Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2005, 15:18
RanC
RanC is offline
Citaat:
Oni Shikio schreef op 13-01-2005 @ 16:13 :
Bah, ik heb liever 10 marokkaantjes dan 1 jodenknecht.
Ik maak liever 1 neo-nazi van kant, en heb 10 marokkaantjes en 1 jood in het land.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-01-2005, 15:26
Verwijderd
Goedzo mensen,

en nu weer ontopic
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 15:59
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
RanC schreef op 13-01-2005 @ 16:18 :
Ik maak liever 1 neo-nazi van kant, en heb 10 marokkaantjes en 1 jood in het land.
pff, landverrader
Oud 13-01-2005, 16:05
RanC
RanC is offline
Citaat:
Joostje schreef op 13-01-2005 @ 16:59 :
pff, landverrader
Okee.

Liever alleen maar mensen zoals ik in MIJN land, andersdenkenden maak ik van kant.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 16:08
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Oni Shikio schreef op 13-01-2005 @ 16:13 :
Bah, ik heb liever 10 marokkaantjes dan 1 jodenknecht.
Iets positiefs dan toch. Krijgt ie Wilders dan toch geen steun van neo-nazis door zijn gereis naar Israel
Oud 13-01-2005, 16:11
Verwijderd
Citaat:
RanC schreef op 13-01-2005 @ 17:05 :
Okee.

Liever alleen maar mensen zoals ik in MIJN land, andersdenkenden maak ik van kant.
*geeft adres*
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 16:35
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Wilders gaat nu wel erg ver met zijn uitspraken. En alleen al het idee van dat verdrag opzeggen. Wow, ben toch echt wel geschokt!

Verder: ik heb het idee beetje dat Wilders steeds minder onderscheid maakt tussen 'islam' en 'bedreigingen vanuit de islamistische wereld/hoek'.

Jullie weten dat ik erg pro-Verlichting ben. En dat ik van mening ben dat onze Westerse cultuur een soort meta-cultuur is, die dus 'more equal' is.
Maar voor mij is iedere islamtische democraat dus ook gewoon een democraat. In een zeer verre toekomst Israel en Palistina lid van de Europese Unie? PRIMA!

Maar heb idee dat Wilders niet alleen problemen heeft met wat bepaalde mensen doen , maar ook met wat ze zijn
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 16:41
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 13-01-2005 @ 16:00 :
Misschien moeten we Limburg maar onafhankelijk laten worden en Wilders erheen deporteren zodat hij het hele jaar Prins Carnaval kan spelen.

Welke aanwijzingen zijn er volgens jou dat er wel genoeg draagvlak voor is?
Ik heb niet beweerd dat er genoeg draagvlak is voor de plannen van Wilders.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 16:42
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-01-2005 @ 15:02 :
Daar leek het niet op.

Grappig mannetje ben jij toch. Het gaat hier om dingen die al zijn beslist en doordacht lang vóórdat iemand ooit de uitdrukking 'politieke correctheid' had uitgevonden. Ik weet dat je graag anders wilt geloven, maar niet alles is de schuld van 'links'.
Feit is dat bepaalde verdragen zijn getekend in een tijd dat de wereld er heel anders uitzag, en die niet meer voldoen aan de huidige tijd. Het feit dat de term "politieke correctheid" nog niet bestond, wil niet zeggen dat men het niet was.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 16:46
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 13-01-2005 @ 17:42 :
Feit is dat bepaalde verdragen zijn getekend in een tijd dat de wereld er heel anders uitzag, en die niet meer voldoen aan de huidige tijd. Het feit dat de term "politieke correctheid" nog niet bestond, wil niet zeggen dat men het niet was.
Politiek correcte dingen zijn altijd verkeerd.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 16:51
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 13-01-2005 @ 16:00 :
Welke aanwijzingen zijn er volgens jou dat er wel genoeg draagvlak voor is?
Om maar voor spelbreker te spelen:

Op hoeveel zetels staat Wilders?

zoveel draagvlak dus.

Gezien de omvang niet iets dat je als een soort Vlaams Blok kunt negeren en bagatelliseren.
Oud 13-01-2005, 16:57
dingokoning
dingokoning is offline
die Wilders met zn sexy kapsel maakt gebruik van de situatie die er is ontstaan na de moord op Theo van Gogh. Door zulke krankzinnige uitspraken word ie bekend ja maar of ie ook daadwerkelijk een maatschappelijk draagvlak heeft... Ik betwijfel het (hoop ik). Je hebt mensen die vallen voor zijn onzin maar ik denk dat het zal meevallen.

Had hij btw ook niet iets van moslims de grondrechten ontnemen oid? zoiets vaags kon ik me nog herinneren..
Oud 13-01-2005, 17:19
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 13-01-2005 @ 17:51 :
(...)

Gezien de omvang niet iets dat je als een soort Vlaams Blok kunt negeren en bagatelliseren.
Oh, help! Iemand heeft in de periode november 2004-januari 2005 tijdelijk genoeg momentum om in de peilingen boven de twintig uit te komen. Nu moeten we wel meteen alle internationale verdragen gaan opzeggen omdat de meneer met achttien zetels ze niet leuk vindt!
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 18:11
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 13-01-2005 @ 13:55 :
Ik vind van wel. In ieder geval zijn de andere partijen een stuk alerter. Het is niet vreemd dat Wilders zoveel zetels kan binnenhalen in de peiling, aangezien in slechtere tijden mensen altijd grijpen naar de wat extremere partijen. In de Nederlandse geschiedenis zie je dat patroon zich herhalen. Een willekeurige extremistische linkse partij zou ook nu flink wat zetels binnen kunnen halen. In ieder geval geloof ik dat Wilders op zijn huidige toer over maximaal tien jaar van het toneel af is.
Onzin, bij links kan het niet werken omdat er al twee serieus linkse partijen zijn, GL en de SP, en die ook zo worden gezien. Het goedburgerlijke wannebe links stemt lekker PvdA.
Wilders is gewoon zo gevoelig omdat er op rechts vlak geen enkele partij is, tenminste geen waar mensen zich mee willen identificeren, want anders zou NR dat gat kunnen opvullen. VVD is vooral economisch rechts, LPF heeft zich incompetent getoond. Wat hou je dan nog over? Niets. Wilders springt in op een vlak waar nog geen partij is, en maakt daarom kans op zetels.

Allert houden is ook maar hoe je het invult, meeste mensen zijn gewoon ongeinterreseert en het gaat allemaal aan hun neus voorbij, terwijl er meer dan genoeg gebeurd.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 18:14
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-01-2005 @ 18:19 :
Oh, help! Iemand heeft in de periode november 2004-januari 2005 tijdelijk genoeg momentum om in de peilingen boven de twintig uit te komen. Nu moeten we wel meteen alle internationale verdragen gaan opzeggen omdat de meneer met achttien zetels ze niet leuk vindt!
Des te ironischer omdat het Vlaams Blok in verhouding nog meer zetels zou hebben.
Oud 13-01-2005, 18:15
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-01-2005 @ 18:19 :
omg, waar beweer ik dat het idee dat Wilders hier oppert uitgevoerd moet worden?

nergens.

Uberhaupt vraag ik me af hoe serieus dit voorstel is, ik heb zo'n idee dat Wilders weet hoe uitvoerbaar dit is, maar nog veel beter weet waar zijn achterban zit.

Als het hem lukt ook maar de helft van zijn zetels vast te houden wordt hij al groter dan een schare aan andere partijen.

Als er in de tussentijd een bomaanslag wordt gepleegd in Nederland, of meer religieus gemotiveerde moorden, kijk dan niet raar als hij er nog een hoop zetels bij krijgt.
Oud 13-01-2005, 19:05
Verwijderd
Als wilders er serieus in zou slagen een echte partij te creeren zou hij daarmee in een binnen de nederlandse politiek bestaande lege ruimte opvullen: Sociaal/maatschappelijk rechts. Waarmee hij zeker kan zijn van een flink aantal zetels.
Dat zou een ramp worden
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 19:06
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 13-01-2005 @ 20:05 :
Als wilders er serieus in zou slagen een echte partij te creeren zou hij daarmee in een binnen de nederlandse politiek bestaande lege ruimte opvullen: Sociaal/maatschappelijk rechts. Waarmee hij zeker kan zijn van een flink aantal zetels.
Dat zou een ramp worden
Och, gewoon in de regering laten, het kabinet valt binnen een jaar en opgeruimd staat netjes.

Daar hebben we toch wel ervaring mee, dacht ik.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 19:09
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-01-2005 @ 20:06 :
Och, gewoon in de regering laten, het kabinet valt binnen een jaar en opgeruimd staat netjes.

Daar hebben we toch wel ervaring mee, dacht ik.
Ja, maar als er op dat vlak wel een stabiele partij met zorgvuldig gekozen kamer leden zou komen zou dat best een impact hebben op de nederlandse politiek.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 19:28
Verwijderd
Bedoelt Wilders nou met allochtonen mensen die zonder verblijfsvergunning hier zijn of mensen met de Nederlandse identiteit, maar met bijvoorbeeld Marokkaanse ouders?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 19:53
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 13-01-2005 @ 20:09 :
Ja, maar als er op dat vlak wel een stabiele partij met zorgvuldig gekozen kamer leden zou komen zou dat best een impact hebben op de nederlandse politiek.
Maar dat gebeurt niet, want integere mensen met ethisch besef gaan niet bij Wilders' lijst. Daarboven komt dan nog het feit dat Wilders oliedom is.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 19:53
Verwijderd
Citaat:
Mortification schreef op 13-01-2005 @ 20:28 :
Bedoelt Wilders nou met allochtonen mensen die zonder verblijfsvergunning hier zijn of mensen met de Nederlandse identiteit, maar met bijvoorbeeld Marokkaanse ouders?
Hij bedoelt moslims. "Nederland mag geen Islamitisch land worden!"
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 19:59
Spoonie
Spoonie is offline
ik snap niet dat mensen hier zo serieus op ingaan, Wie met een IQ van boven de 100 neemt Wilders nu serieus

ik weet ik weet er zullen uitzonderingen zijn maar er zijn maar een paar dingen wat er met die gast kan gebeuren.

-men vergeet die gast weer
-heel nederland komt erachter dat zijn blonde haar niet natuurlijk is en het wordt allemaal een grote schande
-hij scheert zich kaal
-vanwege bepaalde omstandigheden kan hij de politiek niet meer bedrijven ik zeg niet welke.
-vanwege racisme gaat ie het gevang in
-en nog veel meer.

Die man is gewoon een pinkje in een notendop waar je geen reet aan hebt niet serieus nemen
Oud 13-01-2005, 20:32
EggeD
EggeD is offline
Ik lach me dood als die knakker nog stemmen krijgt.
Oud 13-01-2005, 22:11
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
EggeD schreef op 13-01-2005 @ 21:32 :
Ik lach me dood als die knakker nog stemmen krijgt.
Dat is niet zo verstandig.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 22:14
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 13-01-2005 @ 23:11 :
Dat is niet zo verstandig.
Haha, nee zoiets wil ik ook weer niet op mijn geweten hebben.
Oud 14-01-2005, 00:29
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-01-2005 @ 20:53 :
Maar dat gebeurt niet, want integere mensen met ethisch besef gaan niet bij Wilders' lijst. Daarboven komt dan nog het feit dat Wilders oliedom is.
Niet met wilders en andere figuren die populistisch opkomen omdat ze een beetje rellen en aandacht trekken, dat is waar.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 07:35
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 14-01-2005 @ 01:29 :
Niet met wilders en andere figuren die populistisch opkomen omdat ze een beetje rellen en aandacht trekken, dat is waar.
Tja, maar die Wilders relt een beetje als een fag. Zo van "boe", *verstopt achter muurtje*.
Oud 14-01-2005, 10:24
Spoonie
Spoonie is offline
hij wou al niet onder het balkon zitten dus veel stemmen zal die dan ook niet meer krijgen
Oud 14-01-2005, 10:42
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 13-01-2005 @ 08:01 :
Maar ik zeg: gewoon weg.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 13:04
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik had die Wilders nooit erg hoog zitten, maar dit slaat toch echt wel álles! Wat een van-de-bananenboot-gevallen-aapmongool, zeg (om maar even iemand te quoten)! Allochtonen die overlast veroorzaken het land uitflikkeren? What the f...? Wat doen we dan met allochtonen die gewoon de Nederlandse identiteit hebben, die hier geboren zijn, maar waarvan alleen de ouders uit het buitenland komen? Wat doen we dan in vergelijking met autochtonen die overlast veroorzaken? En het Verdrag van de Rechten van de Mens opzeggen??! Serieus, die gast spoort niet!
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 14:48
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
PGWR schreef op 13-01-2005 @ 17:41 :
Ik heb niet beweerd dat er genoeg draagvlak is voor de plannen van Wilders.
Dan is er ook geen reden om een referendum te houden over dit onderwerp, is het wel?

Citaat:
PGWR schreef op 13-01-2005 @ 17:42 :
Feit is dat bepaalde verdragen zijn getekend in een tijd dat de wereld er heel anders uitzag, en die niet meer voldoen aan de huidige tijd.
Zegt wie?

Citaat:
T_ID schreef op 13-01-2005 @ 17:51 :
Om maar voor spelbreker te spelen:

Op hoeveel zetels staat Wilders?

zoveel draagvlak dus.

Idiote plannen hoef je niet serieus te nemen. Maar hoe groot Wilders' partij ook wordt, tweederde van de kamerleden zullen achter z'n plan moeten staan om de grondwet aan te kunnen passen.
Oud 14-01-2005, 14:59
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 14-01-2005 @ 15:48 :
Idiote plannen hoef je niet serieus te nemen. Maar hoe groot Wilders' partij ook wordt, tweederde van de kamerleden zullen achter z'n plan moeten staan om de grondwet aan te kunnen passen.
En dat twee regeringsperiodes achter elkaar... Uitgesloten dus.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 16:10
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 14-01-2005 @ 15:59 :
En dat twee regeringsperiodes achter elkaar... Uitgesloten dus.
Een grondwetswijziging duurt niet acht jaar. Vereist is dat tweederde voor de wijziging stemt en dat vervolgens, na ontbinding en herverkiezing, nogmaals een tweederde meerderheid wordt behaald. Maar die stemming (de zgn. tweede lezing) kan vrij snel na de eerste plaatsvinden. Er behoeft niet gewacht te worden tot de volgende periodieke verkiezeing.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 16:12
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 14-01-2005 @ 17:10 :
Een grondwetswijziging duurt niet acht jaar. Vereist is dat tweederde voor de wijziging stemt en dat vervolgens, na ontbinding en herverkiezing, nogmaals een tweederde meerderheid wordt behaald. Maar die stemming (de zgn. tweede lezing) kan vrij snel na de eerste plaatsvinden. Er behoeft niet gewacht te worden tot de volgende periodieke verkiezeing.
Dat zeg ik ook niet. Maar zelfs áls Wilders genoeg steun krijgt verliest hij die na de volgende verkiezingen toch wel.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 16:18
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 14-01-2005 @ 17:12 :
Dat zeg ik ook niet. Maar zelfs áls Wilders genoeg steun krijgt verliest hij die na de volgende verkiezingen toch wel.
Ja, dat denk ik ook. Hoe je het ook wendt of keert, zijn uitspraken slaan gewoon als een tang op een varken.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 19:18
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 14-01-2005 @ 17:12 :
ja maar wie weet wat hij dan allemaal heeft stuk gemaakt? ik weet bijvoorbeeld zeker dat het wij-tegenover-zij-gevoel sterk zal steigen. En dat zal grote consequenties met zich meebrengen.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 19:30
Jochem12
Jochem12 is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-01-2005 @ 10:30 :
Ik ben het met hem eens. De echte Ariërs hebben Lebensraum nodig, dus moeten die stinkende Marrokaantjes maar oprotten.

VOL = VOL!

racist
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 19:40
Verwijderd
Citaat:
Jochem12 schreef op 14-01-2005 @ 20:30 :
racist
Yep, ik ben een racist.

Jij bent zeker zo'n stinkende Marokkaan?
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 19:44
RanC
RanC is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 14-01-2005 @ 20:40 :
Yep, ik ben een racist.

Jij bent zeker zo'n stinkende Marokkaan?
Heb jij ook zo'n hekel aan mensen die sarcasme niet begrijpen?

Oh, en je hebt gelijk.

VOL = VOL! EIGEN VOLK EERST!
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 23:02
Verwijderd
Wat een clown, alleen jammer dat er nog steeds vrij veel mensen hem serieus nemen. Acht zetels in de peiling vanavond.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 23:11
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
RanC schreef op 14-01-2005 @ 20:44 :
Heb jij ook zo'n hekel aan mensen die sarcasme niet begrijpen?

Oh, en je hebt gelijk.

VOL = VOL! EIGEN VOLK EERST!
Oud 15-01-2005, 09:06
Verwijderd
Citaat:
iemand of niemand schreef op 15-01-2005 @ 00:02 :
Wat een clown, alleen jammer dat er nog steeds vrij veel mensen hem serieus nemen. Acht zetels in de peiling vanavond.
Dat is toch een flinke verbetering t.o.v. de 26 zetels eerder.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 09:59
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-01-2005 @ 20:53 :
Heb jij de waarheid soms in pacht?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 10:52
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 15-01-2005 @ 10:59 :
Heb jij de waarheid soms in pacht?
Vecht jij nu de stelling "Islamofoben zijn dom" aan?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 11:24
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 15-01-2005 @ 11:52 :
Vecht jij nu de stelling "Islamofoben zijn dom" aan?
Bekritiseerders van de Islam zijn niet altijd dom nee. Sterker nog, een aantal van hen zijn juist erg intelligent. Denk maar aan bijvoorbeeld Afshin Ellian.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 11:49
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 15-01-2005 @ 12:24 :
Bekritiseerders van de Islam zijn niet altijd dom nee. Sterker nog, een aantal van hen zijn juist erg intelligent. Denk maar aan bijvoorbeeld Afshin Ellian.
Ik bekritiseer de Islam en ben geniaal, dus dat is niet wat ik bedoel.

Wat ik bedoel met een 'Islamofoob' is iemand die bang is dat 'de Islam' de macht over zal nemen, of de cultuur in Nederland drastisch zal veranderen. Aangezien dat belachelijk is, kunnen we gerust stellen dat dit type mensen oliedom zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 12:07
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 15-01-2005 @ 12:49 :
Ik bekritiseer de Islam en ben geniaal, dus dat is niet wat ik bedoel.

Wat ik bedoel met een 'Islamofoob' is iemand die bang is dat 'de Islam' de macht over zal nemen, of de cultuur in Nederland drastisch zal veranderen. Aangezien dat belachelijk is, kunnen we gerust stellen dat dit type mensen oliedom zijn.
Waarom is dit belachelijk? Wanneer een groep met afwijkende normen en waarden groter wordt, is het denkbaar dat daarom de cultuur zal veranderen.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 12:40
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 15-01-2005 @ 13:07 :
Waarom is dit belachelijk? Wanneer een groep met afwijkende normen en waarden groter wordt, is het denkbaar dat daarom de cultuur zal veranderen.
Keyword: drastisch.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 12:58
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 15-01-2005 @ 13:40 :
Keyword: drastisch.
Goed, dan is mijn vraag: waarom is dit belachelijk? Wanneer een groep met afwijkende normen en waarden groter wordt, is het denkbaar dat daarom onze cultuur drastisch zal veranderen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten