Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-01-2005, 16:55
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 14-01-2005 @ 14:08 :
Nieuwe dag, nieuwe kansen. Mijn dag vandaag :

8:00
volkoren boterham pindakaas
volkoren boterham bramenjam
volkoren cracker 2 plakjes rookvlees
beker halfvolle melk

10:00
ontbijtkoek

11:00
breaker perzik

12:00
kopje groentensoep
turkse bruine bol

14:00
2 volkoren boterhammen rookvlees
mandarijntje

Ben wel rédelijk tevreden. M'n ontbijt was goed, ik was goed gevuld en het was nog lekker ook. Nog wel een ontbijtkoek gehad, maar hij was wel best klein. Die breaker was ook niet optimaal, maar dat is toch niet heel erg? M'n lunch was erg lekker en best wel verantwoord.. Ik ga dus nu 2 boterhammetjes en een stuk fruit nemen.. Overall dus wel tevreden! Wat ik nog verwacht te gaan eten:

4:00
volkoren cracker met 2 plakjes rookvlees
schaaltje komkommer

6:00
2 volkoren boterhammen zalm (rauw)
volkoren boterham tonijn
schaaltje komkommer

8:00
2 koppen thee
4 toastjes

2 glazen water
toastjes (of iets anders lichts!)

Mijn ouders gaan uiteten dus dat betekent dat we thuis niet koken, maar we hebben heerlijk! zalm in huis. En nog tonijn in een blik. Dus dat eet ik als afvondeten. Moet wederom weer oppassen vanavond, van half 7 tot half 1. Best een lange zit, maar ik ga m'n best doen vooral niks ongezonds te pakken!

Zo, vandaag dus geen tijd voor de sportschool, morgenvroeg weer! Het zal een behoorlijk beproeving worden zo in het weekend, zeker als ik zondag alleen thuis ben. Ik hoop er het beste van !

Nu ga ik even m'n broodjes opeten
xx

ps : ik kon het gewoon niet laten om op de weegschaal te gaan staan.. 77.6
Nou ik vond het weer erg netjes van je. Breaker is inderdaad niet erg goed. Ik vind het niet eens zo lekker (heb het ooit geproefd). Kun je niet morgen even naar de supermarkt gaan om low-fat of liever 0% vet yoghurt (maar liever kwark) te kopen? En een andere optie is natuurlijk Go! 0%vet zoals sassiefje had aangegeven.
Optimel fruitkwark 0%vet is beter dan vitelinea trouwens. Probeer aardbei maar eens uit. Is lekker. Hoeveel ontbijtkoek had je op? Een plakje? Op zich geen probleem. Je hoeft je ontbijtkoek in de toekomst ook niet op te geven. Gewoon in mate eten. Een boterham pindakaas in de ochtend vult wel he? Heb je je goede vetten ook weer binnen. En de tonijn op je brood is goed voor proteine (eiwitten) en de zalm voor eiwitten maar vooral goede vetten natuurlijk. Netjes. Ik weet niet of toastjes zo goed zijn voor in de avond. Probeer iets te nemen wat weinig koolhydraten bevat. Het is niet slecht ofzo. Om 8 uurr kan het wel, maar vooral rond 10 uur zou ik niet iets met veel koolhydraten eten. 'S ochtends is trouwens de beste tijd om te gaan sporten (cardio/conditie-training). Het beste is om op te staan en gelijk voordat je hebt ontbeten naar de sportschool te gaan en conditie-training te doen. Zo zijn je reserves op (want nog niets gegeten), en gebruikt je lichaam het lichaamsvet als brandstof. 1 Uur conditie-training is genoeg. Niet meer.
PS: doet je MSN het nog niet?

Laatst gewijzigd op 14-01-2005 om 16:58.
Oud 14-01-2005, 17:32
-(L)-
@MeelFriek
Citaat:
@Happyyy: Ik heb geen idee. Mijn vetpercentage was 2% gezakt vergeleken bij de vorige keer maar m'n gewicht was hoger, ook zoiets raars, zoveel spiermassa kan ik toch niet hebben aangemaakt?
Nee, dat lijkt me ook. Ik snap er ook niks van. Zou het aan de nauwkeurigheidsgraad liggen van dat meetinstument waarmee je het vet meet? Ik neem aan dat jij 't ook hebt laten meten met zo'n ding dat je ff vast moet houden, en dat dan de uitslag aangeeft? (En waar je je gewicht, lengte en leeftijd moet intypen?) Ik weet ook niet of er nog andere manieren zijn om je vetpercentage te meten...?!
Oud 14-01-2005, 17:35
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 14-01-2005 @ 18:32 :
@MeelFriek

Nee, dat lijkt me ook. Ik snap er ook niks van. Zou het aan de nauwkeurigheidsgraad liggen van dat meetinstument waarmee je het vet meet? Ik neem aan dat jij 't ook hebt laten meten met zo'n ding dat je ff vast moet houden, en dat dan de uitslag aangeeft? (En waar je je gewicht, lengte en leeftijd moet intypen?) Ik weet ook niet of er nog andere manieren zijn om je vetpercentage te meten...?!
Dat is een super onnauwkeurige manier van meten. Waar heb je het laten doen?
Oud 14-01-2005, 17:36
-(L)-
@ Qwuartz
Citaat:
Ik kom net terug van oppassen en heb 5 witte creamcrackers gehad. 3 helemaal droog en 2 met filet americain. Niet zo heel erg want die zijn maar 4 bij 4 cm ofzo en heel dun bovendien!

Ook nog een paar koppen thee en 2 kleine naturel koekjes. Zonder suikers en alles. Niet erg schadelijk.

Ach, het is misschien niet optimaal, maar ik heb het goed in de hand gehouden en het was ook mijn beloning voor vandaag!

Tot morgen..
Ik heb er bewonderling voor als iemand een foutje maakt en dan toch door kan gaan de rest van de dag. Zelf heb ik daar altijd moeite mee als ik mezelf bv een koekje pak. Dan krijg ik meteen ingevingen als; 'oh, nog eentje kan geen kwaad'... en zo gaat het dan verder. En uiteindelijk heb ik dan nog meer gegeten dan wat ik normaal zou pakken.
Oud 14-01-2005, 17:40
-(L)-
@ Kronkeltje
Citaat:
Ik dacht altijd dat ontbijtkoek heel laag was in calorieen?
't ligt er vooral heel erg aan welke je neemt. Kijk in de supermarkt eens op de verschillende verpakkingen en vergelijk ze. Zelf eet ik geen ontbijtkoek, dus ik weet niet welk merk de minste calorieen bevat. Zelf kies ik liever voor brood; minder calorieen en vet, zodat je er in principe iets meer van kan eten dan ontbijtkoek. En bovendien vult brood beter.
Oud 14-01-2005, 17:42
-(L)-
Citaat:
Vrij laag ja, zit namelijk geen of nauwelijks vet in.
Ik dacht dat er net best veel vet in ontbijtkoek zit. Nouja, iedereen zal ook iets anders veel vinden.
Oud 14-01-2005, 17:51
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 14-01-2005 @ 18:42 :
Ik dacht dat er net best veel vet in ontbijtkoek zit. Nouja, iedereen zal ook iets anders veel vinden.
Nee 100 gram volkorenontbijtkoek bevat 297 kcal, 67 koolhydraten waarvan 37 suikers, 1.3 gram vet en 3.6 gram eiwitten. Normale ontbijtkoek bevat per 100 gram 311 kcal, 3.4 gram eiwitten, 70.2 gram koolhydraten waarvan 36.3 suikers en 1.8 gram vet.
Erg laag in vet dus. Erg hoog in koolhydraten en suikers.
Oud 14-01-2005, 18:04
-(L)-
Citaat:
Wat betreft (on)verzadigde vetten: verzadigde zijn wel veel slechter hoor. Het wordt nog wel verkocht, natuurlijk, je gaat er namelijk niet meteen dood aan. Sigaretten en alcohol worden immers ook nog verkocht. De consument mag zelf kiezen, dus onverzadigde over verzadigde vetten, chips of sla, ter vergelijking
Tuurlijk kiest de consument zelf, maar wat ikkeleerlinge zei kwam een beetje op me over of je er dood aan gaat, bij wijze van spreken. Ik weet dat verzadigede vetten slechter zijn (heb ik ook al eerder gezegd), maar ik vind niet dat het daarom meteen afgeraden moet worden.

Ik zal het ff verder toelichten. Zoals ik al eens eerder heb gezegd volg ik het programma van de weightwatchers. Alle voedingsmiddelen hebben een bepaald aantal punten (inmiddels wel bekend). Je kan de punten van een voedingsmiddel (dat bv niet in het puntenboekje staat) ook zelf bereken door van het voedingsmiddel de calorieen (kcal) door 60 te delen, en het vet door 9, en dat bij elkaar optellen. (En dat natuurlijk per hoeveel die je ervan eet).

Als je die berekening maakt, hoef je er geen rekening mee te houden of het vet verzadigd is of niet, je neemt gewoon het getal dat achter 'vet' staat op de verpakking en deelt dat door 9.
Van daar ook dat ik waarschijnlijk meer verzadigde vetten binnenkrijg dan anderen hier. En aangezien het programma van de weightwatchers me echt helpt (en vooral heeft geholpen toen ik nog echt moest afvallen), ben ik dus ook niet tegen op verzadigde vetten en eet ik ze gewoon.
Oud 14-01-2005, 18:13
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 14-01-2005 @ 19:04 :
Tuurlijk kiest de consument zelf, maar wat ikkeleerlinge zei kwam een beetje op me over of je er dood aan gaat, bij wijze van spreken. Ik weet dat verzadigede vetten slechter zijn (heb ik ook al eerder gezegd), maar ik vind niet dat het daarom meteen afgeraden moet worden.

Ik zal het ff verder toelichten. Zoals ik al eens eerder heb gezegd volg ik het programma van de weightwatchers. Alle voedingsmiddelen hebben een bepaald aantal punten (inmiddels wel bekend). Je kan de punten van een voedingsmiddel (dat bv niet in het puntenboekje staat) ook zelf bereken door van het voedingsmiddel de calorieen (kcal) door 60 te delen, en het vet door 9, en dat bij elkaar optellen. (En dat natuurlijk per hoeveel die je ervan eet).

Als je die berekening maakt, hoef je er geen rekening mee te houden of het vet verzadigd is of niet, je neemt gewoon het getal dat achter 'vet' staat op de verpakking en deelt dat door 9.
Van daar ook dat ik waarschijnlijk meer verzadigde vetten binnenkrijg dan anderen hier. En aangezien het programma van de weightwatchers me echt helpt (en vooral heeft geholpen toen ik nog echt moest afvallen), ben ik dus ook niet tegen op verzadigde vetten en eet ik ze gewoon.
Je risico op doodgaan aan hart- en bloedvaatziektes stijgt enorm als je zomaar elke dag en regelmatig volle melkproducten gaat eten.
Net als je risico op doodgaan aan longkanker van sigaretten. Weight watchers is erg goed om af te vallen, en het is voor de meeste mensen gezonder dan wat ze normaal zouden eten. Maar dat maakt het nog niet gezond. Ik ben bekend met weightwatchers. Het is vooral op gewicht gebaseerd. The south beach diet bijvoorbeeld, als je je koolhydraten niet teveel beperkt, maar zoals. Dr. Agatston heeft aangegeven vervangt door 'goede koolhydraten' een dieet gebaseerd op gezondheid. Groenten, fruit, complexe koolhydraten (witte rijst & aardappelen niet meegerekend vanwege hoge GI-waarde) low/non-fat melkproducten, mager vlees of kip en natuurlijk vis, goede vetten (olijfolie etc.), en noten. Je weet alles over afvallen, natuurlijk je hebt het zelf gedaan. Maar soms zijn dingen, ook al kunnen ze erger, niet bepaald gezond. Het puntensysteem is heel simpel, en natuurlijk effectief voor gewichtsafname. Maar daar blijft het bij. En vooral dat het puntensysteem geen onderscheid maakt tussen vetten, is eigenlijk heel slecht. Maar ik ben hier niet om WW af te kraken. Het is goed voor gewichtsafname echt waar. Als je gezond wil blijven, moet je de regels echter wel goed toepassen (dus aan de standaard-regels als verzadigde vetten limiteren houden). Ik raad verder niemand aan om een echt dieet te volgen. Maar ombijvoorbeeld de richtlijnen van The South Beach Diet, wat uitleg geeft over het G.I.-index en je vertelt over 'goede en slechte' koolhydraten en vetten, te volgen. Daarnaast hoef je volgens dit dieet geen calorieen te tellen. Dat is natuurlijk geen probleem, maar als je echt in controle wil zijn over je inname zou je dat alsnog kunnen doen.
Het is gewoon belangrijk om goede vetten, genoeg maar niet teveel complexe koolhydraten, eiwitten en vitaminen & mineralen binnen te krijgen. Hoe je dat doet moet je zelf weten. Of je dat toepast op het puntensysteem, of je eigen dieet. Maar je moet niet, om het maar even heel overdreven te brengen, op chips leven terwijl je je aan het puntensysteem houdt.

Laatst gewijzigd op 14-01-2005 om 18:17.
Oud 14-01-2005, 18:14
-(L)-
@ ikkeleerlinge
Citaat:
Helemaal niet. Dat ligt aan je leeftijd. Dit is dus voor volwassen vrouwen. Maar als jongere is een BMI van 19,6 gewoon goed. En gewicht is niet alles (verhoudingen etc. botstructuur). Voor jongeren geldt een BMI 17.5 - 25.0 = gezond. Ik streef zelf naar een BMI van 20. Heb nu 21.5.
Ik dacht vooruit, het meisje waarom het gaat is 16, en kan dus in principe al over ongeveer 1,5 jaar volwassen zijn. Als ze dan een BMI van 19,6 heeft, is ze wel een beetje te licht. Niet dat het veel te licht is, maar dan zou ze best iets meer mogen wegen. Vandaar ook dat ik haar niet aanraad nu zover door te gaan met lijnen. Je hebt ook mensen die te licht zijn, en het zou niet leuk voor haar zijn als ze eerst te zwaar is, en daarna met ondergewicht blijft zitten

@ watermerk

Citaat:
Ik heb net dus al een bord sla gegeten zodat ik iig wat groentes binnenkrijg want vanavond wordt er niet gekookt en dus eten we iets van patat of pizza.
Wat kan ik dan vanavond het beste nemen? Kan ik beter brood nemen, of bijv een gebakken ei maken of zal ik toch pizza of patat (of ander frituur) eten?
.
Waarschijnlijk reageer ik een beetje te laat om je nog te helpen. Maar als m'n ouders patat eten dan neem ik zelf een boterham of een pak yoghurt oid. Ik eet het nooit mee. K geloof dat ik maar 1x in de 2 a 3 maanden patat eet, en dat is dan meestal op 1 van m'n 'eetdagen', als ik alles mag eten van mezelf.
Oud 14-01-2005, 18:18
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 14-01-2005 @ 19:14 :
@ ikkeleerlinge

Ik dacht vooruit, het meisje waarom het gaat is 16, en kan dus in principe al over ongeveer 1,5 jaar volwassen zijn. Als ze dan een BMI van 19,6 heeft, is ze wel een beetje te licht. Niet dat het veel te licht is, maar dan zou ze best iets meer mogen wegen. Vandaar ook dat ik haar niet aanraad nu zover door te gaan met lijnen. Je hebt ook mensen die te licht zijn, en het zou niet leuk voor haar zijn als ze eerst te zwaar is, en daarna met ondergewicht blijft zitten
Ik vind 16 anders nog jong. Ik ben 17 en streef naar een BMI van 20 en ben van plan dat zo nog een aantal jaren te houden.
Oud 14-01-2005, 18:22
-(L)-
Wat me trouwens heel erg opvalt, iedereen zegt dat je 's avonds op moet letten wat je nog eet. Bij de WW zeggen ze net dat dat eigenlijk niet zoveel uitmaakt, als je maar zorgt dat je dagelijks genoeg binnenkrijgt. Er wordt wel uitdrukkelijk bijgezegd dat je alles een beetje moet verdelen over de hele dag, natuurlijk niet pas 's avonds beginnen met eten. Maar volgens de cursus kan het dus helemaal geen kwaad als je 's avonds nog iets eet zoals 1 of 2 boterhammen oid.
Oud 14-01-2005, 18:23
-(L)-
@ ikkeleerlinge
Citaat:
Dat is een super onnauwkeurige manier van meten. Waar heb je het laten doen?
In de sportschool, toen ik nog aan fitness deed...
Oud 14-01-2005, 18:28
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
'Wij' aten vandaag pizza. Ik at uiteraard niet mee. Broccoli op...en kwark... ik eet later nog wel gerookte zalm en misschien nog een eitje (eiwit only).
Oud 14-01-2005, 18:29
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 14-01-2005 @ 19:22 :
Maar volgens de cursus kan het dus helemaal geen kwaad als je 's avonds nog iets eet zoals 1 of 2 boterhammen oid.
Het is juist goed als je 's avonds nog een beetje eet. Maar liever niet iets wat hoog in koolhydraten is (boterhammen). Dus liever kwark of vlees ofzoiets.
Ik was eerst van plan te gaan kijken wat WW was. Maar ik vind het niet zo'n goed programma eigenlijk. Het is voor de makkelijkheid zo gemaakt, dat mensen het makkelijk aankonden en het dieet dus populairder werd. Achter dieten als The South Beach Diet en The Zone zit tenminste nog een betekenis. The Zone zit verder goed in elkaar, maar 1 ding waar ik het niet mee eens ben is dat ze zo weinig calorieen binnen krijgen. Maar je kunt op zich ook gaan zonen, maar dan aanpassen zodat je genoeg calorieen binnen krijgt. Maar het is geen goed dieet voor mensen die geen kok hebben (teveel gedoe). Al is de betekenis en gedachte erachter heel goed en effectief.

Laatst gewijzigd op 14-01-2005 om 18:32.
Oud 14-01-2005, 18:36
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 14-01-2005 @ 19:23 :
@ ikkeleerlinge

In de sportschool, toen ik nog aan fitness deed...
Hmm.... Ik heb de mijne nog niet op laten meten. Maar ik heb gelezen hoe dat dus nauwkeurig te werk gaat, en het is een stuk ingewikkelder dan dat en ze moeten veel meer metingen verrichten. Mijn moeder had trouwens zo'n apparaatje (die jij beschreven had) gekregen. En het klopte voor geen zak. Eerst was mijn lichaamsvet% iets van 28 daarna 33 daarna weer zo. En dat in een paar minuten tijd. Bij niemand van ons werkte het goed. Mijn zwaar overwichte vader met een enorme buik had een lager vet% dan wij. En mijn zus en ik zitten allebei op een gezond gewicht (ik BMI 21.5 zij BMI 23 ofzo) en zijn allebei best gespierd (dus niet dat al mijn spiermassa weg is en alles vet is...), vooral zij is gespierd. En wij kwamen dus boven de 30% uit. Mijn moeder kwam even hoog als ons uit terwijl zij helemaal geen spieren heeft en veel vet (maar nog gezond gewicht).
Oud 14-01-2005, 18:38
-(L)-
Citaat:
Nee 100 gram volkorenontbijtkoek bevat 297 kcal, 67 koolhydraten waarvan 37 suikers, 1.3 gram vet en 3.6 gram eiwitten. Normale ontbijtkoek bevat per 100 gram 311 kcal, 3.4 gram eiwitten, 70.2 gram koolhydraten waarvan 36.3 suikers en 1.8 gram vet.
Erg laag in vet dus. Erg hoog in koolhydraten en suikers.
Hmm, dan ben ik waarschijnlijk ergens anders mee in de war. Voor iemand die het bij 1 plak ontbijtkoek kan laten zal het dan inderdaad niks uitmaken, maar zelf ben ik zoiemand die zich dan meteen de halve koek opeet, en dat is natuurlijk teveel. Van daar eet ik liever brood, daar kan ik tenminste meer van eten.
Ik streef er zelf naar om dingen te eten die zo weinig mogelijk calorieen en vet bevatten, zodat ik zoveel mogelijk kan eten op een dag. Een enkele dag denk ik er anders over, en kies ik bijvoorbeeld voor vla ipv yoghurt, maar dat komt niet zo vaak voor. Ik eet nu eenmaal graag zoveel mogelijk
-----------------------

Ik zal nog maar eens een overzicht geven van wat ik vandaag gegeten heb;
Oja, ik hoefde pas om half 10 op te staan, dus het is niet zo dat ik me de hele morgen heb uitgehongerd. Ik zet er ook maar weer het aantal punten bij dat ik ervoor moet tellen.

Nou, ik heb de hele dag cola light (0 pt), water en thee (ook 0 pt) gedronken.

10.00 uur:
-2 appels (0 pt)
-4 sneeen brood (4 pt) met boter (2pt)

13.00 uur:
-pakje sultana (3 pt)
-4 snack-a-jacks (2pt)

15.00 uur:
-1 manarijn (0pt)
-2 sneeen brood (2 pt) met mosterd (0 pt)

16.00 uur:
-400 gram vifit yoghurt (2pt)
-1 banaan (1 pt)

17.30 uur:
-aardappelen (2 pt) met sperziebonen (0 pt)

19.00 uur:
-2 bekers melk (2pt)

Ook vandaag weer keurig aan m'n 20 punten gehouden
Oud 14-01-2005, 18:41
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Doe je niets dan boter op je brood?
Oud 14-01-2005, 18:42
-(L)-
Citaat:
Als je gezond wil blijven, moet je de regels echter wel goed toepassen (dus aan de standaard-regels als verzadigde vetten limiteren houden).
Ik zal inderdaad eens op de verzadigde vetten letten die ik binnenkrijg. Maar volgens mij valt het nog wel mee.
O ja, ik gebruik nooit volle melkproducten, altijd magere. Het meest ongezonde wat ik (denk ik zelf) eet tijdens het lijnen is die vla van vifit, maar dat is niet dagelijks, dus het zal allemaal wel meevallen.
Oud 14-01-2005, 18:44
-(L)-
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 14-01-2005 @ 19:18 :
Ik vind 16 anders nog jong. Ik ben 17 en streef naar een BMI van 20 en ben van plan dat zo nog een aantal jaren te houden.
Ja dat keuze moet natuurlijk iedereen zelf maken. Maar ik vind 21 of 21,5 ook goed.
Oud 14-01-2005, 18:44
-(L)-
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 14-01-2005 @ 19:41 :
Doe je niets dan boter op je brood?
Alleen 's morgens, de rest van de dag alleen mosterd.
Oud 14-01-2005, 18:47
-(L)-
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 14-01-2005 @ 19:36 :
Hmm.... Ik heb de mijne nog niet op laten meten. Maar ik heb gelezen hoe dat dus nauwkeurig te werk gaat, en het is een stuk ingewikkelder dan dat en ze moeten veel meer metingen verrichten. Mijn moeder had trouwens zo'n apparaatje (die jij beschreven had) gekregen. En het klopte voor geen zak. Eerst was mijn lichaamsvet% iets van 28 daarna 33 daarna weer zo. En dat in een paar minuten tijd. Bij niemand van ons werkte het goed. Mijn zwaar overwichte vader met een enorme buik had een lager vet% dan wij. En mijn zus en ik zitten allebei op een gezond gewicht (ik BMI 21.5 zij BMI 23 ofzo) en zijn allebei best gespierd (dus niet dat al mijn spiermassa weg is en alles vet is...), vooral zij is gespierd. En wij kwamen dus boven de 30% uit. Mijn moeder kwam even hoog als ons uit terwijl zij helemaal geen spieren heeft en veel vet (maar nog gezond gewicht).
Dan moet ik me maar niet zo'n zorgen maken om mijn 'te hoge' vetpercentage. Ik snap ook niet hoe zo'n apparaatje dat kan meten als je het slechts moet vasthouden en 3 gegevens moet invoeren.
Oud 14-01-2005, 18:54
-(L)-
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 14-01-2005 @ 19:29 :
Het is juist goed als je 's avonds nog een beetje eet. Maar liever niet iets wat hoog in koolhydraten is (boterhammen). Dus liever kwark of vlees ofzoiets.
Ik was eerst van plan te gaan kijken wat WW was. Maar ik vind het niet zo'n goed programma eigenlijk. Het is voor de makkelijkheid zo gemaakt, dat mensen het makkelijk aankonden en het dieet dus populairder werd. Achter dieten als The South Beach Diet en The Zone zit tenminste nog een betekenis. The Zone zit verder goed in elkaar, maar 1 ding waar ik het niet mee eens ben is dat ze zo weinig calorieen binnen krijgen. Maar je kunt op zich ook gaan zonen, maar dan aanpassen zodat je genoeg calorieen binnen krijgt. Maar het is geen goed dieet voor mensen die geen kok hebben (teveel gedoe). Al is de betekenis en gedachte erachter heel goed en effectief.
Ik heb zelf ook niet echt bewust voor WW gekozen, maar een vriendin van me (die overgewicht heeft) volgt de cursus en heeft me de boekjes gegeven. Mijn bedoeling was gewoon om iets af te vallen, en aangezien ik op deze manier in ieder geval al een stuk gezonder eet dan hoe ik dat in het verleden deed, is het voor mij wel een oplossing. Het kan natuurlijk altijd gezonder, en misschien is WW daar ook niet de beste oplossing voor, maar ik ben al blij met mijn stap in de goede richting. En in vergelijking met bijvoorbeeld klasgenoten eet ik met WW veel gezonder, ondanks dat deze manier dan niet de allergezondste is.
Oud 14-01-2005, 19:13
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 14-01-2005 @ 19:38 :
Nou, ik heb de hele dag cola light (0 pt), water en thee (ook 0 pt) gedronken.

10.00 uur:
-2 appels (0 pt)
-4 sneeen brood (4 pt) met boter (2pt)

13.00 uur:
-pakje sultana (3 pt)
-4 snack-a-jacks (2pt)

15.00 uur:
-1 manarijn (0pt)
-2 sneeen brood (2 pt) met mosterd (0 pt)

16.00 uur:
-400 gram vifit yoghurt (2pt)
-1 banaan (1 pt)

17.30 uur:
-aardappelen (2 pt) met sperziebonen (0 pt)

19.00 uur:
-2 bekers melk (2pt)

Ook vandaag weer keurig aan m'n 20 punten gehouden
Hoeveel cal is 20 punten?
Oud 14-01-2005, 19:21
-(L)-
Citaat:
Gothic schreef op 14-01-2005 @ 20:13 :
Hoeveel cal is 20 punten?
Dat kan per dag varieeren. Het aantal punten is namelijk de som van vetten EN calorieen. Ik zal het nog een keer uitleggen
Stel je wil 100 gram yoghurt eten, dan kijk je naar de voedingswaarde per 100 gram.
-Aantal gram vet : 9
-Aantal ckal : 60
Deze 2 uitkomsten tel je op, en dat is het aantal punten dat je ervoor moet tellen. (Als je 200 gram yoghurt eet, dan vermeningvuldig je aan het aantal punten dat je bij 100 gram hebt berekend gewoon met 2, maar dat lijkt me logisch).
Aangezien het aantal punten dus op 2 verschillende dingen is gebasseerd, kan het zo zijn dat je de ene dag meer ckal en minder vet binnenkrijgt dan de andere dag of andersom.
Oud 14-01-2005, 19:53
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 14-01-2005 @ 19:54 :
Ik heb zelf ook niet echt bewust voor WW gekozen, maar een vriendin van me (die overgewicht heeft) volgt de cursus en heeft me de boekjes gegeven. Mijn bedoeling was gewoon om iets af te vallen, en aangezien ik op deze manier in ieder geval al een stuk gezonder eet dan hoe ik dat in het verleden deed, is het voor mij wel een oplossing. Het kan natuurlijk altijd gezonder, en misschien is WW daar ook niet de beste oplossing voor, maar ik ben al blij met mijn stap in de goede richting. En in vergelijking met bijvoorbeeld klasgenoten eet ik met WW veel gezonder, ondanks dat deze manier dan niet de allergezondste is.
Inderdaad. Voor sommige mensen is dit dus echt goed. Ik zou het misschien ook zo doen maar voor mij is het niet goed genoeg om af te vallen. Maar ik heb me erbij neergezet en heb allerlei gezonde variaties bedacht die ik wel kan eten en lekker zijn. Ik heb er dus totaal geen probleem mee om nee te zeggen tegen pizza. Aan het begin is het natuurlijk moeilijk omdat je denk 'oh ik wil dat maar ik mag het niet'. Maar uiteindelijk verandert je mentaliteit en denk je gewoon 'het is niet goed voor me ik hoef het niet'. Ik merk dat ik me stukken beter voel als ik gezond eet. Ik weet niet of dat ligt aan het gevoel dat ik iets goed heb gedaan, of dat het aan de positieve effecten op mijn lichaam en hersenen ligt. Waarschijnlijk een combinatie van beiden. Ik neem soms ook wel de tussenweg (als magere kwarkmousse waar suiker in zit...dat is echt lekker) maar doe dat dan 2x per week. Soms ook iets wat ik eigenlijk niet mag maar niet vaker dan 1x per week. En juist, omdat ik mijn inname van slecht eten zo beperk, is het extra lekker en belonend als ik er dan toch wat van neem. En omdat ik het niet te vaak doe, is dat nog zonder schuldgevoel ook.
Misschien kom ik hier wel een beetje streng over (met alle doe dit, doe dat) maar ik ben zelf ook wel streng voor mezelf. Alhoewel ik mezelf natuurlijk wel fruit toelaat, maar ik let niet zo erg op de tijden. Ik eet in ieder geval wel elke 2 uur wat, maar ik houd het dus niet precies bij. Meestal om het uur trouwens. Of ik splits een boterham in 1-en en eet de tweede helft na een half uur.
Oud 14-01-2005, 20:28
-(L)-
@ ikkeleerlinge
Citaat:
Inderdaad. Voor sommige mensen is dit dus echt goed. Ik zou het misschien ook zo doen maar voor mij is het niet goed genoeg om af te vallen.
Het zal er heel erg mee te maken hoeveel je in het verleden at voor je begon met lijnen. Zelf at ik best veel, maar vooral ongezond. 2x per week patat was niet ongewoon. Ook at ik dagelijks chocolade enzo. Niet echt goed dus. Beter gezegd; slecht. Ik verbaas me er soms nog altijd over dat ik nooit overgewicht heb gehad. Maar dat zal ook wel met aanleg te maken hebben.
Ik ben blij dat ik me nu in bepaalde mate heb weten aan te passen door WW te volgen.
Volgende week vrijdag is mijn maandelijkse 'eetdag', ik zal de dag erna wel posten wat ik allemaal gehad heb. Waarschijnlijk nog meer dan wat ik at voor ik begon met lijnen, en ook veel meer dan wat ik hier vaak van anderen lees als ze het er een dag van nemen. Maarja, 1x per maand mag ik dat gewoon van mezelf, als ik het de dag erna weer gewoon oppak, en dat lukt me ook

Citaat:
Ik heb er dus totaal geen probleem mee om nee te zeggen tegen pizza. Aan het begin is het natuurlijk moeilijk omdat je denk 'oh ik wil dat maar ik mag het niet'. Maar uiteindelijk verandert je mentaliteit en denk je gewoon 'het is niet goed voor me ik hoef het niet'.
Het gekke is dat ik er nooit problemen mee heb gehad om 'nee' te zeggen tegen iets lekkers sinds ik 't lijnen ben. Waarschijnlijk heeft het ermee te maken dat ik er voor 100% achtersta dat ik nu gezonder wil eten dan eerst, en afvallen. Ook die ene dag in de maand dat ik alles mag eten helpt me, zo heb ik iets om naar uit te kijken.

Citaat:
Ik merk dat ik me stukken beter voel als ik gezond eet. Ik weet niet of dat ligt aan het gevoel dat ik iets goed heb gedaan, of dat het aan de positieve effecten op mijn lichaam en hersenen ligt. Waarschijnlijk een combinatie van beiden.
Dat denk ik inderdaad ook. En doordat het effect heeft krijg je meer kracht om door te gaan. Als ik zie dat ik ben afgevallen, doet me dat gewoon goed, zeker eerst, toen ik het echt nodig had.

Citaat:
Ik neem soms ook wel de tussenweg (als magere kwarkmousse waar suiker in zit...dat is echt lekker) maar doe dat dan 2x per week. Soms ook iets wat ik eigenlijk niet mag maar niet vaker dan 1x per week. En juist, omdat ik mijn inname van slecht eten zo beperk, is het extra lekker en belonend als ik er dan toch wat van neem. En omdat ik het niet te vaak doe, is dat nog zonder schuldgevoel ook.
Dit soort dingen lukt me dus niet (of moeilijk). 't Zelfde als hoe ik al aangaf bij die ontbijtkoek. Ik kan me niet beperken tot een beetje, als ik het eenmaal geproefd heb wil ik meer, en daarom neem ik het maar niet.

Citaat:
Misschien kom ik hier wel een beetje streng over (met alle doe dit, doe dat) maar ik ben zelf ook wel streng voor mezelf. Alhoewel ik mezelf natuurlijk wel fruit toelaat, maar ik let niet zo erg op de tijden. Ik eet in ieder geval wel elke 2 uur wat, maar ik houd het dus niet precies bij. Meestal om het uur trouwens. Of ik splits een boterham in 1-en en eet de tweede helft na een half uur.
Ik lette eerst eigenlijk ook nooit op de tijden dat ik iets at. Maar sinds ik hier kom en zie dat sommige hun dagschema plaatsen, ben ik er eens op gaan letten. Meestal heb ik het goed verdeeld eigenlijk, al zeg ik het zelf
Zoiets als een boterham delen en een half uur laten liggen kan ik ook niet, wat dat betreft ben ik best wel zwak. Als ik het aan m'n gevoel over zou laten, dan zou ik 's middags 10 punten eten en 's avonds 10. Gewoon in 1x tien achter elkaar. Ontbijt hoeft voor mij niet, ik kan makkelijk zonder en ik heb 's morgens nou eenmaal geen honger. Maarja, dat is wat m'n gevoel zegt. En gelukkig ben ik nog net niet te zwak om mijn hersenen te volgen, en m'n gevoel links te laten liggen
Oud 14-01-2005, 20:48
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 14-01-2005 @ 21:28 :
@ ikkeleerling

Het zal er heel erg mee te maken hoeveel je in het verleden at voor je begon met lijnen. Zelf at ik best veel, maar vooral ongezond. 2x per week patat was niet ongewoon. Ook at ik dagelijks chocolade enzo. Niet echt goed dus. Beter gezegd; slecht.
Ik ben blij dat ik me nu in bepaalde mate heb weten aan te passen door WW te volgen.
Ja, inderdaad. Voor dat soort mensen helpt het juist toch nog gezond, echt eten, te eten, in plaats van junkfood.

Citaat:
Volgende week vrijdag is mijn maandelijkse 'eetdag', ik zal de dag erna wel posten wat ik allemaal gehad heb. Waarschijnlijk nog meer dan wat ik at voor ik begon met lijnen, en ook veel meer dan wat ik hier vaak van anderen lees als ze het er een dag van nemen. Maarja, 1x per maand mag ik dat gewoon van mezelf, als ik het de dag erna weer gewoon oppak, en dat lukt me ook
Zoiets heb ik niet, maar ik heb wel een wekelijkse refeed. Al probeer ik dat gewoon gezond, maar meer, te houden. Soms eet ik dan toch wel een stukje cake/taart of een koekje maar ik krijg geen vreetbuien.

Citaat:
Het gekke is dat ik er nooit problemen mee heb gehad om 'nee' te zeggen tegen iets lekkers sinds ik 't lijnen ben. Waarschijnlijk heeft het ermee te maken dat ik er voor 100% achtersta dat ik nu gezonder wil eten dan eerst, en afvallen. Ook die ene dag in de maand dat ik alles mag eten helpt me, zo heb ik iets om naar uit te kijken.
Ja, das waar. Maar bij mij is het ook anders. Ik kan bijvoorbeeld geen witte rijst eten en aardappelen en dat soort dingen. Ik eet ook geen chocolade ofzo. Maar zo erg mis ik het niet.

Citaat:
Dat denk ik inderdaad ook. En doordat het effect heeft krijg je meer kracht om door te gaan. Als ik zie dat ik ben afgevallen, doet me dat gewoon goed, zeker eerst, toen ik het echt nodig had.
Hmmm ja. Bij mij is dat niet zo. Als het fout gaat vertel ik mezelf dat ik door moet gaan omdat het wel moet helpen, en dat nog meer eten of juist ongezond eten helemaal niet helpt. Ik zeg altijd, het is het proberen waard. Maar als het dan wel goed gaat ben ik wel blij.

Citaat:
Dit soort dingen lukt me dus niet (of moeilijk). 't Zelfde als hoe ik al aangaf bij die ontbijtkoek. Ik kan me niet beperken tot een beetje, als ik het eenmaal geproefd heb wil ik meer, en daarom neem ik het maar niet.
Had ik vroeger dus ook, maar nu niet meer.

Citaat:
En gelukkig ben ik nog net niet te zwak om mijn hersenen te volgen, en m'n gevoel links te laten liggen
Gelukkig maar.
Oud 14-01-2005, 21:31
Verwijderd
Hallo Lieve Mensen

Het is voor mij echt tijd om gezond te gaan eten. Vorige zomer woog ik nog 58kg, nu rond de 65. Ik ben 169 cm lang. Ik wil heel graag terug naar die 58, en sowieso weer beter eten. Ik doe sowieso 2 keer per week aan sport, maar eigenlijk wil ik wel meer, aangezien ik niet heel intensief sport. Verder werk ik 2 keer in de week en fiets ik 5 dagen in de week een half uur per dag. (naar school dus )

Ik heb heel veel last van vreetbuien. Frikandelen als ik midden in de nacht thuis kom, 's avonds chips, op school dropjes en suikerhartjes. Morgen ga ik beginnen (ik begin altijd morgen ) en het ook echt eens volhouden. Ik weeg me nog niet want ik ben ongesteld en ik wil eerst een weekje netjes eten.

Wat ik vooral moeilijk ga vinden is brood meenemen naar school en het ook echt opeten. Sowieso 4 boterhammen ofzo als lunch, ik betwijfel of ik het weg krijg. Dat is het stomme. Boterhammen bij ontbijt en lunch krijg ik gewoon niet weg, maar als ik snoep is het dwangmatig, dan gaat er zo een pak koekjes doorheen, ook als ik al misselijk ben. Dat doe ik eigenlijk al sinds het begin van de basisschool, zo verwerk ik iedere emotie. En dat moet maar eens afgelopen zijn .

wish me luck. Ik post overmorgen wat ik morgen gegeten heb. (haha kromme zin).
x
Oud 14-01-2005, 21:46
-(L)-
Citaat:
z0pje schreef op 14-01-2005 @ 22:31 :
Hallo Lieve Mensen

Het is voor mij echt tijd om gezond te gaan eten. Vorige zomer woog ik nog 58kg, nu rond de 65. Ik ben 169 cm lang. Ik wil heel graag terug naar die 58, en sowieso weer beter eten. Ik doe sowieso 2 keer per week aan sport, maar eigenlijk wil ik wel meer, aangezien ik niet heel intensief sport. Verder werk ik 2 keer in de week en fiets ik 5 dagen in de week een half uur per dag. (naar school dus )

Ik heb heel veel last van vreetbuien. Frikandelen als ik midden in de nacht thuis kom, 's avonds chips, op school dropjes en suikerhartjes. Morgen ga ik beginnen (ik begin altijd morgen ) en het ook echt eens volhouden. Ik weeg me nog niet want ik ben ongesteld en ik wil eerst een weekje netjes eten.

Wat ik vooral moeilijk ga vinden is brood meenemen naar school en het ook echt opeten. Sowieso 4 boterhammen ofzo als lunch, ik betwijfel of ik het weg krijg. Dat is het stomme. Boterhammen bij ontbijt en lunch krijg ik gewoon niet weg, maar als ik snoep is het dwangmatig, dan gaat er zo een pak koekjes doorheen, ook als ik al misselijk ben. Dat doe ik eigenlijk al sinds het begin van de basisschool, zo verwerk ik iedere emotie. En dat moet maar eens afgelopen zijn .

wish me luck. Ik post overmorgen wat ik morgen gegeten heb. (haha kromme zin).
x
Die vreetbuien achterwege proberen te laten zou al een stap in de goede richting zijn. Je moet er trouwens wel echt achterstaan als je WIL afvallen, anders lukt het je waarschijnlijk niet. Iedere dag zeggen 'ik begin morgen' heeft natuurlijk geen zin. Je moet het ook volhouden. Probeer na een klein foutje gewoon door te gaan. Het is ook verstandig je ouders en vriendinnen te vertellen dat je wil afvallen, zodat deze je niks verkeerds aanbieden. Het is ook handig als je ouders begrijpen waarom je ineens geen patat maar eet, ik noem maar iets. In ieder geval succes!
Oud 14-01-2005, 22:07
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 14-01-2005 @ 22:46 :

Het is ook verstandig je ouders en vriendinnen te vertellen dat je wil afvallen, zodat deze je niks verkeerds aanbieden. Het is ook handig als je ouders begrijpen waarom je ineens geen patat maar eet, ik noem maar iets. In ieder geval succes!
Mijn familie laat overal in het huis junkfood, chocolade en snoep rondslingeren zodat ik er continu tegenaan loop. En mijn moeder koopt ook wekelijks taart, cake, koekjes, etc. Ook roomijs en alles.
En dan gaat ze me 5x per dag vertellen dat ik taart kan eten. Ofzoiets. Of ze zeggen dat het niet erg is een beetj van eten te genieten. Pfffffff hoe demotiverend allemaal. Maar ja ik ben sterk genoeg om niet te breken. Ik heb ze trouwens ook verboden mij eten aan te bieden wat ik niet mag, maar dat vergeten ze altijd.
Oud 14-01-2005, 22:09
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
[QUOTE]z0pje schreef op 14-01-2005 @ 22:31 :
Begin gewoon NU! Dat uitstellen leidt natuurlijk nergens naar en dat weet je zelf. Als je jezelf onder controle kunt houden voor een week, zullen de vreetbuien weggaan. Gewoon even volhouden. Succes.
Oud 14-01-2005, 22:13
Mara
Mara is offline
@Happyyy: Ten eerste: Zie dit vooral niet als een aanval. Mensen vatten mij schijnbaar nog wel eens verkeerd op.
Maar ik had een vraagje wat betreft (on)verzadigde vetten. Voor WW hoef je er niet op te letten, want qua punten maakt het niet uit. Is het misschien niet tóch fijn om er op te letten, al is het alleen maar voor je zelf om het risico op hart- en vaatziekten te verminderen? Want dat is wel waar, de kans dat je dat krijgt wordt aanzienlijk groter.
Oud 14-01-2005, 22:16
-(L)-
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 14-01-2005 @ 23:07 :
Mijn familie laat overal in het huis junkfood, chocolade en snoep rondslingeren zodat ik er continu tegenaan loop. En mijn moeder koopt ook wekelijks taart, cake, koekjes, etc. Ook roomijs en alles.
En dan gaat ze me 5x per dag vertellen dat ik taart kan eten. Ofzoiets. Of ze zeggen dat het niet erg is een beetj van eten te genieten. Pfffffff hoe demotiverend allemaal. Maar ja ik ben sterk genoeg om niet te breken. Ik heb ze trouwens ook verboden mij eten aan te bieden wat ik niet mag, maar dat vergeten ze altijd.
Bij mij thuis valt 't gelukkig wel mee. Er is hier ook veel in huis van dat soort dingen, maar ik kan me beheersen zolang m'n ouders thuis zijn. Om toe te geven aan lekker eten waar m'n ouders bij zijn doe ik namelijk niet. Gelukkig kan ik me ook vrij goed beheersen als m'n ouders er niet zijn, maar meestal is 1 van beiden wel thuis.
Oud 14-01-2005, 22:18
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 14-01-2005 @ 22:46 :
Die vreetbuien achterwege proberen te laten zou al een stap in de goede richting zijn. Je moet er trouwens wel echt achterstaan als je WIL afvallen, anders lukt het je waarschijnlijk niet. Iedere dag zeggen 'ik begin morgen' heeft natuurlijk geen zin. Je moet het ook volhouden. Probeer na een klein foutje gewoon door te gaan. Het is ook verstandig je ouders en vriendinnen te vertellen dat je wil afvallen, zodat deze je niks verkeerds aanbieden. Het is ook handig als je ouders begrijpen waarom je ineens geen patat maar eet, ik noem maar iets. In ieder geval succes!
Nee inderdaad. Ik begin eigenlijk ook nu, maar vana 11 uur 's avonds niks meer eten vind ik niet zo'n prestatie . Ik begin gewoon nu. Morgenochtend heb ik Pilates, lekker intensief de dag beginnen en dan smiddags een beetje lui doen want mn baas heeft me vrij gegeven . Maar 's avonds oppassen en daar hebben ze een kelder vol met eten en hun motto is "pak alles wat je lekker vind". Ik neem mn vriendje wel mee om te beschermen.

Mijn ouders doen daar trouwens redelijk moeilijk over, anders eten dan zij. Gelukkig eten ze patat meestal in het weekend en eet ik dan bij mn vriendje. Als we bij thuis eten, eten we meestal geen patat omdat mn vriendje dat niet lekker vind .

[QUOTE]ikkeleerlinge schreef op 14-01-2005 @ 23:09 :
Citaat:
z0pje schreef op 14-01-2005 @ 22:31 :
Begin gewoon NU! Dat uitstellen leidt natuurlijk nergens naar en dat weet je zelf. Als je jezelf onder controle kunt houden voor een week, zullen de vreetbuien weggaan. Gewoon even volhouden. Succes.
zoals ik hier boven al zei

hoeveel weeg jij eigenlijk? vroeg ik me af na dit topic
Oud 14-01-2005, 22:21
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 14-01-2005 @ 23:13 :
@Happyyy: Ten eerste: Zie dit vooral niet als een aanval. Mensen vatten mij schijnbaar nog wel eens verkeerd op.
Maar ik had een vraagje wat betreft (on)verzadigde vetten. Voor WW hoef je er niet op te letten, want qua punten maakt het niet uit. Is het misschien niet tóch fijn om er op te letten, al is het alleen maar voor je zelf om het risico op hart- en vaatziekten te verminderen? Want dat is wel waar, de kans dat je dat krijgt wordt aanzienlijk groter.
Nee, ik vat het zeker niet verkeerd op. Ik kan wel wat verdragen, zolang het geen onzin is

Ik probeer er inderdaad in de toekomst eens op te letten. Ik dacht dat ik dat net al ergens bij had gezet dat ik erop wil gaan letten, maar ik zie het zo snel niet staan. Bij deze dan...
Oud 14-01-2005, 22:23
Mara
Mara is offline
Trouwens, mijn vetpercentage is gemeten door een speciale weegschaal. Gewicht, lengte en leeftijd worden ingevoerd, je moet op een soort ijzeren platen staan die erin zitten. Volgens mij werkt 't met een stroomstootje (waar je natuurlijk niets van voelt) en wordt gemeten hoe lang het duurt. Ok, er zijn nauwkeurigere metingen, maar dit lijkt me niet héél onnauwkeurig ofzo, het geeft toch een indicatie
Oud 14-01-2005, 22:27
-(L)-
Citaat:
Mijn ouders doen daar trouwens redelijk moeilijk over, anders eten dan zij. Gelukkig eten ze patat meestal in het weekend en eet ik dan bij mn vriendje. Als we bij thuis eten, eten we meestal geen patat omdat mn vriendje dat niet lekker vind .
Gelukkig accepteren mijn ouders 't dat ik wil afvallen. Misschien moet ik zeggen 'wilde', want de laatste tijd vind ik dat ik er nu niet slecht uitzie, na ongeveer 8 kg afgevallen te zijn.
Ff wat gegevens:

Lengte: 1,82
Gewicht: 70 kg
BMI: 21,1

Ik streefde naar 68 of 69kg, maar eigenlijk ben ik nu al tevreden. Ik probeer deze week eens op gewicht te blijven, en het eens een week aan te zien.
Oud 14-01-2005, 22:30
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 14-01-2005 @ 23:23 :
Trouwens, mijn vetpercentage is gemeten door een speciale weegschaal. Gewicht, lengte en leeftijd worden ingevoerd, je moet op een soort ijzeren platen staan die erin zitten. Volgens mij werkt 't met een stroomstootje (waar je natuurlijk niets van voelt) en wordt gemeten hoe lang het duurt. Ok, er zijn nauwkeurigere metingen, maar dit lijkt me niet héél onnauwkeurig ofzo, het geeft toch een indicatie
Dat apparaatje waar ik het over had moest je vasthouden, en werkte ook met een stroomstootje. Je moest de zelfde gegevens invoeren als jij noemt. Nu weet ik niet of het 'vasthouden' of het 'op een soort ijzeren plaat zitten' er ook invloed op kan hebben...
Oud 14-01-2005, 22:33
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
z0pje schreef op 14-01-2005 @ 23:18 :
hoeveel weeg jij eigenlijk? vroeg ik me af na dit topic
Hoezo wil je dat weten eigenlijk? Ja mijn lengte vind ik echt irritant. 160 cm. Dan lijk je ook extra dik, als je kort bent. Maar ik woog een week geleden dus 53 kg. Ik kan mezelf nu niet meten want ben ongesteld. Ik hoop dat het naar beneden is gegaan...ik heb me overal goed aan gehouden. Maar ik heb het gevoel dat ik dikker word. Dus dan denk ik weer... starvation-mode? Maar dat kan toch eigenlijk niet want ik verhonger mezelf niet. Het zal hoop ik het watergewicht van mijn menstruatie zijn.
Ik heb echt geen idee hoeveel ik verbrand. Ik denk altijd heel weinig omdat ik nooit wat afval. Maar misschien eet ik wel te weinig voor mezelf. Maar dat zal toch niet op zo'n lengte? Ach ja...morgen refeed-dag.
Oud 14-01-2005, 22:48
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 14-01-2005 @ 23:23 :
Ik hoop dat het bij ons nauwkeuriger gedaan word. Zal wel aangezien onze sportschool zo duur en commercieel is en je zelfs apart voor een fittest moet betalen. Ik laat het over een maand doen iig.
Oud 14-01-2005, 23:18
Delicate
Delicate is offline
Aaaaaaaah! Kutkutkut

Zoals je al raadt deed 6 uur oppassen me niet veel goed.
Ik ging heeelemaal los en schaam me dood en heb spijt !

-3 glazen lightfrisdrank
-2 zakjes haribo
-2 stroopwafels
-3 naturel koekjes
-stukje stokbrood
-klein chocolaatje
-4/5 handen nibbits chips

Gatverdamme, het ging net zo goed zeg

Maarja, ik kan wel klagen en ik weet dat het stom is en alles, maar ik moet door, dus morgen verder met m'n normale schema.
Ik moet volhouden!

Oud 14-01-2005, 23:30
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 15-01-2005 @ 00:18 :
Aaaaaaaah! Kutkutkut

-3 glazen lightfrisdrank
-2 zakjes haribo
-2 stroopwafels
-3 naturel koekjes
-stukje stokbrood
-klein chocolaatje

Maarja, ik kan wel klagen en ik weet dat het stom is en alles, maar ik moet door, dus morgen verder met m'n normale schema.
Ik moet volhouden!

Oh jee. Dat was inderdaad niet zo goed. Ach je hebt het tenminste geprobeerd. Zoiets overkomt iedereen, vooral beginners die nog moeten wennen. Ga morgen lekker sporten en begin de dag goed. Wat gebeurd is is gebeurd. Dus denk er niet meer overna maar get back on track! Je kunt het, meid! Eet ook gewoon goed en gezond. Aangezien je best veel te verliezen hebt kun je nog tamelijk veel eten om af te vallen. Dat is beter dan gelijk beginnen met heel weinig eten, want als je lichaam daaraan went kan je straks niet meer afvallen. Maar als je nu gewoon gezonder, en minder als voorheen eet ga je al afvallen. Als het afvallen na een tijdje niet meer lukt ga je gewoon nog wat minder eten.
Oud 15-01-2005, 11:18
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Aaaaaaaah! Kutkutkut

-3 glazen lightfrisdrank
-2 zakjes haribo
-2 stroopwafels
-3 naturel koekjes
-stukje stokbrood
-klein chocolaatje

Ik moet volhouden!

Zo lijkt het veel meer dan werkelijk slecht is...

-2 zakjes haribo
-2 stroopwafels

Dit is het slechtste, al zijn die haribo als het van die kleine beertjes zakjes zijn ook niet zo'n ramp...

Waarom neem je niet gewoon brood mee naar oppassen? Of eet heel veel ervoor of neem een appel ofzo mee, dat moet je schillen duurt daardoor lang, kauw er lang op, al die kleine dingetjes werken...
Oud 15-01-2005, 12:26
Verwijderd
Citaat:
[B]Aaaaaaaah! Kutkutkut

Gewoon verder gaan en doorzetten! Van een dagje snoepen kom je niet meteen 5 kilo aan.
Oud 15-01-2005, 14:35
-(L)-
@ikkeleerlinge
Citaat:
Hoezo wil je dat weten eigenlijk? Ja mijn lengte vind ik echt irritant. 160 cm. Dan lijk je ook extra dik, als je kort bent. Maar ik woog een week geleden dus 53 kg. Ik kan mezelf nu niet meten want ben ongesteld. Ik hoop dat het naar beneden is gegaan...ik heb me overal goed aan gehouden. Maar ik heb het gevoel dat ik dikker word. Dus dan denk ik weer... starvation-mode? Maar dat kan toch eigenlijk niet want ik verhonger mezelf niet. Het zal hoop ik het watergewicht van mijn menstruatie zijn.
Ik heb echt geen idee hoeveel ik verbrand. Ik denk altijd heel weinig omdat ik nooit wat afval. Maar misschien eet ik wel te weinig voor mezelf. Maar dat zal toch niet op zo'n lengte? Ach ja...morgen refeed-dag.
De hoeveelheid die je moet eten hangt af van je gewicht, niet van je lengte, aldus WW. Maar het lijkt me zelf ook logischer. Stel je hebt 2 mensen van 1,70, en de 1 weegt 15 kilo meer dan de andere, dan heeft die ook meer voedsel nodig per dag.
Verder zou ik me niet zo druk maken als ik jou was, iedereen voelt zich dikker tijdens de menstruatie. Maar uiteindelijk valt dat wel mee, het is inderdaad gewoon vocht dat je vasthoudt.
Oud 15-01-2005, 15:56
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 15-01-2005 @ 15:35 :
@ikkeleerlinge

De hoeveelheid die je moet eten hangt af van je gewicht, niet van je lengte, aldus WW.
Verder zou ik me niet zo druk maken als ik jou was, iedereen voelt zich dikker tijdens de menstruatie. Maar uiteindelijk valt dat wel mee, het is inderdaad gewoon vocht dat je vasthoudt.
Daar heb je ongelijk in. Het hangt van beide lengte en gewicht af. En er spelen ook een heleboel andere factors in mee maar geen zin om helemaal uit te leggen. En WW is goed om je calorie-inname en vet-inname te beperken, maar zoals ik gezegd had...hun theorieen kloppen niet echt.
Ja ik denk ook wel dat het aan het vocht ligt. Dat hoop ik in ieder geval. Ik paste net trouwens een broek dat ik de dag na kerst had gekocht. Hij zat echt heel erg los om mijn middel heen.
Oud 15-01-2005, 16:12
Delicate
Delicate is offline
Iets meenemen in het vervolg is een heel goed idee! Daar zal ik aan denken!

Vandaag het oude schema weer opgepakt en dat ging harstikke goed!

2 volkoren boterhammen gerookte zalm
volkoren cracker bramenjam
beker halfvolle melk

12:00
2 volkoren boterhammen bramenjam
2 volkoren crackers bramenjam
kleine volkoren boterham kaas (maaslander)
beker halfvolle melk

15:00
beker coolbest original

17:00
beker coolbest original

Nou, beetje te weinig gegeten in de middag, maar dat kwam omdat ik weg was en niet in staat was wat te eten oid. Geen honger gehad, dus dat scheelt.

Zometeen zuurkool met hachee/rookworst. Ga het beperken tot 1 stukje, weet dat het slecht is, maar ik vind het echt veel te lekker om volledig weg te schrappen, en we eten het haast nooit.

Vanavond is bij ons de avond dat we iets 'lekkers' nemen, ik zal een paar crackers en wat fruit nemen. Ik weet zeker dat het gaat lukken!

ps: Ik voel me echt veel beter door dit dieet, maar ik weet niet of het nu komt door het gezonde eten of door de gedachte dat ik gezond eet.. meer ervaringen
Oud 15-01-2005, 16:18
-(L)-
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 15-01-2005 @ 16:56 :
Daar heb je ongelijk in. Het hangt van beide lengte en gewicht af.
Het kan best van de lengte afhangen, maar ik weet zeker dat je gewicht er meer invloed op heeft. En waarom heeft de lengte er invloed op?

Kijk wat je hier schreef:
Citaat:
Aangezien je best veel te verliezen hebt kun je nog tamelijk veel eten om af te vallen. Dat is beter dan gelijk beginnen met heel weinig eten, want als je lichaam daaraan went kan je straks niet meer afvallen.
Iemand die meer te verliezen heeft raad je aan meer te eten, en naderhand minder. Hier basseer je de hoeveelheid eten dus zelf op gewicht en laat je haar lengte buiten beschouwing.

Citaat:
En er spelen ook een heleboel andere factors in mee maar geen zin om helemaal uit te leggen.
Ik zou eigenlijk toch wel graag willen weten welke factoren dat dan zijn.

Citaat:
En WW is goed om je calorie-inname en vet-inname te beperken, maar zoals ik gezegd had...hun theorieen kloppen niet echt.
De theorie dat ze geen onderscheid maken tussen (on)verzadigde vetten is dan misschien fout. Maar van de rest van de theorieen zal heus wel iets kloppen hoor. Met welke theorieen van WW ben je het dan nog meer niet eens?
Oud 15-01-2005, 16:21
-(L)-
Citaat:
Qwuartz schreef op 15-01-2005 @ 17:12 :
ps: Ik voel me echt veel beter door dit dieet, maar ik weet niet of het nu komt door het gezonde eten of door de gedachte dat ik gezond eet.. meer ervaringen
Ik denk dat het een combinatie van beiden is.
Topic gesloten

Regels voor berichten