Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
bovendien spreken we niet over elke keer opnieuw maar over twee keer. In principe moet je bij elke persoon die niet duidelijk ouder is dan .. om legitimatie vragen. Het kan toch een soort voorzorgsregel zijn van haar? Of gewoon beleid van de winkel.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
een supermarkt is beboet omdat ze een meisje niet naar de id kaart hebben gevraagd, ookal was ze 16. ze was niet 'duidelijk 16' |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Waarom gebruikt ze die controles dan als reden? Ik heb een mail gezonden naar hun klantendienst, ik zal er dan wel wat meer over te weten komen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En ik vind nog steeds dat jij overdreven reageert, regel = regel, of er dan wel of niet gecontroleerd wordt.. (En klanten afschrikken, jongerendiscrimniatie.. ik vind het allemaal nogal overdreven, die regels zijn er ook zeker niet voor niks). Bovendien, als het je niet bevalt, wat let je om voortaan je sigaretten in een andere winkel te halen..
||
Citaat:
Het is géén regel! Ik mag sigaretten kopen en zij weet dat nu al. Ik kan (zoals ik al zei) goed begrijpen dat ze nu als ex-roker veel ferventer zo'n anti-rookmaatregels strikt zal volgen, maar nu overdrijft ze. Het is voor niets nodig dat ik mijn id toon, ze weet dat ik oud genoeg ben en ik zie er geen 15 uit, dus kan de controle het haar niet kwalijk nemen (moest er dan uiteindelijk eens worden gecontroleerd) dat ze een volwassenene (dat is dan nog het toppunt) niet gecontroleerd heeft. In andere winkels werd ik nog niet gecontroleerd. En ik vind ook dat regels moeten nageleefd worden, maar in dit geval speelt ze zelf politie en zij heeft dat recht niet. De regel is nog steeds : 'Geen tabakswaren verkopen aan jongeren onder de 16.' En daar ben ik het volledig mee eens. Hetzelfde voor alcohol, dat mogen ze ook verbieden onder de 16, vind ik en daar spreken ze nu ook al over. De regel : 'Controleer alle jongeren als ze tabakswaren kopen' ken ik nog steeds niet, dus hoef ik die nog altijd niet te volgen. |
![]() |
||
Citaat:
Ik zei nergens dat ze onvriendelijk was. Haar beleid is klantonvriendelijk. Maar blijkbaar vind de jonge generatie ook al dat supermarkten mensen op die manier mogen behandelen. Want regel is regel en als je nieuwe regels uitvindt, mag het nog steeds... Laatst gewijzigd op 24-01-2005 om 06:56. |
![]() |
|
![]() |
Ik vind je reactie enorm overdreven
het gaat helemaal niet om nieuwe regels uitvinden ed Ze controleert gewoon mensen die in die 'risicoleeftijdsgroep' vallen Dat je elke keer opnieuw je pas moeten laten zien is natuurlijk irritant en lijkt engizins overdreven maar zoek dan gewoon een andere winkel op en ga niet zitten zeiken dat het jongerendiscriminatie is
|
![]() |
ik vind je reactie voerdreven hoor!
ik wekr zlef in een supermarkt en ook al ken ik de gene di bij mij aan de kassa komt en weet ik dat die 16 is moet ik om zijn id vragen en als hij herm niet bji zich heeft mag ik het niet mee geven want diegen kan zich niet legitimeren! is heel logisch!
||
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Als je twijfelt doe je dcat uiteraard wel. Beetje overdreven om naar een legitimatie te vragen als je weet dat het in orde is
||
Citaat:
Léés eens wat ik er al over zei, je zal zien dat ik ook de regel 'geen tabaksverkoop -16' goedkeur en steun. En btw, hoe zit die regel dan wel in elkaar in Nederland? |
![]() |
|
![]() |
Jij vind dat het naleven van regels een slechte zaak is in winkels? Heb jij ooit wel eens achter een kassa gezeten? Weet jij hoeveel mensen er langs komen? Heb jij enig idee hoeveel jongeren die wel 14-15 zijn, proberen die dingen te kopen? Waarschijnlijk niet, tenminste, ik maak het niet op uit je verhaall.
Jij zegt dat het naleven van dit soort regels een slechte indruk bij jou achterlaat. Misschien moet je hier eens goed over na gaan denken. Als zij zich al aan dit soort (volgens jou domme en onnodige) regels houden, betekent dat dat ze zich hoogstwaarschijnlijk (lees 'zeker') ook aan alle andere regels zullen houden. Het laat zien dat deze supermarkt serieuze mensen in dienst heeft, die de regels serieus zullen naleven zonder gezeik. En dat vind ik een hele goeie zaak, je reactie is (vind ik) uiterst overdreven. Kassiers en cassieres hebben het recht om erom te vragen bij twijfel. Wees blij man, in Amerika kunnen ze zelfs 40 jarigen erom vragen... |
![]() |
||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Blijkbaar maak je helemaal niets (juist) op uit mijn verhaal, want je verdraait mijn worden, veralgemeent en valt me constant persoonlijk aan. Citaat:
Citaat:
Ik heb overigens nooit beweert dat het domme en onnodige regels zijn, wel zou het kunnen dat ik het feit dat ik mijn id moest tonen onnodig en dom vond. (Waarom staat hier ff boven). Het is niet omdat bedienden hun werk serieus nemen, dat ze nog een tweede job er moeten bijnemen (lees: flik). Citaat:
En geef me eens die bron van Amerika. (Klinkt wel groots, moet ik beamen.) |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik zou het erger vinden indien ze dit niet deden. Maar idd, is offtopic. ![]() (Aangezien ik nog steeds geen crimineel of zo ben ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Een vriend van me heeft buitelands uiterlijk en is in totaal al 10x om zn id gevraagd geworde... record op 1 dag was 3x ![]() dan vind ik het een beetje lullig om te zegge je ziet er verd8 uit... En ik stond ernaast en mij vroegen ze nix? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
(Maar soit...offtopic ;-)) |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik snap dat ze elke keer om je legitimatie vraagt omdat de winkel een dikke boete kan krijgen als je sigaretten verkoopt aan iemand waarvan twijfels bij de leeftijd kunnen worden geplaatst.
Heb ik op m'n werk ook wel eens gehad. Staat er ineens zo'n controleurspipo van de keuringsdienst voor m'n neus of ik iemand die ze met drank naar buiten zagen komen om z'n legitimatie had gevraagd. Dat had ik gewoon gedaan en hij had m dus er was niets aan de hand maar ze controleren er in Nl iig wel op. Dat neemt natuurlijk niet weg dat het zwaar frustrerend is dat er in dezelfde winkel bij dezelfde cassiëre steeds weer om je legitimatie word gevraagd. Hier in de coffeeshop vragen ze er bij mij niet meer om terwijl ik er volgens mij ook niet uitzie als iemand van 19, bijna 20 maar daar kennen ze me ![]()
||
Citaat:
Toch blijf ik erbij dat ik het zal navragen als ik nog eens om mijn id wordt gevraagd. Want de redenen die ze totnogtoe aangaf zijn reeds weerlegd kunnen worden door voorbeelden die ik in mijn omgeving ken. - We controleren alle jongeren. --) Een vriendin van me werd niet gecontroleerd, ze is even oud. - De controle kan... --) Ik zie er geen 15 uit (voor geen enkele andere winkel ook niet). Maar ik ben al blij dat hier toch wel sommige mensen me begrijpen, misschien gaan die dan nog niet akkoord met mijn principes, maar het begrip is er tenminste. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
'k Dacht dat je het begreep, maar nu begin ik alweer te twijfelen. Simpel : je moet je niet legimenteren als er geen twijfel is tijdens de tabaksverkoop. En er was geen twijfel. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
China neemt bijbels Amerikanen in beslag Love & Peace | 114 | 28-08-2008 18:39 | |
Algemene schoolzaken |
schoolpasjes systeem Verwijderd | 22 | 21-01-2007 18:19 | |
moord in Antwerpen Tiño | 323 | 22-06-2006 15:15 | |
De Kantine |
En, wie is er al bekeurd voor het niet bij zich hebben van een identiteitsbewijs? Verwijderd | 114 | 09-01-2005 17:16 | |
Kamer akkoord met identificatieplicht Gatara | 50 | 13-12-2003 15:25 | |
ARTistiek |
Vorproefje: binnenkort in de winkels: Jantje zonder Reclame! Verwijderd | 3 | 05-09-2001 08:05 |