Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-01-2005, 22:56
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 14-01-2005 @ 20:53 :
Handig he, daar niet van aankomen. Heb ik ook 'last' van, broodjes kroket enzo...
Handig he, als je binnen een x aantal jaar opeens enorm gaat verdikken ofwel overschot aan cholestorol
Oud 15-01-2005, 14:08
Fainne
Fainne is offline
Citaat:
Apomes schreef op 14-01-2005 @ 23:56 :
Handig he, als je binnen een x aantal jaar opeens enorm gaat verdikken ofwel overschot aan cholestorol
hmmm cholesterol zou nog kunnen, maar verdikken niet, als ik dan zo naar mijn moeder kijk.
Oud 15-01-2005, 14:27
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Apomes schreef op 14-01-2005 @ 23:56 :
Haha, nee hoor. Het zit in de familie, veel eten, maar toch niet aankomen. We eten hier allemaal wat we willen (een beetje overdreven, want we eten bijna altijd gezond en vermijden zelfs vet) en m'n ouders zijn 50+ en nog steeds niet dik.
Oud 15-01-2005, 22:05
Buskruitje
Buskruitje is offline
ik weeg 55 tot 60 kilo bij 1.68 meter, moet er wel bij zeggen dat ik veel sport, dus zit een hoop spier bij en mijn ma zegt dat spieren meer wegen dan vet hopen maar dan!!! als ik jullie zo hoor ben ik vrij zwaar
Oud 15-01-2005, 22:24
Masquerade
Masquerade is offline
Citaat:
Lady DR Croft schreef op 15-01-2005 @ 23:05 :
ik weeg 55 tot 60 kilo bij 1.68 meter, moet er wel bij zeggen dat ik veel sport, dus zit een hoop spier bij en mijn ma zegt dat spieren meer wegen dan vet hopen maar dan!!! als ik jullie zo hoor ben ik vrij zwaar
De meeste hier zijn tieners, en die zijn meestal dunner. Toen ik 15 was woog ik ook 53,5 kilo met een lengte van 1.68.

Ik denk dat ik nu ongeveer 70 kilo weeg. Te veel dus, maar er wordt al aan gewerkt.
Oud 15-01-2005, 22:53
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Masquerade schreef op 15-01-2005 @ 23:24 :

Ik denk dat ik nu ongeveer 70 kilo weeg. Te veel dus, maar er wordt al aan gewerkt.
Dat hoor en lees ik wel vaker, maar intussen worden de meeste toch ieder jaar 1 kg zwaarder (zal voor jou ook wel gelden).

Bij mij blijft het gewicht jarenlang stabiel rond de 58 kg. Er liggen weer twee zakken chips en een heerlijke fles cola op mij te wachten.
Oud 15-01-2005, 23:01
Buskruitje
Buskruitje is offline
Citaat:
Cornel schreef op 15-01-2005 @ 23:53 :
Dat hoor en lees ik wel vaker, maar intussen worden de meeste toch ieder jaar 1 kg zwaarder (zal voor jou ook wel gelden).

Bij mij blijft het gewicht jarenlang stabiel rond de 58 kg. Er liggen weer twee zakken chips en een heerlijke fles cola op mij te wachten.
Denk er maar eens aan hoe dat er door elkaar gehusseld uiziet in je maag!!! en het zal voor jou ook wel gelden dat je steeds zwaarder wordt, zeker als je dat eet!!!

Of je hebt een lintworm!?
Oud 15-01-2005, 23:30
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Lady DR Croft schreef op 16-01-2005 @ 00:01 :
Denk er maar eens aan hoe dat er door elkaar gehusseld uiziet in je maag!!! en het zal voor jou ook wel gelden dat je steeds zwaarder wordt, zeker als je dat eet!!!

Of je hebt een lintworm!?
Echt waar ik kan sommige soorten eten heel goed verdragen ,andere dingen weer niet zo goed. Maar ik beweeg ook dagelijks, mischien heeft het daar ook mee te maken.

Ik ben altijd al vrij mager geweest, zonder dat ik hiervan dagelijks last van hebt. Toen ik 12 jaar was, was ik langer dan 1,80 m , en woog ik iets boven de 50 kg.

Eigenlijk ben ik zwaarder geworden door de jaren heen, maar nu zal ik wel op mijn maximum zitten qua lengte en gewicht. Ben hiermee vaker naar mijn huisarts geweest, ondanks dat hij zei dat ik onder mijn gewicht zit heeft hij niks kunnen vaststellen dat er iets ernstigs aan de hand is, of dat ik ziek ben (voel mij ook niet ziek). Vorig jaar ben ik nog bij de keuring arts geweest ivm mijn wajong uitkering en ook die arts vond mij erg mager,maar ook hij heeft niks verdachts in bloed of ander onderzoek kunnen vaststellen. Dus dat geeft mij al een geruststelling.
Oud 16-01-2005, 10:24
Verwijderd
Rond de 60 en ik ben 1.84.
Oud 16-01-2005, 10:49
Masquerade
Masquerade is offline
Citaat:
Cornel schreef op 15-01-2005 @ 23:53 :

Pardon? Alsof jij daar verstand van hebt. Je kent mij helemaal niet. Je bent wel heel erg aan het veralgemeniseren.

BTW heb ik langer dan een jaar medicijnen geslikt waar ik dikker door werd, dus ik zou maar snel mijn mond houden, als ik jou was.
Oud 16-01-2005, 12:42
Buskruitje
Buskruitje is offline
Citaat:
Masquerade schreef op 16-01-2005 @ 11:49 :
Pardon? Alsof jij daar verstand van hebt. Je kent mij helemaal niet. Je bent wel heel erg aan het veralgemeniseren.

BTW heb ik langer dan een jaar medicijnen geslikt waar ik dikker door werd, dus ik zou maar snel mijn mond houden, als ik jou was.
ZO!!! dat gebeurt trouwens heel vaak met medicijnen, zo ook met de pil, ik ben gestopt met de pil omdat ik zompig werd door het vasthouden van vocht.
Oud 16-01-2005, 12:47
Masquerade
Masquerade is offline
Citaat:
Lady DR Croft schreef op 16-01-2005 @ 13:42 :
ZO!!! dat gebeurt trouwens heel vaak met medicijnen, zo ook met de pil, ik ben gestopt met de pil omdat ik zompig werd door het vasthouden van vocht.
Ja, I know. Ik heb iets langer dan een jaar antidepressiva geslikt, en ben 10 kilo aangekomen daardoor. En dan ben ik ook nog eens aan de pil, en dat is ook zo'n 5 kilo erbij. Gezellig
Ik eet namelijk helemaal niet zo veel.
Oud 16-01-2005, 12:50
Delicate
Delicate is offline
Citaat:
Masquerade schreef op 16-01-2005 @ 11:49 :

Idd, wat een grooooote bullshit
Oud 16-01-2005, 12:56
Storm
Storm is offline
Volgens mij is het wel zo dat veel mensen een kilo per jaar aankomen...?
Oud 16-01-2005, 13:03
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Storm schreef op 16-01-2005 @ 13:56 :
Volgens mij is het wel zo dat veel mensen een kilo per jaar aankomen...?
jajoh
dat was toch eerst ook zo'n reclamecampagne:
over 10 jaar zit er 10 kg bij: u ziet er dan zo uit en dit is uw bmi

het is wel een richtlijn jah
dat sommige mensen zich hier dan gelijk weer aangevallen enzo
Oud 16-01-2005, 13:07
Sade
Sade is offline
Ik ben 1.73m en mijn normale gewicht hangt rond de 60 kilo, hoeveel ik ook eet. Er moet toch een paar kilo af om meerdere redenen dus streefgewicht ligt nu op 58.
Oud 16-01-2005, 13:18
Buskruitje
Buskruitje is offline
Citaat:
Sade schreef op 16-01-2005 @ 14:07 :
Ik ben 1.73m en mijn normale gewicht hangt rond de 60 kilo, hoeveel ik ook eet. Er moet toch een paar kilo af om meerdere redenen dus streefgewicht ligt nu op 58.
Sport je veel en heb je dus veel spieren? want je bent vrij lang, dan mag je toch ook wat meer wegen?
Oud 16-01-2005, 13:27
Verwijderd
ik ben ongeveer 1.80 m (kan ook 1.79 m zijn..)
en ik weeg nu rond de 60 kilo
eigenlijk heb ik tot een dik half jaar geleden heel constant 55 kilo gewogen

maar wegens een blessure kan ik nu helemaal niet mer sporten, minimaal fietsen etc (terwijl ik eerder 6uur pw fanatiek sportte, naast het fietsen en schoolgym etc)
ook door het slikken van de pil (en misschien ook door wat meer eten) ben ik best snel aangekomen

omdat ik vrij lang ben is dit gewicht ook nog prima, maar ik wil het wel zo houden en niet meer aankomen, omdat het vet dat erbij komt toch alleen maar op mijn buik en heupen gaat zitten (ja duh ik ben eeb vrouw ) maar daarom wil ik graag rond de 60 kilo blijven wegen en niet meer
Oud 16-01-2005, 13:33
Storm
Storm is offline
Citaat:
*Liene* schreef op 16-01-2005 @ 14:27 :
omdat ik vrij lang ben is dit gewicht ook nog prima, maar ik wil het wel zo houden en niet meer aankomen, maar daarom wil ik graag rond de 60 kilo blijven wegen en niet meer
Niet om je te demotiveren of je ongelukkig te maken oid...maar ik denk dat de kans dat je de komende jaren nog wat aan komt best redelijk groot is...je bent nog niet volgroeit en 60kg bij 1.80m is nou niet echt veel... Natuurlijk ligt het aan je bouw, het hoeft dus niet, maar ik zou er ook niet op rekenen dat het niet gebeurd en ik zou mezelf ook niet uit gaan hongeren als je toch nog iets aan zou komen...dat is nl heel normaal, als je het mij vraagt.
Oud 16-01-2005, 13:33
Verwijderd
1,79 m - 75 kg

Mag wel wat vanaf.
Oud 16-01-2005, 13:38
Verwijderd
Citaat:
Storm schreef op 16-01-2005 @ 14:33 :
Niet om je te demotiveren of je ongelukkig te maken oid...maar ik denk dat de kans dat je de komende jaren nog wat aan komt best redelijk groot is...je bent nog niet volgroeit en 60kg bij 1.80m is nou niet echt veel... Natuurlijk ligt het aan je bouw, het hoeft dus niet, maar ik zou er ook niet op rekenen dat het niet gebeurd en ik zou mezelf ook niet uit gaan hongeren als je toch nog iets aan zou komen...dat is nl heel normaal, als je het mij vraagt.
ik heb het wel mee met mijn bouw (denk ik) omdat mijn vader/zus ook vrij lang en dun zijn, en ik nu ongeveer dezelfde bouw heb als zij...
maar ik zal er rekening mee houden
Oud 16-01-2005, 13:50
Sade
Sade is offline
Citaat:
Lady DR Croft schreef op 16-01-2005 @ 14:18 :
Sport je veel en heb je dus veel spieren? want je bent vrij lang, dan mag je toch ook wat meer wegen?
Ik sport veel inderdaad, maar niet meer zoveel als eerst. Ik heb inderdaad dus wel wat massa aan spieren, maar aangezien ik nu weer van plan ben intensief te gaan sporten zal dat alleen nog groter worden. Ik heb dus liever dat mijn gewicht dan ook iets lager ligt. Het belangrijkste blijft eigenlijk lichaamsvet kwijt te raken, over kilo's maak ik me niet zo druk.
Oud 16-01-2005, 13:59
Masquerade
Masquerade is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 16-01-2005 @ 14:03 :
jajoh
dat was toch eerst ook zo'n reclamecampagne:
over 10 jaar zit er 10 kg bij: u ziet er dan zo uit en dit is uw bmi

het is wel een richtlijn jah
dat sommige mensen zich hier dan gelijk weer aangevallen enzo
Hou die rolleyes maar bij je.
Feit is dat zo'n opmerking niet leuk is. Meneer weet namelijk helemaal niet hoe het komt dat ik te veel weeg, ten eerste. Ten tweede weet hij helemaal niets van mijn eetpatroon. Ten derde, zei ik dat ik er mee bezig was, met afvallen dus. Wie is hij om dat in twijfel te trekken?
Dat ik te veel weeg komt dus o.a. door medicijnen. Ik slik die niet langer, dus lijkt het me erg onlogisch als ik volgend jaar opeens meer weeg, zeker als ik ook nog eens aan het lijnen ben.

Zijn opmerking sloeg dus gewoon nergens op.

En wat betreft die reclame:
Als je je een ongezond voedingspatroon hebt, en die niet aanpast, is er inderdaad grote kans dat je één kilo (of meer zelfs) aankomt.
Pas je echter wel je voedingspatroon aan, en blijf je een beetje op je gewicht letten, dán is er dus niets aan de hand. Je moet die reclame wel in context plaatsen hè. Dat jij dat blijkbaar niet kan, is niet mijn fout. Dus cut the crap.
Oud 16-01-2005, 16:13
Verwijderd
Citaat:
Masquerade schreef op 15-01-2005 @ 23:24 :
De meeste hier zijn tieners, en die zijn meestal dunner. Toen ik 15 was woog ik ook 53,5 kilo met een lengte van 1.68.

Idd, toen ik 14/15 was, nog niet aan de pil en nog niet echt in de groei, toen woog ik 42 kilo. bij 1.60 m. ofzo.

Is nu ook wel veranderd dus.
Oud 16-01-2005, 16:16
Storm
Storm is offline
Citaat:
Masquerade schreef op 16-01-2005 @ 14:59 :
Waarom maak je je er dan zo druk om...? (Ik snap dat het niet leuk is ed, maar als je zo vind dat ie nergens op sloeg ed, dan zou ik me er niet zo druk om maken, zonde van je energie ed.)
Oud 16-01-2005, 16:16
Verwijderd
toen ik 14 was, was ik 38 kilo bij 1.60. Maar daar was ik dan ook geheel niet blij mee
Oud 16-01-2005, 18:12
Aardappeltje
Aardappeltje is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 13-01-2005 @ 22:42 :
ze is 15, dat scheelt ook
maar lijkt me ook weinig
Ja, het is inderdaad vrij weinig, maar ik eet niet weinig ofzo. Dus ik hoop gewoon dat het over een paar jaar wat meer wordt. Verder heb ik altijd al heel weinig gewogen en eigenlijk vind ik het ook niet zo heel erg. Niet dat ik nog minder zou willen gaan wegen, maar ik heb ook niet zo heel veel behoefte om aan te komen. Ik ben mijn gewicht zo gewend....
Oud 16-01-2005, 19:37
Verwijderd
Citaat:
Fainne schreef op 09-01-2005 @ 21:52 :
maar nee, je bent gezond zo
Op zich ja, maar ik zit tegen het randje. En ik ben er gewoon zelf niet blij mee.

Citaat:
belleblaasbel schreef op 09-01-2005 @ 22:09 :
je bent toch helemaal niet zwaar?
Wel als ik zo eens hier dit hele topic doorkijk en het gemiddelde meisje van mijn lengte tussen de 55 en 65 kilo weegt.
Oud 16-01-2005, 19:39
Verwijderd
het was toch al duidelijk dat de meeste meisjes in dit topic vrij licht waren?
Oud 16-01-2005, 19:39
Masquerade
Masquerade is offline
Citaat:
Storm schreef op 16-01-2005 @ 17:16 :
Waarom maak je je er dan zo druk om...? (Ik snap dat het niet leuk is ed, maar als je zo vind dat ie nergens op sloeg ed, dan zou ik me er niet zo druk om maken, zonde van je energie ed.)
Misschien dat als ik er iets van zeg en vertel hoe het bij mij zit, hij minder snel dat soort opmerkingen maakt.

En daarnaast omdat er dingen verteld worden die helemaal niet waar zijn en/of volkomen verkeerd begrepen worden, zoals wat betreft die reclame, en ik dat graag even onder de aandacht wil brengen.

En de toon van Freestyler beviel me niet, dus vandaar.
Oud 16-01-2005, 19:42
Roxjuh
Roxjuh is offline
16 en een half jaar oud
1.80 m. lang ( )
en.. een kilootje of 47 of zow..
Oud 16-01-2005, 19:43
Masquerade
Masquerade is offline
Citaat:
Sarah schreef op 16-01-2005 @ 20:39 :
het was toch al duidelijk dat de meeste meisjes in dit topic vrij licht waren?
@ Mushu:
Het is natuurlijk ook een scholierenforum, en scholieren van 12 tot 18 zijn meestal lichter. Ik denk ook dat hier en daar een kilootje weg gesmokkeld word. Weinig mensen zijn eerlijk over hun gewicht, dat is nu eenmaal een feit. Ik heb er zelf ook zo nu en dan last van
Oud 16-01-2005, 19:44
Hulk
Hulk is offline
75kg
7,5% vet

47 dan moet je oppassen want je bmi is maar iets van 14,5
Oud 16-01-2005, 19:46
Roxjuh
Roxjuh is offline
Als Daster het over mij heeft ^ dan heb je gelijk..
Ben ondertussen ff op de weegschaal gaan staan, tis 49 kg.. Komt omdat ik ziek ben geweest en enkele weken maar weinig hebben binnen kunnen houden..

Vandaar
Oud 16-01-2005, 19:54
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Masquerade schreef op 16-01-2005 @ 14:59 :
Hou die rolleyes maar bij je.
Feit is dat zo'n opmerking niet leuk is. Meneer weet namelijk helemaal niet hoe het komt dat ik te veel weeg, ten eerste. Ten tweede weet hij helemaal niets van mijn eetpatroon. Ten derde, zei ik dat ik er mee bezig was, met afvallen dus. Wie is hij om dat in twijfel te trekken?
Dat ik te veel weeg komt dus o.a. door medicijnen. Ik slik die niet langer, dus lijkt het me erg onlogisch als ik volgend jaar opeens meer weeg, zeker als ik ook nog eens aan het lijnen ben.

En wat betreft die reclame:
Als je je een ongezond voedingspatroon hebt, en die niet aanpast, is er inderdaad grote kans dat je één kilo (of meer zelfs) aankomt.
Pas je echter wel je voedingspatroon aan, en blijf je een beetje op je gewicht letten, dán is er dus niets aan de hand. Je moet die reclame wel in context plaatsen hè. Dat jij dat blijkbaar niet kan, is niet mijn fout. Dus cut the crap.
jah nu je het zegt geloof ik wel dat die reclame ging over slechte voedingspatronen jah
das dan mijn fout ( en die van de reclamemakers natuurlijk )
maar daar ging het niet eens zozeer om

jouw toon beviel mij niet!
cornel oordeelde verder helemaal niet over jouw gewicht
hij zei dat de meesten elk jaar 1 kg aankomen
dus? dan word jij boos dat hij niet moet 'veralgemeniseren'
hij heeft dan misschien geen gelijk
maar jij gaat gelijk jouw gewicht verdedigen en valt hem aan. Trouwens vraag ik me wel af hoe je zomaar 5kg kunt toeschrijven aan de pil, maar dat terzijde

die reactie van jou vond ik bitchy
ik reageer met wat ik denk (ok en wat misschien fout was, maar daar gaat het niet om)
en een (geweldig dat mensen daar allergisch voor lijken te zijn) en dan schakel je helemaal over op de bitch-modus
prima hoor, richt je frustraties op mij
heeft er tenmniste een iemand nog wat aan
Oud 16-01-2005, 20:00
OceanEye
OceanEye is offline
Citaat:
Roxjuh schreef op 16-01-2005 @ 20:42 :
16 en een half jaar oud
1.80 m. lang ( )
en.. een kilootje of 47 of zow..
Is niet
Oud 16-01-2005, 20:11
Masquerade
Masquerade is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 16-01-2005 @ 20:54 :
jah nu je het zegt geloof ik wel dat die reclame ging over slechte voedingspatronen jah
das dan mijn fout ( en die van de reclamemakers natuurlijk )
maar daar ging het niet eens zozeer om

jouw toon beviel mij niet!
cornel oordeelde verder helemaal niet over jouw gewicht
hij zei dat de meesten elk jaar 1 kg aankomen
dus? dan word jij boos dat hij niet moet 'veralgemeniseren'
hij heeft dan misschien geen gelijk
maar jij gaat gelijk jouw gewicht verdedigen en valt hem aan. Trouwens vraag ik me wel af hoe je zomaar 5kg kunt toeschrijven aan de pil, maar dat terzijde

die reactie van jou vond ik bitchy
ik reageer met wat ik denk (ok en wat misschien fout was, maar daar gaat het niet om)
en een (geweldig dat mensen daar allergisch voor lijken te zijn) en dan schakel je helemaal over op de bitch-modus
prima hoor, richt je frustraties op mij
heeft er tenmniste een iemand nog wat aan
Cornel oordeelde wel degelijk over mijn gewicht. Hij citeerde mij notabene! En natuurlijk ligt mijn gewicht gevoelig aangezien ik daar zelf weinig invloed op heb gehad omdat ik medicicijnen slikte. Dat is echt geen pretje hoor. En als een of andere jandoedel het dan nodig vindt om zijn verkeerde conclusies aan mijn bericht te hangen, raak ik lichtelijk geïrriteerd, maar dat is iets heel anders dan boos zijn! Dat maak jij ervan.

BTW is dit iets tussen mij en Cornel, en hoef jij je er niet mee te bemoeien, zeker niet als je ook nog eens een verkeerd voorbeeld gebruikt. (Die reclamemakers zitten btw niet fout.)

Wat betreft de pil: het is algemeen bekend dat vrouwen aankomen van de pil. Vraag het maar eens aan anderen, bijna iedereen heeft er last van. En hoe ik dat kan toeschrijven? Heel makkelijk hoor, want het is zo. Denk je dat ik dat zelf niet het beste weet?

En wapperen met sarcastische smileys komt niet erg vriendelijk over, maar dat weet je zelf denk ik ook heel goed.
Oud 16-01-2005, 20:25
Gruppie
Gruppie is offline
+/- 1.83m en 73 kg
sinds ik uitgegroeid ben, is er wel wat aangekomen maar als het zo blijft, kan ik er prima mee leven..
Oud 16-01-2005, 20:31
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Masquerade schreef op 16-01-2005 @ 21:11 :
Cornel oordeelde wel degelijk over mijn gewicht. Hij citeerde mij notabene! En natuurlijk ligt mijn gewicht gevoelig aangezien ik daar zelf weinig invloed op heb gehad omdat ik medicicijnen slikte. Dat is echt geen pretje hoor. En als een of andere jandoedel het dan nodig vindt om zijn verkeerde conclusies aan mijn bericht te hangen, raak ik lichtelijk geïrriteerd, maar dat is iets heel anders dan boos zijn! Dat maak jij ervan.

BTW is dit iets tussen mij en Cornel, en hoef jij je er niet mee te bemoeien, zeker niet als je ook nog eens een verkeerd voorbeeld gebruikt. (Die reclamemakers zitten btw niet fout.)

Wat betreft de pil: het is algemeen bekend dat vrouwen aankomen van de pil. Vraag het maar eens aan anderen, bijna iedereen heeft er last van. En hoe ik dat kan toeschrijven? Heel makkelijk hoor, want het is zo. Denk je dat ik dat zelf niet het beste weet?

.
Niet gedacht dat die opmerking over die 1 kg per jaar aankomen zo'n heftige emoties bij enkele van jullie losmaakte. Ik wil dan ook mijn excuus aanbieden aan Masquerade, maar afgezien daarvan blijf ik van mening (en ook veel artsen) dat de meeste mensen toch ongemerkt zwaarder worden elk jaar. Natuurlijk heeft het gebruik van medicijnen oid ook een grote invloed op iemands gewicht, maar in de betreffende posting van Masquerade werd hier met geen woord over gerept, dus kon ik ook niet weten dat de gewichtstoename bij haar te wijten was aan medicijn gebruik.

Hopelijk heb ik hiermee wat rust in de tent gebracht, want ik ga nu een stevige wandeling maken, en straks ligt er weer wat lekkers voor mij klaar.

Dan zien jullie mij wel weer verschijnen op dit forum.
Oud 16-01-2005, 20:32
Roxjuh
Roxjuh is offline
Citaat:
OceanEye schreef op 16-01-2005 @ 21:00 :
Is niet
Ik vind het niet erg super dat ik 1.80 m. ben. Ben vaak langer dan de jonges die ik "heb".. (heerlijke woordkeuze heb ik vandaag weer.. Njah tis zondag, dan mag het )
Maar goed, ik vind het dus wel ..
Oud 16-01-2005, 20:38
Masquerade
Masquerade is offline
Citaat:
Cornel schreef op 16-01-2005 @ 21:31 :
Niet gedacht dat die opmerking over die 1 kg per jaar aankomen zo'n heftige emoties bij enkele van jullie losmaakte. Ik wil dan ook mijn excuus aanbieden aan Masquerade, maar afgezien daarvan blijf ik van mening (en ook veel artsen) dat de meeste mensen toch ongemerkt zwaarder worden elk jaar. Natuurlijk heeft het gebruik van medicijnen oid ook een grote invloed op iemands gewicht, maar in de betreffende posting van Masquerade werd hier met geen woord over gerept, dus kon ik ook niet weten dat de gewichtstoename bij haar te wijten was aan medicijn gebruik.

Hopelijk heb ik hiermee wat rust in de tent gebracht, want ik ga nu een stevige wandeling maken, en straks ligt er weer wat lekkers voor mij klaar.

Dan zien jullie mij wel weer verschijnen op dit forum.
Merci. Ik wilde je enkel duidelijk maken dat het niet altijd is zoals het lijkt, dat je uit moet kijken met dat soort opmerkingen. Het schoot bij mij een beetje in het verkeerde keelgat. En ik weet dat je ook gelijk hebt in wat je zegt, het gaat alleen voor mij (en vele anderen) niet op.
Oud 16-01-2005, 20:53
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Masquerade schreef op 16-01-2005 @ 21:11 :

En wapperen met sarcastische smileys komt niet erg vriendelijk over, maar dat weet je zelf denk ik ook heel goed.
als het iets tussen jou en cornel is, houd je dat maar lekker buiten het forum
hij had het toch alleen over gewichtstoename? niet eens zozeer over je huidige gewicht? Mensen die lijnen komen juist vaak aan.
en ik vind dat reclamemakers fout zitten als ze een verkeerde boodschap achter laten bij het publiek.
Ik vroeg me af hoe je nou 5kg aan de pil kunt toeschrijven, hoe weet je dat ze daar vandaan komen? Hoe weet je dat het om 5 kg gaat?
Oud 16-01-2005, 22:12
Apomes
Apomes is offline
Wat is dat nu voor zever, 1 kilo per jaar door ongezonde voeding .
Dat is hetzelfde zeggen als: Anorexia patiënten die hamburgers eten hebben geen anorexia .

Je kan evengoed 1 kilo bijkomen door fruit
Oud 16-01-2005, 22:37
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Apomes schreef op 16-01-2005 @ 23:12 :
Wat is dat nu voor zever, 1 kilo per jaar door ongezonde voeding .
Dat is hetzelfde zeggen als: Anorexia patiënten die hamburgers eten hebben geen anorexia .

Je kan evengoed 1 kilo bijkomen door fruit
jah hoe het nu precies zat
het was een gemiddelde ofzo
misschien als we zo blijven eten als we nu doen?
Oud 16-01-2005, 23:33
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 16-01-2005 @ 23:37 :
jah hoe het nu precies zat
het was een gemiddelde ofzo
misschien als we zo blijven eten als we nu doen?
Als ik dit topic zo doorlees, heb ik niet schrik voor +1 kilo per jaar maar voor -1 kilo per week
Oud 17-01-2005, 00:50
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 16-01-2005 @ 21:53 :

Ik vroeg me af hoe je nou 5kg aan de pil kunt toeschrijven, hoe weet je dat ze daar vandaan komen? Hoe weet je dat het om 5 kg gaat?
Ja dat vraag ik mij ook wel af. Volgens mij zitten er in de pil veel calorieen.

Ik kan mij voorstellen dat Masquerade geschrokken is van de opmerking dat de meeste mensen ieder jaar 1 kg zwaarder worden, maar voor mij gaat dat toch niet op. Maarja ik ben ook geen arts, wel weet ik dat de pil enkele vervelende bijwerkingen heeft zoals gewichtstoename, Niet alle vrouwen hebben hier last van, maar mischien zij wel, Als dat zo is ,dan zou Masquerade eens een ander merk pil moeten proberen, mischien heeft die er dan geen last van. Ik bedoel maar.
Oud 17-01-2005, 10:26
*Rupsje*
Oe een topic over gewicht... riskant
Ik ben 1.65 meter lang en ik weeg 62,2 kilo. Volgens mij iets zwaarder dan het gemiddelde gewicht hier, maar volgens de bmi een normaal gewicht. Ik wil er een paar kilo's af, zodat ik weer in een bikini durf te lopen deze zomer. Dan ben ik blij !
Oud 17-01-2005, 10:34
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Het kan ook zijn dat ze gewoon zwaarder is geworden omdat ze rijper wordt. Meestal beginnen meiden aan de pil rond de tijd dat ze volwassen worden en groeien dan sowieso in de breedte, omdat het geen kindjes meer zijn. Dat heeft dan niets met de pil te maken, maar dan denk je omdat je er als jonge puber of kind nog geen last van had.
Oud 17-01-2005, 11:10
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Cornel schreef op 17-01-2005 @ 01:50 :
Ja dat vraag ik mij ook wel af. Volgens mij zitten er in de pil veel calorieen.

Ik kan mij voorstellen dat Masquerade geschrokken is van de opmerking dat de meeste mensen ieder jaar 1 kg zwaarder worden, maar voor mij gaat dat toch niet op. Maarja ik ben ook geen arts, wel weet ik dat de pil enkele vervelende bijwerkingen heeft zoals gewichtstoename, Niet alle vrouwen hebben hier last van, maar mischien zij wel, Als dat zo is ,dan zou Masquerade eens een ander merk pil moeten proberen, mischien heeft die er dan geen last van. Ik bedoel maar.
Zover ik weet, zal je gewicht alleen toenemen als je meer en slechter gaat eten. Dit is wat mijn dokter mij verteld heeft. Ik ben niet aangekomen, omdat ik niet meer ben gaan eten dan gezond is. Wel kreeg ik veel meer honger.
Wat wel kan is dat haar borsten gegroeid zijn, maar 5 kilo haal je daar niet...
Oud 17-01-2005, 11:21
HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
Gothic schreef op 17-01-2005 @ 12:10 :

Wat wel kan is dat haar borsten gegroeid zijn, maar 5 kilo haal je daar niet...
Of je heet Georgina.

Henk Mul !

Regels voor berichten