Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2005, 12:56
Verwijderd
Wat een bullshit, er rondlopen is genoeg om al doodgeschoten te kunnen worden.

Ik vind alleen dat ze wel heel vaak vermoedelijke militanten onder vuur nemen die achteraf helemaal niet militant bleken te zijn. Zoiets valt niet te rechtvaardigen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-01-2005, 13:00
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 15-01-2005 @ 13:56 :
Wat een bullshit, er rondlopen is genoeg om al doodgeschoten te kunnen worden.

Ik vind alleen dat ze wel heel vaak vermoedelijke militanten onder vuur nemen die achteraf helemaal niet militant bleken te zijn. Zoiets valt niet te rechtvaardigen.
Sowieso valt het niet te rechtvaardigen wie dan ook onder vuur te nemen.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 13:08
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 15-01-2005 @ 14:00 :
Sowieso valt het niet te rechtvaardigen wie dan ook onder vuur te nemen.
Ik ben geen pacifist
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 13:23
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 15-01-2005 @ 14:08 :
Ik ben geen pacifist
Ik wel.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 13:27
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 15-01-2005 @ 13:56 :
Tja, maar zolang dit altijd maar door de Palestijnse media beweerd wordt, blijf ik gezien de verdere 'objectiviteit' van de Palestijnse media ("vermoord de joodse vijand o uw allah's martelaren") erg skeptisch rond dit soort berichten...
Oud 15-01-2005, 13:32
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 15-01-2005 @ 14:27 :
Tja, maar zolang dit altijd maar door de Palestijnse media beweerd wordt, blijf ik gezien de verdere 'objectiviteit' van de Palestijnse media ("vermoord de joodse vijand o uw allah's martelaren") erg skeptisch rond dit soort berichten...
Dit word juist niet door de palastijnse media gezegt, maar juist door de israelische, waaruit blijkt dat ze geen benul hebben van wat ze nu weer overhoop hebben geknalt. Iedereen kan wel een vermoedelijke militant zijn, als jij en ik daar rondlopen zouden wij er ook zo onder kunnen vallen.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 20:13
dingokoning
dingokoning is offline
Hadden jullie ook laatst de documentaire gezien op Netwerk over die engelse journalist die werd doodgeschoten door een Israelische soldaat. Hij liep met een witte vlag, had press op zn vest staan en schreeuwde dat hij een journalist was maar werd toch doodgeschoten die soldaat kon makkelijk zien dat het een journalist was.

Het was op film opgenomen hoe hij werd neergeschoten
Oud 16-01-2005, 15:03
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 15-01-2005 @ 21:13 :
Hadden jullie ook laatst de documentaire gezien op Netwerk over die engelse journalist die werd doodgeschoten door een Israelische soldaat. Hij liep met een witte vlag, had press op zn vest staan en schreeuwde dat hij een journalist was maar werd toch doodgeschoten die soldaat kon makkelijk zien dat het een journalist was.

Het was op film opgenomen hoe hij werd neergeschoten
James Miller heet ie. Overigens liet Netwerk maar een gedeelte van de gehele docu zien. Deze was volledig op o.a. t Amnesty Filmfestival te zien (IDFA geloof ik ook).

Death in Gaza heet t.
Oud 16-01-2005, 15:04
Verwijderd
Dat het Israëlisch leger oorlogsmisdaden begaat is natuurlijk geen nieuws.

Zo ook die Egyptische soldaten laatst.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 13:35
libaneesje
libaneesje is offline
bezetters
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 13:51
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
libaneesje schreef op 19-01-2005 @ 14:35 :
bezetters
ach ende wee zeg, tjonge tjonge.
Oud 19-01-2005, 14:03
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 14:08
libaneesje
libaneesje is offline
Citaat:
T_ID schreef op 19-01-2005 @ 14:51 :
ach ende wee zeg, tjonge tjonge.
feit=feit en de wereld doet niets?? maar toen Irak Koweit bezette kwamen de bemoeizuchtige Amerikaantjes er meteen aan..wantt ze roken olie
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 14:21
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
libaneesje schreef op 19-01-2005 @ 15:08 :
feit=feit
Dat valt nog maar te bezien...
Oud 19-01-2005, 15:08
libaneesje
libaneesje is offline
Citaat:
T_ID schreef op 19-01-2005 @ 15:21 :
Dat valt nog maar te bezien...
dat is al duidelijk!
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 21:14
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
libaneesje schreef op 19-01-2005 @ 16:08 :
dat is al duidelijk!
koes oemak
Oud 19-01-2005, 22:55
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
libaneesje schreef op 19-01-2005 @ 16:08 :
dat is al duidelijk!
Al-Sahaf was ook expert op het gebied van dit soort feiten.
Oud 19-01-2005, 23:12
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
libaneesje schreef op 19-01-2005 @ 15:08 :
feit=feit en de wereld doet niets?? maar toen Irak Koweit bezette kwamen de bemoeizuchtige Amerikaantjes er meteen aan..wantt ze roken olie
Wat je hier zegt klopt natuurlijk. Maar wat ik me afvraag is waarom ze zichzelf als eerlijke vredebrengers profileren. En waarom het volk dit niet door heeft. Er zijn gewoon mensen die denken dat Amerika vrede in de wereld brengt
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 09:57
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 19-01-2005 @ 23:55 :
Al-Sahaf was ook expert op het gebied van dit soort feiten.

(no offense )
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 23:07
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 20-01-2005 @ 10:57 :
[afbeelding]

(no offense )
Met precies de juiste tekst!
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 10:51
Gatara
Gatara is offline
Al-Aqsa Martelaren Brigades bereid tot bestand

GAZA-STAD - De al-Aqsa Martelaren Brigades zijn bereid tot een "wederzijds en voorwaardelijk" staakt-het-vuren met Israël. Dit heeft de gewapende Palestijnse groep zaterdag laten weten.

De Brigades worden verantwoordelijk gehouden voor tal van terreuraanslagen op Israëlische doelen in de afgelopen jaren.
http://www.nu.nl/news.jsp?n=471890&c=23
Oud 22-01-2005, 15:36
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Gatara schreef op 22-01-2005 @ 11:51 :
Al-Aqsa Martelaren Brigades bereid tot bestand

GAZA-STAD - De al-Aqsa Martelaren Brigades zijn bereid tot een "wederzijds en voorwaardelijk" staakt-het-vuren met Israël. Dit heeft de gewapende Palestijnse groep zaterdag laten weten.

De Brigades worden verantwoordelijk gehouden voor tal van terreuraanslagen op Israëlische doelen in de afgelopen jaren.
Israel reageert meteen met een terugaanval, als Palestijnen een aanslag plegen. Kijken of het ook andersom geldt, als Palestijnen met goede wil komen.
Trowens, ik las in de krant dat hamas ook bereidt was Israel volgens de grenzen van 1967 te accepteren.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 15:54
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 22-01-2005 @ 16:36 :
Israel reageert meteen met een terugaanval, als Palestijnen een aanslag plegen. Kijken of het ook andersom geldt, als Palestijnen met goede wil komen.
Trowens, ik las in de krant dat hamas ook bereidt was Israel volgens de grenzen van 1967 te accepteren.

btw:

'Palestijnse groepen bereid tot bestand'

Uitgegeven: 22 januari 2005 10:44
Laatst gewijzigd: 22 januari 2005 15:49

GAZA - Twee linkse Palestijnse groeperingen, het Volksfront voor de Bevrijding van Palestina en het Democratisch Front voor de Bevrijding van Palestina zijn onder voorwaarden bereid tot een bestand met Israël. Woordvoerders van deze groepen hebben dit zaterdag in Gaza verklaard.

Eerder op de dag liet een zegsman van de al-Aqsa Martelarenbrigades zich in soortgelijke bewoordingen uit. De nieuwe Palestijnse president Abbas wil dat de gewapende groepen een bestand in acht nemen om overleg met Israël te kunnen hervatten.

Oud 22-01-2005, 16:16
dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
Gatara schreef op 22-01-2005 @ 16:54 :

btw:

'Palestijnse groepen bereid tot bestand'

Uitgegeven: 22 januari 2005 10:44
Laatst gewijzigd: 22 januari 2005 15:49

GAZA - Twee linkse Palestijnse groeperingen, het Volksfront voor de Bevrijding van Palestina en het Democratisch Front voor de Bevrijding van Palestina zijn onder voorwaarden bereid tot een bestand met Israël. Woordvoerders van deze groepen hebben dit zaterdag in Gaza verklaard.

Eerder op de dag liet een zegsman van de al-Aqsa Martelarenbrigades zich in soortgelijke bewoordingen uit. De nieuwe Palestijnse president Abbas wil dat de gewapende groepen een bestand in acht nemen om overleg met Israël te kunnen hervatten.

Laten we hopen dat er niet weer een of andere suicide bomber dit verpest
Oud 22-01-2005, 16:21
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 22-01-2005 @ 17:16 :
lol.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 18:14
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 22-01-2005 @ 16:36 :
Een eerste stap in de goede richting al is totale terugtrekking tot de grenzen van '67 natuurlijk niet erg realistisch.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 18:46
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 22-01-2005 @ 19:14 :
Een eerste stap in de goede richting al is totale terugtrekking tot de grenzen van '67 natuurlijk niet erg realistisch.
Als de wil er maar is
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 19:03
Verwijderd
Het is al eeuwen bekend dat de gematigde hamas tevreden zou zijn met de grenzen van 1967, de radicale echter niet. Verder kun jeje hard gaan afvragen of ze wel serieus willen, want ze ontlenen hun macht wel aan het vechten met Israel.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 19:08
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 22-01-2005 @ 20:03 :
Het is al eeuwen bekend dat de gematigde hamas tevreden zou zijn met de grenzen van 1967, de radicale echter niet. Verder kun jeje hard gaan afvragen of ze wel serieus willen, want ze ontlenen hun macht wel aan het vechten met Israel.
Ze kunnen het makkelijk zeggen want Israel zal zich nooit tot de precieze grenzen van 1967 terugtrekken.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 19:08
PierdeRegenworm
PierdeRegenworm is offline
Zo'n bestand houdt het toch niet lang vol.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 19:19
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 22-01-2005 @ 20:08 :
Ze kunnen het makkelijk zeggen want Israel zal zich nooit tot de precieze grenzen van 1967 terugtrekken.
De regering van Israel wil net zo weinig vrede als de radicale palastijnse groeperingen, dus we hoeven nieteens illusies te hebben.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 19:24
PierdeRegenworm
PierdeRegenworm is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 22-01-2005 @ 20:08 :
Israel is ook niet gek!!
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 19:40
marijzja
marijzja is offline
ik ben er in de kerstvakantie 2 weken geweest omdat mn ouders daar gaan wonen.
Je merkt niet zo heel veel van de situatie behalve dat er strenge contores zijn en je bij alle winkels je tas open moet doen. Apart om daar te zijn..
Ik ben het ook zeker niet eens wat Israel doet, net zoals de kant van de Palestijnen.
Bij mij tellen de onschuldige, want ze zijn uiteindelijk allemaal mensen, en degene het slachtoffer zijn.
De extremisten vind ik fout, en jammer genoeg worden de gewone burgers daar ook door beiinvloed..
Ik vind het heel moeilijk om het te snappen wat er allemaal gebeurt en weet er ook niet van alles vanaf...wat ik wel zou moeten omdat het best wel dichtbij staat ivm mn ouders..

ik weet niet of jullie ook weten dat na de ramp in Azie..in kranten in Egypte stond dat die is veroorzaakt door Israel en Amerika? Ze zouden een kernbom of iets onder de zeespiegel geplaatst hebben..vond ik wel bizar...
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 19:47
Verwijderd
Citaat:
marijzja schreef op 22-01-2005 @ 20:40 :
ik weet niet of jullie ook weten dat na de ramp in Azie..in kranten in Egypte stond dat die is veroorzaakt door Israel en Amerika? Ze zouden een kernbom of iets onder de zeespiegel geplaatst hebben..vond ik wel bizar...
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 19:52
marijzja
marijzja is offline
ik vond het wel een interessant feitje, laat wel iets zien over een buurtland waarbij de haat tegenover Israel blijkbaar ook heel extreem is of kan zijn...En dan is het probleem dat die mensen dat daar geloven..
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 19:53
Verwijderd
Citaat:
marijzja schreef op 22-01-2005 @ 20:52 :
ik vond het wel een interessant feitje, laat wel iets zien over een buurtland waarbij de haat tegenover Israel blijkbaar ook heel extreem is of kan zijn...En dan is het probleem dat die mensen dat daar geloven..
Het is geen interessant feitje. Het zijn gewoon dingen die iedereen al lang weet
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 19:59
marijzja
marijzja is offline
o nou dat weet ik niet omdat ik toen niet hier was en omdat ik er hier met niemand over gepraat heb. en IK vind het wel interessant feitje dus:
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 20:09
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 22-01-2005 @ 17:16 :
ik hoorde dat er net ene bij de kraag gegrepen was
Oud 22-01-2005, 20:10
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
marijzja schreef op 22-01-2005 @ 20:59 :
o nou dat weet ik niet omdat ik toen niet hier was en omdat ik er hier met niemand over gepraat heb. en IK vind het wel interessant feitje dus:
trek t je niet aan
Oud 22-01-2005, 21:41
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dus er is haatverspreiding en propaganda in de Arabische wereld?

no shit, Sherlock?
Oud 22-01-2005, 22:15
Madfet
Madfet is offline
Citaat:
ik ben er in de kerstvakantie 2 weken geweest omdat mn ouders daar gaan wonen.
Waarom gaan je ouders daar nou wonen? Er zijn betere en mooiere landen op de wereld waar je je rustig kan vestigen (bijv Nieuw-zeeland!) zonder jezelf te buigen over ethische kwesties.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 22:49
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Madfet schreef op 22-01-2005 @ 23:15 :
Waarom gaan je ouders daar nou wonen? Er zijn betere en mooiere landen op de wereld waar je je rustig kan vestigen (bijv Nieuw-zeeland!) zonder jezelf te buigen over ethische kwesties.
Waarom woon jij waar je woont? er zullen vast mooiere plekken op aarde zijn....

beetje loze discussie om het daarover te gaan hebben denk ik.
Oud 22-01-2005, 23:38
Madfet
Madfet is offline
Citaat:
T_ID schreef op 22-01-2005 @ 23:49 :
Waarom woon jij waar je woont? er zullen vast mooiere plekken op aarde zijn....
Sinds wanneer heet jij Marijszja?

Citaat:
T_ID schreef op 22-01-2005 @ 23:49 :
beetje loze discussie om het daarover te gaan hebben denk ik.
Discussie? Ik stelde een vraag.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 03:37
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 22-01-2005 @ 19:14 :

Wat is niet realistisch? Dat de Israeli's 1 van de 70% Palestina dat ze hebben gejat, teruggeven, of dat de Palestijnen echt genoegen zullen nemen met die ene procent?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 12:02
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Madfet schreef op 23-01-2005 @ 00:38 :
een superonzinnige en een nogal prive iets. Waarom zou je dat moeten weten?
Oud 23-01-2005, 13:14
marijzja
marijzja is offline
Citaat:
Madfet schreef op 22-01-2005 @ 23:15 :
nou dan geef ik daar nog maar ff antwoord op. Ze willen daar wonen omdat (hoe hun t zeggen) 'hun hart daar ligt' . Mn moeder heeft er al een jaar gewoond en ze voelen zich daar meer thuis dan hier.
ze hebben heel veel vrijwilligerswerk daar gedaan (oa arme mensen eten geven dat soort dingen) en dat willen ze dus weer gaan doen maar dan veel langer zodat ze meer mensen enzo kunnen gaan helpen...
En je kan je daar ook rustig vestigen hoor, je moet gewoon naar de veilge gebieden gaan dus niet de gazastrook op gaan zoeken Je hebt altijd de kans dat er wat kan gebeuren, maar ja dat houd hun niet tegen, ik vind het wel gedurfd van ze. Dat ze hier hun leven opgeven enzo om mensen te helpen..
en het is juist mooi daar!! Niet dat ik er zou willen wonen, maar toch
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 13:15
marijzja
marijzja is offline
dus dit mogen jullie best weten hoor..
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 13:26
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Madfet schreef op 23-01-2005 @ 00:38 :
Een die er van uit ging dat alle mensen die in Israel wonen of gaan wonen per definitie alles dat uit naam van Israel gebeurt steunen....

Je begrijpt zelf waarschijnlijk wel dat dat een foute redenering is.
Oud 31-01-2005, 17:06
Mujahideen
Mujahideen is offline
10-jarig Palestijns schoolmeisje omgekomen

Een 10-jarig Palestijns meisje is maandag dodelijk getroffen door tank- of geweervuur op het plein voor een door de Verenigde Naties gerunde school in het Palestijnse vluchtelingenkamp Rafah in de Gazastrook. Een ander meisje is gewond geraakt. Volgens Palestijnse functionarissen zijn de meisjes het slachtoffer geworden van een Israëlische tankbeschieting. Het Israëlische leger zei dat een onderzoek naar het gebeurde is ingesteld.

De meisjes werden geraakt toen ze zich in een rij hadden opgesteld op het schoolplein. Volgens Palestijnse artsen was het dodelijke slachtoffer getroffen door Israëlisch tankvuur. De VN-medewerkers op de school zeiden niet te weten wie er had geschoten, maar stelden wel dat het vuur van de kant van de Israëlische controleposten kwam.

Het betreft het tweede incident in even zoveel dagen in de Gazastrook, terwijl onofficieel een staakt-het-vuren in acht wordt genomen door Israël en de extremistische Palestijnse groepen. De Palestijnse terreurbeweging Hamas maakte kort na de dood van de Palestijnse scholiere bekend dat het als wraak vijf mortiergranaten had afgevuurd op de joodse nederzetting Neve Dekalim in de Gazastrook. Het Israëlische leger bevestigde dat Neve Dekalim was getroffen door twee granaten. Daarbij vielen geen gewonden en werd geen schade aangericht.

nieuws.nl

-----

Ze leren het ook nooit.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 17:23
Gatara
Gatara is offline
Tank of geweervuur

lekker duidelijk weer
Reageren

Regels voor berichten