Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De mensen in Azie helpen we omdat dat breedt uitegemeten wordt op TV en iedereen dan denkt van, ow wat zielig... die 'moeten' we helpen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
verder hebben veel 'westerse mensen' vast een onderbewust schuldgevoel, maar dat komt meestal niet tot uiting door gelatenheid (wereld is nou eenmaal oneerlijk) en / of zelfzuchtigheid. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
en juist heel sociaal een van de dingen waarom wij de neandertaler hebben overleefd ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
oorlog is misschien wel heel sociaal, het komt soms voort uit een enorm groepsgevoel (dat overigens wordt versterkt door een vijand aan te wijzen). |
![]() |
|
![]() |
Wou je zeggen dat omdat we oorlog voeren we inneens niet sociaal zijn? Trouwens officieel is er geen oorlog, maar gewapende conflicten: http://nl.wikipedia.nl/wiki/Oorlog
Ik kan persoon A slaan om persoon B te beschermen. We zijn nou eenmaal niet omni-sociaal. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
wat klopt er nu niet? Zie je dus hoe krom dit allemaal is? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
het hele gebeuren om azie te steunen deugt gewoon van geen kanten!?!?!?!??! het is zo krom dat het niet recht te lullen valt!? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
dat de mens een sociaal wezen is wil juist ook zeggen dat het de eigen sociale identiteit van de groep waar het toe behoort wil behouden. en soms moet je daarvoor de dreiging van andere sociale groepen de kop in drukken. daar is niets asociaals aan. hoewel een oorlog bijna nooit gerechtvaardigd is, is het wel sociaal. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En koop een nieuw toetsenbord, je shift knop is stuk. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ontopic aub... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
dat voorbeeld dat je aanhaalt is een vb van nationaal niveau. als je dat in perspectief ziet dan is het wél asociaal: aangezien de rest van de wereld het er niet mee eens was! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Binnen sociaale groepen zijn regels en als je je daar niet aan houdt ben je asociaal. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Of ik heb het fout onthouden, dat kan natuurlijk ook.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Doordat wij, de westerse wereld, de koloniën stelselmatig hebben uitgezogen, vind ik het niet meer dan terecht dat we een schuldgevoel er op na houden. De westerse wereld is gebouwd op de schatten uit de koloniën. De steun voor Azië is terecht naar mijn mening, al vind ik het wel jammer dat andere conflict gebieden, zoals Darfur bijvoorbeeld, door de massale acties voor Azië door de media wordt "vergeten". Om rechtvaardig te kunnen denken en handelen, moet je niet enkel maar in de toekomst en het heden kijken, maar ook durven terugkijken in de geschiedenis en daar van leren. Offtopic: heb jij zelf je portemonnee getrokken? Nee lijkt me. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bron. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik heb mijn deel van de fooienpot op het werk afgestaan... dat was € 30,- en jij? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() dat zij arm zijn/honger lijden, en dat wij rijk zijn? is dat nu werkelijk een probleem? tis meer een muggebult op je arm, dat wanneer je krabt los knapt en gaat bloeden. maakt niet uit wat je er op smeert... hij gaat niet weg ik zeg ook niet dat we de 3e wereld armer moeten maken, maar ik zie ook niet in waarom we ze zouden moeten helpen? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
- dus de duitsers moeten nog steeds vergoedingen betalen vanwege hun Nazi-verleden - Amerika heeft extra verantwoordelijkheid mbt de negers gezien de slavernij - Amerika moet nog steeds betalen aan japan vanwege 2 atoombommen - nazaten van de inca's moeten nog betalen aan de azteken - katholieke kerk moet nog betalen aan de moslims vanwege de kruistochten damn... moek nog meer voorbeelden aanhalen? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
de vs was alleen maar gebaat bij een snelle wederopbouw van Europa zodat men weer een nieuwe afzetmarkt had hypocrieten |
![]() |
||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
[QUOTE] - katholieke kerk moet nog betalen aan de moslims vanwege de kruistochten [QUOTE] Je voorbeelden slaan nergens op, je beroept je op oorlogen die in geen geval gelijk staan aan deze situatie. Wij heben daar de boel misbruikt en hebben, juist daardoor, welvaart. Het is daarom ook eerlijk dat wij hun nu helpen. Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Vind jij het eerlijk dat 10 % van de wereld bevolking 80% van het kapitaal in bezit heeft? Zijn we niet allen mensen, en leven we niet met ze alle op deze planeet, en moeten we er niet met ze allen het beste van maken? Of is het enkel jij, en de mensen in je directe omgeving die het verdienen om het goed te hebben?
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik geloof ook dat het probleem afrika niet te verhelpen is,... gooien wij er zoveel ton graan tegen aan, korte periode is het weer op. verschrikkelijk!!! het is gewoon een nooit oplossend probleem? wat moeten we nu? hongerende mensen blijven voeren? dat is toch geen oplossing? het deert me niet als je me een egoïst noemt btw ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Serieus: er zijn veel modiale problemen, waarvan een groot deel wordt veroorzaakt door de westerese wereld. Ik vind dat wij hier dan ook zeker verantwoordelijkheid dragen. En inderdaad kunnen we die mensen niet blijven voeren, het is echter wel van belang dat er iets wordt gedaan aan deze problematiek. Vooral gezien het feit dat wij door nog steeds al onze luxe rotzooi laten produceren en dergelijke. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Is het juist om mensen te hypnotiseren? Dotcom | 16 | 28-08-2004 04:14 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Een indrukwekkende correspondentie tussen Ayaan Hirsi Ali en Job Cohen Gatara | 174 | 27-03-2004 21:52 | |
11 september fraude Isa | 62 | 26-09-2003 13:25 | |
Partijprogramma Fortuyn Unexplained | 192 | 06-05-2002 21:47 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
mee eens of niet: meer dan 2 kinderen 'nemen' is egoistisch *charm girl* | 46 | 20-01-2002 00:45 |