Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2005, 17:23
JustToSay
JustToSay is offline
Ik zoek iemand die zich met mij aan eenzelfde eetschema wil houden, om elkaar te steunen en motiveren... Ik zat zelf te denken aan het volgend:

Ontbijt: appel & sinaasappel
13.00: zakje worteltjes (500 gr.)
15.00: sultana
Avondeten (dit is voor mij een uitgebreide salade maar das voor iedereen natuurlijk verschillend)

Verder water en thee drinken.

Ik wil graag 5 kilo afvallen, en gewoon gezonder eten. Misschien wil iemand ook zoiets als ik en kunnen we dit samen bereiken?? Ik hoor het graag...

Groetjes mij
Oud 23-01-2005, 17:24
Dolores
Dolores is offline
Gezond hoor..
Oud 23-01-2005, 17:25
JustToSay
JustToSay is offline
je kan natuurlijk je eigen schema maken maar het lijkt me wel fijn om het met iemand samen te proberen, je aan je eigen schema houden, zodat het misschien beter lukt...

Of is dit allemaal heel raar???
Verwijderd
Ontbijt en middag eten vind ik akelig weinig en ook akelig eentonig wanneer je dat elke dag moet eten. Van zoveel wortelen ben je na een paar dagen wel oranje, en dat is niet gezond.

En in een sultana zitten best veel kcal, je kan beter iets eten waar weinig kcal inzitten, maar wat wél vult.
JustToSay
JustToSay is offline
Citaat:
Dolores schreef op 23-01-2005 @ 18:24 :
Gezond hoor..
Wattan?? Zou voor mij al een stuk gezonder zijn
Oud 23-01-2005, 17:26
JustToSay
JustToSay is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 23-01-2005 @ 18:25 :
Ontbijt en middag eten vind ik akelig weinig en ook akelig eentonig wanneer je dat elke dag moet eten. Van zoveel wortelen ben je na een paar dagen wel oranje, en dat is niet gezond.
hoe zou jij het indelen dan? ben benieuwd...
Oud 23-01-2005, 17:28
Dolores
Dolores is offline
Citaat:
JustToSay schreef op 23-01-2005 @ 18:25 :
Wattan?? Zou voor mij al een stuk gezonder zijn
Ehm, wat dacht je van brood (of cruesli oid) eten?
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Ik wil wel samen gezond eten hoor. Ben ik al mee bezig trouwens maar ja. Ik ga me niet aan een eetschema aanhouden en elke dag pcies hetzelfde eten.
Dolores
Dolores is offline
Citaat:
JustToSay schreef op 23-01-2005 @ 18:26 :
Kijk anders even in het lijntopic.. http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1080919
Oud 23-01-2005, 17:29
JustToSay
JustToSay is offline
en worteltjes trouwens, die zijn echt mega lekker rauw en gezond... die eet ik gewoon omdat ik ze lekker vind, omdat ze vullen en gezond zijn
Oud 23-01-2005, 17:31
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
JustToSay schreef op 23-01-2005 @ 18:29 :
en worteltjes trouwens, die zijn echt mega lekker rauw en gezond... die eet ik gewoon omdat ik ze lekker vind, omdat ze vullen en gezond zijn
Teveel van alles = nooit goed. Variatie = goed.
Oud 23-01-2005, 17:31
Verwijderd
Citaat:
JustToSay schreef op 23-01-2005 @ 18:26 :
Ontbijt:
Twee boterhammen met kaas (niet veel kaas) ander beleg kan ook wel, maar niet al te vette of zoete dingen,
Een kiwi en een kop thee.
Mocht je nog honger hebben: een kracker met komkommer.
(In plaats van brood kan je ook ontbijtgranen eten, maar natuurlijk niet van die gesuikerde dingen, en cornflakes is ook niet super. )

Middageten:
Twee boterhammen, met kaas (of iets anders dus),
Een mandarijn, een kop thee (of water),
Mocht dit niet genoeg zijn; nog een mandarijn of een kracker met komkommer.
(Wanneer je 's ochtends brood hebt gehad, kan je 's middags - als je dat wil - 'ontbijt'granen eten.)

Avondeten:
Twee lepels pasta/rijst/aardappels (afwisselen),
Twee lepels groente (elke avond iets anders),
En vlees/vleesvervanger; geen varkensvlees.

Tussendoor drink je water en mocht je tussendoor écht honger hebben, dan eet je een stuk fruit of groente. Maar geen tussendoortjes als Sultana's, Liga's etc... Daar zit héél veel energie in, en dat moet je juist vermijden.

Goed bewegen hoort ook bij afvallen.

Laatst gewijzigd op 23-01-2005 om 17:34.
Oud 23-01-2005, 17:33
Verwijderd
Citaat:
JustToSay schreef op 23-01-2005 @ 18:29 :
Als je elke dag 500 gram worteltjes eet word je oranje, van de veel béta-caroteen (geloof ik), dat is niet goed. Eet gewoon elke week een zakje van 500 gram, en koop ook tomaten, paprika en ander fruit om tussendoor te eten. Je moet nooit te veel van hetzelfde eten.
Oud 23-01-2005, 17:34
JustToSay
JustToSay is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 23-01-2005 @ 18:31 :
Ontbijt:
Twee boterhammen met kaas (niet veel kaas) ander beleg kan ook wel, maar niet al te vette of zoete dingen,

Middageten:

Avondeten:

Tussendoor drink je water en mocht je tussendoor écht honger hebben, dan eet je een stuk fruit of groente. Maar geen tussendoortjes als Sultana's, Liga's etc... Daar zit héél veel energie in, en dat moet je juist vermijden.

Zijn sultana's slecht dan?? Ik sport 6 dagen in de week, dus dat zit denk ik wel goed. Bruin brood vult meer dan wit toch?! (sorry, eet haast nooit brood dus weet t niet zo goed)
Oud 23-01-2005, 17:35
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
JustToSay schreef op 23-01-2005 @ 18:23 :
Ontbijt: appel & sinaasappel
13.00: zakje worteltjes (500 gr.)
15.00: sultana
Avondeten (dit is voor mij een uitgebreide salade maar das voor iedereen natuurlijk verschillend)

Verder water en thee drinken.
Ik denk niet dat het zo vol te houden is.. Je ontbijt is belangrijk, het moet je energie geven voor de hele dag. Dus misschien 2 boterhammen met licht beleg: kaas 20+ of zo én een stuk fruit
drinken: vruchtensap, melk, thee

lunch: 2-4 boterhammen met beleg + evt. een stuk fruit of schaaltje magere yoghurt
drinken: zie vorige

avond eten: gewoon eten, aardappels/pasta/rijst, groente, vlees(vervanger). Je moet op letten hoe je het klaarmaakt, niet teveel boter/vet, niet te veel saus enz.

tussendoortjes: fruit, yoghurt, crackers, wortel, komkommer..

Elke dag hetzelfde lijkt me echt hel

Ga in plaats van minder eten, wat meer bewegen/sporten. Dan voel je je ook beter en val je (waarschijnlijk) ook af. *edit, oh je sport al veel, wat doe je dan precies?
Oud 23-01-2005, 17:35
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 23-01-2005 @ 18:31 :
Ontbijt:
(In plaats van brood kan je ook ontbijtgranen eten, maar natuurlijk niet van die gesuikerde dingen, en cornflakes is ook niet super. )

Middageten:
(Wanneer je 's ochtends brood hebt gehad, kan je 's middags - als je dat wil - 'ontbijt'granen eten.)

Avondeten:

Erg weinig.
Oud 23-01-2005, 17:36
JustToSay
JustToSay is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 23-01-2005 @ 18:31 :
Teveel van alles = nooit goed. Variatie = goed.
Dat is waar, maar dan is lijnen wel moeilijker vol te houden, vind ik tenminste... Bij mij werkt het het beste als ik een strak schem aanhoud...
Oud 23-01-2005, 17:38
Sprinkle
Sprinkle is offline
Afvallen bereik je niet op een gezonde manier door de dingen te eten die jij vermeld. Om goed af te vallen moet je gewoon 3 goede maaltijden per dag eten en verder geen tussendoortjes. Een hamster-dieet is niet goed voor je, een vrouw moet per dag minimaal 2000 calorieen binnen krijgen. Ga naar de huisarts en laat hem je helpen of zoek betrouwbare sites met goede dieetadviezen, want dit is niet gezond.
Oud 23-01-2005, 17:38
Verwijderd
Citaat:
JustToSay schreef op 23-01-2005 @ 18:34 :
Zijn sultana's slecht dan?? Ik sport 6 dagen in de week, dus dat zit denk ik wel goed. Bruin brood vult meer dan wit toch?! (sorry, eet haast nooit brood dus weet t niet zo goed)
Sultana's zitten vol energie, terwijl ze helemaal niet zo erg vullen. Je kan beter brood eten, of een stuk fruit, dat vult veel beter en is veel gezonder.

Bruin brood van de supermarkt lijkt heel erg op wit brood, als je echt goed brood wil eten, moet je het zelf maken of bij een natuur-winkel kopen (of een bakker die helemaal zelf brood bakt, maar die zijn heel duur en zijn ook niet overal te vinden). Ik vind écht brood ook veel lekkerder dan supermarkt-brood, supermarkt-brood vult ook veel minder goed. Als je geen natuurwinkel kan vinden, kan je ook zuurdesem brood of roggebrood eten, dat vult ook erg goed.
Oud 23-01-2005, 17:39
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 23-01-2005 @ 18:35 :
Erg weinig.
Twee boterhammen zijn twee stevige boterhammen, geen slappe supermarkt-boterhammen. Ik denk dat twee stevige boterhammen gelijk staan aan vier supermarkt-boterhammen.

(Ik kom met dat schema aan de 1300 kcal per dag, en dan heb ik nog geen boter etc meegeteld, dus op zich moet het genoeg zijn.)

Laatst gewijzigd op 23-01-2005 om 17:42.
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Sprinkle schreef op 23-01-2005 @ 18:38 :
Afvallen bereik je niet op een gezonde manier door de dingen te eten die jij vermeld. Om goed af te vallen moet je gewoon 3 goede maaltijden per dag eten en verder geen tussendoortjes. Een hamster-dieet is niet goed voor je, een vrouw moet per dag minimaal 2000 calorieen binnen krijgen. Ga naar de huisarts en laat hem je helpen of zoek betrouwbare sites met goede dieetadviezen, want dit is niet gezond.
6-8 maaltijdjes = beter. Als je boven de 1300 kcal blijft is het genoeg. Jij boven de 1500 omdat je sport.
JustToSay
JustToSay is offline
Ik rijd sowieso elke dag 2 paarden, of naja..zeg maar 6 dagen in de week. Dan denk je waarschijnlijk....tsjah...paardrijden, maar is best intensief. 3 dagen in de week les, en voor de rest gewoon zelf. Dan loop ik nog 1 avond hard, 25 minuten en 1 dag 1,5 uur fitness. En ik pak altijd de fiets Ik ben opzich ook niet heel dik ofzo, maar wil er voor mezelf gewoon wat af... En aangezien ik normaal niet heel veel eet maar gewoon heel onregelmatig en niet zo gezond (avondeten, ei, brood, tosti, e.d.) wil ik het graag veranderen...
Oud 23-01-2005, 17:40
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
JustToSay schreef op 23-01-2005 @ 18:34 :
Ik weet niet hoe je erbij komt dat sultana gezond is, het is gewoon koek. Bruin brood vult meer dan wit brood en is ook veel gezonder.

Laatst gewijzigd op 23-01-2005 om 17:42.
Oud 23-01-2005, 17:41
PV
PV is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 23-01-2005 @ 18:35 :
Erg weinig.
Wat Andijvie daar zegt is echt niet weinig. Wat meer boterhammen zou kunnen, maar als je ziet wat de TS voorstelt is dit al een hele verbetering.

Ik vraag me af hoeveel de TS weegt en hoe lang ze is..
Oud 23-01-2005, 17:42
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
PV schreef op 23-01-2005 @ 18:41 :
Wat Andijvie daar zegt is echt niet weinig. Wat meer boterhammen zou kunnen, maar als je ziet wat de TS voorstelt is dit al een hele verbetering.

Ik vraag me af hoeveel de TS weegt en hoe lang ze is..
Ik kwam uit op 1000 kcal...maar ja ze zegt dat haar boterhammen 2x zo zwaar zijn ofzo dus ok.
Oud 23-01-2005, 17:42
JustToSay
JustToSay is offline
Citaat:
Sprinkle schreef op 23-01-2005 @ 18:38 :
maar als je 2000 calorieen binnenkrijgt val je niet af... je moet dan toch juist minder calorieen binnenkrijgen... Oke misschien moeten er twee boterhammen ipv sultana staan...
Oud 23-01-2005, 17:43
Sprinkle
Sprinkle is offline
Citaat:
JustToSay schreef op 23-01-2005 @ 18:39 :
Ik rijd sowieso elke dag 2 paarden, of naja..zeg maar 6 dagen in de week. Dan denk je waarschijnlijk....tsjah...paardrijden, maar is best intensief. 3 dagen in de week les, en voor de rest gewoon zelf. Dan loop ik nog 1 avond hard, 25 minuten en 1 dag 1,5 uur fitness. En ik pak altijd de fiets Ik ben opzich ook niet heel dik ofzo, maar wil er voor mezelf gewoon wat af... En aangezien ik normaal niet heel veel eet maar gewoon heel onregelmatig en niet zo gezond (avondeten, ei, brood, tosti, e.d.) wil ik het graag veranderen...
Ik heb 13 jaar op paardrijden gezeten, dus weet dat je daar veel energie voor nodig hebt. Daarom moet je juist een normaal eetritme hebben. Plus de beweging die je ernraast krijgt, met zo'n dieet verband je meer dan dat je binnenkrijgt, dus dat is niet goed.

En niet alleen boven de 1300kcal, echt rond de 2000kcal moet je zitten. Je verband al meer dan 2000 kcl per dag als je niks doet, dus alleen maar in bed ligt bijvoorbeeld.
Oud 23-01-2005, 17:43
JustToSay
JustToSay is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 23-01-2005 @ 18:40 :
Ik weet niet hoe je erbij komt dat sultana gezond is, het is gewoon koek. Bruin brood vult meer dan wit brood en is ook veel gezonder.
ik zei ook niet dat ze gezond zijn, meer makkelijk voor tussendoor (en lekker) maar oke, vervangen voor bruin brood dus
Oud 23-01-2005, 17:45
Sprinkle
Sprinkle is offline
Citaat:
JustToSay schreef op 23-01-2005 @ 18:42 :
maar als je 2000 calorieen binnenkrijgt val je niet af... je moet dan toch juist minder calorieen binnenkrijgen... Oke misschien moeten er twee boterhammen ipv sultana staan...
En dan geen wit brood maar bruin brood.
PV
PV is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 23-01-2005 @ 18:42 :
Ik kwam uit op 1000 kcal...maar ja ze zegt dat haar boterhammen 2x zo zwaar zijn ofzo dus ok.
al dat gereken in kcal lijkt me al ongezond voor je hersens.
Mara
Mara is offline
Zeg, als we jou nou gewoon 's naar 't Grote Lijntopic schoppen Dit wordt net een 2e lijntopic
Oud 23-01-2005, 17:46
2004
2004 is offline
Ik zou zeggen cut the fucking fruit, neem multivitaminen, eet muesli met sojamelk met extra calcium, neem brood, en eet gewoon wat anders, maar met sultana's moet je niet komen aanzetten hoor. Daar zit vast suiker in trouwens.
Verwijderd
Citaat:
PV schreef op 23-01-2005 @ 18:45 :
al dat gereken in kcal lijkt me al ongezond voor je hersens.
't Geeft wel een goede indicatie, ik reken het ook nooit precies uit, vrij globaal. Maar zo weet je in ieder geval of je genoeg (of te veel) energie binnenkrijgt.
JustToSay
JustToSay is offline
Citaat:
Sprinkle schreef op 23-01-2005 @ 18:43 :
Ik heb 13 jaar op paardrijden gezeten, dus weet dat je daar veel energie voor nodig hebt. Daarom moet je juist een normaal eetritme hebben. Plus de beweging die je ernraast krijgt, met zo'n dieet verband je meer dan dat je binnenkrijgt, dus dat is niet goed.

En niet alleen boven de 1300kcal, echt rond de 2000kcal moet je zitten. Je verband al meer dan 2000 kcl per dag als je niks doet, dus alleen maar in bed ligt bijvoorbeeld.
ow...leuk...!!! dan ga ik maar eens uitzoeken wat ik allemaal ga/kan eten zodat ik rond de 2000 kcal zit. en idd, een normaal eetritme... dat wil ik ook echt graag...!!! ik ben nu ruim een jaar uit huis, en weet al bijna niet meer hoe ik at toen ik thuis woonde, b.w.v.s.! frustrerend...
Oud 23-01-2005, 17:48
JustToSay
JustToSay is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 23-01-2005 @ 18:45 :
Zeg, als we jou nou gewoon 's naar 't Grote Lijntopic schoppen Dit wordt net een 2e lijntopic
oke...oke...ik ben al weg maar bedankt voor jullie tips...
Oud 23-01-2005, 17:52
JustToSay
JustToSay is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 23-01-2005 @ 18:28 :
Ik wil wel samen gezond eten hoor. Ben ik al mee bezig trouwens maar ja. Ik ga me niet aan een eetschema aanhouden en elke dag pcies hetzelfde eten.
goed zo!! als je dat niet ziet zitten moet je dat ook zeker niet doen maar ik weet gewon dat dat voor mij wel belangrijk is om me eraan te houden...
Oud 23-01-2005, 18:24
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
geen brood lijkt me niet echt gezond...
Oud 23-01-2005, 18:46
Verwijderd
Volgens mij kan dit heel goed in het grote lijntopic.
Topic gesloten

Regels voor berichten