt. maar zo moet ik niet denken. ik moet gewoon nadenken. ik heb toch alle geloofwaardigheid al verloren. de flat lijkt nu zo slecht nog niet
Oud 12-01-2005, 10:57
Stefanie
Stefanie is offline
Vrijdag afspraak Eindelijk
Oud 12-01-2005, 11:36
Verwijderd
mijn tante ligt in het ziekenhuis met een zware hernie en andere kutzooi
Oud 12-01-2005, 11:37
Iceracer
Iceracer is offline
Ik wil nooit meer die handenarbeidleraar zien.
Ik krijg van hem alleen maar over mijn donder en volgens mij licht hij de zaak op.
Oud 12-01-2005, 11:40
leucomelas
leucomelas is offline
wil een piercing, ben zelf te laf trouwens, maargoed, wat wil je daar... uhm, vriendje komt zo... ja en dan? hummz, moet me profielwerksuk nog maken, nog een dans in elkaar flanzen voor woesndag, leren voor scheikunde.. jeej wat een kutvak en nieteens goed uitleg gehad kut, naja, hoop dak over ga...
Oud 12-01-2005, 12:05
Nona
Nona is offline
Hmmm... Ik voelde vanmorgen dat ik toch echt wel graag uit huis wil... Ik zag mijn moeder in de badkamer en ik ben meteen weer weggelopen. Resultaat is toch altijd dat zij precies haar zin krijgt in wat ze wil doen en ik mijn leven daaromheen wil bouwen. Autoriteit oké, maar ik heb nu gewoon eens zin om eigen baas te zijn. Geen zin meer in die spanning die ze altijd weet op te roepen als ik haar om iets kleins vraag.

Ako, bel nou! Ik ben gemotiveerd, ik wil werken, wat is er dan mis met mij???
Oud 12-01-2005, 12:45
leucomelas
leucomelas is offline
en volgesn mij, zou ik een hele goede zijn voor de AA... hummz, drank trekt me wel heel erg de laatste tijd... en ja, het geeft ook een beter gevoel dan kwaadheid..
Oud 12-01-2005, 14:04
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
bradio8 schreef op 11-01-2005 @ 21:22 :
ik hoefde alleen maar dankje te zeggen, niks meer. zij geeft vertrouwen en schrijft zo`n heel verhaal. en wat doe ik? ik schrijf een of ander egoistisch kutverhaal. ik haat mezelf echt nu. nu heb ik door wat ze bedoelt. dat is handig als je eerst een kutreactie hebt gegeven dan geeft ze dat vertrouwen, wil ze je helpen en dan verneuk ik het alsnog waarom let ik alleen maar op mn eigen shit. ik voel me echt zo erg nu. en ik weet ook nog niet wat ik verder moet doen. ik kan gewoon niet verder zo. waarom moest ik nou ook dat verneuken??/
vertel dit aan haar, dan weet ze iig dat je je ervan bewust was dat je reactie niet zo goed was... en dat je liever een andere had gegeven.
Oud 12-01-2005, 14:08
Storm
Storm is offline
Ik heb een nieuwe stageplek, vandaag voor het eerst geweest...was leuk, ik denk dat ik er echt heel erg veel kan leren. En daarbij kan ik met kinderen werken, wat ik eigenlijk toch ook wel graag wil, dus dat is twee vliegen in één klap. Nu nog hopen dat ie goed gekeurd wordt door school (en anders hebben ze pech).
Oud 12-01-2005, 14:15
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Storm schreef op 12-01-2005 @ 15:08 :
Ik heb een nieuwe stageplek, vandaag voor het eerst geweest...was leuk, ik denk dat ik er echt heel erg veel kan leren. En daarbij kan ik met kinderen werken, wat ik eigenlijk toch ook wel graag wil, dus dat is twee vliegen in één klap. Nu nog hopen dat ie goed gekeurd wordt door school (en anders hebben ze pech).
En, is het degene die je wilde?

Gefeliciteerd iig!
Oud 12-01-2005, 16:13
marrel
marrel is offline
*gek word*
ik moet mijn eindbalans maken, profielwerkstuk, ckv precentatie, 1,5 hoofdstuk scheikunde, 6 paragraven wiskunde, nog een beetje natuurkunde, 1,5 hoofdstuk economie MY GOD

+ ook nog wat mensen te vriend zien te houden en dat schiet dus OOK niet op.

bah, gister ouderavond, ging opzich wel goed alleen de reactie van mijn ouders zoals gewoonlijk ingetogen. Kunnen ze niet een keer blij zijn? Naja ik ga ff heel hard aan het werk dus!
Oud 12-01-2005, 16:17
Nijn*
Nijn* is offline
Ik ben zo opgelucht dat ik mijn aardrijkskunde presentatie eindelijk achter de rug heb! Eindelijk is het even rustig op school, begin meteen de volgende ellende. Hoe kan ze me nou zo negeren? De enige persoon waarmee ik wilde praten, na al die tijd, hoe kan ze me nou zo koud negeren? Misschien moet ik het allemaal wel gewoon alleen aankunnen.. kan ik dat?
Oud 12-01-2005, 17:01
Verwijderd
Citaat:
Storm schreef op 12-01-2005 @ 15:08 :
Ik heb een nieuwe stageplek, vandaag voor het eerst geweest...was leuk, ik denk dat ik er echt heel erg veel kan leren. En daarbij kan ik met kinderen werken, wat ik eigenlijk toch ook wel graag wil, dus dat is twee vliegen in één klap.
Hetzelfde hier, ben er alleen maandag al geweest..

Veel succes iig, en dan heb ik t vast ook..

Gisteren post naar Griekenland gestuurd, ben zo benieuwd wanneer het er is (is niet met het vliegtuig mee).
En wat is en blijft hij toch een eikel hee, niet normaal!
Oud 12-01-2005, 17:01
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
marrel schreef op 12-01-2005 @ 17:13 :
*gek word*
ik moet mijn eindbalans maken, profielwerkstuk, ckv precentatie, 1,5 hoofdstuk scheikunde, 6 paragraven wiskunde, nog een beetje natuurkunde, 1,5 hoofdstuk economie MY GOD
Het kan erger:
- Nog 20 bladzijdes uit opiniebladen samenvatten
- Nog 4,5 uur Engelse tv kijken
- Nog een paar korte boekverslagen maken en verwerkingsopdrachten voor engels
- Een paar teksten lezen en korte samenvatting maken uit een engels blad.
- Nog 2 Duitse brieven schrijven, tekst maken en opdrachten maken
- 200 Duitse bladzijdes lezen
- Bijna een heel hoofdstuk van wiskunde
- Een paar paragrafen van scheikunde
- Een heel hoofdstuk natuurkunde
- Een paar paragrafen van economie
- 1,5 hoofdstuk van biologie
En een heel profielwerkstuk!

*diepe zucht* Waar moet ik beginnen?
En ja, tis mijn eigen schuld. Maar ik kan het gewoon niet opbrengen.
Oud 12-01-2005, 17:49
kroot
kroot is offline
Ik had maandag portfolio/reflectiegesprek op school. En ze vonden echt alles slecht M'n stageverslag hoeft nog net niet opnieuw, maar hij vindt de toestand erg zorgelijk. En hij wil over een paar weken als hij al mijn studieresultaten heeft een nieuw gesprek over mijn stage en mijzelf. En ik kreeg meer begeleiding bij mijn stage. Voor methodiek kreeg ik ook een T van twijfel, want ik kom te onzeker over en ik neem bij alles niet genoeg iniatief. Maar als ik toch niks zinnigs te zeggen heb, dan ga ik toch geen onzin uitkramen? En ik moet ook mijn reflectieformulier opnieuw invullen want 'zo kan dat echt niet'.
Op het laatst zei hij zelfs dat als het zo nog veel langer doorging dat we maar een gesprek moesten hebben over of ik bij deze studie wel op mijn plaats ben!! Kortom of ik niet gewoon van school weg moet. Maar dat wil ik absoluut niet, mijn cijfers voor theorie zijn allemaal voldoende enzo.
Kortom ik loop nu al 3 dagen zeer chagerijnig rond. Ik vind het echt zo idioot. Oke, ik wist wel dat ze niet heel blij waren maar zo erg....
Kutmensen
Oud 12-01-2005, 18:31
Verwijderd
Citaat:
marrel schreef op 12-01-2005 @ 17:13 :
+ ook nog wat mensen te vriend zien te houden en dat schiet dus OOK niet op.

bah, gister ouderavond, ging opzich wel goed alleen de reactie van mijn ouders zoals gewoonlijk ingetogen. Kunnen ze niet een keer blij zijn? Naja ik ga ff heel hard aan het werk dus!
Ik laat je wel even met rust
Oud 12-01-2005, 19:11
metallica
metallica is offline
hum, om nou te zeggen dat ik vanavond goed heb gegeten...nee. Bah, koken is toch moeilijker als ik dacht
Oud 12-01-2005, 19:26
marrel
marrel is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 12-01-2005 @ 19:31 :
Ik laat je wel even met rust
liefurd, naja ik heb op dit moment nogal weinig dicipline om wat te doen, dus je mag wel storen hoor
Oud 12-01-2005, 19:36
WolterB
WolterB is offline
En dan opeens overvalt een gevoel van totale nutteloosheid je...
Oud 12-01-2005, 19:49
Verwijderd
Citaat:
kwebbelientjuh schreef op 12-01-2005 @ 20:48 :
ik voel mij beroerd, zweten, last van mijn keel, snotteren. De griep. En toch zal ik morgen naar school moeten om snotverkouden mijn spreekbeurt te houden. Zweten, klamme handjes, rood hoofd, stamelen, niet uit je woorden komen. Ik wil niet. Maar toch zet ik door, mischien kan ik daarna wel weer meteen naar huis om in bed te kruipen.
Oud 12-01-2005, 20:00
Verwijderd
ik heb 2 dagen geleden besloten om te blijven vechten, tot nu toe gaat redelijk goed. dat wil niet zeggen dat ik me af en toe niet kut voel maar ik ga door, ik probeer er niet in te blijven hangen.

ben vandaag voor de tweede keer naar het spc (sociaal psychiatrisch centrum) gegaan en kwam daar iemand tegen die ik al kende van mijn eerste opname , dat was wel superfijn want ik voelde me toch niet op mijn gemak tussen al die vreemden. verder net mijn huiswerk gemaakt met paps, dat ging ook wel goed (ik kon hem zelfs verbeteren ).
Oud 12-01-2005, 20:35
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik kan echt niet meer leren. Ik zit hier nu al sinds maandag alleen op kot met alleen nog een niet-zo-spraakzaam huisgenootje en ik houd het gewoon niet vol. Gister al de hele avond jankend achter de pc gezeten, vandaag gaat het iets beter. Iedere keer als ik iets tegenkom in de stof dat ik niet snap schiet ik dicht en heb ik het gevoel dat mijn studie te moeilijk is. En ik wil dit zo graag blijven doen. Ik heb het heel erg naar mijn zin hier en ik vind mijn studie tot nu toe niet super maar de vakken die ik in het derde jaar krijg klinken echt veel gaver. Ik heb ook geen flauw idee wat ik anders wil doen en ik wil gewoon hier blijven want hier ken ik nu al mensen enzo. Ik vind het zo moeilijk allemaal. Ik houd het hier niet vol maar naar huis wil ik ook niet. Ik moet het gewoon hier uithouden tot woensdag, al is het maar voor mijn visjes want die kan ik niet zo lang alleen laten. Ik moet nu gewooon vier weken verder op de automatische piloot tot na mijn examens. Ik het het idee dat het allemaal te moeilijk voor me is maar misschien heb ik wel gewoon geen zelfvertrouwen. Ik kreeg vanmiddag een mailtje van een studiegenoot die blij was om te horen dat het bij mij ook niet super ging. Was ik wel blij mee, en ik kwam vanmiddag een meisje tegen dat ik het prototype superstudent vond en die was net zo ver als ik ongeveer dus wat dat betreft gaat het nog wel goed. Alleen liggen mijn verstand en mijn gevoel zo overhoop. Ik word zo moe van mezelf en ik twijfel aan alles, wil ik naar huis nu of niet? Overal moet ik met mijn vriend overleggen, ik kan niets meer zelf beslissen. Ik wil helemaal niet huilen maar ondertussen gaat het weer de hele avond zo door. Waar gaat dit weer naar toe met me? Moet ik alle examenperioden weer op deze manier doorkomen? Ik dacht dat ik terug stabiel was maar volgens mij was dat maar tijdelijk

I've send an sos to the world,
I hope that someone get my message in a bottle
Oud 12-01-2005, 21:11
Ruudje
Ruudje is offline
over·bo·dig (bn.)
1 niet vereist => frustratoir, overcompleet, overtollig, ten overvloede, voor de show
Oud 12-01-2005, 21:12
WolterB
WolterB is offline
...En dat gevoel kan dan opeens een paar minuten later weg zijn...
Oud 12-01-2005, 21:28
Dolores
Dolores is offline
Pfff.. ik wist niet dat msngesprekken zo fijn konden zijn.
Oud 12-01-2005, 22:22
Freestyler*
Freestyler* is offline
hoe kan hij dit doen
hij deed zo aardig
is het niet duidelijk genoeg?
Oud 13-01-2005, 08:45
Verwijderd
Vandaag lekker shoppen met mn ma, en vanaaf met mn beste vriendin. Maar ik moet eigenlijk sparen voor de vakantie. Ik heb dan nog wel 10 maanden, maar we moeten in augustus al betalen. En dat is nog 8 maanden, maar ben zo bang dat ik het niet red.
Weet wel dat mijn ouders dan bijspringen, maar wil niet lenen. Het is zooo lastig.

Ik hoef niet op vakantie, maar ik wil *hem* zo graag weer zien. Heb al te lang niets gehoord van 'm. Ik mis hem, en dat is zwaar klote. Ben al vanaf eind oktober thuis, en nog nooit heeft het gemis zo hard gevoeld als na de eerste 2 weken van thuiskomst.

Hij gaf me het gevoel dat ik wel iemand ben, wel iets voorstel. Waarom kunnen anderen, die bijna exact hetzelfde zeggen, niet dat gevoel veroorzaken? Is het omdat ik helemaal weg van hem was (ben dus..),is het omdat ik wist dat het maar uiterlijk een week zou duren, omdat het de beste week van mijn leven was?

Ik wil hem echt vergeten, maar het lijkt alsof hij me die kans niet geeft.

Of doe ik het zelf?
Oud 13-01-2005, 09:45
JJ13
JJ13 is offline
ik heb tentamens vandaag en morgen en heb bijna niks gedaan, ik weet dat ik het waarschijnlijk niet ga halen, maar weet je.....ik maak me er niet eens druk om
Oud 13-01-2005, 10:33
bradio8
bradio8 is offline
Citaat:
Gothic schreef op 12-01-2005 @ 15:04 :
vertel dit aan haar, dan weet ze iig dat je je ervan bewust was dat je reactie niet zo goed was... en dat je liever een andere had gegeven.
dankje voor het advies heb het ook gedaan

alleen het probleem is dat ik iedere week wel een fout maak en me verontschuldig, het heeft de waarde verloren zeg maar. maar ze vertelde deze keer echt heel persoonlijke dingen, als ik dan spul ga zeggen die ze zojuist heeft uitgelegd als niet waar snap ik haar wel.
Oud 13-01-2005, 10:55
dead person
dead person is offline
Het gaat zo goed de laaste tijd constant vrolijk..
alleen het gevolg bij mij, na een hoogtepunt komt een dieptepunt Khoop dat die hoogtepunt nu is blijft
whieeej morgen komt hij weer wordt tof weekend!!*blijheid*
Oud 13-01-2005, 12:07
Dolores
Dolores is offline
Jeeeeeejj, m'n mondeling frans ging goed Pff, wat lucht dat op zeg
Oud 13-01-2005, 12:10
Stefanie
Stefanie is offline
Geen zin en toch moet het
Oud 13-01-2005, 13:09
Redhair
Redhair is offline
Wow, gister Green Day. Ik heb me uitgeleefd. Heb drie kwartier in de pit gestaan, al mijn agressie is weg. Eerlijk, springen, luisteren, vergeten. Vooral vergeten. Alle shit. Alles weg. Die muziek, die sfeer, al die lachende mensen. Voor ik wegging hing ik nog huilend aan de telefoon, ik had het bijna afgezegt. Ben zo blij dat ik gegaan ben. Vandaag netjes naar school, moest toch maar van 11 tot 1. Net zo alle fotorolletjes weggebracht. Eindelijk krijg ik ze te zien, ben blijd at ik het toch gedaan heb. Pfoe, hoop dat ik zaterdag met M naar de bios ga.
Oud 13-01-2005, 13:16
Verwijderd
lieve lieve lieve lieve lieve lieve lieve Bob.. ik zal nooit meer zoiets stoms denken en zeggen..
Oud 13-01-2005, 13:31
Storm
Storm is offline
@Daantje_0705: hebben ze in België geen decanen waar je over dat soort dingen mee kunt praten? Zo ja, dan lijkt het me heel verstandig om dat te doen of om anders om andere hulp te zoeken.

@Quiana: 't is degene die ik wilde idd. Ik hoop dat de begeleiding goed is en ik moet nog even kijken wat ik in bepaalde 'tussenuren' (waar in ik niets te doen heb dus) kan doen.

@Daydream-ster: dank je en jij ook succes.

Verder: ik ben moe. Deze groep is duidelijk zwaarder, voor mij dan iig, maar dat is op zich ook logisch. Morgen wordt waarschijnlijk nog zwaarder, maar dat zien we dan wel weer. Ze vinden het iig leuk dat ik er ben en als ik wat wil weten, dan kan ik het vragen en krijg ik antwoord (wel zo handig ) en mensen proberen ook uit zichzelf dingen te vertellen ed, ook heel prettig. Na stage even de stad in geweest, twee broeken gekocht (eentje was wel errug afgeprijst ), nu ga ik zo ff thee zetten en daarna denk ik maar even slapen.
Oud 13-01-2005, 14:33
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Storm schreef op 13-01-2005 @ 14:31 :
@Daantje_0705: hebben ze in België geen decanen waar je over dat soort dingen mee kunt praten? Zo ja, dan lijkt het me heel verstandig om dat te doen of om anders om andere hulp te zoeken.
Echt decanen niet nee. Wel monitoren waar je uitleg kan vragen voor vakken maar dat lijkt me niet echt de ideale plek voor mijn situatie. Je hebt ook nog de dienst studie-advies maar dat is meer voor als je wilt switchen enzo.

Ik weet het allemaal niet zo goed, vandaag gaat het alweer een heel stuk beter dan gister en eergister. Ik wissel zo snel van stemming, zeker in de examentijd.
Oud 13-01-2005, 14:36
rare kwast
rare kwast is offline
ik zoek weer eens ruzie...
kan mn ei niet kwijt, wil huilen maar blokeer, wil praten maar er komen geen woorden.
wil haar een gedicht laten lezen maar durf niet
aaaaaaaaaaaaaaaaaaah
Oud 13-01-2005, 14:40
Eend
Eend is offline
Hey, trut, zoek ie ruzie?!

Ik ben geblokkeerd denk ik Ik ben constant gespannen, maar kan niet eens normaal trainen. Het lijkt wel alsof mijn spieren aan elkaar gekleefd zitten, waardoor ik niet kan sporten

Regels voor berichten