![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Optimel fruitkwark 0%vet is beter dan vitelinea trouwens. ![]() ![]() ![]() PS: doet je MSN het nog niet? ![]() Laatst gewijzigd op 14-01-2005 om 16:58. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
@ Qwuartz
Citaat:
|
![]() |
||
@ Kronkeltje
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Erg laag in vet dus. Erg hoog in koolhydraten en suikers. |
![]() |
||
Citaat:
Ik zal het ff verder toelichten. Zoals ik al eens eerder heb gezegd volg ik het programma van de weightwatchers. Alle voedingsmiddelen hebben een bepaald aantal punten (inmiddels wel bekend). Je kan de punten van een voedingsmiddel (dat bv niet in het puntenboekje staat) ook zelf bereken door van het voedingsmiddel de calorieen (kcal) door 60 te delen, en het vet door 9, en dat bij elkaar optellen. (En dat natuurlijk per hoeveel die je ervan eet). Als je die berekening maakt, hoef je er geen rekening mee te houden of het vet verzadigd is of niet, je neemt gewoon het getal dat achter 'vet' staat op de verpakking en deelt dat door 9. Van daar ook dat ik waarschijnlijk meer verzadigde vetten binnenkrijg dan anderen hier. En aangezien het programma van de weightwatchers me echt helpt (en vooral heeft geholpen toen ik nog echt moest afvallen), ben ik dus ook niet tegen op verzadigde vetten en eet ik ze gewoon. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Net als je risico op doodgaan aan longkanker van sigaretten. Weight watchers is erg goed om af te vallen, en het is voor de meeste mensen gezonder dan wat ze normaal zouden eten. Maar dat maakt het nog niet gezond. Ik ben bekend met weightwatchers. Het is vooral op gewicht gebaseerd. The south beach diet bijvoorbeeld, als je je koolhydraten niet teveel beperkt, maar zoals. Dr. Agatston heeft aangegeven vervangt door 'goede koolhydraten' een dieet gebaseerd op gezondheid. Groenten, fruit, complexe koolhydraten (witte rijst & aardappelen niet meegerekend vanwege hoge GI-waarde) low/non-fat melkproducten, mager vlees of kip en natuurlijk vis, goede vetten (olijfolie etc.), en noten. Je weet alles over afvallen, natuurlijk je hebt het zelf gedaan. Maar soms zijn dingen, ook al kunnen ze erger, niet bepaald gezond. Het puntensysteem is heel simpel, en natuurlijk effectief voor gewichtsafname. Maar daar blijft het bij. En vooral dat het puntensysteem geen onderscheid maakt tussen vetten, is eigenlijk heel slecht. Maar ik ben hier niet om WW af te kraken. Het is goed voor gewichtsafname echt waar. Als je gezond wil blijven, moet je de regels echter wel goed toepassen (dus aan de standaard-regels als verzadigde vetten limiteren houden). Ik raad verder niemand aan om een echt dieet te volgen. Maar ombijvoorbeeld de richtlijnen van The South Beach Diet, wat uitleg geeft over het G.I.-index en je vertelt over 'goede en slechte' koolhydraten en vetten, te volgen. Daarnaast hoef je volgens dit dieet geen calorieen te tellen. Dat is natuurlijk geen probleem, maar als je echt in controle wil zijn over je inname zou je dat alsnog kunnen doen. Het is gewoon belangrijk om goede vetten, genoeg maar niet teveel complexe koolhydraten, eiwitten en vitaminen & mineralen binnen te krijgen. Hoe je dat doet moet je zelf weten. Of je dat toepast op het puntensysteem, of je eigen dieet. Maar je moet niet, om het maar even heel overdreven te brengen, op chips leven terwijl je je aan het puntensysteem houdt. Laatst gewijzigd op 14-01-2005 om 18:17. |
![]() |
|||
@ ikkeleerlinge
Citaat:
@ watermerk Citaat:
Waarschijnlijk reageer ik een beetje te laat om je nog te helpen. Maar als m'n ouders patat eten dan neem ik zelf een boterham of een pak yoghurt oid. Ik eet het nooit mee. K geloof dat ik maar 1x in de 2 a 3 maanden patat eet, en dat is dan meestal op 1 van m'n 'eetdagen', als ik alles mag eten van mezelf. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Wat me trouwens heel erg opvalt, iedereen zegt dat je 's avonds op moet letten wat je nog eet. Bij de WW zeggen ze net dat dat eigenlijk niet zoveel uitmaakt, als je maar zorgt dat je dagelijks genoeg binnenkrijgt. Er wordt wel uitdrukkelijk bijgezegd dat je alles een beetje moet verdelen over de hele dag, natuurlijk niet pas 's avonds beginnen met eten. Maar volgens de cursus kan het dus helemaal geen kwaad als je 's avonds nog iets eet zoals 1 of 2 boterhammen oid.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik was eerst van plan te gaan kijken wat WW was. Maar ik vind het niet zo'n goed programma eigenlijk. Het is voor de makkelijkheid zo gemaakt, dat mensen het makkelijk aankonden en het dieet dus populairder werd. Achter dieten als The South Beach Diet en The Zone zit tenminste nog een betekenis. The Zone zit verder goed in elkaar, maar 1 ding waar ik het niet mee eens ben is dat ze zo weinig calorieen binnen krijgen. Maar je kunt op zich ook gaan zonen, maar dan aanpassen zodat je genoeg calorieen binnen krijgt. Maar het is geen goed dieet voor mensen die geen kok hebben (teveel gedoe). Al is de betekenis en gedachte erachter heel goed en effectief. Laatst gewijzigd op 14-01-2005 om 18:32. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik streef er zelf naar om dingen te eten die zo weinig mogelijk calorieen en vet bevatten, zodat ik zoveel mogelijk kan eten op een dag. Een enkele dag denk ik er anders over, en kies ik bijvoorbeeld voor vla ipv yoghurt, maar dat komt niet zo vaak voor. Ik eet nu eenmaal graag zoveel mogelijk ![]() ----------------------- Ik zal nog maar eens een overzicht geven van wat ik vandaag gegeten heb; Oja, ik hoefde pas om half 10 op te staan, dus het is niet zo dat ik me de hele morgen heb uitgehongerd. Ik zet er ook maar weer het aantal punten bij dat ik ervoor moet tellen. Nou, ik heb de hele dag cola light (0 pt), water en thee (ook 0 pt) gedronken. 10.00 uur: -2 appels (0 pt) -4 sneeen brood (4 pt) met boter (2pt) 13.00 uur: -pakje sultana (3 pt) -4 snack-a-jacks (2pt) 15.00 uur: -1 manarijn (0pt) -2 sneeen brood (2 pt) met mosterd (0 pt) 16.00 uur: -400 gram vifit yoghurt (2pt) -1 banaan (1 pt) 17.30 uur: -aardappelen (2 pt) met sperziebonen (0 pt) 19.00 uur: -2 bekers melk (2pt) Ook vandaag weer keurig aan m'n 20 punten gehouden ![]() |
![]() |
||
Citaat:
O ja, ik gebruik nooit volle melkproducten, altijd magere. Het meest ongezonde wat ik (denk ik zelf) eet tijdens het lijnen is die vla van vifit, maar dat is niet dagelijks, dus het zal allemaal wel meevallen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Stel je wil 100 gram yoghurt eten, dan kijk je naar de voedingswaarde per 100 gram. -Aantal gram vet : 9 -Aantal ckal : 60 Deze 2 uitkomsten tel je op, en dat is het aantal punten dat je ervoor moet tellen. (Als je 200 gram yoghurt eet, dan vermeningvuldig je aan het aantal punten dat je bij 100 gram hebt berekend gewoon met 2, maar dat lijkt me logisch). Aangezien het aantal punten dus op 2 verschillende dingen is gebasseerd, kan het zo zijn dat je de ene dag meer ckal en minder vet binnenkrijgt dan de andere dag of andersom. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() Misschien kom ik hier wel een beetje streng over (met alle doe dit, doe dat) maar ik ben zelf ook wel streng voor mezelf. Alhoewel ik mezelf natuurlijk wel fruit toelaat, maar ik let niet zo erg op de tijden. Ik eet in ieder geval wel elke 2 uur wat, maar ik houd het dus niet precies bij. Meestal om het uur trouwens. Of ik splits een boterham in 1-en en eet de tweede helft na een half uur. |
![]() |
||||||
@ ikkeleerlinge
Citaat:
Ik ben blij dat ik me nu in bepaalde mate heb weten aan te passen door WW te volgen. Volgende week vrijdag is mijn maandelijkse 'eetdag', ik zal de dag erna wel posten wat ik allemaal gehad heb. Waarschijnlijk nog meer dan wat ik at voor ik begon met lijnen, en ook veel meer dan wat ik hier vaak van anderen lees als ze het er een dag van nemen. Maarja, 1x per maand mag ik dat gewoon van mezelf, als ik het de dag erna weer gewoon oppak, en dat lukt me ook ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Zoiets als een boterham delen en een half uur laten liggen kan ik ook niet, wat dat betreft ben ik best wel zwak. Als ik het aan m'n gevoel over zou laten, dan zou ik 's middags 10 punten eten en 's avonds 10. Gewoon in 1x tien achter elkaar. Ontbijt hoeft voor mij niet, ik kan makkelijk zonder en ik heb 's morgens nou eenmaal geen honger. Maarja, dat is wat m'n gevoel zegt. En gelukkig ben ik nog net niet te zwak om mijn hersenen te volgen, en m'n gevoel links te laten liggen ![]() |
![]() |
|||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Hallo Lieve Mensen
![]() Het is voor mij echt tijd om gezond te gaan eten. Vorige zomer woog ik nog 58kg, nu rond de 65. Ik ben 169 cm lang. Ik wil heel graag terug naar die 58, en sowieso weer beter eten. Ik doe sowieso 2 keer per week aan sport, maar eigenlijk wil ik wel meer, aangezien ik niet heel intensief sport. Verder werk ik 2 keer in de week en fiets ik 5 dagen in de week een half uur per dag. (naar school dus ![]() Ik heb heel veel last van vreetbuien. Frikandelen als ik midden in de nacht thuis kom, 's avonds chips, op school dropjes en suikerhartjes. Morgen ga ik beginnen (ik begin altijd morgen ![]() Wat ik vooral moeilijk ga vinden is brood meenemen naar school en het ook echt opeten. Sowieso 4 boterhammen ofzo als lunch, ik betwijfel of ik het weg krijg. Dat is het stomme. Boterhammen bij ontbijt en lunch krijg ik gewoon niet weg, maar als ik snoep is het dwangmatig, dan gaat er zo een pak koekjes doorheen, ook als ik al misselijk ben. Dat doe ik eigenlijk al sinds het begin van de basisschool, zo verwerk ik iedere emotie. En dat moet maar eens afgelopen zijn ![]() wish me luck. Ik post overmorgen wat ik morgen gegeten heb. (haha kromme zin). x |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() En dan gaat ze me 5x per dag vertellen dat ik taart kan eten. Ofzoiets. Of ze zeggen dat het niet erg is een beetj van eten te genieten. Pfffffff hoe demotiverend allemaal. Maar ja ik ben sterk genoeg om niet te breken. Ik heb ze trouwens ook verboden mij eten aan te bieden wat ik niet mag, maar dat vergeten ze altijd. |
![]() |
|
![]() |
[QUOTE]z0pje schreef op 14-01-2005 @ 22:31 :
Begin gewoon NU! ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
@Happyyy: Ten eerste: Zie dit vooral niet als een aanval. Mensen vatten mij schijnbaar nog wel eens verkeerd op.
Maar ik had een vraagje wat betreft (on)verzadigde vetten. Voor WW hoef je er niet op te letten, want qua punten maakt het niet uit. Is het misschien niet tóch fijn om er op te letten, al is het alleen maar voor je zelf om het risico op hart- en vaatziekten te verminderen? Want dat is wel waar, de kans dat je dat krijgt wordt aanzienlijk groter. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Mijn ouders doen daar trouwens redelijk moeilijk over, anders eten dan zij. Gelukkig eten ze patat meestal in het weekend en eet ik dan bij mn vriendje. Als we bij thuis eten, eten we meestal geen patat omdat mn vriendje dat niet lekker vind ![]() [QUOTE]ikkeleerlinge schreef op 14-01-2005 @ 23:09 : Citaat:
![]() hoeveel weeg jij eigenlijk? vroeg ik me af na dit topic ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik probeer er inderdaad in de toekomst eens op te letten. Ik dacht dat ik dat net al ergens bij had gezet dat ik erop wil gaan letten, maar ik zie het zo snel niet staan. Bij deze dan... |
![]() |
|
![]() |
Trouwens, mijn vetpercentage is gemeten door een speciale weegschaal. Gewicht, lengte en leeftijd worden ingevoerd, je moet op een soort ijzeren platen staan die erin zitten. Volgens mij werkt 't met een stroomstootje (waar je natuurlijk niets van voelt) en wordt gemeten hoe lang het duurt. Ok, er zijn nauwkeurigere metingen, maar dit lijkt me niet héél onnauwkeurig ofzo, het geeft toch een indicatie
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ff wat gegevens: Lengte: 1,82 Gewicht: 70 kg BMI: 21,1 Ik streefde naar 68 of 69kg, maar eigenlijk ben ik nu al tevreden. Ik probeer deze week eens op gewicht te blijven, en het eens een week aan te zien. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik heb echt geen idee hoeveel ik verbrand. Ik denk altijd heel weinig omdat ik nooit wat afval. Maar misschien eet ik wel te weinig voor mezelf. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Aaaaaaaah! Kutkutkut
![]() ![]() Zoals je al raadt deed 6 uur oppassen me niet veel goed. Ik ging heeelemaal los en schaam me dood en heb spijt ! ![]() -3 glazen lightfrisdrank -2 zakjes haribo -2 stroopwafels -3 naturel koekjes -stukje stokbrood -klein chocolaatje -4/5 handen nibbits chips Gatverdamme, het ging net zo goed zeg ![]() Maarja, ik kan wel klagen en ik weet dat het stom is en alles, maar ik moet door, dus morgen verder met m'n normale schema. Ik moet volhouden! ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
-2 zakjes haribo -2 stroopwafels -4/5 handen nibbits chips Dit is het slechtste, al zijn die haribo als het van die kleine beertjes zakjes zijn ook niet zo'n ramp... Waarom neem je niet gewoon brood mee naar oppassen? Of eet heel veel ervoor of neem een appel ofzo mee, dat moet je schillen duurt daardoor lang, kauw er lang op, al die kleine dingetjes werken...
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
@ikkeleerlinge
Citaat:
Verder zou ik me niet zo druk maken als ik jou was, iedereen voelt zich dikker tijdens de menstruatie. Maar uiteindelijk valt dat wel mee, het is inderdaad gewoon vocht dat je vasthoudt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ja ik denk ook wel dat het aan het vocht ligt. Dat hoop ik in ieder geval. Ik paste net trouwens een broek dat ik de dag na kerst had gekocht. Hij zat echt heel erg los om mijn middel heen. |
![]() |
|
Iets meenemen in het vervolg is een heel goed idee! Daar zal ik aan denken!
![]() Vandaag het oude schema weer opgepakt en dat ging harstikke goed! 10:00 2 volkoren boterhammen gerookte zalm volkoren cracker bramenjam beker halfvolle melk 12:00 2 volkoren boterhammen bramenjam 2 volkoren crackers bramenjam kleine volkoren boterham kaas (maaslander) beker halfvolle melk 15:00 beker coolbest original 17:00 beker coolbest original Nou, beetje te weinig gegeten in de middag, maar dat kwam omdat ik weg was en niet in staat was wat te eten oid. Geen honger gehad, dus dat scheelt. Zometeen zuurkool met hachee/rookworst. Ga het beperken tot 1 stukje, weet dat het slecht is, maar ik vind het echt veel te lekker om volledig weg te schrappen, en we eten het haast nooit. Vanavond is bij ons de avond dat we iets 'lekkers' nemen, ik zal een paar crackers en wat fruit nemen. Ik weet zeker dat het gaat lukken! ps: Ik voel me echt veel beter door dit dieet, maar ik weet niet of het nu komt door het gezonde eten of door de gedachte dat ik gezond eet.. meer ervaringen ![]() |
![]() |
|||||
Citaat:
Kijk wat je hier schreef: Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Voeding en Gezondheids-topic #48 Mara | 500 | 30-04-2005 16:11 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Voeding en Gezondheids-topic #41 Verwijderd | 500 | 01-04-2005 08:17 | |
Lichaam & Gezondheid |
Gezond (snel) aankomen, mogelijk ? Zottuh | 51 | 30-08-2004 13:05 | |
Lichaam & Gezondheid |
afvallen lingua | 3 | 29-06-2003 19:45 |