Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Atheďsme is simpelweg de afwezigheid van het geloof in god(en).
Dit hoeft niet te betekenen dat alle atheisten ook materialisten/naturalisten zijn, hoewel dit voor de meesten wel geldt. Zie voor een uitgebreidere introductie tot het atheďsme mijn website (zie onderschrift)
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Hier een stukje verhaal over een vrouw die al sinds haar 3e in de macht was van geesten. Toen ze daar mee brak (Jezus kwam in haar leven) lieten de geesten haar niet zomaar los...
"Even later begon het meubilair om te vallen en mijn bed heen en weer te schudden alsof er een aardbeving was. Hope (haar dochter) kwam binnen Ze knipte het licht aan en staarde vol ongeloof naar de troep die de demonen hadden aangericht." "Ik weet niet hoe ik van dat bed afkwam en in de woonkamer ben gekomen, maar het moet gebeurd zijn met behulp van de engelen van God. Want ik was toen zo zwak dat ik zelfs nog geen glas water kon beethouden." (Ze was in het laatste stadium van geelzucht maar is op wonderlijke wijze weer genezen) Oordeel zelf maar of je het gelooft! Ik geloof niet dat het 1 of andere inbeelding is dat je je hele leven in de macht bent van een geest. Dat die geest je allerlei dingen laat doen die jij eigenlijk niet wilt. Zo ken ik ook een waargebeurd verhaal van een jongen die door een satansdienaar willoos is meegenomen. Hij heeft deze man een tijdlang gediend en was onvindbaar voor zijn ouders. Toen de satansdienaar verongelukte werd hij aan zichzelf overgelaten maar was verslaafd aan de drugs enz. Hij wist amper meer wat van zijn ouders. Uiteindelijk is hij teruggevonden en teruggekomen. Zeg nu zelf, dat is toch niet zomaar een inbeelding? Dat je in een hypnotiserende macht komt waar je niet uit kan... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hoe dan ook horen wij ze niet te zien ik kan me geen enkele korantekst herinneren die sprak van het verschijnen en verdwijnen van djins |
![]() |
|
O ja, deze waarschuwing kwam ik nog tegen op internet:
De risico's... Bijna iedereen heeft er weleens van gehoord, al weet het merendeel ervan niet hoe het moet. De meeste mensen weten dan ook niet waar ze aan beginnen als ze gaan 'glaasjedraaien'. Communiceren met een geest kan leuk en spannend zijn. Het wordt vaak gedaan op seances, grote bijeenkomsten waarbij men contact probeert te leggen met de doden. Zo zou men dingen uit de toekomst te weten komen en/of uit het verleden. Glaasjedraaien kan echter ook resulteren in een ware nachtmerrie. Je kan namelijk ook 'negatieve' geesten oproepen. Er kunnen dan ongewone dingen gebeuren, zoals vreemde geluiden, dingen die verdwijnen of lichten die aan en uit gaan. Maar het kan nog erger. Je kan worden 'bezeten' door een geest, die je voortdurend lastig valt met stemmen in je hoofd. Deze stemmen kunnen iemand volledig beheersen en kunnen het slachtoffer aanzetten/overtuigen om dingen te gaan doen, zoals het gebruiken van drugs, het plegen van geweld en in sommige gevallen zelfs tot het plegen van zelfmoord ! Dit lijkt in eerste instantie onwaarschijnlijk, maar je moet niet vergeten dat het cijfer van misdrijf en zelfmoord veroorzaakt door stemmen aardig hoog ligt. Er zitten hierdoor dus ook personen in de gevangenis, zoals bijvoorbeeld de tiener Kip Kipling, die in Amerika zijn ouders en een aantal klasgenoten om het leven bracht met een pistool. |
![]() |
||
Citaat:
vervolgens richtte hij het verzetsleger van de heer op en pleegde tal van (oorlogs)misdaden en gruweldaden. Wat leert dit ons over de invloed van Jezus op mensen?
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb me maar even afzijdig gehouden in deze discussie, maar JEZUS.
Begint met atheisten -> geesten en bullshit. Gaat over in natuurkundige constanten (die overigens inderdaad CONSTANT zijn, het enige probleem is nog massa, omdat we nog geen moleculen/atomen kunnen tellen in grote hoeveelheden: de (k)g is volgens mij gedefinieerd als een x aantal atomen van C12, dus prima objectief). Dan weer iemand die teveel "The Exorcist" heeft gekeken. Sjees. IDD, ik ben atheist... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Eerlijk gezegd interreseren ze me geen bal. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Daarom heeft hij gelijk en bestaat god. (vraag me niet waarom, de logica ontgaat me vaak ook. ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Verder is die bron enorm subjectief. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
seculieren/atheisten positief? zeger_longhair | 252 | 15-08-2009 16:58 | |
Waarom geloof jij niet? Magican2 | 500 | 24-07-2009 12:39 | |
Hemel margreetk | 115 | 06-06-2009 12:07 | |
Atheisme vs agnosticisme: welke is een betere houding om aan te nemen in het leven? Gatara | 106 | 21-06-2008 12:37 | |
Is God lui? Verwijderd | 194 | 26-03-2005 11:30 | |
Een keerpunt in de geschiedenis. De val van het atheďsme... BiL@L | 62 | 17-09-2003 04:17 |