Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-01-2005, 19:48
Venomous
Venomous is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 09-01-2005 @ 17:22 :
Als dat het enige is dat je wilt kun je beter formatteren. Waarschijnlijk staat je computer barstensvol spyware/virussen/nutteloze software, en daar wordt je computer nogal traag van. Formatteren is helemaal gratis, overigens, en iedere debiel kan 't.
Maar als ik formateer raak ik toch alle bestanden kwijt, ofniet?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-01-2005, 19:52
M@rco
M@rco is offline
Ja, maar de bestanden die je wilt bewaren zet je natuurlijk gewoon op een CD
Oud 09-01-2005, 19:53
Venomous
Venomous is offline
, dat zal irritant zijn. Maar hoe/waar kan ik formatteren?
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 20:17
Verwijderd
Citaat:
Venomous schreef op 09-01-2005 @ 20:48 :
Maar als ik formateer raak ik toch alle bestanden kwijt, ofniet?
Ja duh, maar dat gebeurt ook als je een nieuwe PC aanschaft. Verder kun je alle belangrijke bestanden gewoon branden.

Om te formatteren hoef je alleen maar naar DOS-modus en format c: in te typen.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 20:28
M@rco
M@rco is offline
Als je Windows XP installeert is het gewoon een kwestie van opstarten vanaf de CD. Dan start de installatie en van daaruit kun je formatteren.
Oud 09-01-2005, 20:35
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 09-01-2005 @ 21:28 :
Als je Windows XP installeert is het gewoon een kwestie van opstarten vanaf de CD. Dan start de installatie en van daaruit kun je formatteren.
Ja, maar zij had '98 en op zo'n oude krotte-pc kun je ook beter 98 zetten, nietwaar?

Hoewel XP veel makkelijker te installeren is.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 22:02
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 09-01-2005 @ 19:38 :
SoundStorm niet goed genoeg?

Alleen verraste nVidia de liefhebbers door hem er lekker niet bij te doen in de nForce 3 en 4. Dit omdat nVidia graag een single chip oplossing wilde houden en niet naar een north+southbridge wilde, althans dat vermoed ik.

Maar ik heb geen problemen met onboard sound, alhoewel ik voor muziek een Philips Seismic Edge kaart gebruik.
niks mis met nforce 3 en 4....
Geluid is ook super.
Oud 09-01-2005, 22:02
Enlightenment
Enlightenment is offline
128MB, XP is ook wel te doen, mits alle grafische eyecandy wordt uitgezet. XP is in elk geval makkelijker te installeren, gewoon CD erin. Formatteren kan ook via de installatiesetup. Gewoon formatteren als NTFS (je krijgt keuze tussen FAT en NTFS) en alles komt goed.

Van te voren even backuppen wat je nog wilt bewaren, denk aan favorieten, emails, documenten, chatlogs, adresboek van email, etc.
Oud 09-01-2005, 22:19
Venomous
Venomous is offline
Ik had er eerder aan gedacht om er XP op te zetten. Maar mijn zus zei dat hij daardoor toch alleen maar langzamer werd. Maar ik heb dus zo'n XP-instalCD.

Wat kan ik beter doen, formatten of XP eropzetten?
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 22:24
Enlightenment
Enlightenment is offline
Iets langzamer zal het wel worden, maar wel fijner vind ik. Iig geen vastlopers meer. Wel de grafische instellingen aanpassen (alles uitvinken).
Oud 09-01-2005, 22:27
Venomous
Venomous is offline
Nog langzamer! Ik vind het nu niet zo erg, maar als hij nog langzamer gaat. Of valt het mee?
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 22:37
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Venomous schreef op 09-01-2005 @ 23:27 :
Nog langzamer! Ik vind het nu niet zo erg, maar als hij nog langzamer gaat. Of valt het mee?
Nou nu zit er spyware op je computer dus daarmee vergeleken zal hij denk ik sneller zijn.

Maar ik bedoelde meer langzamer dan wanneer je Windows 98 opnieuw zou installeren. Dat is wat ouder en gebouwd voor oudere computers. Maar heeft ook veel nadelen. Je hebt 128MB dus XP zou opzich prima kunnen, mits je de grafische dingen maar uitzet want dat scheelt behoorlijk.
Oud 09-01-2005, 22:41
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Venomous schreef op 09-01-2005 @ 23:27 :
Ik denk niet dat ie langzamer gaat worden, eerder het tegenovergestelde. XP zal misschien ietsje langzamer opstarten (dat weet ik eigenlijk niet eens zeker), maar als het eenmaal draait is het echt niet langzamer dan Windows 98. Wel oneindig veel stabieler.
Oud 09-01-2005, 22:42
Venomous
Venomous is offline
Sneller . Dat is wel beter, nu maar even die CD gaan zoeken.

Maar bij XP heb je toch totaal geen bestanden die je deelt? Want wij hebben hier wel muziek etc. die ik liever deel zeg maar.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 22:43
M@rco
M@rco is offline
Bestanden die je deelt? Je bedoelt via een netwerk? Dat kan met XP ook heel gemakkelijk.
Oud 09-01-2005, 22:44
Venomous
Venomous is offline
Nee, ik bedoel dat verschillende gebruikers bij dezelfde bestanden kunnen.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 22:45
M@rco
M@rco is offline
Oh, zo... dat kan ook allemaal gewoon.
Oud 09-01-2005, 22:48
Venomous
Venomous is offline
Ow ok dan is het goed . Ik was eigelijk in de veronderstelling dat dat niet kan, omdat bij een vriendin van mij ze ook alleen muziek kan luisteren aan de kant van haar vader. Maar dan weet ik ook verder niet wat het bij hen is.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 13:41
Verwijderd
Citaat:
Venomous schreef op 09-01-2005 @ 23:48 :
Ow ok dan is het goed . Ik was eigelijk in de veronderstelling dat dat niet kan, omdat bij een vriendin van mij ze ook alleen muziek kan luisteren aan de kant van haar vader. Maar dan weet ik ook verder niet wat het bij hen is.
Ze hebben gewoon geen verstand van computers.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 06:58
LiqqY
LiqqY is offline
Nee, hier valt helaas niet veel meer aan up te graden. Mede doordat de processor van dat socket zeer schaars is geworden.

Als je een nieuwe pc wilt kopen, kun je het beste in Duitsland wat halen Gemiddeld z'n 200 Euro goedkoper uit
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 20:15
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
LiqqY schreef op 20-01-2005 @ 07:58 :
Nee, hier valt helaas niet veel meer aan up te graden. Mede doordat de processor van dat socket zeer schaars is geworden.

Als je een nieuwe pc wilt kopen, kun je het beste in Duitsland wat halen Gemiddeld z'n 200 Euro goedkoper uit
Duitsland is idd iets goedkoper , maar 200 euro is wel erg veel.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 21:44
Jolt
Jolt is offline
Als er wat is met je hardware, kan je naar duitsland gaan, lekker.

Voor mij geen probleem, woon zowel dicht bij belgie als duitsland.

Maar je zou maar in Zeeland wonen zeg.
Oud 21-01-2005, 00:25
Enlightenment
Enlightenment is offline
Als het om onderdelen gaat kun je gewoon opsturen (kost wel 7 euro), RMA en je krijgt nieuwe thuis.
Oud 21-01-2005, 06:21
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 21-01-2005 @ 01:25 :
Als het om onderdelen gaat kun je gewoon opsturen (kost wel 7 euro), RMA en je krijgt nieuwe thuis.
No way 7 euro!

Die benchmarks post ik in de loop van volgende week, dan mag jij mij gaan bewijzen dat ie 30% langzamer is!
Oud 21-01-2005, 06:24
Enlightenment
Enlightenment is offline
Pakket naar Duitsland versturen kost rond de 7 euro als ik me niet vergis.
Oud 21-01-2005, 06:32
Jolt
Jolt is offline
Tja daar zeg je het al,.....als ik me niet vergist.
Ik vertrouw je niet .
De meeste duitse bedrijven zijn de kosten 25 euries...
Zelfde met je Duron verhaal.
Oud 21-01-2005, 12:54
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 21-01-2005 @ 07:24 :
Pakket naar Duitsland versturen kost rond de 7 euro als ik me niet vergis.
dat gaat per massa lieverd.. het versturen van een pakketje naar DU is idd niet zo duur, echter het versturen NAAR nederland is het geen waar je je blauw voor betaald

persoonlijk koop ik vrij veel in du (ebay) , maar het gem. verzend bedrag ligt op zoon 17 euro ( en dan moeten het geen geke dingen zijn zoals een stalen 4U kast (33 euro)
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 17:51
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Jolt schreef op 21-01-2005 @ 07:32 :
Tja daar zeg je het al,.....als ik me niet vergist.
Ik vertrouw je niet .
De meeste duitse bedrijven zijn de kosten 25 euries...
Zelfde met je Duron verhaal.
http://www.tpgpost.nl/voorthuis/post...pack_basic.jsp

€2,75 t/m €8,40, afhankelijk van gewicht. Of vertrouw je de TPG site ook niet?
Oud 21-01-2005, 17:51
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
twain4me schreef op 21-01-2005 @ 13:54 :
persoonlijk koop ik vrij veel in du (ebay) , maar het gem. verzend bedrag ligt op zoon 17 euro ( en dan moeten het geen geke dingen zijn zoals een stalen 4U kast (33 euro)
Ja wie zegt dat zij de werkelijke verzendkosten doorberekenen? Veel shops/bedrijven doen er een schepje bovenop hoor.
Oud 21-01-2005, 22:48
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 21-01-2005 @ 18:51 :
Ja wie zegt dat zij de werkelijke verzendkosten doorberekenen? Veel shops/bedrijven doen er een schepje bovenop hoor.
wie heeft het over bedrijven, ik niet , en het versturen naar nederland vanuit duitsland is echt duurder dan visaversa

Laatst gewijzigd op 22-01-2005 om 01:45.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 00:07
phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
twain4me schreef op 21-01-2005 @ 23:48 :
wie heet het over bedrijven, ik niet , en het versturen naar nederland vanuit duitsland is echt duurder dan visaversa
uhm...... ik had de andersom ervaring geloof ik. Betaalde me blauw voor het versturen van een portable U-Matic recorder naar Du in ieder geval. Nouja, de prijzen liggen in Du dusdanig veel lager dat het hoe dan ook loont
Oud 22-01-2005, 11:27
ILUsion
ILUsion is offline
Als het enkel voor MSN/internet is en geen games ofzo, moet je inderdaad gewoon je pc opnieuw installeren. Ik zou er zelf 98 opzetten omdat XP nogal wat kan vreten. Ik zou in geen geval aanraden om XP op eentje met 128Mb te zetten, als je er 128 bijzet, dan heb ik er al minder tegen, omdat dat volgens mij de minimum is voor een beetje werkbaar te zijn.

Daarnaast moet je bij het opnieuw installeren van je pc, op wat dingen letten of doen zodat je minder snel last krijgt:
- als je XP erop gooit: in ieder geval Service Pack 2 erbij zetten, dat scheelt enorm veel qua veiligheid
- anti-spyware tools erop gooien: SpywareBlaster (preventief), Ad-Aware (scanner), Spybot - S&D (scanner + preventief)
- hem geregeld eens defragmenteren (maandelijks/tweewekeljks)
- liefst geen Internet Explorer gebruiken, maar een 'alternatieve browser': Mozilla Firefox is het populairst, dan is er Opera (de gratis versie heeft een reclamebalk, de betalende versie niet) en Mozilla Suite. Als je liever je IE-uiterlijk behoudt, dan is er K-Meleon. Door zo'n browser te gebruiken zijn er al veel minder risico's op spyware/virussen
- een virusscanner laten lopen: Avast, AntiVir, AVG Free, ClamWin (heeft geen real-time scanner, dus is zowat onbruikbaar voor je), ... (allemaal gratis en geschik voor oudere computers) want die commerciële paketten zijn vooral voor nieuwe computers voorzien: op een nieuwe pc geeft Norton/McAfee vaak al gigantische vertragingen
- liever geen Outlook Express gebruiken: daarmee krijg je ook heel makkelijk virussen/spam binnen. Ook hiervoor zijn er genoeg alternatieven:Mozilla Thunderbird, Mozila Suite, Evolution for Windows (dit is een gekende client voor Unices als Linux, ... )

Zelf heb ik AntiVir lopen, omdat mijn McAfee veel te vaak de computer op XP SP2 liet vastlopen en hij werd eextreem traag met die scanner aan; en voor internet gebruik ik hoofdzakelijk Firefox, voor e-mail gebruik ik Thunderbird.

Laatst gewijzigd op 22-01-2005 om 11:33.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 16:28
Enlightenment
Enlightenment is offline

Damn wat doen mensen veel moeite.
Reageren

Regels voor berichten