Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-01-2005, 00:17
Love & Peace
Love & Peace is offline
Duitsland: honderden moslims op exportlijst

Duitse ambtenaren zijn bezig met het maken van lijsten waarop honderden Islamitische strijders staan, die dankzij een nieuwe wet het land uitgezet zullen worden. De actie, die letterlijk vertaald "vegen" is gedoopt, moet uiteindelijk voorzien in het uitzetten van honderden buitenlanders.

De actie is gebaseerd op een passage van de nieuwe immigratiewet die sinds 1 januari van kracht is. In de wet staat dat buitenlanders op grond van een op feiten gebaseerde prognose, waaruit zou blijken dat er een gevaar zou zijn, uitgezet kunnen worden. De betreffende passage is door de Duitse minister Otto Schily van Binnenlandse Zaken ingevoerd, ondanks tegenstand van "de Groenen".

Volgens de Beierse minister Günther Beckstein geeft deze wet "nieuwe mogelijkheden die consequent moeten worden gebruikt". Voor de betrokkenen geldt dan niet meer de "normale" rechtsgang die geldt voor een uitzetting, maar wordt men voor een speciale federale rechtbank gedaagd, zonder de mogelijkheid van hoger beroep. Deze rechtbank zou mogelijk tot 2.000 zaken per jaar gaan behandelen. De minister van Binnenlandse Zaken stelde dat dat het deelnemen aan trainingskampen van Al Qaeda een duidelijke reden is om een buitenlander uit te zetten. Ook het verspreiden van videobeelden die oproepen tot een "heilige oorlog" kan met dezelfde maatregelen bestraft worden.

Duitse afkeer tegen liberale wetten
Sinds bekend werd dat de Arabieren die in 2001 de aanvallen op de VS leidden in Duitsland uitkeringen ontvingen, zijn Duitsers gaan twijfelen aan de liberale wetten waarvan militanten kunnen profiteren. De nieuwe wet is een voorbeeld van de reeks maatregelen die Duitsland wil nemen tegen het terrorisme.
bron

Is dit goed, of is dit slecht?
barst los!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-01-2005, 00:27
McCaine
McCaine is offline
Zolang er een rechterlijke controle is en de betrokkenen niet het Duitse staatsburgerschap bezitten, zie ik het probleem niet. Lijkt me een uitstekende maatregel.
Oud 24-01-2005, 00:39
Verwijderd
Exactly.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 00:44
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Zolang mensen niet op grond van wissewasjes eruit gegooid worden, zie ik inderdaad geen bezwaar.
Oud 24-01-2005, 02:08
Floris_22
Floris_22 is offline
Zeer goed idee, het wordt tijd dat er wat rotte appels tussenuit worden gehaald.
Oud 24-01-2005, 06:35
Verwijderd
inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 07:34
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Goed plan .
Oud 24-01-2005, 07:42
McCaine
McCaine is offline
Bij dit soort dingen lijkt er trouwens vaak een probleem te ontstaan als je van deze types af wilt maar ze wèl het staatsburgerschap hebben. Volgens mij is er echter wel een goede mogelijkheid: in zo'n geval kun je ze altijd nog aanklagen wegens landverraad; een procedure die nauwelijks gebruikt wordt, maar eigenlijk wel van toepassing is en ook een duidelijke rechterlijke controle toelaat. Is dat een idee?
Oud 24-01-2005, 07:46
Verwijderd
Ik vind het een vrij slecht idee. Naar mijn mening is er niet voldoende sprake van een eerlijk proces nu er geen hoger beroepsmogelijkheid bestaat. Op deze manier kunnen fouten die worden gemaakt door de federale rechtbank die gaat over de veroordeling niet worden gecorrigeerd door een hogere rechter.

Op zichzelf vind ik wel dat een land terroristen moet kunnen uitzetten. Deze mensen zijn immers een gevaar voor de binnenlandse veiligheid en het is de taak van een overheid om die te beschermen.

Dus wel uitzetten, maar na een eerlijk proces met hoger beroepsmogelijkheid.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 07:49
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 24-01-2005 @ 08:42 :
Bij dit soort dingen lijkt er trouwens vaak een probleem te ontstaan als je van deze types af wilt maar ze wèl het staatsburgerschap hebben. Volgens mij is er echter wel een goede mogelijkheid: in zo'n geval kun je ze altijd nog aanklagen wegens landverraad; een procedure die nauwelijks gebruikt wordt, maar eigenlijk wel van toepassing is en ook een duidelijke rechterlijke controle toelaat. Is dat een idee?
Landverraad vind ik een slechte basis voor een veroordeling. Als dat artikel weer in gebruik zou worden genomen zou dat in de praktijk betekenen dat je niet meer tegen je land in kunt gaan, welke gruwelijke misstappen ook begaan worden. Op die manier kan zoiets door foute regeringen worden gebruikt om haar burgers te onderdrukken.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 07:53
Love & Peace
Love & Peace is offline
Hoezo is dit een goed plan? wat levert het op voor Duitsland, en wat levert het op voor de wereld?
Ik voorzie een aantal problemen. Bijvoorbeeld, hoe zal de racist reageren? Zal dit zijn honger naar de vervolging van andere rassen doen stillen, of zal hij juist kansen zien voor de uitzetting van alle andere rassen (een 2e 2e wereldoorlog?).
Hoe zal de normale Moslim reageren? Ik denk dat hij dit als bewijs zal zien dat autochtonen idd iets tegen hen hebben. Aan de ene kant wordt het ene moslimland na het andere aangevallen, en aan de andere kant worden zij verantwoordelijk gehouden voor dingen war zij net zo hard tegen zijn als diegenen die het hen verwijten. Daarom zullen ze meer met de eigen groep omgaan, dan nu al het geval was, en zullen Moslims en niet Moslims nog meer langs me kaar leven, met alle gevolgen van dien. En ze zullen daardoor ook vatbaarder zijn voor terrorische ideeen.
En de terroristen, zullen die Duitsland nu niet tot een mogelijk doel maken? Tot nu toe zijn vooral de landen Engeland Amerika en Frankrijk, en daarnaast, in mindere mate de landen die naast Amerika in Irak hebben gevochten doel geweest van terroristen. Zal deze maatregel niet lijden dat Duitsland ook tot het "as van het kwaad" lijstje van de terrorist behoren? Ik bedoel, als ze in Duitsland aanslagen zouden willen plegen, hadden ze dat al gedaan.
Dit zijn de nadelen van deze maatregel die nu even in me opkomen, maar er zijn het er vast meer. Daarentegen zijn der geen voordelen die deze maatregel met zich mee zou moeten nemen.

Laatst gewijzigd op 24-01-2005 om 08:05.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 07:54
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 24-01-2005 @ 08:49 :
Landverraad vind ik een slechte basis voor een veroordeling. Als dat artikel weer in gebruik zou worden genomen zou dat in de praktijk betekenen dat je niet meer tegen je land in kunt gaan, welke gruwelijke misstappen ook begaan worden. Op die manier kan zoiets door foute regeringen worden gebruikt om haar burgers te onderdrukken.
Ja dat is een goed punt, maar het gaat me dan ook niet om meningen (dat zou ik zonder meer strijdig vinden met de vrijheid van expressie) maar om daden; zoals het hier vermelde Al Qaeda-trainingskamp, of bijvoorbeeld een aanslag op een politicus, of die kerel die nucleaire geheimen verkocht aan Irak en dergelijke.
Oud 24-01-2005, 08:07
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 24-01-2005 @ 08:53 :
Hoezo is dit een goed plan? wat levert het op voor Duitsland, en wat levert het op voor de wereld?
Voor Duitsland: binnenlandse veiligheid, omdat het leidt tot minder terroristen op Duits grondgebied.
Voor de wereld: niets, het probleem wordt alleen maar verschoven.

Citaat:
Ik voorzie een aantal problemen. Bijvoorbeeld, hoe zal de racist reageren? Zal dit zijn honger naar de vervolging van andere rassen doen stillen, of zal hij juist kansen zien voor de uitzetting van alle andere rassen (een 2e 2e wereldoorlog?).
Racisme is een toenemend probleem. Gelukkig zijn de echte hardcore racisten die alle rassen uit willen zetten nog steeds zwaar in de minderheid

Citaat:
Hoe zal de normale Moslim reageren? Ik denk dat hij dit als bewijs zal zien dat autochtonen idd iets tegen hen hebben. Aan de ene kant wordt het ene moslimland na het andere aangevallen, en aan de andere kant worden zij verantwoordelijk gehouden voor dingen war zij net zo hard tegen zijn als diegenen die het hen verwijten. Daarom zullen ze meer met de eigen groep omgaan, dan nu al het geval was, en zullen Moslims en niet Moslims nog meer langs me kaar leven, met alle gevolgen van dien. En ze zullen daardoor ook vatbaarder zijn voor terrorische ideeen.
Als moslims die terroristen die uitgezet worden door deze wetgeving als normale moslims zouden beschouwen, zou er aan de normale moslim iets niet deugen.

Citaat:
En de terroristen, zullen die Duitsland nu niet tot een mogelijk doel maken? Tot nu toe zijn vooral de landen Engeland Amerika en Frankrijk, en daarnaast, in mindere mate de landen die naast Amerika in Irak hebben gevochten doel geweest van terroristen. Zal deze maatregel niet lijden dat Duitsland ook tot het "as an de kwaad" lijstje van de terrorist behoren?
Voorlopig is Duitsland voor Al Quaeda denk ik geen prioriteit. Duitsland steunt immers de door hen geliefde regimes, zoals die van Saddam Hoessein.

Citaat:
Dit zijn de nadelen van deze maatregel die nu even in me opkomen, maar er zijn het er vast meer. Daarentegen zijn der geen voordelen die deze maatregel met zich mee zou moeten nemen.
Ik zie wel degelijk voordelen voor Duitsland, zoals aangegeven.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 08:09
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 24-01-2005 @ 08:54 :
Ja dat is een goed punt, maar het gaat me dan ook niet om meningen (dat zou ik zonder meer strijdig vinden met de vrijheid van expressie) maar om daden; zoals het hier vermelde Al Qaeda-trainingskamp, of bijvoorbeeld een aanslag op een politicus, of die kerel die nucleaire geheimen verkocht aan Irak en dergelijke.
Waarom zou je op basis van landverraad een staatsburger wel uit kunnen zetten?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 08:10
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 24-01-2005 @ 09:09 :
Waarom zou je op basis van landverraad een staatsburger wel uit kunnen zetten?
Ik heb het niet over uitzetten; integendeel, op landverraad staat meestal ergens tussen 'een lange gevangenisstraf' en levenslang of de doodstraf. Dit niet uit wraakgevoelens maar uit gevoelens van efficientie en het oplossen van het 'burgerrechten vs aanpak terroristen'-probleem.
Oud 24-01-2005, 08:15
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 24-01-2005 @ 09:10 :
Ik heb het niet over uitzetten; integendeel, op landverraad staat meestal ergens tussen 'een lange gevangenisstraf' en levenslang of de doodstraf. Dit niet uit wraakgevoelens maar uit gevoelens van efficientie en het oplossen van het 'burgerrechten vs aanpak terroristen'-probleem.
Het zou een oplossing zijn, maar dan denk ik dat landverraad nadrukkelijk betrekking moet hebben op acties voor organisaties die op een Europese lijst van verboden organisaties staan. Anders zou het artikel te makkelijk gebruikt kunnen worden om mensen op te sluiten voor acties voor een op zichzelf legitieme organisatie die alleen aan een enkele staat onwelgevallig zijn.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 09:13
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 24-01-2005 @ 09:07 :

Als moslims die terroristen die uitgezet worden door deze wetgeving als normale moslims zouden beschouwen, zou er aan de normale moslim iets niet deugen.
Hier heb ik niet aan gedacht. Je hebt helemaal gelijk.

Wat betreft die dreiging voor Duitsland, denk ik niet dat die zal afnemen als potentiele terroristen het land worden uitgezet. Eerder toenemen. Natuurlijk wil niemand zo iemand in zijn land, maar dit is geen oplossing.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 09:17
hendrie
hendrie is offline
uitermate slecht idee, de angst regeert. Men moet eens wat objectiever gaan kijken. Terrorisme is niet zo groot. Alleen door de aandacht is het groot geworden.
Maar als wij al die aandacht en geld wat na de ramp van WTC etc. aan defensie gegeven is nou eens aan Afrika geven, maken we er wel een betere wereld van.....
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 09:50
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 24-01-2005 @ 09:10 :
Landverraad moet maar net op die manier in het Duitse strafrecht bestaan.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 09:56
Verwijderd
Citaat:
funkmastervince schreef op 24-01-2005 @ 10:17 :
uitermate slecht idee, de angst regeert. Men moet eens wat objectiever gaan kijken. Terrorisme is niet zo groot. Alleen door de aandacht is het groot geworden.
Maar als wij al die aandacht en geld wat na de ramp van WTC etc. aan defensie gegeven is nou eens aan Afrika geven, maken we er wel een betere wereld van.....
Want hongerige Afrikaantjes voeren zorgt natuurlijk voor een vermindering van het aantal radicale Islamieten.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 09:59
Verwijderd
Citaat:
Blackwater_park schreef op 24-01-2005 @ 10:56 :
Want hongerige Afrikaantjes voeren zorgt natuurlijk voor een vermindering van het aantal radicale Islamieten.
Die radicalen hebben ook honger
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 10:24
Verwijderd
Daar gaan we wéér.

Angst doet rare dingen met mensen.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 10:27
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 24-01-2005 @ 11:24 :
Daar gaan we wéér.

Angst doet rare dingen met mensen.
Ik zie niet in wat voor bezwaar iemand kan hebben tegen het uitzetten van mensen naar het land van de andere nationaliteit, als ze twee nationaliteiten hebben, en als is komen vast te staan dat ze hebben deelgenomen aan terroristische trainingen of extremistische literatuur hebben verspreid.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 10:35
juno
juno is offline
Ik vind het feit dat voorzien is in een aparte federale procedure zonder beroepsmogelijkheid niet echt pleiten voor dit voorstel.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 10:37
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 24-01-2005 @ 11:27 :
Ik zie niet in wat voor bezwaar iemand kan hebben tegen het uitzetten van mensen naar het land van de andere nationaliteit, als ze twee nationaliteiten hebben, en als is komen vast te staan dat ze hebben deelgenomen aan terroristische trainingen of extremistische literatuur hebben verspreid.
Wat doen we met mensen die wel de nationaliteit bezitten van dat land en ook deelnemen/hebben deelgenomen aan een terroristische training?
Creeer je zo niet die tweedeling waar we juist van af willen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-01-2005, 10:40
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 24-01-2005 @ 11:37 :
Wat doen we met mensen die wel de nationaliteit bezitten van dat land en ook deelnemen/hebben deelgenomen aan een terroristische training?
Creeer je zo niet die tweedeling waar we juist van af willen?
Nee hoor. Stel dat vast staat dat we af willen van mensen die in een terroristisch trainingskamp hebben gezeten. Dan heb je in die groep mensen die wel en mensen die niet mede de nationaliteit van een vreemd land hebben. De mensen met een dubbele nationaliteit kun je dan meteen uitzetten, de mensen met een enkele nationaliteit zul je op een andere manier moeten aanpakken.

Citaat:
juno schreef:
Ik vind het feit dat voorzien is in een aparte federale procedure zonder beroepsmogelijkheid niet echt pleiten voor dit voorstel.
Wat is daar zo vreemd aan? Ik vraag me af wat ik onder een federale procedure moet verstaan, maar het feit dat er geen beroepsmogelijkheid is vind ik niet zo erg. Dat is gewoon gedaan omwille van de snelheid. Er zijn in het commune recht zoveel voorbeelden te vinden van procedures waar geen hoger beroep in openstaat.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 10:47
juno
juno is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-01-2005 @ 11:40 :

Wat is daar zo vreemd aan? Ik vraag me af wat ik onder een federale procedure moet verstaan, maar het feit dat er geen beroepsmogelijkheid is vind ik niet zo erg. Dat is gewoon gedaan omwille van de snelheid. Er zijn in het commune recht zoveel voorbeelden te vinden van procedures waar geen hoger beroep in openstaat.
Ik vind de inzet van deze specifieke procedure wel wat hoog voor een enkele instantie.

Laatst gewijzigd op 24-01-2005 om 10:52.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 10:50
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 24-01-2005 @ 08:49 :
Mwo, het lijkt me logisch dat aan het indienen van dit soort klachten gekoppeld wordt dat iemand ervoor met illegale middelen tegen de staat inging.

Dat sluit ook direct elke mogelijkheid uit demonstranten of vredelievende oppositie te vervolgen, mocht dit ooit gebeuren.
Oud 24-01-2005, 10:59
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 24-01-2005 @ 11:50 :
Mwo, het lijkt me logisch dat aan het indienen van dit soort klachten gekoppeld wordt dat iemand ervoor met illegale middelen tegen de staat inging.

Dat sluit ook direct elke mogelijkheid uit demonstranten of vredelievende oppositie te vervolgen, mocht dit ooit gebeuren.
En als het nou minder vredelievende, maar wel gerechtvaardigde oppositie is, zoals de verzetsstrijderd in WO II?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 11:03
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 24-01-2005 @ 11:59 :
En als het nou minder vredelievende, maar wel gerechtvaardigde oppositie is, zoals de verzetsstrijderd in WO II?
voordat je zoiets kunt rechtvaardigen moet er eerst toch al een regime komen dat toch wel een excuus voor vervolgingen zou vinden.

Geen scenario om dit wetsontwerp tegen te spiegelen dus.
Oud 24-01-2005, 11:09
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 24-01-2005 @ 12:03 :
voordat je zoiets kunt rechtvaardigen moet er eerst toch al een regime komen dat toch wel een excuus voor vervolgingen zou vinden.

Geen scenario om dit wetsontwerp tegen te spiegelen dus.
We gaan al een aardig eind die richting in, als je het mij vraagt.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 11:57
b@rt-online
b@rt-online is offline
goed bezig die duitsers
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 12:15
Verwijderd
Citaat:
b@rt-online schreef op 24-01-2005 @ 12:57 :
goed bezig die duitsers
Zozo, wat ben jij sterk in onderbouwingen!
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 12:17
b@rt-online
b@rt-online is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 24-01-2005 @ 13:15 :
Zozo, wat ben jij sterk in onderbouwingen!
dit hoef ik niet te onderbouwen, spreekt voor zich!
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 12:18
Verwijderd
Citaat:
b@rt-online schreef op 24-01-2005 @ 13:17 :
Het betreft moslims,

dan heb je geen onderbouwing meer nodig, dunkt mij.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 12:21
Verwijderd
Citaat:
b@rt-online schreef op 24-01-2005 @ 13:17 :
Juist, het spreekt voor zich dat je het er mee eens bent ja

En als het nou bijvoorbeeld joden, Christenen of niet-ariërs betroffen die hier gedeporteerd werden?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 12:40
Anaïs
Anaïs is offline
Mja misschien beetje egoïstisch voorstel van de Duitsers... Als ze die 'terroristen' het land uitzetten, dan schuiven ze het probleem toch gewoon door naar een ander land?

Kunnen ze niet beter een wetsvoorstel indienen, dat hen toelaat terroristen (van welke godsdienst dan ook) die op Duits grondgebied opereren (ook al zijn ze geen Duitsers) aan te klagen en te bestraffen?

'k Denk dat de oplossing die zij voorstellen een te simplistische opvatting is... Zo los je het probleem niet op in mijn ogen.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 12:43
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 24-01-2005 @ 13:21 :

En als het nou bijvoorbeeld joden, Christenen of niet-ariërs betroffen die hier gedeporteerd werden?
Zij worden net zo goed uitgezet als ze niet het Duitse staatsburgerschap bezitten, neem ik aan.
Oud 24-01-2005, 12:43
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 24-01-2005 @ 11:47 :
Ik vind de inzet van deze specifieke procedure wel wat hoog voor een enkele instantie.
Och, het land uitgezet worden of ontslagen worden, het zijn allebei uitkomsten die diep ingrijpen in iemands leven. Vergeet ook niet dat de keuze voor een enkele instantie voortvloeit uit de belangen die er tegenover staan, namelijk de veiligheid van staat en burger. Dan vind ik een enkele instantie helemaal niet zo gek, mits de procedure zelf natuurlijk maar wel voldoet aan fundamentele beginselen van een eerlijk proces, zoals hoor en wederhoor. Het moet niet over de hoofden van vermeende extremisten worden gevoerd, ze moeten zichzelf wel kunnen verdedigen.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 15:03
Madfet
Madfet is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 24-01-2005 @ 01:17 :
Ook het verspreiden van videobeelden die oproepen tot een "heilige oorlog" kan met dezelfde maatregelen bestraft worden.
Ik vind dit wel erg extreem. Ik kan het me niet voor stellen, maar d'r zijn mensen die het leuk vinden om trainingvideo's waarin Al-qaida-strijders zwemmen, schieten en springen, te bezitten. Zeg maar de islamitische equivalent van Rambo. Die mogen we toch ook in huis hebben?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 15:07
Verwijderd
\o/ hoppaaaaa laten we ipv de joden de moslims deporteren \o/

Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 15:30
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
S. schreef op 24-01-2005 @ 13:18 :
Het betreft moslims,

dan heb je geen onderbouwing meer nodig, dunkt mij.
Dit is wel een mooie samenvatting voor het Westen van vandaag.

Laatst gewijzigd op 24-01-2005 om 15:32.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 15:32
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
koekjes schreef op 24-01-2005 @ 16:07 :
\o/ hoppaaaaa laten we ipv de joden de moslims deporteren \o/

echt he, vandaag zijn het de emnsen die en bepaalde videoband hebben, morgen hoofddoekjes, overmorgen baarden...waar gaat dit heen? Ik dacht dat juist het mooie van het Westen de vrijheid was. ik neem aan dat die vrijheid, of een ander fundamenteel beginsel niet in het geding komt door een fucking videoband

En daarnaast roept uitzetting en Duitsland hele rare gedachten bij me op.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 15:33
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 24-01-2005 @ 16:30 :
Tsja. Wanneer alle westerlingen als ongelovige honden over één kam worden geschoren is het voor die westerlingen moeilijk op hun beurt objectief en neutraal te blijven, in die zin dat ze zich blijven realiseren dat niet alle moslims zo denken.

Daarom is het zo jammer dat de gematigden geen stem hebben. Radicaal islamisme klinkt wel door in de politiek - namelijk door regelrechte doodsbedreigingen - maar waar is de gematigde, liberale islamitische partij, die pleit voor een erkenning van mensenrechten en pluriformiteit en zich inzet voor een evenwicht tussen het islamitische geloof en de liberale democratie?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 15:34
RanC
RanC is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 24-01-2005 @ 16:30 :
Generaliseren de gekste!

Maar ik vind het wel een goed plan. Argumenten zijn eerder genoemd.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 15:35
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-01-2005 @ 16:33 :
Tsja. Wanneer alle westerlingen als ongelovige honden over één kam worden geschoren is het voor die westerlingen moeilijk op hun beurt objectief en neutraal te blijven, in die zin dat ze zich blijven realiseren dat niet alle moslims zo denken.

Daarom is het zo jammer dat de gematigden geen stem hebben.
waarom noem jij jezelf een hond? Ik vind jouiw geen hond. Je meot niet zo denigrerend over jezelf doen.

En de overheid moet altijd het hoofd koel houden. Ongeacht of er nu een atoomnboim is ontploft, of dat er mensen bepaalde video's in hun bezit hebben.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 15:37
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
RanC schreef op 24-01-2005 @ 16:34 :
Generaliseren de gekste!

Maar ik vind het wel een goed plan. Argumenten zijn eerder genoemd.
Het is toch zo dat in heel het Westen Islamofobie heerst, of ben ik nou gek? ik zou heel graag willen dat het niet zo was, maar het is wel zo.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 15:38
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 24-01-2005 @ 16:35 :
waarom noem jij jezelf een hond? Ik vind jouiw geen hond. Je meot niet zo denigrerend over jezelf doen.

En de overheid moet altijd het hoofd koel houden. Ongeacht of er nu een atoomnboim is ontploft, of dat er mensen bepaalde video's in hun bezit hebben.
Ik noem mezelf geen hond. Kom nou, ik heb wel wat meer zelfrespect dan dat. Ik ben me er alleen ook van bewust dat er redelijk wat figuren in Europa en het Midden-Oosten rondlopen die mij wel een smerige ongelovige vinden. Ik weet wel dat die mensen veruit in de minderheid zijn. Maar het probleem is dat die minderheid wel de grootste bek heeft, zodat ook aan de andere - 'onze' - kant een neiging bestaat om de andere zijde over één kam te scheren.

Wat betreft het in bezit hebben van materiaal waarin opgeroepen wordt tot de gewapende strijd tegen ongelovigen of wat voor dingen dan ook, dat moet aangepakt worden. Ook kinderporno wordt aangepakt, ongeacht of voor bepaalde foto's daadwerkelijk wel of niet een kind is misbruikt.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 15:45
RanC
RanC is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 24-01-2005 @ 16:37 :
Het is toch zo dat in heel het Westen Islamofobie heerst, of ben ik nou gek? ik zou heel graag willen dat het niet zo was, maar het is wel zo.
Alleen bij de domme westerlingen, net zoals alleen domme moslims voor de Jihad zijn.

En helaas zijn domme mensen veruit in de meerderheid.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 15:46
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-01-2005 @ 16:38 :
Ik noem mezelf geen hond. Kom nou, ik heb wel wat meer zelfrespect dan dat. Ik ben me er alleen ook van bewust dat er redelijk wat figuren in Europa en het Midden-Oosten rondlopen die mij wel een smerige ongelovige vinden. Ik weet wel dat die mensen veruit in de minderheid zijn. Maar het probleem is dat die minderheid wel de grootste bek heeft, zodat ook aan de andere - 'onze' - kant een neiging bestaat om de andere zijde over één kam te scheren.

Wat betreft het in bezit hebben van materiaal waarin opgeroepen wordt tot de gewapende strijd tegen ongelovigen of wat voor dingen dan ook, dat moet aangepakt worden. Ook kinderporno wordt aangepakt, ongeacht of voor bepaalde foto's daadwerkelijk wel of niet een kind is misbruikt.

er is geen film die oproept om ongelovigen te vermoorden, tenminste niet in de islam. Wél mensen, waaronder zowel ongelovigen als hun Moslimbroeders zelf, die hen aanvallen, of de aanvaller helpen. Getuiuge Irak.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten