Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2001, 11:55
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Ok, om maar meteen ff een indruk te krijgen wie hier toneel speelt, wat voor ervaring iedereen heeft, op tv en of theatergebied..... of interesses in die richting....spui het eruit! I wanna know!!

Zelf speel ik zo'n 5 jaar toneel op school (als examenvak) en na school en heb weleens meegedaan aan een paar kleine dingen voor TV. Het lijkt me misschien leuk om naar de toneelschool te gaan.
Advertentie
Convulsive
Convulsive is offline
Te weinig de laatste tijd. :-(
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Citaat:
Convulsive schreef:
Te weinig de laatste tijd. :-(
oepsie! hoe kom t? wat deed je eerst?
Oud 15-06-2001, 11:56
Isa
Isa is offline
ik doe helemaal niks aan toneel.
Oud 15-06-2001, 11:58
Convulsive
Convulsive is offline
Citaat:
bubbeltjes schreef:
oepsie! hoe kom t? wat deed je eerst?
:-)
Ik deed altijd mij als ik iets hoorde dat er wat te doen was enzo. Het is een beetje stil de laatste tijd, in Zeeland is er ook niet zo HEEL veel op dit gebied.
Heb al wat theatervoorstellingen gedaan, figuratie, reclamespotje, sketches.

I love it!!!!
Oud 15-06-2001, 12:01
MAS187
MAS187 is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
Ik ook niet. Ik ben echter wel onder de indruk van mensen die zich helemaal kunnen inleven in een rol. Ik keek vroeger aardig veel films en ik vond het altijd interessant om te zien, hoe een acteur zich per film anders gedraagt
Oud 15-06-2001, 12:02
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Citaat:
Convulsive schreef:
Ik deed altijd mij als ik iets hoorde dat er wat te doen was enzo. Het is een beetje stil de laatste tijd, in Zeeland is er ook niet zo HEEL veel op dit gebied.
Heb al wat theatervoorstellingen gedaan, figuratie, reclamespotje, sketches.

I love it!!!!

SAME HERE!! Ik moest alleen laatst zelfs een voorstelling skippen omdat ik het TE druk had met school! AHHHHH!!! Wat ben ik blij als ik op een dag al mijn tijd in mijn grootste hobby kan steken! Wat voor reclamespotje(s) heb je precies gedaan als ik vragen mag, en sta je ingeschreven bij een castingbureau of zo?
Oud 15-06-2001, 12:04
Convulsive
Convulsive is offline
Ik deed mee in een reclamespotje voor Omroep Zeeland, anti ik rijd met alcoholspotje. :-)
Nee ik sta NOG niet ingeschreven ergens, jij wel?
Oud 15-06-2001, 12:05
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Ja ik sta bij verschillende castingbureaus ingeschreven (Kitseroo, Hans Kemna, Nora Mullens etc.). Een paar jaar geleden kreeg ik ineens zo'n ingeving en ben ik overal adressen gaan zoeken!
Oud 15-06-2001, 12:07
Convulsive
Convulsive is offline
Citaat:
bubbeltjes schreef:
Ja ik sta bij verschillende castingbureaus ingeschreven (Kitseroo, Hans Kemna, Nora Mullens etc.). Een paar jaar geleden kreeg ik ineens zo'n ingeving en ben ik overal adressen gaan zoeken!
Cool eeh.
En er al wat van gehoord?

Oud 15-06-2001, 12:16
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Ehm ja ik heb meegedaan aan reclamespotjes voor Honig en voor de Duitse Big Brother (voor RTL2). Verder heb ik laatst meegedaan aan een filmpje voor de filmacademie, was erg leuk om mee te maken hoe die studenten dat allemaal aanpakken! Verder heb ik al best vaak audities voor films gedaan maar daar komt telkens weer niks uit. Ik heb ook een nadeel omdat ik 'zuidelijk' praat en dat willen ze meestal niet. Laatst had ik een casting voor de Nederlandse versie van Fucking Amal maar was het ook weer niet geworden.....hmmf snik.... ..... maar och, mijn tijd komt misschien nog wel een keertje!
Oud 15-06-2001, 12:17
PV
PV is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
Ik ook niet, vroeger heb ik wel aan schoolmusicals meegedaan, telt dat ook?

Oud 15-06-2001, 12:19
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Citaat:
PV schreef:
Ik ook niet, vroeger heb ik wel aan schoolmusicals meegedaan, telt dat ook?

Sure.....toneel is toneel....ik was gewoon benieuwd of hier nog meer mensen zitten met toneelaspiraties!
Oud 15-06-2001, 13:02
ally mcbeal
ally mcbeal is offline
Ik doe nu 7 jaar fanatiek amateurtoneel. Als ik ooit voor mn vwo geslaagd ben (wishful thinking) wil ik per se naar de toneelschool. In Amsterdam of Maastricht.
Ik doe nix voor tv, hoewel ik dat wel graag zou willen, maar ik woon te ver en heb bovendien een zachte g. Die leer ik strax wel af, maar ja, nu zit ik er mee. Maar goed. Ik word dus actrice. Oja, ik heb ook wel eens meegedaan aan de schoolmusical.
Oud 15-06-2001, 14:25
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Citaat:
ally mcbeal schreef:

Ik doe nix voor tv, hoewel ik dat wel graag zou willen, maar ik woon te ver en heb bovendien een zachte g. Die leer ik strax wel af, maar ja, nu zit ik er mee.
Ik heb ook de welbekende irritante zachte g maar heb toch al wel een paar dingen (reclamespotjes) voor TV kunnen doen! Soms heb ik het gewoon gefaked en bij sommige dingen hoefde ik niet te praten. Maar je hebt gelijk dat het heel lastig is want ik word er regelmatig om afgewezen...GRRR!
Oud 15-06-2001, 14:49
Emma!
Emma! is offline
JAAAAAAAAA, toneel rules!

Ik heb 6 jaar lang meegedaan met alle toneelvoorstellingen bij ons op school, helemaal top. Dat is ook de enige reden dat ik ervan baal dat ik geslaagd ben nu. Ga het echt missen...
Oud 15-06-2001, 14:49
scala
scala is offline
Ik deed altijd thuis en op school altijd wel toneelstukjes, maar toen ik 14 was heb ik een 2 jarige musicalopleiding gedaan, 1 jaar les is oa toneel Daarna een jaar rondgetourd door Ned.

Verder heb ik es gefigureerd in een film: de zwarte meteoor!Was echt heel gaaf!Leuk om te zien hoe alles ging enzow. Ut speelde zich af in de jaren '50 dus we werden helemaal veranderd(krulletjes proest )

Eigelijk heb ik meer ervaring met ut podium met dansen...
Nu heb ik een jaar toneelles gehad en volgende week hebben we voorstellingen van ons stuk *zin*
Oud 15-06-2001, 15:08
Convulsive
Convulsive is offline
Dansen doen ook veel mesnen op het podium ja, ik moest dat ook eens doen, maar het voelde niet lekker, het werd er toen uitgehaald voor mij. :-)

( Ja ik was toen erg blij. )
Oud 15-06-2001, 17:23
noessie
noessie is offline
ik heb nog maar 1 jaartje toneel erop zitten en ik ben er nu al helemaal wag van
Oud 15-06-2001, 18:04
SWeeT LaDy
SWeeT LaDy is offline
Citaat:
scala schreef:
toen ik 14 was heb ik een 2 jarige musicalopleiding gedaan, 1 jaar les is oa toneel Daarna een jaar rondgetourd door Ned.

heb je soms in kruimeltje of merlijn de tovenaar gespeeld???
ik ga overmorgen naar een soort van selectiedag ofzow voor een musical waar je ook een jaar gaat oefenen en een jaar gaat rondtouren
voorderest heb ik aan twee musicals meegedaan en twee jaar op musicalles gezeten

SWeeT LaDy

Oud 15-06-2001, 19:30
Anne
Anne is offline
Ik heb nu 1 jaar toneelles op school: drama dus. En verder heb ik op school aan toneel meegedaan, maar geen tv ofzo.
Oud 15-06-2001, 20:31
Tampert
Tampert is offline
Toneel is voor mij een een beetje uit de hand gesprongen hobby. Ik hgeb dus nu 6 jaar dranma gehad met bijna elk jaar een presentatie/stuk. Bovendien vind men mij qua stemmetjes en accentjes vaak goed (weet ik veel, ik hoor mezelf nooit echt objectief).
Op school ben ik ook altijd bezig geweest met het schoolorkest waar ik Triangel en Pauken voor (heb) (ge)speel(d). Vind ik toch een vorm van acteren aangezien je toch een bepaalde houding moet hebben tijdens die 60 maten (of 12 stukken) rust.
Ik ga volgend jaar Natuurkunde studeren en ik weet echt niet wat ik dan kan doien.
Oud 15-06-2001, 20:53
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Citaat:
Tampert schreef:

Ik ga volgend jaar Natuurkunde studeren en ik weet echt niet wat ik dan kan doien.

Je kunt dan toch gewoon bij een amateurvereniging gaan spelen of zo? Maarreh trouwens over die examensig van je.....really????
Oud 16-06-2001, 09:59
E-quesss
E-quesss is offline
Citaat:
bubbeltjes schreef:
Ehm ja ik heb meegedaan aan reclamespotjes voor Honig en voor de Duitse Big Brother (voor RTL2). Verder heb ik laatst meegedaan aan een filmpje voor de filmacademie, was erg leuk om mee te maken hoe die studenten dat allemaal aanpakken! Verder heb ik al best vaak audities voor films gedaan maar daar komt telkens weer niks uit. Ik heb ook een nadeel omdat ik 'zuidelijk' praat en dat willen ze meestal niet. Laatst had ik een casting voor de Nederlandse versie van Fucking Amal maar was het ook weer niet geworden.....hmmf snik.... ..... maar och, mijn tijd komt misschien nog wel een keertje!

waar letten ze op, als je dat een beetje weet, als ze je uitzoeken voor een spotje? is het dan vooral uitstraling/uiterlijk of ook (vooral) ervaring enzo?

Oud 16-06-2001, 10:38
Saraï_h
Saraï_h is offline
Citaat:
Convulsive schreef:
Cool eeh.
En er al wat van gehoord?

is dat geen idee voor jou? toch een manier om ten eerste wat meer mensen te laten zien wat je ken.. en ten tweede.. dat weet ik nog niet

maar het is wel veel breder gebied, films/spotjes/toneel?
Oud 16-06-2001, 10:45
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Citaat:
E-quesss schreef:
waar letten ze op, als je dat een beetje weet, als ze je uitzoeken voor een spotje? is het dan vooral uitstraling/uiterlijk of ook (vooral) ervaring enzo?

Ehmm ja ze letten er eigenlijk vooral op op wat voor typje je bent. Voor een wasmiddelenreclame zoeken ze bijvoorbeeld vaak van die brave huisvrouwtypjes. Ookal kun je hartstikke goed zo'n type spelen, en heb je die leeftijd, dan kan het nog goed zijn dat je net niet het juiste typje bent dus dan heb je gewoon pech. Als ze mij vragen zoeken ze meestal 'een dwarse puber' om het maar even zo te omschrijven. Niet dat ik zo'n opstandelingetje ben maar gewoon omdat ik wel een beetje een brutale uitstraling kan hebben. Veel bureaus vragen wel naar ervaring maar daar moet je je eigenlijk gewoon een beetje doorheen lullen, beetje overdrijven als je nog niet zoveel ervaring hebt. Bij reclamespotjes hoef je zowiezo niet persé ervaring te hebben denk ik, bij films ofzo is dat weer wel belangrijker. Bij castingbureaus is uiterlijk in de zin van maten en zo niet belangrijk, uitstraling is denk ik veel belangrijker!!
Oud 16-06-2001, 16:01
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
bubbeltjes schreef:
Je kunt dan toch gewoon bij een amateurvereniging gaan spelen of zo? Maarreh trouwens over die examensig van je.....really????
ja, dat is waar.. moet ik maar eens gaan zoeken hier in Amstersdam moet dat wellukken..

enneh... ja (mijn docent zei dat ik trots erop moest zijn dus ik schep er een beetje mee op)
Oud 16-06-2001, 18:18
Skatertjuh13
Skatertjuh13 is offline
Op mijn school zijn er 2 toneelgroepen:
Primeur en Menander. Primeur is voor klas 1 en 2, en Menander voor klas 2 t/m 6. Ik heb dit jaar Primeur gedaan en dat beviel me prima. Dus volgend jaar doe ik nog een keer Primeur en daarna ga ik bij Menander
Oud 16-06-2001, 18:21
-R-
-R- is offline
Drama zijn we dit schooljaar officieel mee begonnen, maar ik had in de eerste en de tweede ook al meegedaan aan drama (vrijwillig).
En ik doe nu ook vrijdagmiddagtoneel, en ons stuk (Kaatje is verdronken van Alex van Warmerdam) gaan we tijdens een toneelfestival 3x opvoeren Heb er echt superveel zin in

Miriam
Oud 16-06-2001, 18:21
Convulsive
Convulsive is offline
Citaat:
Tampert schreef:
ja, dat is waar.. moet ik maar eens gaan zoeken hier in Amstersdam moet dat wellukken..

enneh... ja (mijn docent zei dat ik trots erop moest zijn dus ik schep er een beetje mee op)

Ja jij zit goed bij het vuur man. :-)
Hier zijn ook wel een aantal amateurtheatergezelschappen. Ik moet maar eens op zoek gaan.
Oud 12-07-2001, 13:54
lisa
Ik zit 8 jaar op Jeugdtheaterschool Hofplein. En heb 2 keer meegespeeld in een productie.

[Dit bericht is aangepast door lisa (24-08-2001).]
Oud 17-07-2001, 19:48
Breg
Breg is offline
ik heb 2 jaar verplichte dramalessen op school gehad, en voor volgend jaar ga ik na schooltijd toneellessen volgen ( o.a. voor het eenakterfestival, voor degenen uit omgeving Rotterdam die weten wat dat is).
Oud 21-07-2001, 20:25
Adrenaline
Adrenaline is offline
ik..doe nog wel wat maar niet zoveel als eerst
Oud 22-07-2001, 12:06
MyssY
MyssY is offline
Ik ga volgend jaar op toneelles, lijkt me wel lachuh!
Oud 29-07-2001, 20:10
B-boyQ
B-boyQ is offline
Ik heb in "Lang leve de koningin" gespeeld (film) en in een TV-film voor de VARA ("Twee ogen uit Lemberg"). En ik heb een figurantenrol gehad in "Kleine Zielen" (Nationaal Toneel).
Ik it nu 9 jaar op Jeugdtheaterschool Rabarber. Daar heb ik ook in 4 kerstvoorstellingen gespeeld.
Oud 30-07-2001, 08:14
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Citaat:
B-boyQ schreef:
Ik heb in "Lang leve de koningin" gespeeld (film) en in een TV-film voor de VARA ("Twee ogen uit Lemberg"). En ik heb een figurantenrol gehad in "Kleine Zielen" (Nationaal Toneel).
Ik it nu 9 jaar op Jeugdtheaterschool Rabarber. Daar heb ik ook in 4 kerstvoorstellingen gespeeld.
wow, klinkt gaaf!
Oud 08-08-2001, 17:40
Woodstock
Woodstock is offline
ik heb met het Ariëns wagenspel meegedaan... dat is alles
maar het was gaaaf!!!
Oud 12-08-2001, 12:47
Bird in a box
Bird in a box is offline
Ik speel al mijn hele leven toneel(zit in m'n bloed). 'K heb in verschillende stukken gespeeld, op een internationaal(franstalig)theaterfestival gespeeld,musicals,presentaties, meeleeftheater en ben nu begeleidster van een toneelgroep voor verstandelijk gehandicapten. K hoop in de toekomst m'n brood te gaan verdienen met theater.
Oud 31-08-2001, 21:22
Aurelia AutumnRain
Aurelia AutumnRain is offline
Ik heb vroeger toneel gespeelt.
Een cursus op Curacao gevolgd
(cabaret-toneel, waar ik les heb gehad van Kasper van Kooten, dat was wel gaaf! ) en in nederland Een curcus voor mensen die naar de toneel school wouden, maar dat werd me iets te professioneel. Ik od het liever gewoon voor de lol.
Verder heb ik niks meer gedaan, maar wil wel graag verder...
En ik zou ook wel graag kleding willen ontwerpen voor toneelstukken...
Oud 01-09-2001, 14:43
Verwijderd
Ik nu ook te weinig vind ik...
Op de basisschool heb ik behalve toneel met maandafsluiting en de groep 8 musical ook nog een andere musical gedaan, waar je auditie voor moest doen, met meerdere scholen... Verder sjaa dramales op school? telt niet echt... En theatersport heb ik gedaan, kennen jullie dat? improvisatie enzo, is wel koel! en nu sjaa nix meer, op zich wel jammer. IK hoef heus niet op tv ofzo, maar af en toe iets met toneel is wel lekker
liefs xxx
Oud 05-09-2001, 18:56
Breg
Breg is offline
ik ga dit jaar dus toneellesesn volgen zoals ik al zei, elke maandag 5 uur lang, ongeveer tot halver wegen november dan is de uitvoering .
Oud 26-09-2001, 19:26
dance!!!
dance!!! is offline
ik zit op een theaterschool , een dependence van Hofplein. Heb nu meegespeeld in een productie , de tweede is nu net begonnen.
ik sta ingeschreven bij castingbureau's maar daar komt nooit echt wat van omdat mijn moeder er niet met me naar toe wil.
'k woon nogal ver van het castinghart
das heel jammer. Want toen heb ik de auditie voor Fucking Amal gemist!
Oud 27-09-2001, 08:39
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Citaat:
dance!!! schreef:
ik zit op een theaterschool , een dependence van Hofplein. Heb nu meegespeeld in een productie , de tweede is nu net begonnen.
ik sta ingeschreven bij castingbureau's maar daar komt nooit echt wat van omdat mijn moeder er niet met me naar toe wil.
'k woon nogal ver van het castinghart
das heel jammer. Want toen heb ik de auditie voor Fucking Amal gemist!
Ik weet hoe kut t is. Ik woon ook erg ver van Amsterdam af maar ik ben er inmiddels al zo vaak geweest dat ik er wel in mn eentje met de trein naartoe durf voor castings. Ik heb wel auditie gedaan voor Fucking Amal trouwens, maar ben t niet geworden
T nadeel van ver weg wonen is niet alleen de afstand maar ook het ehhhh zuidelijke accent zeg maar, maar ja......komt goed!
Oud 27-09-2001, 14:31
klein gek geitje
klein gek geitje is offline
wat ik doe met theater...

wat doe ik niet met theater
laten we het kort houden en zeggen : SEST MON VIE

ik zit nu bij artisjok (underground) en dat is zaterdags van 12 tot 5
verder klus ik hier en daar bij.
op school ben ik druk met de opera

mijn hart gaat niet uit naar tv-acteren het upstage toneel is mijn leven het podium is mijn hart
Oud 27-09-2001, 16:33
dance!!!
dance!!! is offline
jammer dat je het niet geworden bent Bubbles
Zit je ook op een toneelschool????????
Oud 27-09-2001, 16:47
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Citaat:
dance!!! schreef:
jammer dat je het niet geworden bent Bubbles
Zit je ook op een toneelschool????????
nee ik zit nu gewoon op een middelbare school, in 6 vwo. ik wil hierna waarschijnlijk wel naar de toneelschool, het liefst in amsterdam!
Oud 17-10-2001, 12:25
*Kloontje*
*Kloontje* is offline
Citaat:
lisa schreef:
Ik zit 8 jaar op Jeugdtheaterschool Hofplein. En heb 2 keer meegespeeld in een productie.

[Dit bericht is aangepast door lisa (24-08-2001).]
cool, ik zit ook bij hofplein! in welke producties zat je? ik zit nu in t 5e leerjaar, en jij?
Oud 27-10-2001, 20:40
heavinly
heavinly is offline
Ik doe op school mee aan toneel en ik moet over 3 weken mee doen met een auditie voor een 'officieel' toneel stuk. Aaaaahhh... I'm afraid.. maar goed.
liefs heavinly
Oud 28-10-2001, 11:32
Breg
Breg is offline
Citaat:
*Kloontje* schreef:
cool, ik zit ook bij hofplein! in welke producties zat je? ik zit nu in t 5e leerjaar, en jij?
He, ik wil misschein volgend jaar ook bij het Hofplein, of ben ik dan al te oud? En ik ken er ook een paar mensen, een meisje die in danse jochie, dansie speelt, en een jongen die in tijl uilenspiegel gaat spelen. (eigenlijk is dat laatste deel ontzettend nutteloze info, maarja).
Oud 02-11-2001, 20:04
*Kloontje*
*Kloontje* is offline
Citaat:
Breg schreef:
He, ik wil misschein volgend jaar ook bij het Hofplein, of ben ik dan al te oud? En ik ken er ook een paar mensen, een meisje die in danse jochie, dansie speelt, en een jongen die in tijl uilenspiegel gaat spelen. (eigenlijk is dat laatste deel ontzettend nutteloze info, maarja).
hey! je bent niet te oud hoor, maar je moet je alleen niet vergissen: het duurt altijd wel een paar jaar voordat je werkelijk in een productie speelt!
Advertentie

Regels voor berichten