Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2005, 15:35
Sade
Sade is offline
Of het wetenschappelijk bewezen is dat als je kinderen krijgt met je broer of zus, de kans op afwijkingen bij het kind groter is, laat ik even achterwege. Ik hoorde laatst over een onderzoek waaruit dat bleek, daarom zei ik ook 'naar mijn weten'. Misschien blijkt dat de kans op afwijkingen wel groter is, maar dat doet er in deze discussie verder weinig aan toe; als jij als 16-jarig meisje verliefd wordt op je 18-jarige broer, zul je niet direct aan kinderen denken.

Overigens is je argumentatie verder zwak naar mijn idee;

Citaat:
Mark Almighty schreef op 26-01-2005 @ 16:22 :
Het is niet close-minded, het is gewoon even het gebruiken van je normale verstand. Je broer of zus zijn wat ze zijn: je broer of je zus. Familie. En het is heel raar dat je daar verliefd op wordt. Nee, niet omdat de maatschappij dat vind, maar omdat dat zo ís.
Het ís zo? Waarom? Omdat jij het zegt?
Oud 26-01-2005, 15:38
lovetear
lovetear is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 26-01-2005 @ 16:29 :
Heel weinig.
Een man van 65 die verliefd wordt op een vrouw van 55, is dat zo onwaarschijnlijk?
Oud 26-01-2005, 15:41
lovetear
lovetear is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 26-01-2005 @ 16:22 :
Het is wel degelijk wetenschappelijk bewezen -zoek daarvoor even naar oudere topics over hetzelfde onderwerp- dat als je kinderen krijgt met je boer of zus, de kans op afwijkingen toch echt groter is. Het is niet close-minded, het is gewoon even het gebruiken van je normale verstand. Je broer of zus zijn wat ze zijn: je broer of je zus. Familie. En het is heel raar dat je daar verliefd op wordt. Nee, niet omdat de maatschappij dat vind, maar omdat dat zo ís.
Zodra je het woord raar gebruikt is je redenering gewoon subjectief, een persoonlijke afkeer gebaseerd op gevoel in plaats van argumenten. Beetje wat mensen vroeger (en nu ook nog een beetje) met homos hadden en wat toen zo oneerlijk bleek.
Oud 26-01-2005, 15:47
Sade
Sade is offline
Citaat:
lovetear schreef op 26-01-2005 @ 16:41 :
Zodra je het woord raar gebruikt is je redenering gewoon subjectief, een persoonlijke afkeer gebaseerd op gevoel in plaats van argumenten. Beetje wat mensen vroeger (en nu ook nog een beetje) met homos hadden en wat toen zo oneerlijk bleek.
Inderdaad. 'Normaal' en 'raar' zijn maar relatieve begrippen.
Oud 26-01-2005, 16:50
Envy
Envy is offline
Citaat:
Sade schreef op 26-01-2005 @ 16:35 :
Of het wetenschappelijk bewezen is dat als je kinderen krijgt met je broer of zus, de kans op afwijkingen bij het kind groter is, laat ik even achterwege. Ik hoorde laatst over een onderzoek waaruit dat bleek, daarom zei ik ook 'naar mijn weten'. Misschien blijkt dat de kans op afwijkingen wel groter is, maar dat doet er in deze discussie verder weinig aan toe; als jij als 16-jarig meisje verliefd wordt op je 18-jarige broer, zul je niet direct aan kinderen denken.
Ja, dat is wel bewezen. Hoe meer overeenkomst er namelijk is in erfelijk materiaal, hoe groter de kans op een recessief erfelijke afwijking. En als er al een aandoening bekend is in de familie is de kans natuurlijk nog groter .
Maargoed, verder ben ik het met je eens.

@Mark Almighty: Geef 'ns normale argumentatie, ipv 'het is zo'.

En om gelijk maar even ontopic te reageren: Er zullen vast mensen zijn die verliefd kunnen worden op dieren. Ik kan het me niet voorstellen, maar dat wil niet zeggen dat er geen andere mensen zijn die wel verliefd kunnen worden op dieren.

Een paar jaar geleden zag ik een documentaire over een Zweedse vrouw, die verliefd was op haar guillotine, . Ze had een hele grote in haar huiskamer staan, en als ze naar bed ging nam ze een schaalmodel daarvan mee. Ze was heel serieus, zoende dat ding en wilde met hem (haar?) trouwen. En ze was zeer verontwaardigd dat dat niet mocht van de Zweedse overheid .
Oud 26-01-2005, 17:04
FayLa32
FayLa32 is offline
Hmmja..mensen doen de vreemdste dingen. En dan eigenlijk ook nog eens heel vaak waardoor je nauwelijks meer kan spreken van 'vreemd', wat is dan nou nog normaal tegenwoordig?

Verliefde familieleden, kan ik nog inkomen. Verliefd op dieren...voor mijn gevóel is het fout, maar wat weet ík er nou van. Seks met dieren, yugh (wederom, mijn gevoel) kan me trouwens moeilijk voorstellen dat die beesten er bezwaar tegen hebben, als ze 't écht niet willen dan happen/schoppen ze wel wat in 't rond, neem ik aan.

Trouwens, de kans op een mislukt kind als de ouders bloedverwanten zijn is maar een héél klein beetje groter dan bij 'gewone' ouders. Mja bron heb ik even niet, maar dat had ik gezien in een programma dat specifiek ging over dit onderwerp.

Kortom, weet ik veel, ik vind de natuur maar vaag.
Oud 26-01-2005, 17:10
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 26-01-2005 @ 00:50 :
Ziék! Ik zeg je, ziék! Weet je niet meer hoe het ging met broer en zus de eesrte 20 jaar van hun leven? Die verachten mekaar en willen mekaar het liefst de hersens inslaan! En daarna gaan ze het huis uit en zien ze mekaar alleen nog op verjaardagen! En zo hoort het!
Ach, dat is gewoon onze maatschappij. Je hoeft niet alles wat niet normaal is 'ziek' te noemen, dat gaat helemaal nergens over.

In de natuur komt het trouwens wel voor, mijn poes en m'n kater (uit één nestje) doen het wel soms met elkaar als de poes krols is (de kater is gekastreerd), niets zieks aan dus.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 17:11
Envy
Envy is offline
Citaat:
FayLa32 schreef op 26-01-2005 @ 18:04 :
Trouwens, de kans op een mislukt kind als de ouders bloedverwanten zijn is maar een héél klein beetje groter dan bij 'gewone' ouders. Mja bron heb ik even niet, maar dat had ik gezien in een programma dat specifiek ging over dit onderwerp.
Bij volle neef/nicht relaties is de kans op een erfelijke afwijking zo'n 4 %. Bij broer en zus zal dat percentage dus nog wel wat hoger liggen.
Oud 26-01-2005, 17:57
Sade
Sade is offline
Citaat:
Envy schreef op 26-01-2005 @ 17:50 :
Ja, dat is wel bewezen. Hoe meer overeenkomst er namelijk is in erfelijk materiaal, hoe groter de kans op een recessief erfelijke afwijking. En als er al een aandoening bekend is in de familie is de kans natuurlijk nog groter .
Maargoed, verder ben ik het met je eens.
Ah, oke Zoals ik al zei doet het er in de discussie verder niet echt toe, maar het is wel interessant om te weten.

Verder is het inderdaad jammer dat er geen betere argumentatie wordt gegeven dan 'het ís zo'.
Oud 26-01-2005, 18:26
Multilot
Multilot is offline
Ik vraag me af waarom Mark almighty zo ontzettend overdreven reageert...

Wat mij betreft: Ik zou niet zo snel verliefd kunnen worden op mijn broer, maar ik merk wel aan mezelf dat ik een soort kloon van hem zoek om een relatie mee te beginnen...

Ik houd sowiso niet van dieren, en op die manier al helemaal niet.
Oud 26-01-2005, 20:03
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
lovetear schreef op 26-01-2005 @ 16:41 :
Je kunt homoseksualiteit toch niet vergelijken met broer-zus-liefde? Tenzij het twee broers zijn dieop elkaar 'verliefd' zijn.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 20:18
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Multilot schreef op 26-01-2005 @ 19:26 :
Ik vraag me af waarom Mark almighty zo ontzettend overdreven reageert...
Ik reageer niet overdreven, ik geef alleen mijn mening. Het valt me wél op dat jullie allemaal zo overdreven 'alles moet kunnen, alles is mogelijk, alles is normaal' lopen te roepen. De een buitelt over de ander om maar als progressief, open-minded en alles-maardanook-alles-accepterend over te komen. Want alles moet kunnen in Nederland, en die boodschap schreeuwen jullie om het hardst. Alsof het een wedstrijdje is.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 20:40
ExVaal
ExVaal is offline
Ik kan bijvoorbeeld ook niet begrijpen waarom blanke mensen bijvoorbeeld verliefd worden op aziaten, of op negers. Niet om te discrimineren of te generaliseren, maar het zijn compleet andere mensen.

Ik heb totaal geen problemen met broer/zus relaties, ik vind ze weliswaar apart, maar eerder fascinerend. Ik heb wel problemen met iemand die een seksuele relatie aangaat met zijn/haar cavia en/of andere huisdieren/wilde dieren/boerderijdieren omdat je simpelweg niet af kunt leiden of het dier het prettig vind.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 20:52
Gammaray
Gammaray is offline
Ziek

Dat is het éénnigste wat ik er op te zeggen heb.
Oud 26-01-2005, 21:23
lovetear
lovetear is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 26-01-2005 @ 21:03 :
Je kunt homoseksualiteit toch niet vergelijken met broer-zus-liefde? Tenzij het twee broers zijn dieop elkaar 'verliefd' zijn.
Het is wel vergelijkbaar in het opzicht dat het allebei een relatievorm is die niet overal geaccepteerd wordt en die in naam van liefde door de desbetreffende twee volwassen mensen is goedgekeurd. Ik zie nog steeds niet waar je probleem zit en je hebt ook nog geen argument genoemd, behalve dat het tegennatuurlijk en raar is, maar dat is niet echt overtuigend te noemen.
Oud 26-01-2005, 21:33
Mo6
Mo6 is offline
ik heb alleen maar 2 broertjes en ben geen homo dus zou er nooit verliefd op worden. maar opzich wel een interessante theorie... hoe zou het kunnen dat mensen normaliter niet verliefd worden op hun zus? dat is toch iemand die ze heel erg leren kennen en dan zou het toch wel kunnen gebeuren?

ik val alleen maar op zussen van anderen! maar sommige meiden zijn zo knap, volgens mij zou je als je die als zus hebt gewoon meteen verliefd op worden!
Oud 26-01-2005, 23:16
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 26-01-2005 @ 16:29 :
Heel weinig.
Homo's dan.
Oud 26-01-2005, 23:52
Verwijderd
Citaat:
Gammaray schreef op 26-01-2005 @ 21:52 :
Ziek

Dat is het éénnigste wat ik er op te zeggen heb.
Enige.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 08:29
Envy
Envy is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 26-01-2005 @ 21:18 :
Ik reageer niet overdreven, ik geef alleen mijn mening. Het valt me wél op dat jullie allemaal zo overdreven 'alles moet kunnen, alles is mogelijk, alles is normaal' lopen te roepen. De een buitelt over de ander om maar als progressief, open-minded en alles-maardanook-alles-accepterend over te komen. Want alles moet kunnen in Nederland, en die boodschap schreeuwen jullie om het hardst. Alsof het een wedstrijdje is.
Nee, wat een onzin.
Je mag het van mij best niet normaal of wat dan ook vinden, maar geef dan wel normale argumentatie.
Oud 27-01-2005, 10:34
Verwijderd
Citaat:
lovetear schreef op 26-01-2005 @ 16:38 :
Een man van 65 die verliefd wordt op een vrouw van 55, is dat zo onwaarschijnlijk?
In onze sociale context niet, in een 'neutrale' sociale context wel (bijvoorbeeld een primitieve stam).
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 10:35
Verwijderd
Citaat:
EggeD schreef op 27-01-2005 @ 00:16 :
Homo's dan.
Homoseksualiteit lijkt niet erfelijk te zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 10:45
nuclearwarfare
nuclearwarfare is offline
Ik werd eens verliefd op mijn kat, maar het werd helaas niks.
Klotebeest heeft m'n hart gebroken.
Oud 27-01-2005, 11:10
Verwijderd
verliefd worden op een dier vind ik raar... behalve als je zelf ook dat dier bent . Normaal gesporken wordt je verliefd op iemand omdat diegene jou blij maakt en omdat je diegene seksueel aantrekkelijk vindt. Nouja, je huisdier zal je vast heel blij maken, maar hoe kun je hem/haar nou sexy vinden?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 12:53
Gammaray
Gammaray is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-01-2005 @ 00:52 :
Enige.
kan gebeuren lees de teks onder mijn naam
Maar bedankt voor de tip
Oud 27-01-2005, 13:10
lovetear
lovetear is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 27-01-2005 @ 11:34 :
In onze sociale context niet, in een 'neutrale' sociale context wel (bijvoorbeeld een primitieve stam).
Hmm, ok, maar is dat genoeg om je argument stand te doen houden, dat het in primitieve culturen wel zo gaat terwijl het in de onze niet zo is?
Reageren

Regels voor berichten