![]() |
||
Citaat:
En God roept iedereen en als je niet wilt geloven dan brand je idd voor eeuwig, maar je hebt nog een heel leven om tot bekering te komen.
__________________
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik heb echter nog nooit een overtuigend bewijs gezien voor de waarheid van het christelijk geloof.
__________________
www.deatheist.nl De Nederlandse website over het atheisme!
|
![]() |
||
Citaat:
__________________
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
|
![]() |
||
Citaat:
__________________
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Dat andere lui zijn kennis hebben gebruikt, is wat anders.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
|
![]() |
|||
Citaat:
Verder staat ook nog de manipulatiemogelijkheden die religie bied. Spiritualiteit is op zich niet slecht, er zijn nou een keer mensen die het saai vinden onszelf te zien als een zak chemicalien waarvan niemand weet wat we precies komen doen, maar georganiseerde religie blijft dan een voornaam mikpunt. Citaat:
![]()
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat komt meer door de verkeerde interpretatie van de geloven, daar kan het geloof zelf niets aan doen. Een aantal mensen kan gewoon het eigen geloof niet volgen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() De "normale maatschappelijke" normen en waarden zijn gekomen door en uit het christendom. Dus als je de "normale maatschappelijke" normen en waarden hanteerd, gebruik je dus de Christelijke, en probeer dit niet te ontkennen want dit is een feit.
__________________
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
|
![]() |
||
Citaat:
Dit vind ik een zeer irritant aspect aan veel Christenen (of gelovigen in het algemeen), velen denken dat hun godsdienst ervoor gezorgd heeft dat mensen enigzins "fatsoenlijk" werden. Dit terwijl ervoor er natuurlijk ook al normen en waarden waren waarvan je er ook vast wel een aantal zal terug zien in het Christendom. Dit kun je dan dus ook niet als "Christelijke normen en waarden" bestempelen, omdat het Christendom er niet een soort van alleenrecht op heeft. Deze normen en waarden hebben wel degelijk een andere oorsprong en zijn langzamerhand hand veranderd en veranderen nog steeds, dus kom niet aan met "Christelijke Normen en waarden". |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik zou zeggen: Ho ho, nu zit je het aan het omdraaien. ![]()
__________________
Altijd nuchter
|
![]() |
||
Citaat:
Kijk maar naar de geschiedenis van de wereld, van alle beschavingen werden de normen en waarden bepaalt door hun religie. En alle religies hebben ongeveer dezelfde boodschap. En bij allemaal is de boodschap liefde. Daarom lijken al die normen en waarden zo op elkaar of zijn ze zelfs gelijk. Maar ook niet verwondelijk want alle religies stammen van een religie af en van een paar mensen.
__________________
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
__________________
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
__________________
Altijd nuchter
|
![]() |
||
Citaat:
__________________
Altijd nuchter
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Kan niet anders als religie eerst was en alle normen en waarden veroorzaakte.... Zullen we dan toch maar die belediging schrappen en ervan uitgaan dat normen en waarden er voor religie waren? ![]()
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
|
![]() |
||
Citaat:
jammer dat je het ook uberduidelijk niet zelf per ongeluk tegen kwam tijdens het bijbellezen, in exodus vind ik nml niets waar jij nu op doelt. geef me even een seintje als je het op prijs stelt dat er een samenvatting van elk bijbelboek wordt gegeven, dan weet je ook waar het over gaat en waar je het over hebt ![]() het begint allemaal in richteren. richteren 7 was het eerste wat ik kon vinden. een leuk verhaal over 300 israëlieten die strijden tegen ganse heirlegers van midianieten. de midianieten werden verslagen. was dit verdediging? was dit onderdrukking? was dit machtszucht of gebiedsuitbreiding? was dit de wil van god om de heidenen uit te roeien? 2 samuel 5: 17 Als nu de Filistijnen hoorden, dat zij David ten koning over Israel gezalfd hadden, zo togen alle Filistijnen op om David te zoeken; en David, dat horende, toog af, naar den burg. 18 En de Filistijnen kwamen en verspreidden zich in het dal Refaim. 19 Zo vraagde David den HEERE, zeggende: Zal ik optrekken tegen de Filistijnen? Zult Gij ze in mijn hand geven? En de HEERE zeide tot David: Trek op, want Ik zal de Filistijnen zekerlijk in uw hand geven. ![]() ach, na even zoeken zul je vast een voorbeeld weten waarbij de israelieten ‘zonder reden’ een ander volk uitmoordde. maar moet je dit niet als een geschiedenisboek lezen? neem jij het nederland kwalijk dat ze terugvochten in tijden van oorlog? nee. (als er voorbeelden zijn à) neem jij het kwalijk als ze zelf begonnen zouden zijn uit wraak of wat dan ook? eigenlijk ook niet. en nederland deed vroeger toch ook van alles onder het vaandel van god. de wetten, alle ongelovigen doden. tsja, dat is ook wat. christenen doen dat niet, sowieso. maar het staat er wel, en je neemt het wel voor waar aan, dus.. ten eerste is het zo dat er nergens het recht wordt gegeven om je toverende buurvrouw uit te roeien omdat je haar toch al zo vervelend vindt. sterker nog, als je dat doet zul je ook zelf zekerlijk gedood worden! het zwaard wordt gegeven in de handen van de overheid. ten tweede waren kerk en staat vroeger dan ook niet gescheiden . godsdienstige leiders waren tegelijkertijd politieke leiders, aangezien het hele volk joods was. logisch is dan dat het hele volk niet alleen van een joods ras was, maar ook van een joodse godsdienst. |
![]() |
||
Citaat:
__________________
Dit is een coole sig.
|
![]() |
||
Citaat:
op zich is religie het probleem ook niet. eerder dat er meerdere zijn, of nog eerder dat deze meerdere elkaar hun religie op willen dringen...
__________________
Dit is een coole sig.
|
![]() |
||
Citaat:
__________________
Dit is een coole sig.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Hoezo, christelijke waarden? - Etienne Vermeersch In opiniebijdragen over de christelijke waarden en de Europese grondwet werd de vraag gesteld of God nu taboe is. Mij valt een veel ernstiger taboe op: dat van de historische waarheid. Een eerste thema betreft de wortels van onze beschaving. Niemand betwist dat de Grieks-Romeinse cultuur en het christendom de basis gevormd hebben, met een Germaanse en een Slavische inbreng. Maar als je binnen deze invloeden gaat zoeken naar de doorslaggevende factor die onze beschaving gebracht heeft tot de unieke internationale positie die ze in de twintigste eeuw heeft bereikt, dan is het antwoord zonder meer: de wetenschap. De ontwikkeling daarvan, vooral sinds de zestiende eeuw, is in essentie te danken aan de Griekse wis- en natuurkunde, aangevuld met de Arabische rekenkunde en algebra. Het christendom heeft daar niets mee te maken. Er was ook de impact van de techniek en de kapitalistische economie, maar ook daarvan zijn de christelijke wortels ver te zoeken. Die wetenschap leidde tot een nieuwe filosofie in de zeventiende en de achttiende eeuw, waarbinnen ook de ideeën over onder meer vrijheid, gelijkheid en volkssoevereiniteit hun huidige betekenis kregen. Net zoals met de wetenschap fungeerde de christelijke traditie hier essentieel als een dominante structuur waartegen men zich afzette. In algemene regel is het onjuist dat de godsdiensten eeuwenlang de ,,intellectuele software'' leverden voor hun maatschappijen, maar als je de rol van ,,steen des aanstoots'' ook een bijdrage noemt, geldt dat wel enigszins voor het christendom. De tweede vraag betreft de invloed van de ,,christelijke waarden'' op het verloop van de geschiedenis. Dat alle mensen voor God (Amon) gelijk zijn, zei men in Egypte al in 2000 v.C.: ,,Ik maakte de grote overstroming zodat de arme man er zijn deel van zou hebben zoals de rijke man; ik maakte iedere mens zoals zijn medemens.'' Ook de naastenliefde en de werken van barmhartigheid (de hongerigen spijzen, de dorstigen laven, de naakten kleden...) waren daar al gangbaar rond 1000 v.C.. 'Bemin uw vijanden' vinden we vanaf de zevende eeuw v.C. zowel in Egypte als in Babylonië, en rond 500 v.C. kende men in China de Gulden Regel ,,doe een ander niet aan wat je niet zou willen dat die andere jou aandoet''. Een paar eeuwen vóór Christus verkondigden de stoïcijnen al dat wij allen in menselijke waardigheid gelijk zijn en dat wij een algemene mensenliefde (filanthropia) moeten nastreven. Hiermee wil ik de bijdrage van de evangeliën niet minimaliseren. In twee parabels -- Mattheus, 25, 31-46 en Lucas, 10, 30-37 -- worden die waarden zo mooi geformuleerd dat ze veel mensen hebben ontroerd en beïnvloed; en tijdens de eerste drie eeuwen onderscheidde het christendom zich op markante wijze door caritatieve activiteiten (wat we thans ook bij islamitische groepen vaststellen) en vooral door een radicaal pacifisme. Maar dat is niet het hele verhaal. Heel vroeg al vertoonde het christendom ook inhumane trekken: de haat tegen joden en ketters, de ondergeschikte positie van de vrouw en vooral: de goedkeuring van de slavernij. En toen de Kerk in de vierde eeuw een alliantie aanging met de staat, raakte (in het Westen) de liefdadigheid op het achterplan en werd het pacifisme overal vervangen door een verheerlijking van het geweld. Van dan af werden massa's heidenen, ketters, joden, moslims, protestanten, katholieken, noem maar op, in naam van het geloof vervolgd of vermoord. De bloedige godsdienstoorlogen van de zestiende en zeventiende eeuw en de uitbuiting en uitroeiing van ,,wilden'' in de kolonies -- met de missionering als excuus -- vormden wel absolute dieptepunten, maar genocide onder christenen bleef tot het eind van de twintigste eeuw in Europa een gruwelijke realiteit. Een tweede eeuwenlange negatie van de zogenaamd christelijke waarden van vrijheid, gelijkheid en liefde, was het instandhouden van de slavernij. In de bijbel, maar ook bij de kerkvaders en theologen tot in de zeventiende eeuw, werd dit instituut aanvaard en verdedigd. Vanaf de vijfde eeuw was de kerk de grootste slavenhouder van Europa en zelfs toen de slavernij in het noorden om economische redenen verdween, bleef die in Zuid-Europa bestaan: priesters, kloosterlingen, bisschoppen en zelfs de paus hadden tot ver in de achttiende eeuw slaven. De handel in negerslaven (zestiende tot achttiende eeuw), zo mogelijk nog gruwelijker dan de holocaust, was volledig in handen van christenen en gebeurde met kerkelijke goedkeuring. In de zo bijbelvaste Verenigde Staten verdween de slavernij pas na een bloedige burgeroorlog (1865) en in Zuid-Amerika hadden ook kloosters nog slaven tot ver in de negentiende eeuw. In het orthodoxe Rusland werd de slavernij al in 1881 afgeschaft, maar in het katholieke Brazilië gebeurde dat pas in 1888. Als er achttien eeuwen nodig waren vooraleer al die gelovigen, zowel leken als hiërarchie, tot het inzicht kwamen dat slavernij een onduldbare aantasting was van de menselijke waardigheid, dan is er met dat christelijke erfgoed wel iets misgelopen. En waar waren de liefde en de verdraagzaamheid toen de joden eeuw na eeuw door die christenen werden vernederd, vervolgd en vermoord? Moeten we herhalen dat de Shoah plaatsvond in een land dat in verpletterende meerderheid katholiek of protestants was, zonder dat de hoogste kerkelijke leiders daar ook maar iets tegen inbrachten? Wie verder nog het lijstje afloopt van de kruistochten, de inquisitie, culminerend in het levend verbranden van onschuldige heksen, de onderdrukking van de vrouw, het onbegrip voor de sociale problemen in de negentiende eeuw, enzovoorts, kan niet anders dan besluiten dat geen enkele godsdienst, ideologie of beweging, door de geschiedenis heen een zo breed spoor van bloed en tranen, van verdrukking en uitbuiting, van dood en vernieling achter zich gelaten heeft, als het christendom. Ik betwist niet dat het evangelie nu en dan voor christenen een inspiratiebron geweest is om zich in te zetten voor hun medemens, maar de keerzijde van de medaille is zo verschrikkelijk dat er weinig reden is om naar die christelijke waarden te verwijzen als een uniek erfgoed waarop we fier zouden mogen zijn. In de ethische tradities die vanuit Egypte en Babylonië, via joods-christelijke en Grieks-Romeinse overlevering tot ons zijn gekomen, zitten waardevolle elementen. Maar de god van het christendom heeft daar geen alleenrecht op, en wij allen, kinderen van deze beschaving, moeten vooral beschaamd zijn dat onze voorouders er, doorheen die hele geschiedenis, zo weinig respect voor betoond hebben. Misschien is nu de tijd gekomen om ze niet langer als pionnen op het schaakspel van ethische discussies te zien, maar om ze nu eens eindelijk, in hun Verlichte formulering, voor ons continent en voor de wereld, tot hun recht te laten komen. Etienne Vermeersch (De auteur is filosoof en ere-vicerector van de Universiteit Gent.) Bron
__________________
www.deatheist.nl De Nederlandse website over het atheisme!
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with fates and actions of human beings." "It was, of course, a lie what you read about my religious convictions, a lie which is being systematically repeated. I do not believe in a personal God and I have never denied this but have expressed it clearly. If something is in me which can be called religious then it is the unbounded admiration for the structure of the world so far as our science can reveal it." "I do not believe in immortality of the individual, and I consider ethics to be an exclusively human concern with no superhuman authority behind it." Bron
__________________
www.deatheist.nl De Nederlandse website over het atheisme!
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Deuteronomium 20 10 Als je een stad wilt aanvallen, bied dan eerst vredesvoorwaarden aan. 11 Nemen de inwoners die aan en openen zij de poorten, leg dan de hele bevolking arbeidsdienst op. 12 Maar verwerpen ze het vredesaanbod en verkiezen ze de strijd, sla dan het beleg om de stad. 13 Levert de Heer, je God, de stad aan je uit, dood dan alle mannen. 14 Vrouwen, kinderen en vee en alle andere goederen mag je je als buit toe-eigenen. Doe er je voordeel mee, want het is de Heer, je God, die je deze buit schenkt. 15 Pas dit oorlogsrecht alleen toe op steden die buiten het grondgebied van Kanaän liggen. 16 Betreft het echter steden van volken die in Kanaän wonen, het land dat de Heer, je God, je in eigendom gaat geven, dan mag je niemand en niets in leven laten. 17 De Hethieten, de Amorieten, de Kanaänieten, de Perizzieten, de Chiwwieten en de Jebusieten moet je volledig vernietigen. Dat heeft de Heer, je God, je bevolen. 18 Anders leren zij jullie de afschuwelijke praktijken die zij er ter ere van hun goden op na houden, en daardoor zouden jullie zondigen tegen de Heer, je God. Deuteronomium 2 34 Bij die gelegenheid veroverden we alle steden en gaven de bevolking aan de vernietiging prijs, mannen, vrouwen en kinderen. We lieten niemand in leven. Exodus 23 23 Mijn engel zal voor jullie uit gaan, hij zal je brengen naar het land waar de Amorieten, Hethieten, Perizzieten, Kanaänieten, Chiwwieten en Jebusieten wonen. Ik zal hen vernietigen. Deuteronomium 7 2 Wanneer de Heer hen aan je heeft uitgeleverd en je ze hebt verslagen, moet je hen radicaal uitroeien. Sluit geen vredesverdragen, spaar hen niet. 16 Vernietig alle volken die hij jullie in je macht geeft; je hoeft er geen traan om te laten. Het voornaamste is: aanbid hun goden niet! Dat zou je ondergang worden. 1 Samuël 15:2-3 Zo spreekt de almachtige Heer: Ik ga nu Amalek straffen voor wat het Israël heeft aangedaan. Want Amalek heeft Israël gedwarsboomd bij zijn uittocht uit Egypte. Trek dus tegen Amalek op, versla het en vernietig het geheel en al. Spaar het niet, maar dood alle mannen en vrouwen, kinderen en zuigelingen, runderen en schapen, kamelen en ezels.’ Jozua 6 Zij doodden alles wat er in de stad leefde, mannen en vrouwen, jong en oud, en ook alle koeien, schapen en ezels. Jozua 10 40 Zo veroverde Jozua het hele land. Hij versloeg alle koningen in het bergland, in de Negebwoestijn, in de Sefelavlakte en in de streek van de hellingen. Hij liet niemand ontkomen, maar doodde alle levende wezens. Want zo had de Heer, de God van Israël, het bevolen. 41 Zijn veroveringstocht voerde hem van Kades-Barnea tot aan Gaza en ook door heel Gosen tot aan Gibeon toe. 42 In één veldtocht heeft Jozua de koningen van deze gebieden verslagen. Want de Heer, de God van Israël, streed voor de Israëlieten. 43 Daarna keerde Jozua met de Israëlieten terug naar het legerkamp in Gilgal. Exodus 12 29 Midden in de nacht doodde de Heer alle oudste zonen in Egypte, van de zoon van de farao, de kroonprins, tot de zoon van de gevangene toe. Ook alle eerstgeboren dieren werden gedood. 30 Die nacht schrok heel Egypte wakker: de farao, zijn hofdienaren, heel het volk. Overal hoorde men luid geklaag, want er was geen huis zonder dode. 2 Koningen 2 23 Van Jericho ging Elisa naar Betel in het gebergte. Tijdens de klim kwamen er kinderen de stad uit, die hem begonnen uit te schelden: ‘Vooruit kaalkop, vooruit kaalkop!’ 24 Elisa draaide zich om, keek hen scherp aan en vervloekte hen in naam van de Heer. Op dat ogenblik kwamen twee berinnen uit het struikgewas en verscheurden tweeënveertig van die kinderen. Jozua 7 20 Achan antwoordde: ‘Ik beken het, ik heb gezondigd tegen de Heer, de God van Israël. Het ging zo: 21 ik ontdekte bij de buit een prachtige Babylonische mantel, twee kilo zilver en een staaf goud van een halve kilo. Ik kon er niet afblijven en nam het mee naar mijn tent. Daar heb ik het verstopt in de grond, het zilver onderop.’ 22 Een aantal mannen ging op bevel van Jozua vlug naar de tent. En inderdaad was het er verstopt, het zilver onderop. 23 Ze haalden alles uit Achans tent tevoorschijn, brachten het naar Jozua en de Israëlieten en legden het neer voor het heiligdom. 24 Toen voerden ze Achan naar het Achordal met het zilver, de mantel en de staaf goud en bovendien zijn zonen en dochters, zijn koeien, ezels, schapen en geiten, zijn tent en heel zijn verdere bezit. 25-26 En Jozua zei: ‘Je hebt ons in het ongeluk gestort, nu zal de Heer jou in het ongeluk storten.’ Toen stenigden alle Israëlieten hem en zijn familie en verbrandden hen. Daarna bedekten ze alles met een grote hoop stenen. Die steenhoop ligt er nu nog. Toen bedaarde de woede van de Heer. Vanwege deze gebeurtenis heet die plaats tot op de dag van vandaag Achordal: Ongeluksdal. Numerie 31 -2 De Heer zei tegen Mozes: ‘Neem, voordat je zult sterven, nog wraak op de Midjanieten.’ 3 Mozes zei daarom tegen het volk: ‘Maak je klaar voor de oorlog. De Heer wil dat we wraak nemen op de Midjanieten. 4 Iedere stam moet duizend man sturen.’ 5 Zo werden uit iedere stam duizend mannen gekozen, in totaal dus twaalfduizend. 6 Mozes liet hen uitrukken onder bevel van Pinechas, de zoon van de priester Eleazar. Deze nam de gewijde voorwerpen mee en de trompetten om alarm te blazen. 7 Zij vielen de Midjanieten aan, zoals de Heer aan Mozes had bevolen, en doodden alle mannen. 8 Onder hen bevonden zich de vijf koningen van Midjan: Ewi, Rekem, Sur, Chur en Reba. Ook Bileam, de zoon van Beor, werd gedood. 9 De Israëlieten namen vrouwen en kinderen gevangen, en alle runderen en schapen maakten ze met de overige bezittingen buit. 10 Alle steden en tentenkampen van de Midjanieten staken ze in brand. 11 De hele buit, al het vee en alle gevangenen 12 brachten ze naar Mozes, de priester Eleazar en het hele volk. De Israëlieten bevonden zich in het kamp in de vlakte van Moab, langs de Jordaan tegenover Jericho. 13 Samen met Eleazar en alle leiders verliet Mozes het kamp om het leger op te wachten. 14 Mozes was woedend op de officieren 15 en zei: ‘Waarom hebben jullie alle vrouwen in leven gelaten? 16 Zij waren het juist, die op aanraden van Bileam ons volk hebben verleid Baäl-Peor te vereren; om die ontrouw aan de Heer werden we door een plaag getroffen. 17 Dood daarom alle jongens en ook de vrouwen die ooit met een man hebben geslapen, 18 maar laat alle meisjes die nog maagd zijn, in leven. en er zijn er nog veel meer.....
__________________
www.deatheist.nl De Nederlandse website over het atheisme!
|
![]() |
||
Citaat:
__________________
Altijd nuchter
|
![]() |
||
Citaat:
![]() deuteronomium 20: 10 Wanneer gij nadert tot een stad om tegen haar te strijden, zo zult gij haar den vrede toeroepen. wat er dan wel even bij vermeldt moet worden: 11 En het zal geschieden, indien zij u vrede zal antwoorden, en u opendoen, zo zal al het volk, dat daarin gevonden wordt, u cijnsbaar zijn, en u dienen. in geval van lebensraum: 16 Maar van de steden dezer volken, die u de HEERE, uw God, ten erve geeft, zult gij niets laten leven, dat adem heeft. 17 Maar gij zult ze ganselijk verbannen: de Hethieten, en de Amorieten, en de Kanaanieten, en de Ferezieten, de Hevieten, en de Jebusieten, gelijk als u de HEERE, uw God, geboden heeft; 18 Opdat zij ulieden niet leren te doen naar al hun gruwelen, die zij hun goden gedaan hebben, en gij zondigt tegen den HEERE, uw God. deuteronomium 2: (wel even letten op de context he) 30 Maar Sihon, de koning van Hesbon, wilde ons door hetzelve niet laten doortrekken; want de HEERE, uw God, verhardde zijn geest, en verstokte zijn hart, opdat Hij hem in uw hand gave, gelijk het is te dezen dage. 31 En de HEERE zeide tot mij: Zie, Ik heb begonnen Sihon en zijn land voor uw aangezicht te geven; begin dan te erven, om zijn land erfelijk te bezitten. 32 En Sihon toog uit ons tegemoet, hij en al zijn volk, ten strijde, naar Jahaz. exodus 23: verhoudingen? deuteronomium 7: oke?! 1 samuel 15: je zegt het zelf al: 2 Alzo zegt de HEERE der heirscharen: Ik heb bezocht, hetgeen Amalek aan Israel gedaan heeft, hoe hij zich tegen hem gesteld heeft op den weg jozua 6: het wordt wel grappig. werd er zo ook niet gedaan met de israelieten? waar haalt het volk het recht vandaan om zich te verdedigen? en zelfs bij wraak of veroveringszucht. idd. (zie ook boven) voor de rest ben ik te lui ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En kom niet aan met voorbeelden van 1000 jaar geleden, want die moorden waren door de extremisten uitgevoerd en je kan je afvragen in hoeverre extremisten geloofstrouw zijn. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
geloof, hoop, liefde Gerlinda | 126 | 12-05-2009 06:32 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Leven na de dood ** | 74 | 16-03-2009 09:27 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
[stelling] Etnische/religieuze geweldadige conflicten bestaan niet Verwijderd | 213 | 15-11-2008 15:22 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 |