![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Om te formatteren hoef je alleen maar naar DOS-modus en format c: in te typen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hoewel XP veel makkelijker te installeren is. |
![]() |
||
Citaat:
Geluid is ook super.
||
Citaat:
![]() Maar ik bedoelde meer langzamer dan wanneer je Windows 98 opnieuw zou installeren. Dat is wat ouder en gebouwd voor oudere computers. Maar heeft ook veel nadelen. Je hebt 128MB dus XP zou opzich prima kunnen, mits je de grafische dingen maar uitzet want dat scheelt behoorlijk.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Die benchmarks post ik in de loop van volgende week, dan mag jij mij gaan bewijzen dat ie 30% langzamer is!
||
Citaat:
persoonlijk koop ik vrij veel in du (ebay) , maar het gem. verzend bedrag ligt op zoon 17 euro ( en dan moeten het geen geke dingen zijn zoals een stalen 4U kast (33 euro) ![]() |
![]() |
||
Citaat:
€2,75 t/m €8,40, afhankelijk van gewicht. Of vertrouw je de TPG site ook niet?
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 22-01-2005 om 01:45. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Als het enkel voor MSN/internet is en geen games ofzo, moet je inderdaad gewoon je pc opnieuw installeren. Ik zou er zelf 98 opzetten omdat XP nogal wat kan vreten. Ik zou in geen geval aanraden om XP op eentje met 128Mb te zetten, als je er 128 bijzet, dan heb ik er al minder tegen, omdat dat volgens mij de minimum is voor een beetje werkbaar te zijn.
Daarnaast moet je bij het opnieuw installeren van je pc, op wat dingen letten of doen zodat je minder snel last krijgt: - als je XP erop gooit: in ieder geval Service Pack 2 erbij zetten, dat scheelt enorm veel qua veiligheid - anti-spyware tools erop gooien: SpywareBlaster (preventief), Ad-Aware (scanner), Spybot - S&D (scanner + preventief) - hem geregeld eens defragmenteren (maandelijks/tweewekeljks) - liefst geen Internet Explorer gebruiken, maar een 'alternatieve browser': Mozilla Firefox is het populairst, dan is er Opera (de gratis versie heeft een reclamebalk, de betalende versie niet) en Mozilla Suite. Als je liever je IE-uiterlijk behoudt, dan is er K-Meleon. Door zo'n browser te gebruiken zijn er al veel minder risico's op spyware/virussen - een virusscanner laten lopen: Avast, AntiVir, AVG Free, ClamWin (heeft geen real-time scanner, dus is zowat onbruikbaar voor je), ... (allemaal gratis en geschik voor oudere computers) want die commerciële paketten zijn vooral voor nieuwe computers voorzien: op een nieuwe pc geeft Norton/McAfee vaak al gigantische vertragingen - liever geen Outlook Express gebruiken: daarmee krijg je ook heel makkelijk virussen/spam binnen. Ook hiervoor zijn er genoeg alternatieven:Mozilla Thunderbird, Mozila Suite, Evolution for Windows (dit is een gekende client voor Unices als Linux, ... ) Zelf heb ik AntiVir lopen, omdat mijn McAfee veel te vaak de computer op XP SP2 liet vastlopen en hij werd eextreem traag met die scanner aan; en voor internet gebruik ik hoofdzakelijk Firefox, voor e-mail gebruik ik Thunderbird.
Laatst gewijzigd op 22-01-2005 om 11:33. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Games |
Ontwikkeling nieuwe first person shooter Balkm | 1 | 07-03-2015 10:32 | |
Software & Hardware |
[PC] nieuwe pc, advies gevraagd Guinevere03 | 3 | 07-04-2006 00:04 | |
Software & Hardware |